abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9230995
Ja, ik loop, beter gezegt ren trap. Ik vind het ontzettend lekker om te zweten en met dit weer zoals het nu buiten is gaat dat nog niet zo snel. Verder is traplopen een meer calorieverslindende activiteit dan hardlopen. Maar in de zomer ga ik wel lekker naar buiten hoor

Maar goed, mijn vraagje. Welk tijdstip is beter om te trainen: 's Ochtends of 's Avonds. Aan de ene kant denk ik in de morgen, omdat je dan nog niks gegeten hebt en alle calorien die je dan verbrandt gaan van je lichaam af, wat er dus voor zorgt dat je wat afvalt. Maar aan de andere kant als je het na het avondeten doet ren je juist al het eten wat je die dag op hebt eraf en kom je dus niks aan.

Misschien zijn er nog wel veel meer argumenten te bedenken, maar goed, dit zijn de dingen die ik kan bedenken. Denken jullie dat de een beter dan de ander is, of maakt het allemaal niks uit?

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_9231022
als je maar voldoende voor tijdens en na het sporten drinkt
onder
pi_9231103
ik zou zeggen 's avonds..
Je beste prestaties lever je in de avond eigenlijk. (er was eens een publicatie / studie geweest naar sportprestaties, vandaar)..

Veel/voldoende water drinken is ook belangrijk om je mineralen,
vitamines aan te vullen, spoelen van je bloed van giftige stoffen (vrije radicalen.)

Resistance is futile, you shall be assimilated
  woensdag 19 maart 2003 @ 14:25:09 #4
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9231357
's ochtend voor je ontbijt
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9233068
Die trainer van Oprah, Bob Greene, heeft ooit eens uitgelegd dat als je 's morgens traint, je spijsvertering de rest van de dag een tandje hoger draait. Dus daar heb je de hele dag profijt van. Eet overigens wel iets voordat je gaat (banaan, yoghurt o.i.d.), anders word je snel duizelig, ben ik bang.

Ik kan trouwens helemaal niks op een volle maag; als ik 's avonds wil sporten dan moet m'n eten echt twee uur gezakt zijn, anders ga ik binnen een kwartier over m'n nek...

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_9233131
Scighera heeft gelijk. 's Ochtends cardiotraining (hardlopen, traplopen, whatever) is altijd beter dan later op de dag.

Ten eerste omdat cardiotraining niet alleen je stofwisseling tijdens het trainen verhoogt. Als je langer dan 20-25 minuten traint dan zijn de directe energievoorraden in je spieren opgebruikt en schakelt je lichaam over op o.a. vetverbranding. Bij de juiste intensiteit wordt ongeveer de helft van de energie uit vetreserves gehaald. Deze stofwisselingsverhoging blijft echter zo'n 24 uur aanhouden. Je hebt er dus de hele dag wat aan! Echter, als je gaat slapen gaat je stofwisseling weer omlaag. Als je 's avonds sport is het effect van cardiotraining dus veel kleiner vergeleken met 's ochtends sporten.

Ten tweede zijn 's ochtends je energievoorraden tijdens het slapen opgebruikt, daarom is het ontbijt ook erg belangrijk. Als je voor het ontbijt al gaat cardio'en, dan is het effect nog groter op je vetverbranding. Daarom wordt altijd aangeraden om voor het ontbijt te sporten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')