quote:Helaas waarheid.... kijk maar in je omgeving...
Op donderdag 22 mei 2003 10:51 schreef new_moon het volgende:
de belangrijkste reden dat mensen stoppen te geloven is dat zij de wereld met al de egoistische genoegens en verlangens meer lief hebben dan God.
quote:Helemaal niet waar!
Op donderdag 22 mei 2003 11:31 schreef MacMeester het volgende:
Helaas waarheid.... kijk maar in je omgeving...
quote:Kijk eens naar al die mannen die hun autootje elke week poetsen? kijk eens naar al die patsers met dure laptops en grote huizen?
Op donderdag 22 mei 2003 11:34 schreef Koerok het volgende:
Helemaal niet waar!
quote:God kan mensen niet voorzien in materiele welvaart... alleen geestelijke welvaart.
Mensen stoppen met geloven of komen nooit tot geloof, omdat ze de hypothese 'God' te onwaarschijnlijk vinden.
quote:Jouw mening... daar is toch niets mis mee?
Wanneer gaan jullie dit nu eindelijk eens inzien en accepteren. Gelovigen doen altijd net alsof ik WEL geloof in God (dat hij bestaat), maar dat ik hem een lul vind of zo. Maar dat is niet zo. Volgens mij IS er in deze gewoon niets om als lul te bestempelen.
quote:Natuurlijk zijn mensen ongelovig om verschillende redenen. Materialisme doet sommige mensen uberhaupt niet meer nadenken over zaken als religie, daar zijn we het over eens. Ik wil alleen niet over één kam geschoren worden met deze mensen.
Op donderdag 22 mei 2003 11:43 schreef MacMeester het volgende:
Kijk eens naar al die mannen die hun autootje elke week poetsen? kijk eens naar al die patsers met dure laptops en grote huizen?
Materialisme cq hebzucht maakt voor deze mensen God overbodig....
quote:Beide zinnen vormen geen reactie op wat ik schreef. Maar goed....
God kan mensen niet voorzien in materiele welvaart... alleen geestelijke welvaart.
...
Jouw mening... daar is toch niets mis mee?
quote:Je kan het ook 'welvaart' noemen. En daaruit zou je de vraag kunnen afleiden: Is God blijkbaar een toevlucht (en dus verzinsel) voor mensen die het (materieel gezien) moeilijk hebben? Als dat alles zou zijn, is (het idee) God overbodig zodra iedereen genoeg welvaart heeft.
Op donderdag 22 mei 2003 11:43 schreef MacMeester het volgende:Kijk eens naar al die mannen die hun autootje elke week poetsen? kijk eens naar al die patsers met dure laptops en grote huizen?
Materialisme cq hebzucht maakt voor deze mensen God overbodig....
quote:De bijbel laat toch andere overbeelden zien, in het Oude Testament.
God kan mensen niet voorzien in materiele welvaart... alleen geestelijke welvaart.
quote:Welvaart is de laatste poging van het Kwaad om grip op de mensheid te blijven houden. Zou een mens minder hebberig cq materialistisch zijn dan zou de welvaart een hele andere betekenis krijgen.
Op donderdag 22 mei 2003 11:58 schreef DennisMoore het volgende:
Je kan het ook 'welvaart' noemen. En daaruit zou je de vraag kunnen afleiden: Is God blijkbaar een toevlucht (en dus verzinsel) voor mensen die het (materieel gezien) moeilijk hebben? Als dat alles zou zijn, is (het idee) God overbodig zodra iedereen genoeg welvaart heeft.
Lijkt me een te beperkte visie.
quote:Voorbeelden?
De bijbel laat toch andere overbeelden zien, in het Oude Testament.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |