abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 maart 2003 @ 00:11:28 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_9221042
Ik zit er echt al jaren mee in m'n gedachten om zodra ik m'n diploma's enzv heb gewoon te vertrekken naar het buitenland.
Op de een of andere manier trekt Amerika me enorm en tja misschien zal de American dream hier wel in meespelen maar het is toch nogal een stap om alles achter te laten.

Zijn er hier mensen die geemigreerd zijn en misschien kunnen jullie iets vertellen over hoe het bij jullie ging en hoe het jullie niet vergaat.

of misschien zijn er nog meer mensen die met dit idee lopen.

alvast bedankt!

pi_9221084
fokker ' vampier' is ook naar usa vertrokken toch?
pi_9221132
-edit- Doe ff normaal wil je.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 19-03-2003 00:18]

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 19 maart 2003 @ 00:20:50 #4
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_9221218
Emigreren lijkt me kut..

je thuisland, je vrienden en familie verlaten.

Hier heb je een bestaan opgebouwd, daar moet je helemaal opnieuw beginnen...

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  woensdag 19 maart 2003 @ 00:21:45 #5
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9221230
Ben dan wel niet ge-emigreerd, maar toch langdurig verhuisd. Zit hier nu een half jaartje in Canada. Tis even wennen, maar ik kan me best voorstellen dat er mensen hier graag voor goed heen komen.

Verder duurt het even voordat je alles mag en voordat je een officiele immigrant bent. Maar adt moet je er voor over hebben denk ik. Je moet denken aan duurdere verzekering voor een tijdje, je zal opnieuw je rijbewijs moeten halen (als je dat al hebt) en het duurt ws ook totdat je officieel burger bent voordat je voordelen krijgt mbt pensioen en verzekeringen.

Ik weet trouwens ook niet of je zomaar kan immigreren, voor Canada kan dat bv alleen als je een baan die ze hier nodig hebben. Dokters zijn van harte welkom, maar extra houthakkers hoeven ze niet evenals extra werklozen.

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_9221238
Yup, Vampier is ook naar de USA vertrokken.
Zit in California dacht ik (spreek hem wel eens op msn)

Zelf trekt Nieuw-Zeeland en Australië mij erg...

α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_9221261
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 00:20 schreef MOD het volgende:
Emigreren lijkt me kut..

je thuisland, je vrienden en familie verlaten.

Hier heb je een bestaan opgebouwd, daar moet je helemaal opnieuw beginnen...

Dat lijkt mij ook kut.
Maar aan de andere kant is het wel een enorme uitdaging. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wat zwaarder weegt, de uitdaging of je thuishaven.

ik zit er ook wel eens aan te denken, maar ik zal denk ik mijn vrienden niet zal kunnen missen. Maar wie weet, ooit...

Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_9221346
Riep iemand mij?

volgende keer moet Plae me maar gewoon aanspreken ;-)

[12:50:23] * Quits: plae_gone (erikbroer@ipxxxde8d1.speed.planet.nl) (Quit: )

Vicz/Maartena (aka Digz op fok IRC)/Perlman en stay_fun (die denk ik boos op me is) zitten allemaal in de US.

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 19-03-2003 00:48]

Free people own guns! Slaves do not!
pi_9221368
ik ben ook naar amerika vertrokken, en zolang je weet dat wat ze hier vertellen leugens zijn valt het goed uit te houden. Alleen een jointje roken mis ik hier weleens....

Maar voor de rest is het zeer goed uit te houden in Miami, de rest van het land trekt me niet zo aan.

pi_9221399
Heb zelf lange tijd in Florida gewoont en ben er, zoals nu, nog heel vaak over de vloer.

Amerika is heerlijk om te wonen, maar vergis je niet, het is totaal anders dan in Nederland. Betaalde vakantie kennen de meeste bedrijven niet, net als heel veel andere benefits die in Nederland heel gewoon zijn. het lijkt alsof je door de lage bealsting heel veel meer overhoudt, maar je hebt ook veel meer kosten.

Persoonlijk zorg ik dat mijn zaakjes altijd in orde zijn, maar je zult wel bergen moeten verzetten om alles te krijgen zoals JIJ het wilt.

Daar komt nog eens bij dat er maar twee manieren zijn waarop je in de US een werkvergunnig krijgt, de wel bekende Greencard lotery, kwestie van inschrijven en elk jaar maar hopen dat je 'm toegewezen krijgt,

Of zorgen dat een bedrijf geinteresseerd is. Dit zou voor mij persoonlijk de beste oplossing zijn,omdat het A. gegarandeerd is en B. betekend dat ik direct aan de slag kan.

Ik heb de mazzel dat ik een behoorlijk netwerk opgebouwd heb de laatste jaren, deze week heb ik dan ook bewust heel wat handjes geschud van de mensen die binnen SeaWorld en Anheuser Busch de beslissingen nemen.

Kortom, start networken right now!!!

pi_9221416
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 00:28 schreef Vampier het volgende:
Riep iemand mij?

volgende keer moet Plae me maar gewoon aanspreken ;-)

[12:50:23] * Quits: plae_gone (erikbroer@ip503de8d1.speed.planet.nl) (Quit: )

Vicz/Maartena (aka Digz op fok IRC)/Perlman en stay_fun (die denk ik boos op me is) zitten allemaal in de US.

Whahaha ik boos, welnee, houd wel van een scherpe discussie. De mods vonden 'm wat al te scherp geloof ik

Oh ja trouwen met een Amerikaan(se) is ook nog een optie, en helemala niet zo'n gekke.

woensdag 19 maart 2003 @ 00:38:40 #12
45975 Tr3Mm0r
Inactive account
pi_9221508
Ik ben zondag terug gekomen van een weekje ijsland....wauw

wat een ruimte, wat een natuur, zo rustig. een land dat 3 keer zo groot is als nederland met maar 350.000 inwoners. Het lijkt me zo tof om daar een paar jaar te leven. die rust die dat land uitstraalt, geweldig gewoon.

zoals onze gids daar zei... "ijsland een mooi land zijn om te afstressen" geweldig gewoon

*wil terug*

Inactive account
pi_9221566
Ik ben rond de kerst 3 weken in Thailand geweest, en dan ga je toch automatisch erover nadenken om er *ooit* echt te gaan wonen...
Het klimaat, de mensen, de natuur, de cultuur, het trekt allemaal enorm en lijkt veel beter dan hier in Nederland.

Maar aan de andere kant blijft het natuurlijk toch een land in ontwikkeling, dus je hebt bijna geen sociale zekerheid.
Dus waarschijnlijk zal het een droom blijven, hoewel het idee toch aantrekkelijk is!

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
pi_9221759
Er op vakantie gaan is echt wel een stuk anders dan er wonen.
  woensdag 19 maart 2003 @ 00:58:27 #15
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_9221801
Ik ben potentiële emigrant. Heb het helemaal gehad in dit land. Laat ik maar niet beginnen want ik vertel meer slechts over Nederland dan dat er goeds in me op komt. Met name de laatste paar jaar voel ik me hier echt 'gevangen'. Het is dat ik nog even aan mijn studie vast zit maar daarna ga ik toch echt weg.

Familie is op zich niet zo erg, als mijn broer is afgestudeerd gaan onze ouders ook mee. De rest van de familie hebben we niet of nauwelijks contact mee dus zullen we ook niet missen. Vrienden is erg jammer, maar ik heb ook vrienden in het land waar ik naar toe ga. En hoop toch nog wel contact te houden met een select aantal vrienden hier. Dan zie je pas wie je echte vrienden zijn. Wat thuisland betreft. Nederland is mijn thuis niet meer. Ik deel veel gewoontes en ook taal met de mensen hier maar leef hier tegen mijn zin en dat is (imho) geen gezonde situatie.

Ik ben in zoverre mijn bestaan cq leven hier zo goed als aan het afbouwen. Zo min mogelijk acties hier uitvoeren waardoor ik aan Nederland vast zit. Geen leningen, studieschuld opbouwen of een hypotheek nemen. Een goeie start is bijvoorbeeld al om een bankrekening te openen in het land waar je naar toe gaat zodat je geen lastige financiële transacties hoeft te volbrengen.

Als je binnen de EU emigreert heb je het sowieso stukken makkelijker wat wetgeving betreft. Vaak kun je je rijbewijs direct omruilen (zonder examens), en tellen je in Nederland behaalde diploma's net zo zwaar.
(Moet er wel even bijvertellen dat als je ooit terug mocht willen keren naar NL het CBR niet zo makkelijk is in het weer terug geven van een NL rijbewijs!! Dan moet je namelijk wel weer aan het examen )

Je moet trouwens wel goed voor ogen houden dat je geen roze bril moet opzetten over het 'beloofde land' waar je naar toe gaat. In dat geval kan het namelijk nog wel eens tegen vallen. Het kan helpen om het land voortijdig vaak te bezoeken en contact te zoeken met mensen daar. Als je al kenissen of vrienden daar hebt is het een plus.

Bovendien is het handig (als het een niet-Engelstalig land betreft) om op voorhand hier de taal al te leren. Dan wordt je ook wat makkelijker wegwijs in alle paperassen die je toegestuurd krijgt.

woensdag 19 maart 2003 @ 01:08:28 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9221971
Ik woon inderdaad ook in de USA

Ik ben op 11 April 2002 aangekomen, dus ik woon hier nu bijna een jaar. Mijn complete ervaringen die ergens in September 2001 begonnen (was toen al 3 keer naar de USA geweest) kun je op mijn website terugvinden: http://www.dutchusa.com

Je kunt daar o.a. het visum proces doorlezen (voor als je met een Amerikaanse getrouwd bent of wilt trouwen), mijn voorbereidingen op de verhuizing (zie move log) en mijn ervaringen in de Verenigde Staten (zie Dutchie in the USA), plus nog een hoop andere verhaaltjes

De USA zijn in ieder geval erg leuk

Net als Vampier woon ik trouwens in het zuiden van California, hier ook wel bekend als SoCal.
9 maanden zomer, 1 maand herfst, 2 maanden lente. Geen winter.

Wel een als President, maar het volk en het land zijn geweldig.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 19 maart 2003 @ 01:10:26 #17
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9222001
Plannen voor Noorwegen, Engeland of Italië
Dizzy new heights..
pi_9222031
Ja ja.... en vergeet mij effe niet

Ik woon sinds 26 maart 2002 in de USA...

woensdag 19 maart 2003 @ 01:21:49 #19
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_9222187
De mensen die in de USA wonen... wie van jullie hebben een diploma en watvoor soort vooropleiding en hoe zijn jullie daar terecht gekomen enzo?
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_9222510
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 01:21 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
De mensen die in de USA wonen... wie van jullie hebben een diploma en watvoor soort vooropleiding en hoe zijn jullie daar terecht gekomen enzo?
Nou ik heb dus een zwem diploma....

Ik heb HBO Informatica gedaan en via mijn afstudeerstage daar een vaste baan gekregen! Vooropleiding is Havo....

woensdag 19 maart 2003 @ 02:08:53 #21
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_9222971
Ik ga naar de VS emigreren als ik zin heb

Met andere woorden: als de economie daar aantrekt en ik een baan kan vinden want heb weinig trek in een baantje bij de Pizza Hut voor 6/$ en amper een ziektekostenverzekering

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 19 maart 2003 @ 05:18:35 #22
You choo-choo-choose me?
pi_9223310
Hey, hoe moet je in de VS je naam opschrijven op officiele papieren enzo, waarbij dus je achternaam eerst moet... bijv. mijn naam is Kees de Boer... wordt dat dan:
de Boer, Kees
of
Boer, Kees de

iemand een idee?
Lijkt mij, omdat het op alfabet gesoorteerd moet worden, dat het Boer, Kees de moet zijn, maar zelf hiero in Nederland schrijf ik als het zo moet altijd de Boer, Kees.

Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_9223331
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 05:18 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Hey, hoe moet je in de VS je naam opschrijven op officiele papieren enzo, waarbij dus je achternaam eerst moet... bijv. mijn naam is Kees de Boer... wordt dat dan:
de Boer, Kees
of
Boer, Kees de

iemand een idee?
Lijkt mij, omdat het op alfabet gesoorteerd moet worden, dat het Boer, Kees de moet zijn, maar zelf hiero in Nederland schrijf ik als het zo moet altijd de Boer, Kees.

Je achternaam is 'de Boer' (doe het alstjeblieft niet andersom... je wordt gek) als je post krijgt zullen ze je naam vaak niet goed schrijven.... zo kun je namen krijgen als Kees Debroah, Kess DeBoor, Kees DeBoer etc etc. Ze snappen hier ook helemaal niets van mijn achternaam.

Enige voorbeelden

zen Arkel
Can Abkel (door de overheid)
von Arcle
Venerkel

en nog wat variaties

woensdag 19 maart 2003 @ 06:17:27 #24
You choo-choo-choose me?
pi_9223338
Hmmm maar hoe zit het dan als ze dingen op alfabetische volgorde doen? Kom ik dan ineens bij de D? Ik ben liever een Boer dan een Deboer
pi_9223348
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 06:17 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:
Hmmm maar hoe zit het dan als ze dingen op alfabetische volgorde doen? Kom ik dan ineens bij de D? Ik ben liever een Boer dan een Deboer
Dat boeit ze hier voor geen meter je achternaam ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')