Goede Muziekzaken herken je meteen.
quote:Ik wist dat dit hier nog ergens stond
Op zaterdag 17 mei 2003 20:58 schreef OProg het volgende:[..]
Ik zou zelf trouwens graag "Alive and Well in Paris" op CD willen
Ik heb hem dus inmiddels. Vage plaat. Met een mobile-recording unit opgenomen. Geen publiek te horen. Lijkt in fiete gewoon studio. Bevat een aantal goede stukken maar zeker tegen het einde heb ik wel het idee dat de koek een beetje op was. Ondanks sterke momenten ook stukken die minder boeien. En het tijdperk waarin dit speelde, 77, was ook niet echt positief voor dit soorf muziek.
Softs dus ook gekocht. Blijft een hele sterke plaat. Net iets minder dan Bundles, dat was mij betreft mede door Holdsworth zo goed is. MAar zijn vervanger, John Etheridge kon er ook wat van
Land of Cocayne ook weer zitten beluisteren. Ondanks de namen (Holdsworth, Jack Bruce oa) zeer matig. "(Black) Velvet Mountain" is wat mij betreft dan een goed nummer, maar er staat ook van zulke gladde zooi op. Absoluut niet Soft Machine, het sluit wat mij betreft op geen enkele periode aan. Muzikaal doet het me dan denken aan Deodato. In feite een beetje een overbodige stuiptrekking van deze geweldige band.
[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 02-12-2003 00:04]
Vorige week nog "BBC Radio 1971-1974" gekocht, en die is wel erg okee, met een nieuwe versie van de Hazard Profile-suite van Bundles.
Ik zag trouwens ook nog een nieuwe cd-uitgave van "Third" liggen, in een digipack. Enig idee of die geremastered is of in ieder geval beter klinkt dan de oude cd? (ik heb die uitgave op Rewind / Columbia).
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 02-12-2003 01:33]
quote:Ik had er idd al 2 @ LP maar wilde ze ook @ CD hebben
Op dinsdag 2 december 2003 01:17 schreef Zander het volgende:
Mjah, ik ben zelf eerlijk gezegd van alledrie die albums niet echt gecharmeerd. Er wordt uiteraard wel goed gespeeld, maar het ontbreekt een beetje aan echt sterke composities en een 'eigen' smoel. "Land of Cockayne" vind ik zelfs ronduit slecht. Uiteraard heb ik ze wel allemaal (op lp) om de verzameling compleet te houden.
Softs vind ik sterk. Minder dan bundles maar wel lekker luisteren. "Land of C" heeft toch een paar sterke momenten (ze zijn zeldzaam, maar goed). Over het geheel is het idd vrij beroerd. Er staan een paar stukken op waar je haast verwacht dat het volume omlaag gaat en iemand begint met heb voorlezen van de tussenstanden uit het betaald voetbal...
quote:
Vorige week nog "BBC Radio 1971-1974" gekocht, en die is wel erg okee, met een nieuwe versie van de Hazard Profile-suite van Bundles.
quote:Wat ik er zo over las twijfel ik om eerlijk te zijn of het een remaster is. Hij ziet er wel gaaf uit zo...
Ik zag trouwens ook nog een nieuwe cd-uitgave van "Third" liggen, in een digipack. Enig idee of die geremastered is of in ieder geval beter klinkt dan de oude cd? (ik heb die uitgave op Rewind / Columbia).
quote:Het zijn zelfs twee verschillende dubbel-cds. 1967-1971 heb ik zelf niet gekocht, omdat bijna al het materiaal ook al op de oude "Peel Sessions" dubbelaar staat. Maar als je die niet hebt, dan zou ik deze cd eerder aanschaffen dan de 71-74 cd. De Softs in de klassieke line-up op hun best, en nog goed opgenomen ook.
Op dinsdag 2 december 2003 18:31 schreef OProg het volgende:
Die heb ik ook algezien. Het zijn in totaal 2 cd's. Ook 1 van 68-71 meen ik.
quote:Holdsworth is alleen op de tweede cd te horen, maar daar staat Hazard Profile dus integraal op. Het arrangement is niet echt anders dan de studio-versie, maar hij speelt wel een paar erg lekkere solo's. Mike Ratledge ook trouwens, met dat zwaar overstuurde orgelgeluid dat je zo vaak hoort op de eerste paar Soft-albums. Maar goed, als je die BBC-sessies van de klassieke line-up nog niet hebt, zou ik die zelf eerder aanschaffen.
Ik was idd benieuwd naar het materiaal met Holdsworth. Is het goed verder en is Hazard Profile-suite anders?
quote:Hij zag er idd wel mooi uit, zo. Maar het gaat me eigenlijk meer om de geluidskwaliteit, want die is (zoals ik al eerder schreef) op de originele cd toch wel behoorlijk matig, al maakt de muziek natuurlijk alles weer goed.
Wat ik er zo over las twijfel ik om eerlijk te zijn of het een remaster is. Hij ziet er wel gaaf uit zo...
quote:Ja hoor. Caravan vind ik wisselvallig (eerste paar platen zijn wel erg goed), maar de twee Hatfield-albums behoren tot mijn absolute favorieten, al heeft het wel even geduurd voordat ik het echt op waarde kon schatten. OProg zal deze bands ongetwijfeld ook wel kennen.
Op dinsdag 2 december 2003 18:44 schreef rheingold het volgende:
iemand hier bekende met het werk van caravan en hatfield and the north????
quote:Dat bedoelde ik
Op dinsdag 2 december 2003 18:47 schreef Zander het volgende:[..]
Het zijn zelfs twee verschillende dubbel-cds. 1967-1971 heb ik zelf niet gekocht, omdat bijna al het materiaal ook al op de oude "Peel Sessions" dubbelaar staat. Maar als je die niet hebt, dan zou ik deze cd eerder aanschaffen dan de 71-74 cd. De Softs in de klassieke line-up op hun best, en nog goed opgenomen ook.
Ik heb ook wel interesse in die eerste CD van de 2. (na die 2e natuurlijk ). Wat ik heb van de BBC opnames is een rommelpotje. Vage cd's van het Windsong-label die er veder niet uit zien. Opnames zijn redelijk, maar ook niet echt super.
quote:Ik zal het wel eens vragen deze week aan iemand die het misschien wel weet.
Holdsworth is alleen op de tweede cd te horen, maar daar staat Hazard Profile dus integraal op. Het arrangement is niet echt anders dan de studio-versie, maar hij speelt wel een paar erg lekkere solo's. Mike Ratledge ook trouwens, met dat zwaar overstuurde orgelgeluid dat je zo vaak hoort op de eerste paar Soft-albums. Maar goed, als je die BBC-sessies van de klassieke line-up nog niet hebt, zou ik die zelf eerder aanschaffen.Hij zag er idd wel mooi uit, zo. Maar het gaat me eigenlijk meer om de geluidskwaliteit, want die is (zoals ik al eerder schreef) op de originele cd toch wel behoorlijk matig, al maakt de muziek natuurlijk alles weer goed.
Vandaag wel Soft Works gekocht. 2003 album met Holdsworth, Elton Dean, Hugh Hopper en John Marshall. Zal er straks eens lekker voor gaan zitten
quote:Ja
Op dinsdag 2 december 2003 18:44 schreef rheingold het volgende:
iemand hier bekende met het werk van caravan en hatfield and the north????
Hatfield en the North is absolute top, op beide albums National Health, Gilgamesh en Egg zijn ook absolute aanraders
Caravan is ook erg sterk, vooral "In the land of grey and pink" is een favoriet. Wat ook echt geweldig is is "Live at the Fairfield Halls, 1974". Deze is officieel uitgegeven en echt een geweldige registratie van het beste Caravan-werk.
De eerste 6 albums zijn erg goed. "Blind Dog at..." en "Cunning Stunts" redelijk goed. Wat matige dingen komen er wel op voor maar over de hele linie vrij goed .
Caravan is imho later wel een beetje op een zijspoor geraakt. "Better by Far" is zeer matig. Ik kende toen ik deze LP kocht Caravan ook alleen van de eerste albums. Groot was dan ook de teleurstelling bij het horen. Echt matige tot slechte nummers. Het titelnummer is me toch een zeikdeuntje..
Die jaren '80 albums zijn ook niet echt top (The album/back to front). De afgelopen jaren lijken ze vooral uit te blinken in het uitbrengen van live-albums en vaag oud werk waarover ze zelf inmiddels de controlle kwijt zijn geloof ik. Er komt vrij veel overbodig spul uit.
Het nieuwe album van begin dit jaar is dan wel weer leuk
[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 02-12-2003 19:06]
land of grey and pink is idd erg goed. dat nummer over die golfbaan is hilarisch en kant 2 is helemaal instrumentaal en ik vind ik een topper.
van haffield and the north vind ik shaving is boring toch wel erg goed.
De stroom met bbc releases gaat nog even door; deze komt eind januari uit.
Het is een dubbel cd ; disk 1 is dacht ik eerder al uitgebracht als BBC Live in Concert 1971.
(Ik ken zelf alleen 3 4 en 5. Ik heb zo te zien nog wel wat in te halen. )
Bundless 1975 (EMI) Met Allan Holdsworth
Softs 1976 (EMI)
In 1990 zijn deze op cd uitgebracht op ''See for miles ahead records''
The land of cockayne 1981 (EMI) Met Allan Holdsworth.
Deze is in 1996 op cd uitgebracht op ''One way records''
Deze lp,s zijn al jaren ook op cd leverbaar.
quote:Ik vind dat zijn vrouw een beetje teveel te horen is tegen het einde van de plaat. Verder idd een sterk album
Op zondag 1 februari 2004 13:25 schreef Zander het volgende:
Heeft iemand trouwens de laatste plaat van Robert Wyatt, Cuckooland, al gehoord? Echt weer een pareltje, al duurt het (zoals bij hem gebruikelijk is) wel even voordat het kwartje gevallen is.
Welk album?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 13:54 schreef Harry_Sack het volgende:
ik heb het een poging gegeven.. het moet nog even inwerken
Triple echoquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 17:14 schreef OProg het volgende:
[..]
Welk album?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |