abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9252738
Hoe kan het toch dat je in topics in R&P die door velen als "nutteloos & aanstellerig" of iets in die trant betiteld worden users aantrekken die normaal gesproken nooit een daadwerkelijke toevoeging aan een topic hebben gegeven. Op de een of andere manier krijg ik de indruk dat veel mensen de active topics gebruiken en op de titel reageren, ongeacht welk forum. Als het verhaaltje dan in hun ogen "zielig" genoeg is, heeft m'n de onbedwingbare neiging om een oneliner neer te zetten om daarmee de topicstarter op het schandblok zet.

Ik wil niet zeggen dat die users niet zouden mogen reageren, ik zou echter graag hopen dat die users dan ook in andere topics waarin ze niet een dergelijke oneliner neerzetten een daadwerkelijke toevoeging zouden kunnen leveren. Meer dan op andere fora speel je hier met andermans gevoelens en daar zou toch anders op gereageerd mogen worden lijkt me.

Let wel, ik wil niet zeggen dat er topics zijn die inderdaad vraagtekens opheffen. Maar is het niet aan de moderators om daar hun oordeel over te geven? Als je aangeeft dat een dergelijke oneliner niet echt iets toevoegd wordt je voor yvonne wannabe blijkbaar uitgemaakt. Ben ik dan vreemd als ik vind dat de user met de oneliner een yvonne wannabe is?

Yvonne wannabe is enkel gebruikt om aan te geven hoe sommigen reageren. Verder heb ik er dus geen bedoelingen mee

donderdag 20 maart 2003 @ 09:52:21 #2
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_9252845
Ik merk inderdaad vaak dat er dom / irritant wordt gereageerd in R&P , dit is idd jammer.

Mensen die ergens mee zitten en er nergens mee naar toe kunnen om hun ei kwijt te raken komen naar Fok! om daar te kijken of ze steun of tips kunnen krijgen en worden dan afgezeken

Als je zonodig moet kutten doe het dan lekker in ONZ of KLB ofzo

pi_9252889
R&P standaard niet geselecteerd in de active topics?

Zou dat schelen?

Eruit tenzij erin.

/* moet zeggen dat ik hier anders ook niet had gezeten eik zonder AT */

pi_9252940
Dit is al veel langer een probleem in met name R&P, Brad. Ik word er soms ook niet goed van dat bepaalde users 'even' moeten laten horen dat zij het een zeik-topic vinden. Met opmerkingen als: get a life! Denk ik altijd: joh, neem er zelf een. Je hoeft niet altijd alles te posten wat je denkt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_9253029
Als je de soort dingen die in R&P tegenkomt in real life tegen iedereen gaat zeggen dan krijg je ook zulke reacties.

Zulke dingen kun je dus gewoon verwachten.. iedereen mag zijn mening geven en neerzetten wat ie wilt.

pi_9253036
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 09:55 schreef Roonaan het volgende:
R&P standaard niet geselecteerd in de active topics?

Zou dat schelen?

Eruit tenzij erin.

/* moet zeggen dat ik hier anders ook niet had gezeten eik zonder AT */

Als dat de discussie zou worden kan deze uiteindelijk richting feedback. Ik zat er wel aan te denken uiteraard.

Wat mij gewoon opvalt is het incapabele vermogen van enkele users om onderbouwt te reageren in R&P. Het ligt hier vaak toch gevoeliger is mijn mening.

pi_9253086
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:01 schreef Mordreth het volgende:
Als je de soort dingen die in R&P tegenkomt in real life tegen iedereen gaat zeggen dan krijg je ook zulke reacties.

Zulke dingen kun je dus gewoon verwachten.. iedereen mag zijn mening geven en neerzetten wat ie wilt.

Als jij dat rechtstreeks tegen een vriend(in) zegt waarmee jij een goede band hebt. Dan denk ik dat dat geen goede vriend(in) meer is op dat moment. IRL weet die persoon hoe jij iets bedoelt of je vertelt het genuanceerder dan de meeste reacties hier mag ik hopen.
pi_9253131
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 09:58 schreef Isabeau het volgende:
Dit is al veel langer een probleem in met name R&P, Brad. Ik word er soms ook niet goed van dat bepaalde users 'even' moeten laten horen dat zij het een zeik-topic vinden. Met opmerkingen als: get a life! Denk ik altijd: joh, neem er zelf een. Je hoeft niet altijd alles te posten wat je denkt.
Ik weet het, maar spijtig vind ik het wel. Wat roonaan al aangaf had ik zelf ook al overwogen. R&P standaard uit de AT zou wellicht al veel van die users weghalen die enkel posten om kreten te kunnen uiten zonder daadwerkelijk wat toe te voegen. Al is dat een omweg rond het probleem.
pi_9253141
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:04 schreef Brad het volgende:

[..]

Als jij dat rechtstreeks tegen een vriend(in) zegt waarmee jij een goede band hebt. Dan denk ik dat dat geen goede vriend(in) meer is op dat moment. IRL weet die persoon hoe jij iets bedoelt of je vertelt het genuanceerder dan de meeste reacties hier mag ik hopen.

Ah kijk maar daar zit het hem juist.. je vertelt het hier niet tegen een goede vriend(in), maar tegen iedereen die het maar lezen wil.. dus kan je ook alle soorten meningen verwachten.
pi_9253202
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:06 schreef Brad het volgende:

[..]

Ik weet het, maar spijtig vind ik het wel. Wat roonaan al aangaf had ik zelf ook al overwogen. R&P standaard uit de AT zou wellicht al veel van die users weghalen die enkel posten om kreten te kunnen uiten zonder daadwerkelijk wat toe te voegen. Al is dat een omweg rond het probleem.

Ik denk ook dat dat wel een gedeelte zal schelen, maar denk ook dat je niet echt veel meer kan doen? Harder optreden zal ook niet werken, want dan hebben ze al snel zoiets van dat ze alleen maar poeslief mogen antwoorden.
pi_9253238
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:06 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Ah kijk maar daar zit het hem juist.. je vertelt het hier niet tegen een goede vriend(in), maar tegen iedereen die het maar lezen wil.. dus kan je ook alle soorten meningen verwachten.

En dat is nu precies wat ik wil aankaarten. Als jij op straat een gesprek hoort van 2 mensen waarbij 1 haar/zijn hart uitstort. Gooi jij er dan ook een opmerking tussen alla "stel je niet zo aan, get a life" en dergelijke nog opzienbarender uitspraken?

Ja, het is openbaar wat je hier post. Maar juist door de oorsprong van R&P lijkt me dat je hier net iets genuanceerder zou mogen reageren vergeleken bij andere fora op fok.

pi_9253240
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:01 schreef Mordreth het volgende:

Als bekenden hun hart bij je uitstorten en vertellen dat ze ergens een probleem mee hebben dan geef je geen reactie in de trant van "get a life". Dan probeer je vanuit hun standpunt iets te bekijken en indien daarom gevraagd probeer je mee te denken aan een oplossing. Tenminste zo gaat dat bij mij.

Dat jij ( en dan bedoel ik niet jou persoonlijk) het voorgelegde niet als zo'n groot probleem ziet betekent niet dat het niet belangrijk is voor diegene die het probleem post. Een beetje inleven in de topic starter is toch niet zoveel gevraagd.

pi_9253278
Dat is niet zozeer gebonden aan R&P. Denk dat er veel meer forum/AT-hoppers zijn als ik, die meestal posten wat ze denken. Afhankelijk van je eigen n&w-patroon voel je wel of niet aan dat je in R&P niet altijd kan zeggen wat je voelt.

Volgens mij is deze discussie, zo'n jaar geleden (of afgelopen herfst was het?) ook langsgekomen, waaruit toen resulteerde dat er een forum-gebonden ban mogelijk was voor R&P. Klaarblijkelijk is dit niet voldoende om mensen zover te krijgen dat ze eerst nadenken voordat ze posten.

Anderszijds is er natuurlijk iets (heel kleins) te zeggen voor het verband reallife/fok!, maar dat vind ik een lichtelijk achterhaald argument, aangezien je van mensen van boven de 9 jaar mag verwachten dat ze in staat zijn om rekening te houden met elkaar; zeker waar de zaken iets gevoeliger liggen.

