Hier kan men overigens doorposten over zelfvetrouwen.
Mijn verhaal ligt een beetje anders maar ik herken toch zoveel dingen in Anton's verhaal. Ik ben zelf nooit ' echt echt ' gepest, tenminste die illusie heb ik zelf. Ik hoorde altijd bij de ' stoertjes' maar om daarbij te horen heb ik zelf moeten vechten en heb ik zelf ook momenten gehad dat ik niet meer naar school wilde. Daarnaast heb ik nog eens een mega-succesvolle familie. Een vader die directeur is , 2 zussen die beide ontzettend intelligent zijn etc. En ik ben de fuck-up zeg maar. 6 jaar over HAVO (teruggezakt van VWO) , waarvan het laatste jaar op particulier onderwijs. Daarna naar HBO waar ik al 3 jaar over mijn P doe. Het gaat allemaal kut eigenlijk, afgelopen 3 maanden heb ik een mega-dip. Ik ben gewoon ingestort en was over alles onzeker.
Ben uiteindelijk naar een psyscholoog geweest en hij heeft me verteld dat ik eigenlijk me hele leven zon beetje een maskertje draag waaronder ik me verschuil, want ik ben die stoere jongen niet.
Ik merk ook dat ik me in 100' en gevallen gewoon anders gedraag dan ik eigenlijk zou willen. Mijn vader zegt me wel 6 keer per week dat ik nix ben zonder hem, ik kan nix en ben dom. Hij heeft alles in zijn eentje gered, maar ik ben het nu zat. Ik kan het verdomme zelf net zo goed al is het niet beter , zit er echt helemaal doorheen. Fok hem fok mijn familie en fok iedereen die vindt dat ik het niet goed doe. Dit klinkt ontzettend melodramatisch, maar ik voel me er goed bij.
Denk dat ik eruiteindelijk sterker van ben geworden of wordt.
Thanks for making me a fighter
quote:Lijkt mij een (zoniet: het) probleem en de oplossing. Maar het lijkt me wel zwaar irritant omdat elke keer te moeten horen
Op maandag 17 maart 2003 20:28 schreef TroyK het volgende:
Ik merk ook dat ik me in 100' en gevallen gewoon anders gedraag dan ik eigenlijk zou willen. Mijn vader zegt me wel 6 keer per week dat ik nix ben zonder hem, ik kan nix en ben dom. Hij heeft alles in zijn eentje gered, maar ik ben het nu zat. Ik kan het verdomme zelf net zo goed al is het niet beter , zit er echt helemaal doorheen. Fok hem fok mijn familie en fok iedereen die vindt dat ik het niet goed doe. Dit klinkt ontzettend melodramatisch, maar ik voel me er goed bij.
Mijn zelfvertrouwen zit het grootste gedeelte van de tijd ook in mijn schoenen, en ik zou echt niet weten waarom. Ik denk zelf dat het faalangst is, maar om daar op je 26ste nog een therapie voor te doen???
Alleen al bij het idee dat ik van die stomme opdrachtjes moet gaan doen breekt het zweet me al uit. (ook deel van het *probleem*, ik neem gewoon meteen aan dat ik daar opdrachten moet gaan doen enzo, terwijl dat misschien helemaal niet zo is....).
En dus maar ff lekker Fok!en ipv verder te typen aan De Scriptie.
Bovenstaande gaat ook meer over faalangst (eigen ervaringen) hoewel het natuurlijk veel te maken heb met zelfvertrouwen.
quote:Zelfvertrouwen wordt voor een groot gedeelte gekweekt door hoe jij met je directe omgeving omgaat.
Op maandag 17 maart 2003 21:08 schreef Sharkdoggie het volgende:
Zelfvertrouwen wordt voor een groot deel gekweekt in de directe omgeving.
quote:Mowhoa valt tegen hoor.
Op maandag 17 maart 2003 21:18 schreef Panzer het volgende:[..]
Zelfvertrouwen wordt voor een groot gedeelte gekweekt door hoe jij met je directe omgeving omgaat.
Het is ook een mentaliteit.
quote:Een mentaliteitsverandering en je opbouw van zelfvertrouwen liggen in ieder geval dicht bij elkaar in de buurt. Tenminste dan spreek ik nu voor mezelf. Ik heb door de opbouw van zelfvertrouwen ook me mentaliteit veranderd.
Op maandag 17 maart 2003 21:23 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Mowhoa valt tegen hoor.
Er zijn altijd paar mensen die gewoon vervelend zijn en dat je niets aan kan doen.
Sommige mensen zijn gewoon zo
quote:Bij mij ook.
Op maandag 17 maart 2003 21:35 schreef Sharkdoggie het volgende:
Mijn grote mentaliteit verandering is dat ik nu meer schijt heb aan mensen en me veel minder aantrekt van andere mensen wat ook een aanzienlijk deel heeft bijgedragen aan mijn zelfvertrouwen.
Helaas heb ik wel gemerkt dat dit niet van de een op de andere dag lukt, ik ben er nog niet helemaal uit en dat zal voorlopig nog wel even zo zijn , maar ik zie progressie en dat vind ik erg prettig.
Voor anderen : suc6
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |