abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9213971
quote:
Dreumesjes:

23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin

Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:

14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_

(Wat er voorafging aan het openen van dit topic:) sinds januari 2001 post ik mee in wat nu het zwangerschaps- en kindertjestopic is geworden. In de afgelopen tijd heb ik het altijd ervaren als een plaats waar ik de alledaagse belevenissen van mijn zwangerschap en de tijd erna kwijt kon. Waar ik andere moeders van jonge kinderen kon ontmoeten, gewoon, lekker babbelen.
Mijn zoontje is inmiddels geen baby meer: hij wordt in mei twee. Ik merk dat ik het nog steeds leuk zou vinden om mijn belevenissen te vertellen, alleen, dat past niet meer zo in het zwangerschap en kindertjestopic. Het gaat daar toch vooral om zwangerschappen en babytjes, en daar moet ook plaats voor blijven.

Om een lang verhaal kort te maken: ik gooi hier het balletje op voor een apart peuter en kleuter babbel-topic. Niet bedoeld om de peuters en kleuters zelf aan het woord te laten komen (al zal die van mij misschien wel eens langskomen), maar gewoon, voor ouders van peuters en kleuters.

De onderwerpen die ik in dit topic voorbij zou willen zien komen? Heel divers, wat mij betreft. Van leuke gebeurtenissen, tot opvoedkundige vragen en raad. Van nieuwe dingen (eerste dag op de peuterspeelzaal) tot ... Nou ja, vul maar in.

Ik doe meteen de aftrap, de overgang is misschien wat raar, maar dit is wat ik bijvoorbeeld zou willen vertellen.

Vandaag even alvast wat lente/zomerkleding voor de zoon gekocht. Dus we lopen door de Marca, begint Jorden ineens heel hard "bobbáuwuh" te roepen. Ik heb het niet meteen door, weet ik veel, naar mijn weten kijkt Jorden alleen naar de Teletubbies en Sesamstraat. Maar nee, het is dus echt Bob de Bouwer wat hij aan het roepen is. Blijkt er een trui van Bob de Bouwer te hangen. En hij wijzen, en roepen, helemaal enthousiast! Hij begint zelfs te zingen, iets wat - naar ik later begrijp - dat liedje van Bob de Bouwer is.
Ik dacht dat ze op het kinderdagverblijf alleen maar puzzeltjes legden en buitenspeelden, maar blijkbaar is de commercie tot daar door gedrongen! Hij kan zich mooi aansluiten bij Christan denk ik! of zouden ze onderling overlegd hebben, het zou niet de eerste keer zijn!

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 27-03-2003 15:45]

dinsdag 18 maart 2003 @ 20:13:41 #2
28906 Christan
Prettige groetjes!
pi_9214260
verhip, is die post waarop ik reageerde foetsie
  Jubileum moderator dinsdag 18 maart 2003 @ 20:15:27 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9214314
Ik was iets te enthousiast met verwijderen sorry
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 maart 2003 @ 20:25:07 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9214604
Al goed Lois

Nausicaa (hopen dat mijn comp nu niet weer vastloopt nadat ik mijn hele verhaal heb getikt ), op Christans kdv draaien ze vaak muziek, allerlei soorten en tot Christans grote plezier is daar ook een CD van Bob de Bouwer bij. Ze dansen dan gezellig met de kids op de muziek en zingen lekker mee. Ik vermoed dat ze zoiets bij Jorden ook doen en dat hij het daarvan opgepikt heeft. Of misschien hebben ze gewoon het liedje geleerd? Vraag het de volgende keer gewoon even, dan weet je hoe hij eraan komt.

Bij ons kdv kijken ze nooit tv, nee, nu lieg ik, een keer toen ze cowboyfeest hadden, hebben ze tekenfilms gedraaid, maar dat werd ook keurig aangekondigd vantevoren. Vind ik wel een prettig idee trouwens, dat ze daar niet voor de video geparkeerd worden. Dat kan ik dan mooi thuis doen als hij moe is, haha!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 maart 2003 @ 20:31:00 #5
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_9214771
op de peuterspeelzaal waar Richard heeft gezeten waren ze dol gelukkig met Bob de Bouwer, voor meisjes zijn er al veel ge-eikte dingen in de winkels (barbie, poppen, wandelwagens,buggy's etc.)
ze hebben daar dan ook meteen 4 bob poppen aangeschaft toen ze bij het kruidvat zo spotgoedkoop waren, juist om de jongens eens een "pop" te bieden die echt op en top jongen was

en geloof me ze komen nog wel vaker thuis met dingen waarvan jij denkt : "kennen ze dat???"

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 maart 2003 @ 20:37:09 #6
13151 crew  Rewimo
pi_9214964
Bij ons hebben ze een jongenspop met een pipi, zoals Christan zegt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_9215122
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 20:25 schreef Rewimo het volgende:
Vraag het de volgende keer gewoon even, dan weet je hoe hij eraan komt.
Ga ik zeker doen! Nee, ik geloof ook niet dat er tv gekeken wordt, ik heb er tenminste nog nooit een tv zien staan. Zal dus idd wel een cd zijn. Hoewel, schiet me nu ineens te binnen, ook "kabplo" (= kabouter plop) ineens ook vééél herkenning oplevert bij Jorden. En dat heeft hij hier ook nog maar zelden gezien!
Capaja, ik ben zeer benieuwd waar Jorden mee thuis gaat komen, alhoewel
pi_9215337
Anouk is een echte bijdehante tante aan het worden.
van wie zou ze dat nu hebben he. .

Vraag ik tegen haar:
Is mama lief??
Nee zegt ze dan mama is een kattekop. .
Vraag ik: is papa lief???
Nee papa is ook een kattekop.
Vraag ik: en Anouk dan is Anouk ook lief??

Neeeeeee zegt ze dan, ze ik is Anouk een kattekop?
Neeeeeeeeeeee zegt ze dan; Anouk en dan dr achternaam.

. .

Ja zeg ik dan maar mama heet ook zo van achteren.
Neeeeeeeeeeeeeee zegt ze dan mama is lief. . .

Geweldig toch.

pi_9215631
Vanavond ligt Damien voor het eerst in een groot mensen bed!!!!
Zijn nieuwe kamer is klaar en daar staat nu het oude eenpersoonsbed van mijn man in met mijn (vrijwel nagelnieuwe) oude matras erop.
Meneer ging douchen, liep eerst naar zijn oude kamer om vervolgens door mij gedirigeerd te worden naar zijn nieuwe kamer, kruipt onder de dekens, ik lees voor zoals altijd, ik krijg een kus en een kroel en hij gaat "slapen".
Tenminste is dacht dus "slapen tussen de haaljes want ik had verwacht dat ie binnen 5 minuten weer in de woonkamer zou staan.
Niet dus!!!
Hij is echt heel lief gaan slapen. Ik ben zo trots op mijn grote kleine vent!!!!! maar het gaat wel vreselijk hard zo...
Ben benieuwd hoe de nacht verder gaat.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 21:02:49 #10
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_9215672
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 20:42 schreef Nausicaa het volgende:
Capaja, ik ben zeer benieuwd waar Jorden mee thuis gaat komen, alhoewel
ik geloof dat je dat echt nog niet wil weten.....................
op sinterklaasavond waren wij hier met 13 man waarvan 7 kids, die gingen natuurlijk helemaal uit dr dak met zoveel kados die er lagen
mijn oudste (bijna 7 toen) komt ineens naar me toe knuffelt me puur uit vreugde doet een stap achteruit steekt zijn middelvinger op naar me en zegt : mama Fuck You !
euh pakkelito hoe kom je DAAR aan ??????????

*zucht* school natuurlijk

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 maart 2003 @ 21:03:14 #11
13151 crew  Rewimo
pi_9215689
Wat een stoere bink zeg, die Damien! Sliep hij nog in een ledikantje? Ik ben Christan nu de slaapzak aan het afwennen, gaat prima tot nu toe. Over een tijdje gaat hij ook naar een groter bed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 maart 2003 @ 21:04:44 #12
13151 crew  Rewimo
pi_9215732
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:02 schreef Capaja het volgende:

[..]

ik geloof dat je dat echt nog niet wil weten.....................
op sinterklaasavond waren wij hier met 13 man waarvan 7 kids, die gingen natuurlijk helemaal uit dr dak met zoveel kados die er lagen
mijn oudste (bijna 7 toen) komt ineens naar me toe knuffelt me puur uit vreugde doet een stap achteruit steekt zijn middelvinger op naar me en zegt : mama Fuck You !
euh pakkelito hoe kom je DAAR aan ??????????

*zucht* school natuurlijk

Haha, en hij dacht je waarschijnlijk een plezier te doen
  dinsdag 18 maart 2003 @ 21:07:29 #13
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_9215805
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:04 schreef Rewimo het volgende:
Haha, en hij dacht je waarschijnlijk een plezier te doen
het kwam er inderdaad vol liefde uit ja
ik heb hem dus wel heeeeeel snel duidelijk gemaakt dat dat toch echt niet kan !

Angel22 met recht dat je trots bent !
bij de jongste duurde het inderdaad een nacht of 3 voordat hij ook echt bleef liggen en niet naar beneden kwam en dan heb ik het nog niet over de nachten dat ik hem tussen zijn speelgoed vond..................
slapend en wel

pi_9215983
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:03 schreef Rewimo het volgende:
Wat een stoere bink zeg, die Damien! Sliep hij nog in een ledikantje? Ik ben Christan nu de slaapzak aan het afwennen, gaat prima tot nu toe. Over een tijdje gaat hij ook naar een groter bed.
HIj heeft tot aan vanmiddag aan toe nog in zijn ledikantje geslapen, maar ja dat wordt nu van de baby...
Slaapzak heeft ie nooit in geslapen want meneer werd panisch van dat ding....
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:07 schreef Capaja het volgende:

[..]

het kwam er inderdaad vol liefde uit ja
ik heb hem dus wel heeeeeel snel duidelijk gemaakt dat dat toch echt niet kan !

Angel22 met recht dat je trots bent !
bij de jongste duurde het inderdaad een nacht of 3 voordat hij ook echt bleef liggen en niet naar beneden kwam en dan heb ik het nog niet over de nachten dat ik hem tussen zijn speelgoed vond..................
slapend en wel

Dat had ik nu dus ook verwacht.... misschien komt dat nog als ie gewend is....
  dinsdag 18 maart 2003 @ 21:16:13 #15
50918 Riesjad
is de naam
pi_9216076
nou en dan hebben wij een duskyhondje en dan koopt mama ineens NOG een hondje
en als ik dan de naam niet meer weet en ik roep de hondjes
: DUSKYYYyyyyyyyyyyy en NIEUW HONDJE
doet mama mij uitlachen
mama is stom !

even riesjad zn nieuwe naam uittesten

ikku ben al bijna zes jaar
  dinsdag 18 maart 2003 @ 21:43:18 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_9216825
Leuk, zo'n topic. Ik zal hier wel vaak lurken.

Berney, om mijn dochter later voor te zijn, noem ik mezelf maar alvast kattekopje. Maar het is toch fijn om een lieve kattekop te zijn, toch

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 maart 2003 @ 21:51:47 #17
13151 crew  Rewimo
pi_9217099
Hm, Christan kijkt dus te veel Bob de Bouwer. Sukkel, sukkel, sukkel, hoorde ik van de week Uitspraak van Spud de Vogelverschrikker (voor de kenners)
  dinsdag 18 maart 2003 @ 21:56:10 #18
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_9217240
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:51 schreef Rewimo het volgende:
Hm, Christan kijkt dus te veel Bob de Bouwer. Sukkel, sukkel, sukkel, hoorde ik van de week Uitspraak van Spud de Vogelverschrikker (voor de kenners)
die uitspraak is nog tot daar aan toe..........
ik vond riesjad van de week in de paasboom in de achtertuin, meneer had er een trap tegenaan gezet en was "appels" aan het plukken
net als Spud
pi_9217360
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 20:50 schreef berney het volgende:
(...)
Mooi verhaal, en een bijdehante tante idd!

Als ik aan Jorden vraag: "hoe heet jij", dan antwoordt hij: "jij"!

dinsdag 18 maart 2003 @ 22:02:19 #20
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_9217433
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 21:59 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Mooi verhaal, en een bijdehante tante idd!

Als ik aan Jorden vraag: "hoe heet jij", dan antwoordt hij: "jij"!

DAT is pas bijdehand !
Richard wil tegenwoordig weten wat de achternaam van verschillende auto's is
  † In Memoriam † dinsdag 18 maart 2003 @ 22:20:09 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_9218050
René tegen papa, papa, mama is jouw poppetje he?
Ja...
Ik ben mama's poppetje
Ja... en wat ben ik dan?
Weet niet, maar Mink is mijn poppetje, ik denk jij latka's poppetje bent (latka=de hond)

René komt trouwens ook met afschuwelijke schuttingtaal van school af. Voorbeeldje,
Kut he mam?!
Wat is er kut?
Nou dat, je weet wel, dat is heeeeeeeeel kut.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 18 maart 2003 @ 22:23:09 #22
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_9218149
en hoe proberen jullie dan je kids zover te krijgen dat ze dat niet meer zeggen ?

Achterlijke idioot is hier al getransformeerd naar Stomme Gladiool
ik weet het het klinkt voor geen meter, maar ik heb liever dat ze dat zeggen !

dinsdag 18 maart 2003 @ 22:27:40 #23
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_9218282
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:02 schreef Capaja het volgende:

[..]

Richard wil tegenwoordig weten wat de achternaam van verschillende auto's is

Over auto's gesproken: Sterre is tegenwoordig gefascineerd door de vorm van autokoplampen. Dan zegt ze: "kijk mama, daar is een hele verdrietige auto", of: "Die auto kijkt heel boos!" Vooral een soort Peugeot, die hier veel voorkomt, heeft hele gemene oogjes. Ik dacht vroeger trouwens precies hetzelfde

Nausicaa, dit is nou precies het soort topic waar ik behoefte aan had! Verhalen van Wouter en Sterre vertel ik bijna nooit, omdat die toch ondergesneeuwd raken in het zwangerschaps-gebeuren...

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 maart 2003 @ 22:29:14 #24
13151 crew  Rewimo
pi_9218326
Jaaaaaaaaa, de Ford Ka, die kijkt heel boos Hihi, ik deed (en doe ) dat dus ook
  dinsdag 18 maart 2003 @ 22:31:13 #25
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_9218398
ow auto's...............
kennen jullie de term "stroombus" al

dat is dus een harmonicabus, vraag me niet hoe hij aan de naam stroombus komt, maar dat zegt ie al zo'n anderhalf jaar nu

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')