Wat nu dan? Mensen sneller bannen? dat kan. Helpt het. geen idee. Proeftijden? Misschien nog beter. Screening van posts? Wie gaat dat doen in hemelsnaam. Posts laten verwijderen/deactiveren door users? Is wel een mogelijkheid, komen de lightmods weer terug.

pi_9253389
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:06 schreef Brad het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn er ook users die hier minder komen en dankzij de AT wel een goede reactie geven. Ik wil van R&P ook geen forum voor enkel de vaste posters maken. Het gevaar zit er dan in dat het steeds meer een kwebbel, knuffel en jankforum wordt.

Ik zal het eens over leggen met Moonah. Misschien kunnen wij er wat strenger op toe zien door aan te geven dat dat soort posts niet gewenst zijn, omdat ze volslagen nutteloos zijn. Ik zit dan te denken in de richting van waarschuwingen en/of edits en eventueel een nieuwe sticky om even de aandacht er op te vestigen.

Maar goed, het uiteindelijke resultaat hangt natuurlijk wel samen met de welwillendheid van de users.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_9253396
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:12 schreef Roonaan het volgende:
Dat is niet zozeer gebonden aan R&P. Denk dat er veel meer forum/AT-hoppers zijn als ik, die meestal posten wat ze denken. Afhankelijk van je eigen n&w-patroon voel je wel of niet aan dat je in R&P niet altijd kan zeggen wat je voelt.

Wat nu dan? Mensen sneller bannen? dat kan. Helpt het. geen idee. Proeftijden? Misschien nog beter. Screening van posts? Wie gaat dat doen in hemelsnaam. Posts laten verwijderen/deactiveren door users? Is wel een mogelijkheid, komen de lightmods weer terug.

Klopt, gaf ik al aan dat het niet R&P gebonden is, echter zou de drempel hier mijn inziens hoger moeten liggen.

Het probleem is meer dat je voor zo'n dergelijke opmerking opzich niet gebanned zou moeten worden. Hooguit erop aangesproken of verwijderen. Echter bij verwijderen krijg je al snel de opmerking tegen dat het zo'n knuffelbende is en dat niets gezegd mag worden. Je bent op dat moment hetzelfde bezig als die user zelf, je laat geen genuanceerde mening achter waarom en de gemaakte opmerking was wellicht minder erg als beoordeeld (in de ogen van de user), maar dat is niet meer te achterhalen.

Voorkomen is beter als genezen

pi_9253467
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:11 schreef Brad het volgende:

[..]

En dat is nu precies wat ik wil aankaarten. Als jij op straat een gesprek hoort van 2 mensen waarbij 1 haar/zijn hart uitstort. Gooi jij er dan ook een opmerking tussen alla "stel je niet zo aan, get a life" en dergelijke nog opzienbarender uitspraken?

Nee.. dan kan het inderdaad niet, maar op een forum wel. Mensen lezen het.. en zetten hun mening eroverneer. Of het nou een positieve of negatieve mening is, of een kortzichtige of slimme reactie.. je krijgt ze, omdat (zoals ik al eerder zei) alle soorten mensen hier komen en mogen posten.
quote:
Ja, het is openbaar wat je hier post. Maar juist door de oorsprong van R&P lijkt me dat je hier net iets genuanceerder zou mogen reageren vergeleken bij andere fora op fok.
ben ik mee eens ja.. maarja.. niet iedereen denkt daar zo over...

[Dit bericht is gewijzigd door Mordreth op 20-03-2003 10:23]

pi_9253486
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:18 schreef Ripley het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn er ook users die hier minder komen en dankzij de AT wel een goede reactie geven. Ik wil van R&P ook geen forum voor enkel de vaste posters maken. Het gevaar zit er dan in dat het steeds meer een kwebbel, knuffel en jankforum wordt.

Ik zal het eens over leggen met Moonah. Misschien kunnen wij er wat strenger op toe zien door aan te geven dat dat soort posts niet gewenst zijn, omdat ze volslagen nutteloos zijn. Ik zit dan te denken in de richting van waarschuwingen en/of edits en eventueel een nieuwe sticky om even de aandacht er op te vestigen.

Maar goed, het uiteindelijke resultaat hangt natuurlijk wel samen met de welwillendheid van de users.

Ik ben het met je eens dat de "knuffelcultuur" hoogtij dagen zouden vieren op dat moment. Jammer, want inderdaad kunnen buitenstaanders vaak een scherp oordeel vellen die juist aan te moedigen zijn.

Blijft lastig, want de FAQ wordt te weinig gelezen. Zeker door die personen die via de AT reageren. Daarin vermelden dat het absoluut niet gewenst is, werkt dus niet.

pi_9253546
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:18 schreef Ripley het volgende:

Ik denk wel dat je dan veel klachten zult gaan krijgen zoals: "ik mag helemaal niks negatiefs meer neerzetten?" of: "moet ik dan altijd maar poeslief reageren ook al vind ik dat ze zeurt?".
pi_9253601
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:26 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je dan veel klachten zult gaan krijgen zoals: "ik mag helemaal niks negatiefs meer neerzetten?" of: "moet ik dan altijd maar poeslief reageren ook al vind ik dat ze zeurt?".

Neuh, daar ben ik niet zo bang voor. Ik ben zelf ook niet de eerste om te knuffelen en overal ja en amen op te zeggen.
pi_9253617
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:23 schreef Brad het volgende:

[..]

Blijft lastig, want de FAQ wordt te weinig gelezen. Zeker door die personen die via de AT reageren. Daarin vermelden dat het absoluut niet gewenst is, werkt dus niet.

Ik dacht meer aan extra topic met een zeer duidelijke topictitel de eerste tijd, ipv simpel toevoegen aan de FAQ.
pi_9253726
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:26 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Die zul je altijd wel krijgen. Het vervelende is dat het belachelijk is dat je een "opvoedkundige taak" lijkt te hebben als je aangeeft dat de manier waarop iets gezegd wordt niet kan. Terwijl de bedoeling erachter wel gezegd zou kunnen worden.
pi_9253781
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:30 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik dacht meer aan extra topic met een zeer duidelijke topictitel de eerste tijd, ipv simpel toevoegen aan de FAQ.

Dat is dan ook niet zichtbaar in de AT lijkt me.

De allerbeste oplossing zou wellicht heel streng modereren zijn. Maar ik weet dat dat zo onnoemelijk veel tijd zou kosten om dat adequaat te doen dat dat niet haalbaar zou zijn.

De meeste users kijken in het eerste halfuur na een reactie nog wel in een topic waarin ze gepost hebben. Iedereen wil weten of er iemand op hun post reageert, en hoe. Dus als er niet binnen die tijd gereageerd wordt, komt het bericht niet over wat je als mod zou willen uitstralen.

Dat is het idee dat ik heb.

pi_9253871
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:39 schreef Brad het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet zichtbaar in de AT lijkt me.

De allerbeste oplossing zou wellicht heel streng modereren zijn. Maar ik weet dat dat zo onnoemelijk veel tijd zou kosten om dat adequaat te doen dat dat niet haalbaar zou zijn.

De meeste users kijken in het eerste halfuur na een reactie nog wel in een topic waarin ze gepost hebben. Iedereen wil weten of er iemand op hun post reageert, en hoe. Dus als er niet binnen die tijd gereageerd wordt, komt het bericht niet over wat je als mod zou willen uitstralen.

Dat is het idee dat ik heb.

Vind ik ook ja.. ik denk wel dat men dan wel een duidelijke lijn moet trekken over wat wel en wat niet mag.
pi_9253908
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:36 schreef Brad het volgende:

[..]

Die zul je altijd wel krijgen. Het vervelende is dat het belachelijk is dat je een "opvoedkundige taak" lijkt te hebben als je aangeeft dat de manier waarop iets gezegd wordt niet kan. Terwijl de bedoeling erachter wel gezegd zou kunnen worden.

Inderdaad ja.. het is ook van de zotten dat sommige mensen zo kortzichtig of zo dom kunnen reageren, comes with the job?
pi_9253926
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 10:43 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Vind ik ook ja.. ik denk wel dat men dan wel een duidelijke lijn moet trekken over wat wel en wat niet mag.

Die is er: de FAQ. Alleen: het ene topic ligt gevoeliger dan de andere, users houden zich niet altijd aan die lijn etc. etc. Ik zal proberen d ekomende tijd wat strakker ana te geven wat ik niet vind kunnen, maar geef het ook vooral aan in het moderatie topic als je iets tegenkomt zou ik zeggen. Ik kan niet alles de hele tijd gecoverd hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')