abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2003 @ 23:54:42 #1
45237 Vuur
We are not alone
pi_9194070
Natuurlijk is het heel nobel van Frankrijk om deze mogelijke 3e wereld oorlog proberen af te wenden. Maar zoals meestal in "grote landen" politiek moet er toch wel een andere reden te vinden zijn waarom Frankrijk z'n eigen koers wil varen. En zograag een man als Saddam Hoessein in het zadel wil houden.
Ik zie wel verschillende mogelijkheden hoor.
1. Frankrijk als een van de grotere wapenproducenten van deze wereld ziet in dat praten een betere oplossing is.
2. Frankrijk als een van de grotere chemische leveranciers van deze wereld weet zeker dat Irak niets heeft gekregen van hun en ook niet van andere landen.
3. Frankrijk is bang dat met de grote aantallen moslims en/of immigranten de chaos in eigen land niet te overzien is als er oorlog uitbreekt. m.a.w. ze besparen zichzelf wat rellen.
4. Frankrijk wil een wit voetje halen bij de andere arabische landen waarvan ze graag olie willen kopen.
5. Frankrijk wil een wit voetje halen bij de andere arabische landen waaraan ze graag wapens willen verkopen.
6. Frankrijk zit momenteel wat krap bij kas en kan dus niet meevechten en zo ook niet laten zien wat voor wereld"macht" ze zijn. Op deze diplomatieke koers kost het geen geld maar zijn ze wel een "big-player" op het wereld toneel.
7. Frankrijk heeft afspraken met Saddam Hoessein dat als de sancties worden opgeheven, dan mag Frankrijk olie pompen.
8. Frankrijk heeft z'n buik vol van Amerika en zal alles doen om tegen te werken.

misschien weten andere mensen wel nog meer mogelijkheden...

(p.s. probeer een beetje bij het topic te blijven. die oorlog komt waarschijnlijk toch wel dus je hoeft niet meer te zeggen of je dat stom vindt of niet. En ook niet gaan vertellen dat Bush een lul is. Dat mag je in andere topics doen)

- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
pi_9194105
Ik denk dat Frankrijk inderdaad de arabische landen een beetje te vriend houden, voornamelijk om exportbelangen naar landen als Algerije die voor Frankrijk een belangrijke afnemer zijn. Die denken wel 2x na voordat ze aanvallen.. money makes the world go round.
  maandag 17 maart 2003 @ 23:56:34 #3
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9194114
Waarom vergeet iedereen nou ook de landen Rusland, China, Duitsland etc en de rest van de landen die voor diplomatieke oplossingen zijn?
  maandag 17 maart 2003 @ 23:59:51 #4
45237 Vuur
We are not alone
pi_9194194
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:56 schreef Nyrem het volgende:
Waarom vergeet iedereen nou ook de landen Rusland, China, Duitsland etc en de rest van de landen die voor diplomatieke oplossingen zijn?
ik wil wel even nadenken voor die landen hoor.

Rusland - OLIE (ze verdienen aan elke minuut crisis)
Duitsland - Totaal bankroet en moeite eigen economie draaiende te houden. die kunnen geen oorlog gebruiken)
China - altijd tegen, zeker tegen Amerika. Daarbij hebben ze zelf ook nog een paar etnische "vuiltjes" zitten

dinsdag 18 maart 2003 @ 00:08:18 #5
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_9194382
Frankrijk gaat altijd voor de 'politieke' underdog als het winstkansen ruikt. Khomeini werd in 1967 door Frankrijk politiek asiel verleend na te zijn uitgewezen door de Sjah van Perzie. Mede dank zij het slappe (lees: weing scrupuleuze) optreden van de Sjah, vond Khomeini zijn weg terug naar Iran in 1980; met dank aan de froggs Fransen.
Dat Frankrijk daarna wapenleverancier nr. 1 was in Iran hoeft geen betoog.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_9194434
Volgens mij is Rusland zo tegen omdat ze nog wat geld te goed hebben van Saddam en dat krijgen ze misschien niet meer als er een ander aan de macht komt.

Denk niet dat Franrijk er zo'n punt van maakt dat er veel moslims in hun land rond lopen en misschien aanslagen kunnen verwachten .
Zal waarschijnlijk hun investeringen niet in gevaar te brengen naar andere landen in het midden oosten en Afrika.
Nadat ze die landen eerst zelf geterroriseerd hebben met hun vreemdelingen legioen en nu alles weer een beetje normaal verloopt in de verhoudingen met die landen willen ze dat niet meer laten lopen.

misschien wil Frankrijk wil niet mee doen omdat ze anders die blunder van een vliegdek schip naast die van de Amerikanen neer moeten leggen

pi_9194436
Frankrijk ziet terecht geen reden deze oorlog NU te voeren. De diplomatieke weg is nog niet platgetreden en zolang daar kansen liggen is Frankrijk tegen. Je kunt allerlei complottheorieen verzinnen natuurlijk - maar waarom zou je niet geloven wat ze zelf zeggen?
pi_9194464
de rivaliteit tussen enkele grootmachten?
Engeland en Frankrijk zitten elkaar al jaren af te troeven en dit is er een sterk staaltje van. Het frans chauvinisme tegen de engelse suprematie.
Engeland plaatst zich hiermee zoieso in een moeilijk parket binnen de Europeese unie, het is duidelijk dat Engeland gewoon USA achterna hobbeld.
misschien is dit allemaal dus te herleiden tot een Europese Amerikaanse krachtmeting.
wat ik me afvraag: Wat doe Spanje daar nu toch opeens?
Het land heeft enkel iets dat op een landbouwbeleid trekt (in de verte en enkel als het dan nog heel donker is) dankzij de EU, en dan opeens gaan ze zo lijnrecht tegen de algemene houding binnen te EU in.
Amerika moet de Spanjaarden toch wel ergens een dikke wortel voorhouden opdat die ezels zomaar volgen.
of zie ik iets over het hoofd?
brave belg
  dinsdag 18 maart 2003 @ 00:15:16 #9
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9194525
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:59 schreef Vuur het volgende:

[..]

ik wil wel even nadenken voor die landen hoor.

Rusland - OLIE (ze verdienen aan elke minuut crisis)
Duitsland - Totaal bankroet en moeite eigen economie draaiende te houden. die kunnen geen oorlog gebruiken)
China - altijd tegen, zeker tegen Amerika. Daarbij hebben ze zelf ook nog een paar etnische "vuiltjes" zitten

China altijd tegen? Lol, dan zul je je toch even moeten verdiepen in de historie van de veiligheidsraad. Als dat zo al zou zijn, dan kan je zeggen wat voor China geldt, is ook van toepassing op Amerika.

Duitsland = heeft een collectief geheugen wat oorlog betreft. Dus die hebben een moreel standpunt. Duitse economie draait nog wel redelijk hoor, natuurlijk is het nóg weer een reden om geen oorlog te voeren.

Rusland : Als je goed op de hoogte was, dan wist je dat Amerika Rusland al maanden geleden heeft afgekocht wat betreft olie en handelscontracten met Irak. Dat kan dus niet de (hoofd)ware reden zijn.

En dan de rest van de wereld.... ook zeker allemaal tegen oorlog omdat men oliebelangen heeft?

Of zou het misschien zo zijn dat er misschien toch nog mensen in de wereld zijn, die diplomatie (intelligentie) boven geweld verkiezen?

Als je uiteindelijk hetzelfde doel nastreeft, levert diplomatie 10000x zoveel op.

Oorlog is onvoorspelbaar (en zeker de effecten daarvan).

[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 18-03-2003 00:16]

dinsdag 18 maart 2003 @ 00:16:37 #10
45237 Vuur
We are not alone
pi_9194556
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:10 schreef SCH het volgende:
Frankrijk ziet terecht geen reden deze oorlog NU te voeren. De diplomatieke weg is nog niet platgetreden en zolang daar kansen liggen is Frankrijk tegen. Je kunt allerlei complottheorieen verzinnen natuurlijk - maar waarom zou je niet geloven wat ze zelf zeggen?
zoals ik aan mijn topic toevoegde. die oorlog komt waarschijnlijk nou eenmaal, daar hoef je je mening niet meer over te geven (niet hier althans) het ging mij nou net om die onderliggende filosofie. (ofwel complottheorie)
  dinsdag 18 maart 2003 @ 00:17:57 #11
42369 Rivoche
jeetje.....
pi_9194581
Olie
[b][u]If fifty million people say a foolish thing, it is still a foolish thing[/u][/b]
pi_9194589
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:16 schreef Vuur het volgende:

[..]

zoals ik aan mijn topic toevoegde. die oorlog komt waarschijnlijk nou eenmaal, daar hoef je je mening niet meer over te geven (niet hier althans) het ging mij nou net om die onderliggende filosofie. (ofwel complottheorie)

Ja en ik zeg dat de meest logische theorie is dat er geen complottheorie is. Frankrijk vindt de oorlog gewoon zinloos op dit moment en niet humaan.
pi_9194599
enige reden is inderdaad olie, Frankrijk heeft naar schatting 70% van de oliebronnen in Irak in handen

Chirac kent saddam goed en ze hebben denk ik afgesproken dat Irak goedkoop de olie levert als Frankrijk zorgt dat ze niet worden lastig gevallen door andere landen

zie hier een foto van de twee vrienden chirac+saddam uit 1976

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 18-03-2003 00:24]

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  dinsdag 18 maart 2003 @ 00:20:47 #14
45237 Vuur
We are not alone
pi_9194639
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja en ik zeg dat de meest logische theorie is dat er geen complottheorie is. Frankrijk vindt de oorlog gewoon zinloos op dit moment en niet humaan.

keuze 1 dus voor jou
pi_9194646
Omdat Chirac goede banden heeft met Saddan Hoessein vanwege de olie. Bovendien doet Chirac ook niet moeilijk over een dooie meer of minder
pi_9194659
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:18 schreef SCH het volgende:
right

en bush doet het zeker wel voor de olie

en chirac vind het zeker wel humaan dat saddam nog een paar miljoenen mensen vergast

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 18-03-2003 00:22]

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_9194672
er zijn er inderdaad meer die nee zeggen,maar het komt idd .. maar wat daarna?
mgoed , Frankrijk is eigenlijk tegen alles wat engels spreekt
En ze hebben veto recht in de vn ,vinden ze ook leuk ,dus eigenlijk zijn ze wel ff "supermacht"
samen met nog 4 ? China,Rus,USA,Fra,Eng geloof ik
Klikt niet op facebook links
pi_9194701
denk ook dat het olie is..ik vertrouw frankrijk niet echt
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_9194714
wat natuurlijk ook meespeelt is het feit dan frankrijk altijd al arrogant is geweest en in ieder geval enige invloed wil hebben op de besluitvorming, bij duitsland is dit trouwens heel anders, schroder is alleen tegen omdat hij dit in de verkiezingen heeft gezegd (de meeste mensen zijn nou eenmaal tegen --> grotere kans winnen verkiezingen) en nu kan hij niet meer terug.
pi_9194725
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:20 schreef Vuur het volgende:

[..]

keuze 1 dus voor jou

Wat jij wil
  dinsdag 18 maart 2003 @ 00:27:23 #21
14623 kEUS
to cow or not to cow.
pi_9194769
Vergeet ook niet, dat frankrijk in het gehele middenoosten en (noord)-afrika veel te vertellen heeft, dit ook uit historisch oogpunt.
Frankrijk heeft niet voor niets het vreemdelingen legioen.

Willen niet dat het midden oosten zich tegen hen keert.
Frankrijk heeft veel met de olie van doen en het is een grote afzet markt voor frans wapentuig.

en SCH, Frankrijk heeft helemaal geen reden om nobel te doen. Ze hebben net zoveel reden om nobel te doen als de VS dat heeft.

Ook frankrijk staat bekend om smerigheden. Of zijn we de atol kwestie vergeten omdat ze nu ineens tegen de oorlog zijn??
Frankrijk -> Vietnam???

Franse geheimendienst is net zo smerig als de CIA en de Mosad.

en BTW Irak is de grootste handels partner van duitsland. Net zo nobel dus.

Waar ik niet goed van wordt, is: Amerika is slecht om elke reden te bedenken die men maar kan.

Echter zijn deze reden ook van toepassing op Frankrijk, Duitsland, Rusland en China, echter nu deze tegen de oorlog zijn, zijn zij ineens heiliger dan de Paus. En dan zeggen dat de VS hypocriet is. Get a Life.

pi_9194825
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:27 schreef kEUS het volgende:

en SCH, Frankrijk heeft helemaal geen reden om nobel te doen. Ze hebben net zoveel reden om nobel te doen als de VS dat heeft.

Yep je hebt helemaal gelijk. Maar in een topic over de VS zijn er ook altijd mensen die de VS tot het uiterste verdedigen in dit soort gevallen, ik denk laat ik eens Franser dan de Paus zijn.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 00:34:05 #23
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_9194907
quote:
Duitse economie draait nog wel redelijk hoor, natuurlijk is het nóg weer een reden om geen oorlog te voeren.
Whahaahahaha

jij hebt dus totaal géén verstand van economie. Duitsland heeft het hoogste percentage van werkloosheid na WOII en zit daarnaast in een reces. Dat Duitsland de grootste economie in Duitsland was en is betekent alleen maar dat dit land de rest van Europa meesleurt in de huidige economische malaise.

"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_9194998
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:34 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Dat Duitsland de grootste economie in Duitsland was en is ..........

dinsdag 18 maart 2003 @ 00:44:37 #25
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_9195095
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 00:34 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Whahaahahaha

jij hebt dus totaal géén verstand van economie. Duitsland heeft het hoogste percentage van werkloosheid na WOII en zit daarnaast in een reces. Dat Duitsland de grootste economie in Duitsland was en is betekent alleen maar dat dit land de rest van Europa meesleurt in de huidige economische malaise.

Dan zou ik me toch eens gaan verdiepen in de europese unie.
Echt verdiepen dan he!
Is wel lastig hoor, moet je namelijk veel lezen en colleges volgen. Zelfs wat historische kennis opdoen; waarschijnlijk weer iets teveel gevraagd.

Dan zul je er achter komen dat Duitsland de motor van Europa is.
Misschien heb je al gezien hoe de economische europese regio ervoor staat? Die staat niet zo heel slecht (gezien de toestand in de wereld; zie koers Euro t.o.v. dollar).

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')