abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9256434
Gisteravond heeft m'n vriendin het uitgemaakt na bijna 14 maanden...

Ik zag het niet eens echt aankomen (al is het dan stukgelopen op iets wat ik lang geleden al zei dat kon gebeuren) Door recente ontwikkelingen (nieuwe mensen ontmoeten, kleine discussietjes met mij) zijn haar ogen opengegaan en heeft ze ingezien dat het niet langer werkt tussen ons.

Het probleem is, het verschil in milieu.
Het heeft eigenlijk nooit echt uitgemaakt, maar toch...Haar ouders zijn allebei doctorandus in tandheelkunde, met eigen praktijk, ze doet zelf gymnasium en gaat straks studeren. Ze doet dan zelf aan hockey (al jaren) en woont in Heemstede (zegt genoeg neem ik aan)

Ik daarintegen, ik ben gewoon een simpele boerelul. Doe nu MBO, woon gewoon in Haarlem (normale woonwijk) en mijn ouders zijn ook gewone simpele arbeiders. Me vader werkt in de metaalindustrie en me moeder werkt in een winkel, en wij zijn met onze hele familie, manier van doen en denken echt heel anders dan van haar kant. Natuurlijk maakte dat eigenlijk geen flikker uit. Maar zoals ik al zei, ze heeft nu ingezien dat het veel beter klikt met mensen van haar 'eigen soort'.

En als het niet nu gebeurd, dan was het wel later gebeurd. Ik heb het altijd al gezegd dat dit kon. Het zou sowieso gebeurd zijn als ze zou gaan studeren over 1,5 jaar, dan zit ze de hele week met haar studiegenoten en mij ziet ze dan in het weekend. Als ze dan al niet uitgaat met die figuren. Dus het zou dan toch stuklopen doordat ze dan steeds minder tijd zou krijgen voor mij en naar een gast zou toetrekken die toch meer in haar eigen straatje valt. Want zeg nou zelf, de universiteit is toch eigenlijk wel voor de 'rijkeluisjes' dus wat tref je daar aan? Juist, haar eigen slag mensen...(zie beschrijving van haar)

Ik weet verder niet meer iets uit te leggen hierover ofzo, dat komt hoogstwaarschijnlijk later wel...kan beetje moeilijk nadenken, logisch.
En ik vraag ook verder niet om medelijden ofzo, maar ik moest het toch even van me afschrijven...

Bedankt voor het lezen

donderdag 20 maart 2003 @ 12:53:04 #2
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_9256476
oprotten met die doos

als ze zo simpel denkt is ze je niet waard......

donderdag 20 maart 2003 @ 12:54:16 #3
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_9256497
Sterkte ermee!!
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_9256576
Misschien snap je het verkeerd.
Ook doordat ik zelf misschien wat details heb weggelaten.

Ze zegt ook dat ze genoeg had van mijn buien (drift en dipjes) die ik af en toe had, ze kon daar niet meer tegen enzo. Nou en dan had ze op wintersport wat nieuwe mensen ontmoet, waaronder een gozer die ook zeg maar van haar soort is, en daar is ze dan een week later ook naar toe gegaan in het weekend (samen met haar zus naar hem en zijn broer) om lekker uit te gaan enzo, en daar is ze ook blijven slapen. Daar hebben we dus al een discussie over gehad.
Maar anywayz, dat heeft haar een aantal dingen doen inzien, dat ze misschien toch beter daarbij past.

Het is misschien moeilijk te begrijpen zoals het hier staat gepost, maar ik probeer het toch zo goed mogelijk uit te leggen. (Om het volledig te snappen moet je alle dingen die zijn voorgevallen tussen ons weten en dat kan niet he)

Maar het is zeker geen doos of slet wat haar keuze betreft.

[Dit bericht is gewijzigd door Blast op 20-03-2003 12:57]

pi_9256589
inderdaad, slaat nergens op. Misshcien maar goed dat je zonder dr verder moet. zo graag heeft ze het dus niet gewilt! spijt me voor je! sterkte
Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
pi_9256592
Join the club, die van mij 2 maanden terug (na 3 jaar relatie)

sterkte iig, het is nu wel moeilijk, maar misschien dat je d'r mee om leert gaan

pi_9256597
Heb hetzelfde min of meer meegemaakt.
Belangrijk blijft je eigenwaarde.

Het is leuk dat dat hele zooitje het zo gemaakt heeft in het leven, maar ik ben blij dat als ik naar mezelf kijk niet mee hoef te doen aan de hele poppenkast er om heen.

pi_9256603
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:54 schreef dJ-Zcore het volgende:
Sterkte ermee!!
Bedankt
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:54 schreef m24 het volgende:
hockey-meisjes zijn best lekker hè?
Ze is écht enorm lekker ja (maar helaas is ze niet meer van mij )
pi_9256606
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:53 schreef Doopy-X- het volgende:
oprotten met die doos

als ze zo simpel denkt is ze je niet waard......

En daar sluit ik mij volledig bij aan
pi_9256615
wat een trutje zeg.
wel lullig voor je sterkte!
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
pi_9256727
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:58 schreef sabientje het volgende:
inderdaad, slaat nergens op. Misshcien maar goed dat je zonder dr verder moet. zo graag heeft ze het dus niet gewilt! spijt me voor je! sterkte
Nee...blijkbaar niet, in de 1e instantie wel...maarja...shit happens toch :\
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:58 schreef WeB_CRuSaDeR het volgende:
Join the club, die van mij 2 maanden terug (na 3 jaar relatie)

sterkte iig, het is nu wel moeilijk, maar misschien dat je d'r mee om leert gaan

Kut voor je.
En ja, ik kan er wel goed mee omgaan op een gegeven moment. Dat moest haast wel, heb vrienden die me er door zullen trekken. Bedankt in ieder geval
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 12:58 schreef Cloontje het volgende:
Heb hetzelfde min of meer meegemaakt.
Belangrijk blijft je eigenwaarde.

Het is leuk dat dat hele zooitje het zo gemaakt heeft in het leven, maar ik ben blij dat als ik naar mezelf kijk niet mee hoef te doen aan de hele poppenkast er om heen.

Ja precies, if I must go down, then I'll go down with dignity

Juist, ik voelde me soms ook niet zo op me gemak daaro :\[quote]

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 20-03-2003 13:18]

donderdag 20 maart 2003 @ 13:04:31 #12
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_9256744
Geen hand vol maar een land vol.

Heel irritant, ik heb het de afgelopen tijd ook aan moeten horen, maar het is gewoon zo. Ze is je niet waard. Punt uit. Meisjes genoeg. Duurt ff, t is een kuttijd, maar je kan niks anders doen dan t uitzitten en vooral, vooral heel veel afleiding zoeken met bijvoorbeeld vrienden. Voordat je met r had kon je toch ook leven? Nu dus ook weer! Suc6 ermee.
(ik typ dit eigenlijk ook tegen mezelf, damn!)

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_9256762
Ehm, de universiteit is niet voor rijkelui ofzo hoor... De uni is gewoon voor mensen die er slim genoeg voor zijn, of ze nou veel geld hebben of niet... Maar okee
Het klinkt trouwens wel erg zwart/wit hoe jullie denken over die verschillen in 'milieu' enzo, ik dacht dat dat een beetje uit de tijd was, maar goed... Zou het niet eerder zijn dat jullie gewoon niet op hetzelfde niveau functioneren? Niet om lullig te doen, maar ik doe zelf ook gym en een ex van me deed MBO, maar dat ging gewoon niet samen omdat hij niet begreep waar ik het over had, en omdat hij dingen niet kende waar ik het over had (boeken, films). De interesses lagen gewoon te ver uit elkaar. Ik weet niet hoe dat bij jullie zat, maar als het ook zo is kan ik haar keuze wel een beetje begrijpen. (Hier was laatst een topic over, of IQ invloed heeft op 'compatibility' of zoiets.) Oja, ik wil natuurlijk niet zeggen dat slimme mensen beter zijn of andersom ofzo, maar er is gewoon een verschil.
Aan de andere kant snap ik niet waarom het dan de eerste 14 maanden wel goed is gegaan... Als het echt zo erg is, had ze het nooit zo lang volgehouden...

Hmz, ik zie nu je nieuwe post, over jouw buien. Die kunnen dus ook net zo goed voorkomen bij iemand 'van haar soort'...
Sorry als mijn post wat chaotisch is, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitdrukken...

Are you pondering what I'm pondering?
pi_9256939
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:04 schreef ErikT het volgende:
Geen hand vol maar een land vol.

Heel irritant, ik heb het de afgelopen tijd ook aan moeten horen, maar het is gewoon zo. Ze is je niet waard. Punt uit. Meisjes genoeg. Duurt ff, t is een kuttijd, maar je kan niks anders doen dan t uitzitten en vooral, vooral heel veel afleiding zoeken met bijvoorbeeld vrienden. Voordat je met r had kon je toch ook leven? Nu dus ook weer! Suc6 ermee.
(ik typ dit eigenlijk ook tegen mezelf, damn!)

Juist, zo denk ik er ook over!
Een paar vrienden nemen me morgen mee naar de bios en gaan we daarna wat drinken.
Zaterdag met wat andere vrienden hangen
En dan zondag poolen met m'n oudere broer, lekker biertje erbij. (En hij neemt me mee naar Six Flags als die in april weer open is)
Life goes on right
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:05 schreef Mini_rulez het volgende:
Ehm, de universiteit is niet voor rijkelui ofzo hoor...Sorry als mijn post wat chaotisch is, ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitdrukken...
Ik weet wel wat je bedoelt, en ik kan het zelf ook beetje lastig uitleggen, zei ook al dat je de hele situatie moet kennen. Maar zo erg als dat het op jou overkomt was het echt helemaal niet, superclose enzo. Maar anyway, wat jij zegt is opzich wel waar, het verschil in milieu bedoel ik ook interessen en leefwijzen enzo. En niet letterlijk van 'kakker' vs. simpele boerelul. Snap je een beetje wat ik bedoel?
  donderdag 20 maart 2003 @ 13:15:37 #15
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_9257007
dit doet me denken aan de middeleeuwen, met de burgerij, de geestelijken en de adel...

maar denk even aan Willem-alexander... is die dan niet getrouwd met een meid van ver beneden zijn stand?

bovendien zijn man en vrouw aan elkaar gegeven, niet omdat ze het zelfde zijn, maar juist om de verschillen. zo kan je elkaar goed aanvullen.

dus gooi dat idee van sociale milieu maar weg, als jullie elkaar lief vinden moet je nu niet zomaar opgeven

pi_9257049
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:12 schreef Blast het volgende:

[..]

Ik weet wel wat je bedoelt, en ik kan het zelf ook beetje lastig uitleggen, zei ook al dat je de hele situatie moet kennen. Maar zo erg als dat het op jou overkomt was het echt helemaal niet, superclose enzo. Maar anyway, wat jij zegt is opzich wel waar, het verschil in milieu bedoel ik ook interessen en leefwijzen enzo. En niet letterlijk van 'kakker' vs. simpele boerelul. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Ja, zo zwart-wit is het natuurlijk niet.
Bij zo'n verschil in milieu, zoals jij het noemt, hoef je natuurlijk niet per definitie heel verschillend te zijn, maar je ziet wel vaker dat mensen die in een verschillende omgeving en zo opgegroeid zijn ook verschillende interesses en gewoontes hebben. Dat kan te overbruggen zijn, maar soms zijn de verschillen gewoon te groot, en dan is het voor allebei uiteindelijk fijner om bij iemand te zijn met wie ze wat meer op één lijn zitten. Denk je dat dat een beetje de redenering van je vriendin is geweest?
Are you pondering what I'm pondering?
pi_9257100
-edit: even wta zeikerige onzinreacties en reacties daarop verwijderd. Als je niks zinnigs toe te voegen hebt, zeg dan niks aub -
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 20 maart 2003 @ 13:19:44 #18
22747 Daafith
Appelsap malt
pi_9257104
Lozen die hap, zij is niets voor jou.
Je kunt beter krijgen zo te horen.
Ze moet je maar gewoon accepteren, zoals je bent, anders
Quiters never win. Winners never quit.
pi_9257119
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt....... maar dan erger.

Mijn ex-vriendin was de dochter van een groot industrieel. In het begin waren ze aardig, totdat ze na anderhalfjaar bedachten dat het wel eens serieus zou kunnen zijn. Vanaf dat moment is ze onder druk gezet om met mij te breken. Dat deed ze anderhalf jaar later.

Inmiddels heb ik al weer 5 jaar een relatie met een dochter van een grote ondernemer, die zijn gelukkig niet zo bekrompen. Hebben mij zelfs geholpen een eigen bedrijf op te zetten. Super schoonouders!!!!!!!!

Dus zeg maar gewoon tegen die ex-schoonouders van je..... dat het narrow minded persons zijn!!

pi_9257271
Laat haar dan maar lekker met haar eigen soort mensen omgaan, dat mensen een hoge dunk hebben zeg als ze wat hebben bereikt bleh, wordt er misselijk en walg van zulke mensen.
Als ze echt van je gehouden had, zou ze ervoor vechten.
Je bent haar beter kwijt dan rijk.
Greek Godess of the Earth
  donderdag 20 maart 2003 @ 13:34:11 #21
23738 memphis
IK BEN YVONNE!! VREES MIJ!!!
pi_9257441
Blast, ik weet heel goed hoe jij je nu voelt...
Je kent mijn verhaal ook...
Mijn relatie ging zo ongeveer op dezelfde manier stuk...
Mijn relatie ging na a,5 jaar opeens stuk..
Zij zat op het Gymnasium en ik deed maar MBO...
Echt waar ik herken heel veel dingen uit jouw verhaal...

Als je het maar niet zo aanpakt als dat ik deed...
Ik ging echt de verkeerde kant uit...
Maar dat kwam waarschijnlijk o.a. ook door het overlijden van mijn beste maat en de andere kutte dingen die zich hebben afgespeeld in de laatste maanden...

Maar goed Blast, Life goes indeed on...

Kortom, moet je maar eens meer met mij meegaan naar een stad in Zuid-Holland ofzo, en daaro lekker beesten zoals ik wel eens doe...

Sterkte in ieder geval...

jajaja... JA!!! jij ook ja!!! ja...
pi_9257519
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:15 schreef Fearlezz het volgende:
dit doet me denken aan...niet zomaar opgeven
Ja dat weet ik. Zoals al eerder gezegd, het is ook hoerig om uit te leggen. Natuurlijk ook omdat jullie de volledige situatie niet kennen.

Maar een nieuwe kans krijg ik niet. Haar besluit stond vast. Ze kon ook niet meer tegen mijn buien, waar ik me ook wel iets bij voor kan stellen. Maar het is niet alleen maar het een, of alleen maar dat, of zus of zo...Het is een samenpakking van allerlei dingen.

quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:17 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ja, zo zwart-wit is het natuurlijk niet. ...Denk je dat dat een beetje de redenering van je vriendin is geweest?

Ja opzich wel ja. Het ging wel altijd goed, maar door personen die ze had leren kennen (wintersport en open dagen van universiteiten enzo) kreeg ze gewoon echt het gevoel dat dat beter gaat, die snappen haar meteen enzo
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:19 schreef Ripley het volgende:
-edit: even wta zeikerige onzinreacties en reacties daarop verwijderd. Als je niks zinnigs toe te voegen hebt, zeg dan niks aub -
Tenk joe
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:19 schreef Daafith het volgende:
Lozen die hap, zij is niets voor jou.
Je kunt beter krijgen zo te horen.
Ze moet je maar gewoon accepteren, zoals je bent, anders
Nouja, zij heeft er dus al een punt achter gezet. Maar het deed haar ook pijn, want ze hield echt zo enorm veel van me (en nogsteeds, maar je snapt het wel)

Hmm...en toch krijg ik het nu weer het gevoel dat sommige mensen het of verkeerd interpreteren wat ik heb getypt of ik heb het écht hoerig en onbegrijpelijk gepost

quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:20 schreef TROUBLESHOOTER het volgende:
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt....... maar dan erger....dat het narrow minded persons zijn!!
Kut om te horen man.
Maar zo is het bij ons totaal niet gegaan, het is gebaseerd op haar eigen beslissingen en haar ouders staan hier los van. Kon het altijd perfect vinden met ze en haar moeder is echt een schat. Narrow minded? N'ah, dat zijn ze niet.
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:26 schreef Gaja het volgende:
Laat haar dan maar lekker met haar eigen soort mensen omgaan, dat mensen een hoge dunk hebben zeg als ze wat hebben bereikt bleh, wordt er misselijk en walg van zulke mensen.
Als ze echt van je gehouden had, zou ze ervoor vechten.
Je bent haar beter kwijt dan rijk.
Kijk, het is niet zo dat ze zich te goed voelde hoor. Maar het was een samenpakking van dingen. En dit voelde ook zo doordat ik veranderd was volgens haar enzo, en ze ook niet meer zo goed tegen mijn buien kan. En er soms echt helemaal niet begreep.

Mensen, het is moeilijk uit te leggen, maar probeer het niet al te letterlijk te nemen wat er staat, het is wel zo, maar bekijk het even beter. We waren echt dolgelukkig met elkaar en ik ben geen moment in een hoek gedrukt zal maar zeggen.

quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:34 schreef memphis het volgende:
Blast, ik weet heel goed hoe jij je nu voelt...Sterkte in ieder geval...
Bedankt John, en we gaan zeker wel is stappen (Martin gaat dan vast ook wel mee)
En ik weet hoe het met jou zit ja, ben je er trouwens al zo goed als overheen. (Hehe, met je praten op MSN en op FOK! )
pi_9257629
Je pakt het wel heel rustig op.

Dr eigen soort woont op de keileweg.

Lambo of Rekt
  donderdag 20 maart 2003 @ 13:46:51 #24
23738 memphis
IK BEN YVONNE!! VREES MIJ!!!
pi_9257776
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:37 schreef Blast het volgende:

Bedankt John, en we gaan zeker wel is stappen (Martin gaat dan vast ook wel mee)
En ik weet hoe het met jou zit ja, ben je er trouwens al zo goed als overheen. (Hehe, met je praten op MSN en op FOK! )

ja met mij gaat het al weer een stuk beter hoor, heb veel steun gehad; en dat kan je ook van mij verwachten hoor...

Daar zijn vrienden voor <<< en geloof mij je leert je vrienden pas kennen in moeilijke tijden...

jajaja... JA!!! jij ook ja!!! ja...
pi_9257861
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:41 schreef EggsTC het volgende:
Je pakt het wel heel rustig op.

Dr eigen soort woont op de keileweg.

...huh?

En rustig oppakken? Ach...heb al met veel mensen erover gepraat. Dat helpt sowieso, en dan ook nog, van binnen schreeuw ik hoor

quote:
Op donderdag 20 maart 2003 13:46 schreef memphis het volgende:

[..]

ja met mij gaat het al weer een stuk beter hoor, heb veel steun gehad; en dat kan je ook van mij verwachten hoor...

Daar zijn vrienden voor <<< en geloof mij je leert je vrienden pas kennen in moeilijke tijden...

Zeker goed om te horen man, en je bent ten slotte toch ook een vriend, kom op zeg, wat dacht je dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')