Erg toffe muziek.
Heb alleen nog maar "Third", maar bij Vork ook al "Fourth" en "Fifth" gehoord.
De beste platen zijn naar mijn mening 'Volume II', 'Third', 'Fourth' en 'Bundles'. Helemaal een vette aanrader is de dubbel-cd met BBC-sessies voor het radioprogramma van John Peel. Jammer dat dit soort muziek bijna niet meer gemaakt wordt.
Third t/m Fifth is zijn iig overgens op cd wel aardig goed te krijgen, voor een nice price prijsje. Die anderen zijn wat moeilijk te vinden en ik vrees ook wat duurder. Wil je plaat, ja dan zal het nog wel een stukje duurder zijn.
quote:Als je cd's ook ok vind... Bij de Sounds kwamen we dus Third, Fourth/Fifth tegen voor slechts 8,99 per cd'tje.
Op dinsdag 18 maart 2003 20:30 schreef rheingold het volgende:
softmachine, daar moet ik me nog steeds eens aan wagen. ik ken het niet. jammer is dat hun platen tweedehands nogal aan de prijzige kant zijn.
quote:cd's vind ik niet ok.
Op dinsdag 18 maart 2003 20:46 schreef Seborik het volgende:[..]
Als je cd's ook ok vind... Bij de Sounds kwamen we dus Third, Fourth/Fifth tegen voor slechts 8,99 per cd'tje.
* Zander draait nu 'Teeth' van SM IV... hard.
quote:Op bijna heel 'Volume II' wordt zo gezongen, verder is Robert Wyatts solo-werk dan ook wel aan te raden (vooral de platen 'Dondestan' en 'Shleep', mooi..
Op vrijdag 21 maart 2003 22:28 schreef Seborik het volgende:
Zijn er meer nummers met zulke zang?
favo nummers:
A certain kind -> fantastisch kwetsbaar gezongen, heerlijk nummer
Why are we sleeping -> ook zo'n heerlijke meezinger
Beide nummers van volume 1&2
Volume 1 en 2 zijn zeerzeker ook ok, geen lange improvisaties, maar zeer goeie nummers met zang erbij (iets voor jou Sebbo, die eerste twee ga je namelijk zeker goed vinden).
quote:Die 1e 2 zijn idd goed. Meer jaren 60 songgericht dan de albums die erna kwamen. Third is ook wel een enorme partij gefreak
Op zaterdag 17 mei 2003 19:33 schreef Vork het volgende:
Ik vind de muziek sowieso vanaf Third tot hoe hoger het nummer hoe mindfer samenhangend.Volume 1 en 2 zijn zeerzeker ook ok, geen lange improvisaties, maar zeer goeie nummers met zang erbij (iets voor jou Sebbo, die eerste twee ga je namelijk zeker goed vinden).
7 is ook erg vreemd, niet altijd even sterk maar al met al toch een goed album. Heb hem eigenlijk nog nooit in nederland gezien op CD. Heb zelf een japanse Epic uitgave van de beurs.
De albums die daarna kwam, Softs en Bundles vind ik geweldig. Met name bundels en dan "Hazard Profile" met dat geweldige gitaarwerk van Holdsworth.
Opnames van rond die tijd zijn ook uitgebracht. Rubber Riff bevat sessies uit '76 met John Etheridge op gitaar. Niet alle nummers zijn even sterk maar met name het nummer "Pavan" is geweldig. Eenvoud maar toch zo mooi en sfeervol...
Land Of Cockayne is vaag en ken hem zo slecht dat ik er niet veel over te zeggen heb. Deed me eig helemaal niks. Zelfs de hoes doet me niks...
Trouwens, bij de Media Markt R'dam staat een vaag cdtje met als naam Soft Machine, uitgebracht op Neon (?) in 1999. Dit is in feite gewoon "Jet Propelled Photographs" met opnames uit '68
Ik zou zelf trouwens graag "Alive and Well in Paris" op CD willen
quote:Bij de Concerto en Boudisque in Amsterdam hadden ze aardig wat Soft Machine cd's. Misschien kun je hem daar wel vinden, anders misschien online ergens.
Op zaterdag 17 mei 2003 20:58 schreef OProg het volgende:
Ik zou zelf trouwens graag "Alive and Well in Paris" op CD willen
quote:Misschien een volgende keer dan wanneer hij er ligt.
Op zaterdag 17 mei 2003 19:33 schreef Vork het volgende:
Volume 1 en 2 zijn zeerzeker ook ok, geen lange improvisaties, maar zeer goeie nummers met zang erbij (iets voor jou Sebbo, die eerste twee ga je namelijk zeker goed vinden).
quote:Zal binnenkort weer eens gaan kijken. Heb wel 1 keer iets gezien wat er op leek op een beurs. Maar die uitgave was diep-vaag
Op zaterdag 17 mei 2003 21:08 schreef Seborik het volgende:[..]
Bij de Concerto en Boudisque in Amsterdam hadden ze aardig wat Soft Machine cd's. Misschien kun je hem daar wel vinden, anders misschien online ergens.
En naar Concerto/Fame/Boudisque kost altijd heel veel geld
Maar Concerto heeft wel vaak hele vette 2e hands
Een Soft Machine-cd die je koste wat kost moet vermijden is "Facelift". Op papier ziet het er goed uit: live-opnames van de line-up rond Third/Fourth, maar de geluidskwaliteit is zwaar ondermaats. Niet matig, maar tenenkrommend slecht. Caveat emptor, dus...
quote:Mjah...
Op zaterdag 17 mei 2003 21:30 schreef Zander het volgende:
Een Soft Machine-cd die je koste wat kost moet vermijden is "Facelift". Op papier ziet het er goed uit: live-opnames van de line-up rond Third/Fourth, maar de geluidskwaliteit is zwaar ondermaats. Niet matig, maar tenenkrommend slecht. Caveat emptor, dus...
Virtually en Backwards zijn dan weer wel erg leuk...
van de BBC heb ik een cd "Live in Concert". uitgebracht door Windsong International in 1993...
quote:De versie van Moon in June die op de BBC Sessies staat heeft gewijzigde lyrics:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:30 schreef Zander het volgende:
Ik zag dat er nu ook weer een nieuwe cd met BBC sessies is uitgekomen, al zal ik zelf het meeste vast al hebben.
quote:Wyatt schijnt het een paar minuten voor de broadcast te hebben geschreven. Ik vond het wel grappig.
I can still remember
The last time we played on Top Gear
And though each little song
Was less than 3 minutes long
Mike squeezed a solo in somehow
And although we like our longer tunes
It seems polite to cut them down
To little bits
They might be hits
Who gives an afterall
Tell me how would you feel
In the place of John Peel