misschien weten andere mensen wel nog meer mogelijkheden...
(p.s. probeer een beetje bij het topic te blijven. die oorlog komt waarschijnlijk toch wel dus je hoeft niet meer te zeggen of je dat stom vindt of niet. En ook niet gaan vertellen dat Bush een lul is. Dat mag je in andere topics doen)
quote:ik wil wel even nadenken voor die landen hoor.
Op maandag 17 maart 2003 23:56 schreef Nyrem het volgende:
Waarom vergeet iedereen nou ook de landen Rusland, China, Duitsland etc en de rest van de landen die voor diplomatieke oplossingen zijn?
Rusland - OLIE (ze verdienen aan elke minuut crisis)
Duitsland - Totaal bankroet en moeite eigen economie draaiende te houden. die kunnen geen oorlog gebruiken)
China - altijd tegen, zeker tegen Amerika. Daarbij hebben ze zelf ook nog een paar etnische "vuiltjes" zitten
Denk niet dat Franrijk er zo'n punt van maakt dat er veel moslims in hun land rond lopen en misschien aanslagen kunnen verwachten .
Zal waarschijnlijk hun investeringen niet in gevaar te brengen naar andere landen in het midden oosten en Afrika.
Nadat ze die landen eerst zelf geterroriseerd hebben met hun vreemdelingen legioen en nu alles weer een beetje normaal verloopt in de verhoudingen met die landen willen ze dat niet meer laten lopen.
misschien wil Frankrijk wil niet mee doen omdat ze anders die blunder van een vliegdek schip naast die van de Amerikanen neer moeten leggen
quote:China altijd tegen? Lol, dan zul je je toch even moeten verdiepen in de historie van de veiligheidsraad. Als dat zo al zou zijn, dan kan je zeggen wat voor China geldt, is ook van toepassing op Amerika.
Op maandag 17 maart 2003 23:59 schreef Vuur het volgende:[..]
ik wil wel even nadenken voor die landen hoor.
Rusland - OLIE (ze verdienen aan elke minuut crisis)
Duitsland - Totaal bankroet en moeite eigen economie draaiende te houden. die kunnen geen oorlog gebruiken)
China - altijd tegen, zeker tegen Amerika. Daarbij hebben ze zelf ook nog een paar etnische "vuiltjes" zitten
Duitsland = heeft een collectief geheugen wat oorlog betreft. Dus die hebben een moreel standpunt. Duitse economie draait nog wel redelijk hoor, natuurlijk is het nóg weer een reden om geen oorlog te voeren.
Rusland : Als je goed op de hoogte was, dan wist je dat Amerika Rusland al maanden geleden heeft afgekocht wat betreft olie en handelscontracten met Irak. Dat kan dus niet de (hoofd)ware reden zijn.
En dan de rest van de wereld.... ook zeker allemaal tegen oorlog omdat men oliebelangen heeft?
Of zou het misschien zo zijn dat er misschien toch nog mensen in de wereld zijn, die diplomatie (intelligentie) boven geweld verkiezen?
Als je uiteindelijk hetzelfde doel nastreeft, levert diplomatie 10000x zoveel op.
Oorlog is onvoorspelbaar (en zeker de effecten daarvan).
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 18-03-2003 00:16]
quote:zoals ik aan mijn topic toevoegde. die oorlog komt waarschijnlijk nou eenmaal, daar hoef je je mening niet meer over te geven (niet hier althans) het ging mij nou net om die onderliggende filosofie. (ofwel complottheorie)
Op dinsdag 18 maart 2003 00:10 schreef SCH het volgende:
Frankrijk ziet terecht geen reden deze oorlog NU te voeren. De diplomatieke weg is nog niet platgetreden en zolang daar kansen liggen is Frankrijk tegen. Je kunt allerlei complottheorieen verzinnen natuurlijk - maar waarom zou je niet geloven wat ze zelf zeggen?
quote:Ja en ik zeg dat de meest logische theorie is dat er geen complottheorie is. Frankrijk vindt de oorlog gewoon zinloos op dit moment en niet humaan.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:16 schreef Vuur het volgende:[..]
zoals ik aan mijn topic toevoegde. die oorlog komt waarschijnlijk nou eenmaal, daar hoef je je mening niet meer over te geven (niet hier althans) het ging mij nou net om die onderliggende filosofie. (ofwel complottheorie)
Chirac kent saddam goed en ze hebben denk ik afgesproken dat Irak goedkoop de olie levert als Frankrijk zorgt dat ze niet worden lastig gevallen door andere landen
zie hier een foto van de twee vrienden chirac+saddam uit 1976
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 18-03-2003 00:24]
quote:keuze 1 dus voor jou
Op dinsdag 18 maart 2003 00:18 schreef SCH het volgende:[..]
Ja en ik zeg dat de meest logische theorie is dat er geen complottheorie is. Frankrijk vindt de oorlog gewoon zinloos op dit moment en niet humaan.
quote:right
Op dinsdag 18 maart 2003 00:18 schreef SCH het volgende:
Ja en ik zeg dat de meest logische theorie is dat er geen complottheorie is. Frankrijk vindt de oorlog gewoon zinloos op dit moment en niet humaan.
en bush doet het zeker wel voor de olie
en chirac vind het zeker wel humaan dat saddam nog een paar miljoenen mensen vergast
[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 18-03-2003 00:22]
Willen niet dat het midden oosten zich tegen hen keert.
Frankrijk heeft veel met de olie van doen en het is een grote afzet markt voor frans wapentuig.
en SCH, Frankrijk heeft helemaal geen reden om nobel te doen. Ze hebben net zoveel reden om nobel te doen als de VS dat heeft.
Ook frankrijk staat bekend om smerigheden. Of zijn we de atol kwestie vergeten omdat ze nu ineens tegen de oorlog zijn??
Frankrijk -> Vietnam???
Franse geheimendienst is net zo smerig als de CIA en de Mosad.
en BTW Irak is de grootste handels partner van duitsland. Net zo nobel dus.
Waar ik niet goed van wordt, is: Amerika is slecht om elke reden te bedenken die men maar kan.
Echter zijn deze reden ook van toepassing op Frankrijk, Duitsland, Rusland en China, echter nu deze tegen de oorlog zijn, zijn zij ineens heiliger dan de Paus. En dan zeggen dat de VS hypocriet is. Get a Life.
quote:Yep je hebt helemaal gelijk. Maar in een topic over de VS zijn er ook altijd mensen die de VS tot het uiterste verdedigen in dit soort gevallen, ik denk laat ik eens Franser dan de Paus zijn.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:27 schreef kEUS het volgende:en SCH, Frankrijk heeft helemaal geen reden om nobel te doen. Ze hebben net zoveel reden om nobel te doen als de VS dat heeft.
quote:Whahaahahaha
Duitse economie draait nog wel redelijk hoor, natuurlijk is het nóg weer een reden om geen oorlog te voeren.
jij hebt dus totaal géén verstand van economie. Duitsland heeft het hoogste percentage van werkloosheid na WOII en zit daarnaast in een reces. Dat Duitsland de grootste economie in Duitsland was en is betekent alleen maar dat dit land de rest van Europa meesleurt in de huidige economische malaise.
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:34 schreef Misanthroopia het volgende:[..]
Dat Duitsland de grootste economie in Duitsland was en is ..........
quote:Dan zou ik me toch eens gaan verdiepen in de europese unie.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:34 schreef Misanthroopia het volgende:[..]
Whahaahahaha
jij hebt dus totaal géén verstand van economie. Duitsland heeft het hoogste percentage van werkloosheid na WOII en zit daarnaast in een reces. Dat Duitsland de grootste economie in Duitsland was en is betekent alleen maar dat dit land de rest van Europa meesleurt in de huidige economische malaise.
Dan zul je er achter komen dat Duitsland de motor van Europa is.
Misschien heb je al gezien hoe de economische europese regio ervoor staat? Die staat niet zo heel slecht (gezien de toestand in de wereld; zie koers Euro t.o.v. dollar).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |