abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9222310
Wat ik mij al een tijdje afvraag... Ik heb soms last van een koortslip, Herpes dus.. Dat is de eerste variant.. Het virus heb ik dus al.. Sinds kort heb ik last van de tweede variant Herpes Genitalus.. (errrrrg klote..)
Kan dat virus, wat ik dus al had zijn overgeslagen zeg maar naar de tweede variant? Er zit geen verschil in het virus..maar wel in de plek.. (...ooookeee..ga daar maar niet verder op in!...)

Dus dat ik zegmaar een koortslip had en dat ik mezelf besmet heb op een andere plek?

Morgen ga ik ervoor naar de dokter, die kan me een middeltje geven tegen de sympthomen..maar welke tips zijn er nog meer om het in het vervolg te kunnen voorkomen.. (kan toch niet helemaal,maar wel zoveel mogelijk..)

alvast bedankt..

woensdag 19 maart 2003 @ 01:31:00 #2
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_9222339
Ik vind je usericoon erg geil, maar ik kan je niet echt helpen, sorry
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_9222403
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 01:31 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik vind je usericoon erg geil, maar ik kan je niet echt helpen, sorry
a) Dank je wel.. ik ook!
b) okee..
  woensdag 19 maart 2003 @ 01:34:29 #4
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_9222409
ik dacht dat het 2 verschillende virussen waren, maar ik kan me natuurlijk vergissen
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_9222533
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 01:34 schreef Arma_Angelus het volgende:
ik dacht dat het 2 verschillende virussen waren, maar ik kan me natuurlijk vergissen
Ja, ik weet het ook niet daarom vraag ik het ook.. Ik lees wel overal dat je jezelf kan besmetten.. en tja het zijn 2 verschillende varianten..maar kan het dan ook overslaan?
  woensdag 19 maart 2003 @ 01:54:47 #6
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_9222771
hoeveel koortslippen heb je nu?
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_9222778
je hebt 2 versies herpes 1 en 2 zeg maar.

1 is de koortslip (herpes simplex) is ook gordelroos/waterpokken

2 is de herpes genitalis

maar aangezien ze zo een 50% hetzelfde zijn kan 1 ook op plaats 2 voorkomen en andersom.

je kunt dus "jezelf besmetten"

of je type 1 of 2 hebt kun je niet zien, maar dat kunnen ze bij een ziekenhuis ofzo wel testen.

pi_9222823
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 01:54 schreef Kwark het volgende:
ik heb nu geen koortslip.. maar wel dat andere herpes genitalus
pi_9222843
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 01:55 schreef Athrim het volgende:

2 is de herpes genitalis

maar aangezien ze zo een 50% hetzelfde zijn kan 1 ook op plaats 2 voorkomen en andersom.

of je type 1 of 2 hebt kun je niet zien, maar dat kunnen ze bij een ziekenhuis ofzo wel testen.

De variant maakt me niet zoveel uit..

maar het is dus mogelijk dat ik het zeg maar gewoon van mezelf heb gekregen en niet omdat mijn vriend besmet is/of het heeft..

woensdag 19 maart 2003 @ 02:00:31 #10
43216 Yodium
.... voor open wonden
pi_9222875
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 01:29 schreef shavirah het volgende:

Dus dat ik zegmaar een koortslip had en dat ik mezelf besmet heb op een andere plek?

Dan moet je wel erg lenig zijn....

Maar euh.... ik heb verder geen idee hoe dat zit met die virussen.... ik ben benieuwd naar wat de dokter zegt....

woensdag 19 maart 2003 @ 02:02:16 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9222889
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 01:54 schreef Kwark het volgende:
kloothommel

verder:

quote:

2 is de herpes genitalis

je moet besmet worden met beide types om ze beiden te hebben, dus je moet het gekregen hebben van contact met bijvoorbeeld de persoon op je usericon of van je vriend, die dus ook weer van iemand of juist weer van jou... feit is wel dat het niet zomaar komt aanwaaien ofzo, het is dus echt iets wat je van iemand opgelopen hebt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_9222890
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 02:00 schreef Yodium het volgende:

[..]

Dan moet je wel erg lenig zijn....

oooooooooow...

je kan het ook via je vingers krijgen.. of door een handdoek waarmee je je hebt afgedroogd en later mee je handen afdroogd ofzo... of als je jezelf vingert.. en tja..als je zo lenig ben is het ook mogelijk

pi_9222906
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 02:02 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

kloothommel

verder:
[..]

je moet besmet worden met beide types om ze beiden te hebben, dus je moet het gekregen hebben van contact met bijvoorbeeld de persoon op je usericon of van je vriend, die dus ook weer van iemand of juist weer van jou... feit is wel dat het niet zomaar komt aanwaaien ofzo, het is dus echt iets wat je van iemand opgelopen hebt.

ja die koortslippen heb ik van me vriend, en hij heeft ze van zijn oma..

( 80 % van alle gevallen die herpes hebben krijgen het via hun oma.. klinkt stom maar waar! )

woensdag 19 maart 2003 @ 02:07:45 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_9222957
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 02:03 schreef shavirah het volgende:

[..]

ja die koortslippen heb ik van me vriend, en hij heeft ze van zijn oma..

zou goed kunnen idd. of zijn oma van hem
quote:
( 80 % van alle gevallen die herpes hebben krijgen het via hun oma.. klinkt stom maar waar! )
typetje koortslip/gordelroos ja; genitalis mag ik toch hopen van niet
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_9222994
je kunt het dus van je vriend gekregen hebben. type 1 (koortslip) kan gewoon overgaan op je geslachtsdelen als je orale sex hebt (of bij het vingeren van je zelf, wat je al zei)

Als je een koortslip hebt, moet je dus heeel voorzichtig zijn, want het is zeer besmettelijk.

Overigens, iedereen die vroeger de waterpokken heeft gehad, heeft dit virus in zich.

woensdag 19 maart 2003 @ 02:45:29 #16
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_9223198
is dat de broer van Mat?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 19 maart 2003 @ 13:15:13 #17
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_9229675
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 02:10 schreef Athrim het volgende:
Overigens, iedereen die vroeger de waterpokken heeft gehad, heeft dit virus in zich.
Je bedoelt natuurlijk Herpes Zoster, ofwel het gordelroos virus...
pi_9229736
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 02:10 schreef Athrim het volgende:
je kunt het dus van je vriend gekregen hebben. type 1 (koortslip) kan gewoon overgaan op je geslachtsdelen als je orale sex hebt (of bij het vingeren van je zelf, wat je al zei)

Als je een koortslip hebt, moet je dus heeel voorzichtig zijn, want het is zeer besmettelijk.

ik heb vroeger wel de waterpokken gehad, maar toch nog nooit last van koortslip gehad. enne, daarzo beneden bij mijn leuter ook niet
Blauw is de kleur van een hoop bier
pi_9230401
Is er geen middel waarmee je voorgoed van koortslip af bent? Ik heb het nu weer dus kan weer een week niet naar buiten!
Because this thing really pisses me off! Je hebt wel dat middel Zovirax maar dan is het pas na een weekje ofzo helemaal weg.

Na een week is het toch niet besmettelijk meer trouwens?

pi_9233358
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 02:03 schreef shavirah het volgende:

[..]

j

pi_9238064
quote:

2 is de herpes genitalis

fout fout fout fout fout, man toch als je er niks van weet zwijg dan!!!
genitale herpes en orale herpes zijn twee virussen van dezelfde familie
Herpes simplex type I en II
type I: niet genitale herpes, maar KAN SOMS genitale herpes geven
type II: genitale herpes, geeft geen 'niet genitale herpes'

maw, je KAN jezelf besmet hebben, maar dat kan je moeilijk voor zeker zeggen, gezien men de kans mogelijk acht dat genitale herpes zicht van verspreiden in de fase ZONDER symptomen.
hoop dat je huisarts je beetje verder kan helpen.

brave belg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')