abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9233612
Wie kent deze geweldige alt.country band, die in de jaren '90 de monumentale plaat Hollywood Town Hall uitbracht en ook daarna fraaie platen bleef maken.

Het duo Louris / Olsen hoort wat mij betreft bij de geniaalste duo's in de muziek ooit.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9233686
"Hollywood Town Hall" en "Tomorrow the Green Grass" zijn in ieder geval erg mooi, geweldige samenzang ook. Ik moet wel zeggen dat ik de Jayhawks zonder Olsen niet zo bijzonder vind, eigenlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 19-03-2003 15:48]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 19 maart 2003 @ 15:48:36 #3
45237 Vuur
We are not alone
pi_9233716
The Jayhawks hebben inderdaad hele mooie dingen gedaan. Maar zijn ze uit elkaar dan?
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
pi_9233960
Take Me With You is toch van the Jayhawks?

errug mooi

heb ook een cd van ze in de kast staan; lekker cdtje

woensdag 19 maart 2003 @ 16:02:02 #5
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_9234106
Yeah, hun nieuwe single, 'save it for a rainy day' is al een paar weken op radio 2 te beluisteren.
pi_9234199
Ik heb een stuk of 5 CD's van ze. Heerlijke muziek.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_9722121
De nieuwe plaat is inmiddels uit en is weer fraai. Vooral de eerste 6 nummers, lekker ouderwetse Jayhawks-nummers.
www.thuisuiteten.nl
pi_10188606
Hun laatste cd is prachtig zelfs! Ik vond ze nadat Mark Olson eruit was gestapt ook niet zo bijzonder meer, maar deze laatste cd maakt alles weer helemaal goed. Ik ga maandag in Paradiso naar een akoestisch optreden van ze.

Ik heb Mark Olson trouwens onlangs nog samen met z'n vrouw Victoria Williams (+ band) in Ekko in Utrecht zien optreden. Het gekste concert waar ik ooit ben geweest, maar wel mooi en Mark Olson zingt nog steeds prachtig.

pi_10196896
Optredens van Olson & Williams zijn altijd wat vreemd, omdat ze per dag moeten bekijken hoe het met Victoria's gezondheid is.
www.thuisuiteten.nl
pi_10206257
Dat weet ik wel, maar ik bedoel niet op die manier vreemd. Victoria is zélf gewoon wat vreemd. Ik heb zelden iemand gezien die zó chaotisch is. Nummers beginnen, weer afbreken, weer beginnen, wéér afbreken. En dan dat gekke stemmetje ook nog van haar. Hahaha. Ik heb tijdens het hele optreden met een grote grijns op m'n gezicht gestaan. Ik kwam er heel vrolijk weer vandaan. Ik had haar jaren geleden ook al eens live gezien samen met de Rolling Creek Dippers, toen was ze niet zo op de voorgrond, nu viel het gewoon ontzettend op. De nummers die Mark zong stonden als een huis en werden heel strak gespeeld, maar de nummers die Victoria zong waren stuk voor stuk CHAOS.
  donderdag 5 augustus 2004 @ 15:32:49 #11
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21077950
Tip: Ga lekker in het zonnetje zitten, pak een verkoelend alcoholisch drankje en zet "Hollywood Town Hall" op..... heerlijk!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34585526
Zou ik dit topic een rotschop mogen verkopen?

Wat een heerlijke band is dit! Dat ik daar nu pas achter mag komen, ik kan er geen genoeg van krijgen

*droomt verder weg
pi_34586412
Beter laat dan nooit en dus een meer dan terechte kick? Welke plaat (platen) heb je?
www.thuisuiteten.nl
pi_34592045
Ik heb nu Hollywood Town Hall en Rainy Day Music, maar ik wil ze allemaal
pi_34601189
Mag ik je Smile aanbevelen?
suburban gangster flow
pi_34620937
Is wel radicaal anders, maar zeker niet slecht. Al zou ik als ik zijle was eerst gewoon Tomorrow The Green Grass aanschaffen, al is het maar voor Blue.
www.thuisuiteten.nl
pi_34648795
Oke bedankt voor de tips! Ik ga dit weekend maar weer eens wat aanschaffen, misschien doe ik gewoon allebei
pi_34655393
Is natuurlijk nog beter, maar wij konden vooraf niet in je portemonnaie kijken.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:03:41 #19
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42257532
Iemand nog naar Mark en Victoria geweest in Paradiso afgelopen maand?

Ik heb victoria ontmoet in amerika toen ze daar speelde met Tim Easton en nog 7 andere muzikanten. Erg bijzonder avondje, en erg goede muziek.

en over the Jayhawks: FANTASTISCHE band
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_42266471
Eén van de beste rock en alt-country bands uit de jaren 90 - 00!

Hollywood Town Hall is qua composities over de hele linie sterk, en die samenzang is om van te smullen, maar misschien net iets te gepolijst / te strak geproduceerd, Tomorrow the green grass klinkt wat dat betreft losser en rauwer en is misschien wel beter daardoor.

Sound of lies, hun eerste plaat zonder Mark olson, vind ik trouwens zwaar ondergewaardeerd. Mooi hoe ze daar, onder leiding van Gary Louris, Psychedelische (Beatles-achtige) pop in hun sound weten te verwerken. Daarnaast staan er zeer persoonlijke, venijnige teksten op deze plaat. Groeiplaatje misschien, maar wel één van hun beste.
  zaterdag 30 september 2006 @ 22:36:39 #21
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_42268017
Ik heb ooit de cd Smile bezeten. Dat was wel heerlijke muziek auto bij te rijden. Het titelnummer was zeer de moeite waard, zeker op weg naar het werk. Broken Harpoon stond ook als een huis, net als What Led Me To This Town. Mocht er graag naar luisteren, maar geen idee waar die schijf intussen is.

Ik ga eens zoeken...
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  zondag 1 oktober 2006 @ 04:20:08 #22
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42274319
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 21:30 schreef Riverpoet-32 het volgende:
Eén van de beste rock en alt-country bands uit de jaren 90 - 00!

Hollywood Town Hall is qua composities over de hele linie sterk, en die samenzang is om van te smullen, maar misschien net iets te gepolijst / te strak geproduceerd, Tomorrow the green grass klinkt wat dat betreft losser en rauwer en is misschien wel beter daardoor.

Sound of lies, hun eerste plaat zonder Mark olson, vind ik trouwens zwaar ondergewaardeerd. Mooi hoe ze daar, onder leiding van Gary Louris, Psychedelische (Beatles-achtige) pop in hun sound weten te verwerken. Daarnaast staan er zeer persoonlijke, venijnige teksten op deze plaat. Groeiplaatje misschien, maar wel één van hun beste.
duuude, hetis de beste rock n alt country bands uit de 90 ig jaren

En nu gaat tim slapen
Tim's LastFM Charts
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:27:10 #23
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42276432
quote:
Op donderdag 5 augustus 2004 15:32 schreef DaisyDuke het volgende:
Tip: Ga lekker in het zonnetje zitten, pak een verkoelend alcoholisch drankje en zet "Hollywood Town Hall" op..... heerlijk!
Ook zonder dat zonnetje en een verkoelend alcoholisch drankje is de muziek van The Jayhawks heerlijk!

Eigenlijk is het ongelofelijk hoe weinig mensen deze band kennen. Een schande!
pi_42748160
Hebben we al een lijstje gemaakt met je favoriete Jayhawks-songs? Nee? Nou dan!

1. Crowded In The Wings
2. Blue
3. Better Days
4. Settled Down Like Rain
5. Take Me With You (When You Go)
6. Angelyne
7. Big Star
8. What Led Me To This Town
9. Ann Jane
10. All The Right Reasons
11. Bad Time
12. Sister Cry
13. Baby, Baby, Baby
14. I'd Run Away
15. Waiting For The Sun
16. Tampa To Tulsa
17. Caught With A Smile On My Face
18. Red's Song
19. I'm Gonna Make You Love Me
20. You Look So Young
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:10:40 #25
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42748298
Haha, zal ik ook eens gaan doen, alleen nu geen tijd voor.

Kan me overigens best wel vinden in je lijstje
Tim's LastFM Charts
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')