Maar goed, mijn vraagje. Welk tijdstip is beter om te trainen: 's Ochtends of 's Avonds. Aan de ene kant denk ik in de morgen, omdat je dan nog niks gegeten hebt en alle calorien die je dan verbrandt gaan van je lichaam af, wat er dus voor zorgt dat je wat afvalt. Maar aan de andere kant als je het na het avondeten doet ren je juist al het eten wat je die dag op hebt eraf en kom je dus niks aan.
Misschien zijn er nog wel veel meer argumenten te bedenken, maar goed, dit zijn de dingen die ik kan bedenken. Denken jullie dat de een beter dan de ander is, of maakt het allemaal niks uit?
Veel/voldoende water drinken is ook belangrijk om je mineralen,
vitamines aan te vullen, spoelen van je bloed van giftige stoffen (vrije radicalen.)
Ik kan trouwens helemaal niks op een volle maag; als ik 's avonds wil sporten dan moet m'n eten echt twee uur gezakt zijn, anders ga ik binnen een kwartier over m'n nek...
Ten eerste omdat cardiotraining niet alleen je stofwisseling tijdens het trainen verhoogt. Als je langer dan 20-25 minuten traint dan zijn de directe energievoorraden in je spieren opgebruikt en schakelt je lichaam over op o.a. vetverbranding. Bij de juiste intensiteit wordt ongeveer de helft van de energie uit vetreserves gehaald. Deze stofwisselingsverhoging blijft echter zo'n 24 uur aanhouden. Je hebt er dus de hele dag wat aan! Echter, als je gaat slapen gaat je stofwisseling weer omlaag. Als je 's avonds sport is het effect van cardiotraining dus veel kleiner vergeleken met 's ochtends sporten.
Ten tweede zijn 's ochtends je energievoorraden tijdens het slapen opgebruikt, daarom is het ontbijt ook erg belangrijk. Als je voor het ontbijt al gaat cardio'en, dan is het effect nog groter op je vetverbranding. Daarom wordt altijd aangeraden om voor het ontbijt te sporten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |