Wat ik me nu afvraag bij welke eenheid horen deze hoeveelheden. Is dat de hoeveelheid die in 1 sigaret zit. Lijkt mij eerlijk gezegd nogal veel. Maarja, wat weet ik.
Of slaat dit op de inhoud van het pakje? Lijkt mij ook niet echt logisch aangezien verschillende merken verschillende hoeveelheden sigaretten per pakje hanteren, en dan word vergelijken dus vrij lastig.
Of is het net zoals dit bij voeding is per 100 of 10 gram of iets dergelijks.
quote:Waarom denk je dat sigaretten zo slecht zijn?
Lijkt mij eerlijk gezegd nogal veel.
En deze stoffen zijn nog maar het tipje van de ijsberg. De echte chemicalien staan er niet eens op maar die zijn nog erger.
quote:Ik zal het netjes zeggen.
Op donderdag 20 maart 2003 10:01 schreef bbrother het volgende:
Stop gewoon met roken, spaart jou en je medemens een hoop stank
Dit topic gaat er niet over of ik nu wel of niet rook, of dat andere last hebben van rokers. Maar simpelweg over de vraag bij welke eenheid de schadelijke stoffen horen die op de zijkant van pakjes staat.
Dus graag geen reacties over stoppen met roken en is slecht voor je en stinkt en noem maar op.
ANDERS WORDT IK
En het gaat ook helemaal in me kleren zitten dus, nu slaap ik 's nachts wel eens met me t-shirt aan, die ruikt dan ook nog helemaal naar rook, is dit ook schadelijk?
En voor de rest rokers moeten het maar helemaal zelf weten, ze weten immers dat het schadelijk is, wat ik alleen jammer vind is dat ze er andere mensen ook mee gaan irriteren, als je jezelf zo stoer vind om te roken heb dan ook het lef om buiten met je medegenoten te gaan roken, en niet binnen
quote:Het is per pakje.
Op donderdag 20 maart 2003 10:05 schreef Frankieboy het volgende:[..]
Ik zal het netjes zeggen.
Dit topic gaat er niet over of ik nu wel of niet rook, of dat andere last hebben van rokers. Maar simpelweg over de vraag bij welke eenheid de schadelijke stoffen horen die op de zijkant van pakjes staat.
Dus graag geen reacties over stoppen met roken en is slecht voor je en stinkt en noem maar op.
ANDERS WORDT IK
quote:d8 ut niet
Op donderdag 20 maart 2003 10:10 schreef JAM het volgende:[..]
Het is per pakje.
quote:zal ik dan netjes ontopic gaan.
Op donderdag 20 maart 2003 10:05 schreef Frankieboy het volgende:[..]
Ik zal het netjes zeggen.
quote:Dit soort reacties kan ik dus niet tegen. Dat roken slecht is weet iedereen, (ja zelfs ik) maar er zijn zoveel dingen die slecht zijn. Ik noem autorijden: uitlaatgassen, olie, benzine, en andere stoffen die allemaal in het milieu komen. En dan heb ik het nog niet eens over de dodelijke capaciteiten van autos. Want wat wel is er gaan jaarlijks meer mensen dood aan autos dan aan sigaretten. Dus autos dan maar afschaffen, of iets regelen zodat andere er dan maar geen last van hebben, aan jouw de taak om dit te doen. Succes ermee
Op donderdag 20 maart 2003 10:09 schreef Chevron het volgende:
Ik ben veel meer geintereseerd in de effecten op meerokers,
ik rook niet maar omdat ik om me heen alleen maar mensen heb die wel roken ben ik dus ook vaste meeroker.En het gaat ook helemaal in me kleren zitten dus, nu slaap ik 's nachts wel eens met me t-shirt aan, die ruikt dan ook nog helemaal naar rook, is dit ook schadelijk?
En voor de rest rokers moeten het maar helemaal zelf weten, ze weten immers dat het schadelijk is, wat ik alleen jammer vind is dat ze er andere mensen ook mee gaan irriteren, als je jezelf zo stoer vind om te roken heb dan ook het lef om buiten met je medegenoten te gaan roken, en niet binnen
quote:hier kan ik dus zo boos om worden
Op donderdag 20 maart 2003 10:26 schreef Frankieboy het volgende:
[..]
Dit soort reacties kan ik dus niet tegen. Dat roken slecht is weet iedereen, (ja zelfs ik) maar er zijn zoveel dingen die slecht zijn. Ik noem autorijden: uitlaatgassen, olie, benzine, en andere stoffen die allemaal in het milieu komen. En dan heb ik het nog niet eens over de dodelijke capaciteiten van autos. Want wat wel is er gaan jaarlijks meer mensen dood aan autos dan aan sigaretten. Dus autos dan maar afschaffen, of iets regelen zodat andere er dan maar geen last van hebben, aan jouw de taak om dit te doen. Succes ermee
En zo zijn er ook ontelbare dingen die dan misschien wel niet slecht voor de gezondheid zijn maar wel zeer hinderlijk kunnen zijn (voor sommige mensen dan) om enkele dingen te noemen. Bepaalde kleding kunnen veel mensen zich aan storen, of iets waar iedereen zich wel eens aan stoort is het gedrag van een ander. Wil je dit dan ook afschaffen? Nog meer succes.
Dat gaat dus allemaal niet. En daarom worden er regelingen getroffen om de hinder te beperken. Dit gaat zo met alles, ook met roken. Op zoveel plaatsen is roken verboden, en als dat op je werk niet is dan moet een briefje aan je baas voldoende zijn want daar heb je recht op.
Maar er zijn dus ook plaatsen waar wel gerookt mag worden, en als jij niet in de omgeving van rokers wilt zijn heb ik de oplossing voor je. Ga niet naar die plaatsen toe.
Dat mensen kleren aan hebben die andere storend vinden, vind ik allemaal best, en weet je waarom??? omdat je daar tenminste niet dood aan gaat!
En over de vrijwillige keuze om die plekken van rokers niet op te zoeken, denk je dat ik dat soms niet probeer?
Maar dat gaat nogal moeilijk als je bijvoorbeeld (zoals ik) werkt met mensen die op het bedrijf gewoon roken, en als ik met deze mensen in de auto zit dan roken ze ook!
Het is gewoon niet sociaal om in de buurt van niet-rokers te roken, doe dat maar gewoon thuis of buiten.
Ik heb niks tegen rokers opzich, vind het alleen vervelend dat jullie alleen aan jezelf denken.
quote:Heb je op je werk geen aparte ruimte om te roken dan?
Op vrijdag 21 maart 2003 09:41 schreef Chevron het volgende:[..]
In de auto vraag je of ze het aub niet willen doen omdat je er last van hebt.
Het is een kwestie van je mond open trekken. De meeste rokers houden er dan wel rekening mee.
quote:nope geen aparte ruimte.
Op vrijdag 21 maart 2003 09:51 schreef Ms_Furious het volgende:[..]
Heb je op je werk geen aparte ruimte om te roken dan?
In de auto vraag je of ze het aub niet willen doen omdat je er last van hebt.
Het is een kwestie van je mond open trekken. De meeste rokers houden er dan wel rekening mee.
En ja zeg er wel wat van, dan gaat het raam open, je denkt toch niet dat ze dan ophouden met roken?
quote:Zoals ik het zie zijn die collega's van jouw gewoon asociale mensen (sorry voor de woordkeuze). Maar zo'n beetje iedere normale roker zal zijn sigaret echt wel uit doen als iemand er last van heeft. Rokers zijn niet per defenitie mensen die alleen aan zichzelf denken,
Op vrijdag 21 maart 2003 12:11 schreef Chevron het volgende:[..]
nope geen aparte ruimte.
En ja zeg er wel wat van, dan gaat het raam open, je denkt toch niet dat ze dan ophouden met roken?
Als iemand een walkman TE hard heeft staan en er wordt wat van gezegd zal deze hem ook zachter zetten. Er zijn er natuurlijk altijd die zich hier niet van aantrekken, maar dat zijn er maar enkele.
Vette pech voor jouw dat jouw collega's ook zo zijn.
En wat dat betreft roken op je werk, ik zou toch je baas eens ervan op de hoogte stellen dat jij dat storend vind en dat het zijn taak is om daar iets aan te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |