abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9221754
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 00:51 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ja, hoe zou dat nou komen? Misschien omdat het stiekem toch een goed boek is?

Jij jouw mening... ik de mijne..
Terwijl mijn schaduw doorloopt.. Sta ik nog even stil bij de herinnering
  woensdag 19 maart 2003 @ 00:59:30 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_9221822
Ben ik toch blij dat ik abonnee op Het Parool ben en al maandenlang geniet van die strip.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_9224840
Is de strip beter te verteren dan het boek, Golfer?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:23:41 #29
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_9228521
't Boek is natuurlijk geweldig, saai maar geweldig, en zou door elke twintiger gelezen moeten worden. Voor scholieren is het wellicht nog te ver-van-mijn-bed.

Maar een strip? Ik vond de film ook al overbodig. Daarbij is Dick Matena zeker niet mijn favoriete beeldverhaalauteur. Zijn lijnvoering en kleurgebruik zijn mooi, maar zijn plaatjes als geheel missen dynamiek, 'pit' zeg maar.
Ik heb dus maar weinig vertrouwen in een Matena die het toch al saaiste boek uit de Nederlandse literatuur verstript. Maar ach, ik zal het eens doorbladeren bij de boekhandel.

pi_9229383
Ik heb wel eens een strip van Kruimeltje gelezen, ook door Matena getekend. Hij heeft geloof ik ook Dik Trom ooit verstript. Maar dat zijn toch heel andere boeken dan De Avonden
Ik ben niet zo kapot van zijn stijl, en een gewoon boek lezen is toch leuker imo omdat je fantasie dan veel meer geprikkeld wordt.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 20 maart 2003 @ 15:50:29 #31
49302 Confuzion
Ik haat ondertitels
pi_9260879
Uiterst saai boek...

Bah... kan me vaak verliezen in beeldspraken, verborgen metaforen, wijze levenslessen en curiositeiten van de schrijver. Maar dit boek had ik uit en kreeg echt het gevoel dat het een

waste of time

was geweest. Ik ga ff me haren kammen, ciao

Signatures ook... ;)
pi_9262709
een heldenboek! De film was ook geniaal.
Wat bedoel je daarmee, Waldemar?
pi_9268382
avonden klasse boek
enorm echt geschreven
vooral dan als hij bij die broer op bezoek gaat en dan tuis komt
komt enorm echt over
  donderdag 20 maart 2003 @ 23:20:42 #34
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_9272789
Een boek dat gemengde gevoelens oproept, en daarom al interessant. Veel mensen noemen het saai en vinden het daarom 'slecht', naar mijn idee schuilt juist de kracht in de gedetailleerde beschrijving van het (on-)alledaagse. Niet omdat het intellectueel verantwoord is, maar omdat het gewoon verdomd goed geschreven is. De diepere lagen van het boek kun je laten voor wat ze zijn (ook al zijn ook die de moeite waard).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 09:36:00 #35
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_9277282
Zo, ik heb inmiddels de strip doorgebladerd bij de boekhandel, zoals ik van plan was.
Sfeervol getekend hoor, daar niet van, maar IMO simpelweg overbodig. Laat mij maar gewoon lekker het boek lezen
  zondag 23 maart 2003 @ 15:00:05 #36
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_9317700
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 00:37 schreef BaBBe het volgende:
Het is ondanks de saaiheid/literaire hoogstaande waarde toch nog een verschrikkelijk gewild boek blijkbaar...
Nou, ik zou het niet 'saai' willen noemen. Het is een boek waarin niks gebeurt, maar saai is het zeker niet.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 23 maart 2003 @ 20:25:42 #37
9596 Nozzman
the bastards have landed
pi_9324002
quote:
Op zondag 23 maart 2003 15:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, ik zou het niet 'saai' willen noemen. Het is een boek waarin niks gebeurt, maar saai is het zeker niet.

Idd. Ik weet niet wat het is met dat boek maar op de een of andere manier kruip je helemaal in dat verhaal, zonder dat daar echt aanleiding voor is. Lange scenes over luisteren naar radioprogramma's, dat soort dingen, maar wel geboeid blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')