Achteraf gelezen lijkt dit verhaal een beetje kinderachtig,maar ik ga het toch maar posten .
Groetjes
[edit] Eigenlijk is het zo kinderachtig nog niet, ik begreep het verkeerd, je kunt dit best doen, misschien dat het via een brief beter overkomt dat jij er erg mee zit. Leg gewoon uit hoe jij over de situatie denkt en zeg dat je het heel erg vind dat dit nu gebeurt, en dat ze het alsjeblieft (beetje slijmen) voor jou en ook voor hun zelf weer goed maken.. [/edit]
suc6
[Dit bericht is gewijzigd door Adfundum op 19-03-2003 21:10]
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 21:03 schreef Adfundum het volgende:
Kun je niet een weekje bij een tante gaan logeren, of bij een goede vriendin. Misschien dat ze dan doorhebben dat ze ook eens aan jou moeten denken, of denk je dat het dan juist helemaal misgaat (ik ken je ouders niet en weet dus niet hoe ze zullen reageren.)Een brief schrijven is best een goed idee, gewoon schrijven wat je voelt, dat je het zo erg vindt wat er nu allemaal gebeurt, dat je wilt dat alles weer goed komt tussen papa en mama. Schrijf dat je aan je andere ouder ook een soortgelijke brief hebt geschreven maar zet er geen beschuldigingen in, dat werkt denk ik averechts.Je kunt zeggen dat het zo toch niet door kan gaan en dat je echt wilt dat er een oplossing komt, omdat je van alletwee even veel houdt en bang bent dat het misschien misgaat. Je kunt ook voorstellen om eens met zijn allen (heb je nog broetjes of zusjes) een weekje ergens anders naar toe te gaan, weg van de dagelijkse sleur zodat ze eens goed kunnen praten met elkaar, want praten is de enige oplossing denk ik.
Ik weet het ook niet zo goed want het is gewoon een erge rotsituatie voor je.
Schrijf eerst eens alle dingen op die je wilt zeggen op en kladblaadje, gewoon losse zinnen van alles wat er in je opkomt, daarna kun je daar een mooie brief van maken.
Het zal je vast wel lukken, hier heb je het ook goed opgeschreven, als ik een van je ouders was en ik las dit bericht van je dan zou ik ook eens goed nadenken.
Sterkte en kop op.
Kut situatie zit je in.
Misschien zou je kunnen voorstellen dat ze naar zo'n relatie bemiddelings bureau gaan.... ofzoiets dergelijks.
Vreemdgaan doe je gewoon niet.
Zij zit fout, hij niet
quote:Zo, dat heb je snel beslist zeg. Jij kunt de situatie niet zomaar beoordelen, ik zou het niet zo hard durven zeggen. Ok vreemdgaan is altijd fout maar misschien (waarschijnlijk) heeft het wel een oorzaak: zit pa de hele dag in de kroeg of begraaft hij zich in zijn werk, praat hij nooit,kan ma haar gevoelens niet kwijt bij hem. Weet ik veel...
Op woensdag 19 maart 2003 21:35 schreef erikh het volgende:
ik vind het knap dat ze nog bij elkaar zijn, ik zou je moeder dumpen als ik je vader was.Vreemdgaan doe je gewoon niet.
Zij zit fout, hij niet
Bovendien heeft Fok-me niets aan zo'n opmerking.
quote:Dat komt me heel erg bekend voor wat je nu opschrijft. Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 16 was en dat hakte er toch wel in. Het is niet leuk als je je ouders vechtend uit elkaar moet halen midden in de nacht als zij weer eens thuis kwam van het "volleyballen".
Op woensdag 19 maart 2003 21:46 schreef Adfundum het volgende:
Zo, dat heb je snel beslist zeg. Jij kunt de situatie niet zomaar beoordelen, ik zou het niet zo hard durven zeggen. Ok vreemdgaan is altijd fout maar misschien (waarschijnlijk) heeft het wel een oorzaak: zit pa de hele dag in de kroeg of begraaft hij zich in zijn werk, praat hij nooit,kan ma haar gevoelens niet kwijt bij hem. Weet ik veel...
Je kan er in principe weinig aan doen. Je ouders zijn diegene die volwassen zijn en die het er samen over moeten kunnen hebben. Kunnen ze dat niet dan zijn ze fout bezig en kunnen ze er maar beter mee ophouden (hoe lullig het ook klinkt).
Het zijn zowieso kut situaties omdat je met beide ouders hierover niet echt lekker kan praten.
Ik wens je hoe dan ook succes!
En natuurlijk is het fijn dat mijn mama een hele lieve man getrouwd is die zich financieel ook nog kan redden
quote:Wow...dit is wel zwaar...
Op woensdag 19 maart 2003 20:16 schreef Fok__me het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje maar weet eigenlijk niet hoe ik het moet zeggen.
Mijn ouders zijn bijna 20 jaar getrouwd maar een jaar geleden is ons mama vreemdgegaan.
Papa ontdekte dat ze ipv 2 dagen naar haar werk is gegaan , 2 dagen met iemand van internet heeft afgesproken .
Mama zegt dat ze op café heeft gezeten , maar ze vertrekt om half 8 naar haar werk,dus dat kan ergens niet kloppen ,en dat ze alleen maar een kus op de mond heeft gegeven.
Nu is het daar nog altijd dagelijks ruzie over, papa steekt alles op de computer enzo... maar ik vind dat ze allebei fout bezig zijn , want mama trekt er zich blijkbaar nix van aan,ik heb haar zelfs nooit sorry horen zeggen,papa mag de voledige waarheid niet weten en zijn naam ook niet.
Omdat het voor mij niet plezant is om dagelijks in die ruzie te zitten , maar vooral voor papa vind ik het erg zou ik graag een brief schrijven naar hen (elk apart) voor te zeggen dat ze fout bezig zijn.
Praten helpt niet,ze luisteren toch niet naar mij.
Weet iemand misschien hoe ik de brief kan beginnen of erin kan zetten ofzo? Ik weet niet echt hoe ik eraan moet beginnen.Achteraf gelezen lijkt dit verhaal een beetje kinderachtig,maar ik ga het toch maar posten .
Groetjes
Ik vind er niks kinderachtigs aan, ik vind het alleen erg dat het op een manier moet gebeuren.
Is het misschien mogelijk om de ouders van je ouders (opa, oma) hiermee te betrekken. Misschien luisteren ze naar jou niet maar naar hun ouders wel toch? (ik neem aan de je opa / oma nog leven, dit klinkt een beetje stom maar ik bedoel het niet zo)
Het is ook raar dat je ouders niet jou gevoelens kijken...dat is gewoon fout...
Maar ik kan de reactie van je vader wel begrijpen, alleen je moeder begrijp ik niet zo...
quote:Wat een man of vrouw fout doet in een relatie, het geeft de man of vrouw niet het recht om vreemd te gaan ongeacht de situatie.
Op woensdag 19 maart 2003 21:46 schreef Adfundum het volgende:[..]
Zo, dat heb je snel beslist zeg. Jij kunt de situatie niet zomaar beoordelen, ik zou het niet zo hard durven zeggen. Ok vreemdgaan is altijd fout maar misschien (waarschijnlijk) heeft het wel een oorzaak: zit pa de hele dag in de kroeg of begraaft hij zich in zijn werk, praat hij nooit,kan ma haar gevoelens niet kwijt bij hem. Weet ik veel...
Maar het blijft ronduit fout...
quote:Je hebt helemaal gelijk natuurlijk maar een einde maken aan een relatie als je al zo lang getrouwd bent en samen woont is gewoon heel erg moeilijk. Je bent niet anders gewend.
Op donderdag 20 maart 2003 03:25 schreef Elai_Damaskinos het volgende:
- of maak eerst een einde aan de relatie alvorens je iets anders begint
Laat ook merken dat je niet vind dat iemand als enige schuld heeft aan de situatie. Je moeder heeft namelijk in dit geval waarschijnlijk ook haar redenen en wie weet is er inderdaad niet zo veel gebeurd. In ieder geval kom je met beschuldigende vingertjes niet snel verder, met constructief praten wel.
quote:Dan nog ga je niet vreemd maar heb je het er met je partner over. Vreemdgaan is gewoon laf.
Op woensdag 19 maart 2003 21:46 schreef Adfundum het volgende:[..]
Misschien heeft fok-me er niet s aan, misschien ook wel, ik wil hiermee zeggen dat de vader neit fout zit en dus neit zo'n brief verdient maar de meoder wel zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |