abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9231302
Stel je hoort een paar maanden niets van een goede vriend/vriendin van je. Denk je dan direct dat de vriendschap voorbij is of maak je je daar niet zo druk over?

Ik maak me er meestal niet echt druk over. Ik heb veel vrienden die best druk zijn en elke week contact hebben vind ik niet echt nodig. Ik hoef niet continue bevestiging dat we nog vrienden zijn.

Nou hoorde ik via een andere vriendin van me dat een meisje waar ik al jarenlang leuk contact mee heb mijn telefoonnummer uit haar mobiel had geschrapt en kwaad op me was. Reden: ik had al 2 maanden niets van me laten horen Ik kan wel flauw doen en zeggen dat zij ook niets van zich heeft laten horen, maar goed. Ik snap haar eerlijk gezegd niet. Echt niet. Of meet je vriendschap af aan de hoeveelheid telefoontjes/bezoekjes etc. Net zoiets als: ik heb het laatst gebeld en nu is zij aan de beurt. Alsof vriendschap een spel is waarbij je omstebeurt aan zet bent.

* Isabeau gooit haar dobbelstenen en kijkt wie ze nu eens moet bellen

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_9231319
Bij vrienden die ik van vroeger ken en die nu aan de andere kant van Nederland wonen maak ik me daar niet zo druk over.
  woensdag 19 maart 2003 @ 14:26:02 #3
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_9231380
Nee vriendschap hangt niet af van het vele eo weinige contact wat je met elkaar hebt.Dat moet gewoon snor zitten ook al spreek je elkaar soms weken niet,dat betekent bij mij niet van vriendschap over hoor.En zeker niet als de een de ene keer belt dat jij je verplicht voelt dat je een week later moeten bellen of langs moet gaan..Geen verplichtingen en altijd leuk als je elkaar spreekt en/of ziet dus wat die "vriendin"doet vind ik gewoon belachelijk!!
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
pi_9231438
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 14:22 schreef Isabeau het volgende:
Stel je hoort een paar maanden niets van een goede vriend/vriendin van je. Denk je dan direct dat de vriendschap voorbij is of maak je je daar niet zo druk over?

Ik maak me er meestal niet echt druk over. Ik heb veel vrienden die best druk zijn en elke week contact hebben vind ik niet echt nodig. Ik hoef niet continue bevestiging dat we nog vrienden zijn.

Nou hoorde ik via een andere vriendin van me dat een meisje waar ik al jarenlang leuk contact mee heb mijn telefoonnummer uit haar mobiel had geschrapt en kwaad op me was. Reden: ik had al 2 maanden niets van me laten horen Ik kan wel flauw doen en zeggen dat zij ook niets van zich heeft laten horen, maar goed. Ik snap haar eerlijk gezegd niet. Echt niet. Of meet je vriendschap af aan de hoeveelheid telefoontjes/bezoekjes etc. Net zoiets als: ik heb het laatst gebeld en nu is zij aan de beurt. Alsof vriendschap een spel is waarbij je omstebeurt aan zet bent.

Mijn eerste reactie is dan had ze je toch kunnen bellen om te vragen of alles oke was omdat ze zolang niets van je gehoord had.
Denk gewoon dat ze je miste en dat dat zo omzet in kwaadheid omdat ze er niet echt mee om wist te gaan .
We are the weirdo's mr - The Craft
  woensdag 19 maart 2003 @ 14:29:15 #5
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_9231454
ik heb een redelijk lijkend verhaal
ik had een vrind, die kon bij mij dingen kwijt, opeens ging dr wa fout, en na paar weken kwam die: zand erover. vanaf toen moest ie al zijn problemen bij mij kwijt. Toen er werkelijk niks meer uitkwam, liet ie van de ene op de andere dag niks meer horen, helemaal stil, ben opeens geblocked op msn, en op fok! negeert ie me ook. Ik vraag me af waarom!?

weet iemand hoe ik het nu meej die gats moet aanpakken, want ik wil wel es wete waarom die zow vaag (en usend) hij doet....

*de reden waarom ik he tlijkend vind, is omdat het eigenlijk precies het omgekeerde is van isabeau dr verhaal...)

[Dit bericht is gewijzigd door Jerruh op 19-03-2003 14:31]

put
your
clothes
on!
pi_9231493
Stel een continuum voor met aan de linkerkant iemand die niet of nauwelijks actief is in het onderhouden van vriendschappen, zich daar ook niet schuldig over voelt, het wel hartstikke leuk vindt om mensen spontaan tegen te komen maar zich er verder niet echt druk om maakt. Rechterkant: zeer loyaal type, onderhoudt vriendschappen actief, informeert actief naar gebeurtenissen (examens, doktersbezoek, vakanties), stuurt verjaardagskaartjes, is zeer attent.
Ik hoop dat de beschrijvingen non-judgemental genoeg zijn.

Isabeau, ook uit eerdere topics denk ik af te leiden dat jij aan de linkerkant zit en jouw vriendin aan de rechterkant. Verwachtingen omtrent de vriendschappen lopen dan dermate ver uiteen dat een compromis lastig wordt. Wat je nog kan doen is haar bellen, uitleggen hoe jij in elkaar steekt en duidelijk maken dat er geen boze opzet van jouw kant is. En vantevoren even afvragen of deze vriendschap je dit gebeuren waard is.

[edit] de beschrijvingen

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  woensdag 19 maart 2003 @ 14:37:17 #7
32601 oxorpoxe
Tot de schijt ons doodt
pi_9231644
Me dunkt dat je je vriendschap niet moet laten afhangen van de interval waarmee iemand je belt.
als ze je maar reelmatig bellen, en als dat dan eenmaal in de wtee jaar is, is dat bijzonder regelmatig.
Ik zou dat meisje fijn bellen en haar uitgebreid uit de doeken doen hoe suf ik haar actie vind.....

Laat je niet gek maken

woensdag 19 maart 2003 @ 14:46:16 #8
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_9231885
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 14:22 schreef Isabeau het volgende:

neu, daar maak ik me niet druk om, heb vrij veel van dat soort vriendschappen en o.h.a. gaat dat prima. Wat ik wel een nadeel vind is dat je het ook pas later doorhebt als het niet goed gaat met iemand, dan neem ik mezelf wel eens kwalijk dat ik niet goed genoeg heb kunnen helpen...
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_9232191
Ik denk dat ik maar gewoon even langs ga volgende week. Kijken wat ze te zeggen heeft, eventueel mijn excuses aanbieden dat ik zo lang niets van me heb laten horen *zucht* Het is echt een leuke meid en zou het jammer vinden als we nou helemaal geen contact meer zouden hebben.

en wat keesjeislief zegt ervaar ik soms ook wel: als het slechter gaat met een vriend(in) dan heb ik dat vaak te laat door en voel ik me wel weer schuldig dat ik er niet was om te steunen etc.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_9233023
In dit geval vind ik het een beetje raar, omdat zij dus ook niets van zich heeft laten horen en gewoon zelf haar conclusies trekt. Als het mij dwars zou zitten dat ik een bepaalde vriendin lang niet gesproken had, zou ik zelf toch wel mijn best doen om haar te bereiken. Dan ga ik niet zitten wachten om vervolgens heel verontwaardigd te doen dat zij niet heeft gebeld.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 19 maart 2003 @ 15:27:47 #11
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_9233026
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat ik maar gewoon even langs ga volgende week. Kijken wat ze te zeggen heeft, eventueel mijn excuses aanbieden dat ik zo lang niets van me heb laten horen *zucht* Het is echt een leuke meid en zou het jammer vinden als we nou helemaal geen contact meer zouden hebben.

en wat keesjeislief zegt ervaar ik soms ook wel: als het slechter gaat met een vriend(in) dan heb ik dat vaak te laat door en voel ik me wel weer schuldig dat ik er niet was om te steunen etc.

Lijkt me ook het beste. Wat ik me wel afvraag is waarom mensen zo doen in een vriendschap. Ik ben meer van: als me wat dwarszit dan hoor je het gelijk.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_9233110
Dat ligt er aan hoe goed ik bevriend ben met diegene.. Maar ik spreek lang niet iedereen elke week nee.. Ligt er dus een beetje aan..
  woensdag 19 maart 2003 @ 21:30:17 #13
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9243147
Oh ik heb al 12 jaar iemand waarmee ik goed overweg kan.. we zijn mekaar uit het oog verloren toen we naar de middelbare school gingen en spraken mekaar weer toen we beiden naar het mbo gingen. Tot nu toe hebben we nog steeds contact, meestal 1x per maand gaan we naar het vrije val theater en soms 1x per 2 maand een avondje. Het is altijd gezellig en zo houden we contact.. het contact is prima en gaat al jarenlang goed op deze manier..
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')