GizartFRL | maandag 17 maart 2003 @ 20:00 |
Tegenwoordig zijn rallyauto's natuurlijk leuk om te zien. Maar vroeger, een hele tijd geleden, nog voor de tijd dat ze regels in gingen voeren wat een maximum motervermogen bepaalde.
en natuurlijk Peugeot 205 T16 Paris-Dakar Peugeot 205 T16 ralley | |
Tburg | maandag 17 maart 2003 @ 20:01 |
ik mis de lancia ![]() mooie foto's overigens | |
Ultimora | maandag 17 maart 2003 @ 20:04 |
De auto van een goede vriend van mij.. check em in emmeloord dit weekend! t gaat over een Sierra xr4x4 2.9V6 | |
GizartFRL | maandag 17 maart 2003 @ 20:05 |
quote:hoe kon ik die vergeten ![]() | |
Weurst | maandag 17 maart 2003 @ 20:18 |
Hoe kon je deze vergeten ![]() Mini Cooper S, de echte: ![]() ![]() In '97 heeft er nog een Mini mee gedaan aan de Monte carlo maar niet erg ver gekomen in het klassement, dat was ten gelegenheid van de overwining 30 jaar geleden ofzo. | |
GizartFRL | maandag 17 maart 2003 @ 20:21 |
Stratos | |
GizartFRL | maandag 17 maart 2003 @ 20:22 |
Lancia Delta S4 | |
Toewan | maandag 17 maart 2003 @ 20:23 |
Een aantal van deze auto's reden later nog in het EK rallycross, zoals de RS200 en de Metro 6R4, onder andere bereden door Martin Schanche en Will Gollop. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed. En ik blijf de RS200 echt nog steeds een van de mooiste auto's allertijden vinden. Heb er eens 2 zien staan in Valkenswaard, ondanks dat hij maar in een hele kleine oplage is gemaakt. [Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 17-03-2003 20:33] | |
nikanoru | maandag 17 maart 2003 @ 20:26 |
Aahh de Renault 5 Turbo, wat een auto. ![]() ![]() ![]() En er zijn er nog enkele te koop vanaf ongeveer 20.000 euro. slechts | |
Tjabbo | maandag 17 maart 2003 @ 20:29 |
de lancia:
| |
GizartFRL | maandag 17 maart 2003 @ 20:32 |
quote:pak alvast maar een doekje ![]() | |
Tjabbo | maandag 17 maart 2003 @ 20:34 |
leuke site met wat specs en....filmpjes!!! van de lancia, en peugeot | |
Tjabbo | maandag 17 maart 2003 @ 20:39 |
en niet te vergeten, de eerste GT4 Alltrac Toyota Celica, de ST 185 ![]() | |
Toewan | maandag 17 maart 2003 @ 20:39 |
quote:Ey, hoe kom je aan de foto van mijn garage.. ![]() En die 2 RS200's die ik had zien staan was bij het EK Rallycross in Valkenswaard. | |
Tjabbo | maandag 17 maart 2003 @ 20:45 |
of een saabje:![]() redelijk onbekend, en volgens mij niet vaak in nederland meegedaan, maar wel een mooie foto! | |
Kreator | maandag 17 maart 2003 @ 20:56 |
quote:De rallysport is vrij groot hoor... ![]() | |
Herfst | maandag 17 maart 2003 @ 20:59 |
quote:Jij kunt thuis geen RTL5 of Eurosport ontvangen? ![]() | |
Herfst | maandag 17 maart 2003 @ 21:00 |
quote: ![]() | |
Toewan | maandag 17 maart 2003 @ 21:02 |
quote:Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally. | |
Herfst | maandag 17 maart 2003 @ 21:05 |
quote:Ik denk dat ik weet wat je bedoeldt, maar volgens mij laten ze dat ook wel zien bij RTL5 rally report hoor. Wat heeft je sig trouwens te betekenen, Kreator? We hebben toch niks tegen zeeuwen, he? | |
Ultimora | maandag 17 maart 2003 @ 21:16 |
ff een fatsoenlijke bijdrage.. | |
Mantaman | maandag 17 maart 2003 @ 21:31 |
Die manta i400 die waren in hun tyd niet bij te houden in hun klasse ![]() | |
pr0f | maandag 17 maart 2003 @ 21:35 |
quote:rally-sprint heet dat, zijn meestal een stuk of 3 rondes over een industrieterrein. www.rally4u.nl www.htsrallyteam.nl leuke sites voor meer info.... | |
questionmark | maandag 17 maart 2003 @ 21:38 |
nog wat oostblok gebakjes... wel oud ![]() bron: http://www.rallyalbum.hu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ultimora | maandag 17 maart 2003 @ 21:39 |
quote:dat is weer iets anders... geen zin om t uit te leggen kan vast iemand anders. kga sloapen | |
Toewan | maandag 17 maart 2003 @ 23:49 |
quote:Inderdaad, het is anders, rallysprint zijn nog steeds korte klassementsproeven. Rallycross is op een kort afgesloten circuit met een gedeelte verhard en een gedeelte onverhard.. In de manches moet je je proberen te plaatsen voor een plaats in de A- B- of C-finale. En door vooraan te eindigen in de C-finale kan je je weer plaatsen voor de B-finale (etc.) Dit is een foto van een start van een manche in Valkenswaard | |
Plaguebearer | dinsdag 18 maart 2003 @ 07:53 |
quote:Tjabbo, das de ST165.... Dit is de ST185: Enige overeenkomsten? | |
D-Devil | dinsdag 18 maart 2003 @ 08:03 |
quote:4 Wielen? | |
D-Devil | dinsdag 18 maart 2003 @ 08:11 |
Delta S4 ![]() Nice ! 450 PK, in 2.9 seconde op de 100 op gravel. | |
blup | dinsdag 18 maart 2003 @ 08:18 |
quote: ![]() ![]() Aparte manier van 'bij de moter komen' ![]() | |
Plaguebearer | dinsdag 18 maart 2003 @ 08:45 |
quote:* Plaguebearer wrijft poep uit de ogen van D-Devil ![]() Ook een ST185 maar dan een streetlegal versie | |
jogie | dinsdag 18 maart 2003 @ 16:49 |
Waarom staat er nog geen Audi S1 tussen, toch algemeen beschouwd als de beste rallywagen ooit! (nee ik heb er zelf geen pics van) | |
GizartFRL | dinsdag 18 maart 2003 @ 17:20 |
quote:speciaal voor jou | |
GizartFRL | dinsdag 18 maart 2003 @ 17:22 |
en natuurlijk de Audi Pikes Peak ( vergeet je hele beeld van de nieuwe maar) ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 18 maart 2003 @ 20:20 |
quote:CelicaCS, ![]() Typfoutje. sorry. En ik zie trouwens geen enkele overeenkomst tussen die 3 mooie celica's en die zwarte boot Oh toch. het NOS stickertje | |
Kleffe_Dop | dinsdag 18 maart 2003 @ 22:58 |
Citroën BX 4TC Ik weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is. Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft. [Dit bericht is gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-03-2003 23:14] | |
RaTz | dinsdag 18 maart 2003 @ 23:09 |
quote:Volgens mij hebben die kruisjes niks bereikt ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 18 maart 2003 @ 23:13 |
[edit]zo beter? probeerde te linken vanaf een Geocities site vandaar... | |
Tjabbo | dinsdag 18 maart 2003 @ 23:26 |
quote:2 secs googlen: (http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=citroen+bx+rally)
| |
Plaguebearer | woensdag 19 maart 2003 @ 08:08 |
quote:Hoho! Das geen NOS stickertje. Zo lame ben ik niet! NOS gebruiken heeft weinig met tunen te maken, maar met je blok opblazen ![]() Er staat een HKS stickertje op aan de ene kant (en das ok, want ik gebruik ook echte HKS onderdelen onder de kap, en aan de andere kant staat Toyota in het Japans geschreven. * Plaguebearer zit erover te denken zijn zwarte boot dan toch maar wit te laten spuiten p.s. gisteren een sprintje gedaan tegen een nieuwe Integra Type-R. Die dingen zijn echt bloedsnel zeg! 204 pk @8000 rpm met een gewicht van 1000 kg. Ik zit op de 260 pk@6000 rpm met een gewicht van 1350 kg. Was dus een even match | |
jogie | woensdag 19 maart 2003 @ 10:16 |
quote:Spank you! | |
VanDread | woensdag 19 maart 2003 @ 10:37 |
had ik deze al gezien ![]() lancia stratosje ![]() | |
Tjabbo | woensdag 19 maart 2003 @ 11:15 |
quote:Hehe. geintje hoor van dat NOS... ![]() En je weet wat ik van je auto vindt, dus wit spuiten ? ![]() Waar trouwens dat sprintje gedaan? stoplichtsprintje? of een meeting? Off-topic: | |
Plaguebearer | woensdag 19 maart 2003 @ 11:21 |
quote:Stoplichtsprint. [offtopic modus] Als je echt wilt tunen, koop dan een Celica 2.0 GT4. Die zijn maar een fractie duurder dan zo'n 2.0 gti widebody. Je hebt vaak al een gt4 vanaf zo'n 6000-7000 euro. (Heb ik het wel over een T18 model. Een T20 WRC is niet te betalen). | |
Tjabbo | woensdag 19 maart 2003 @ 11:27 |
quote:bedankt voor je reactie. Een GT4 zal het niet worden, want ik heb hem voor woon-werk verkeer. (en wie gebruikt nou zijn gt4 voor werkverkeer ![]() 180 Pk is genoeg. ik ben allang blij dat ik er een savage kit op mag laten bouwen van mijn girlvriend. | |
realist_ik | woensdag 19 maart 2003 @ 11:35 |
![]() | |
heijx | woensdag 19 maart 2003 @ 11:42 |
Vroegâh.... had je nog geen Escort WRC met taartscheppen... Fiat 131 De Wulpse Lancia Fulvia enne..... | |
heijx | woensdag 19 maart 2003 @ 11:43 |
quote:nouHOU!!!!!!!! ![]()
| |
realist_ik | woensdag 19 maart 2003 @ 11:47 |
quote: ![]() Herbie .... *zucht* | |
SilverSpirit | woensdag 19 maart 2003 @ 11:49 |
"Ford RS 200 aka de dodenwagen"
| |
GizartFRL | woensdag 19 maart 2003 @ 12:02 |
quote: quote:De beruchte groep B auto's waren eigenlijk allemaal dodenwagens. Te snel en te veel kracht waardoor uiteindelijk de group B opgeheven werd en er veiligere klassen werden gebruikt voor de rallysport. | |
GizartFRL | woensdag 19 maart 2003 @ 12:05 |
quote:Daarom was het de dodenklasse. ![]() | |
jogie | woensdag 19 maart 2003 @ 18:43 |
quote:En toch vindt ik het dan zo ongelooflijk hypocriet om je terug te trekken...je weet wat de risico's zijn als je zulke PK monsters bouwt!? Ook de coureurs weten dat. ![]() | |
GizartFRL | woensdag 19 maart 2003 @ 18:47 |
quote:Het was niet zo dat de teams zich allemaal gelijk terugtrokken, maar de FI(S)A hief de klasse op aan het einde van het seizoen.Evenals de geplande klasse S. | |
jogie | donderdag 20 maart 2003 @ 17:33 |
quote:Ook niet alle teams, maar wel o.a. Audi...ik vind dat erg hypocriet maar goed. Ik vind het overigens wel jammer dat dit soort monsters niet meer gebouwd mogen worden voor de racerij. Het gaat toch om de mooiste techniek en dat wordt op dit moment gewoon niet toegestaan! | |
hoe-die-nie | donderdag 20 maart 2003 @ 17:37 |
quote:dat is geen stratos maar een monte carlo ![]() | |
GizartFRL | donderdag 20 maart 2003 @ 17:39 |
quote:Daarvoor zou er eigenlijk weer een soort van Groep S moeten komen met auto's die 10 stuks nodig hebben voor homologatie. En die als een soort concept cars mogen rijden. Het eigenlijke idee van die groep weer doorvoeren. Lijkt me wel wat om dat te zien. Denk alleen wel dat ze dan heel erg met regels gaan beginnen om zoiets als de groep B tragedie te voorkomen. | |
GizartFRL | donderdag 20 maart 2003 @ 17:40 |
quote:had gehoopt dat niemand me op die fout zou pakken Maar je hebt gelijk, ik postte wat te overhaast in de veronderstelling dat het een Stratos was. | |
jogie | donderdag 20 maart 2003 @ 17:53 |
quote:Ik zou het waanzinnig mooi vinden om zo'n serie weer nieuw leven in te blazen! Als je die plaatjes van een Stratos ziet....dat zijn pas rally auto's. Maar goed genoeg gedroomd, back to reality..en dat is dat die citrofielen het wk aan het domineren zijn ![]() | |
GizartFRL | donderdag 20 maart 2003 @ 17:55 |
quote:Daar hebben we een ander topic voor he ![]() Trouwens, nu we het toch over Citroën hebben. Ken jij de ZX Grand Raid ook? | |
jogie | donderdag 20 maart 2003 @ 17:57 |
quote:Nope jij blijkbaar wel, pics??? | |
GizartFRL | donderdag 20 maart 2003 @ 17:58 |
quote: ![]() meer na de lunchpauze. | |
jogie | donderdag 20 maart 2003 @ 18:00 |
quote:Heftig!!!! Wel nog steeds duidelijk een citroen! | |
GizartFRL | donderdag 20 maart 2003 @ 18:26 |
de auto die je er half achter ziet staan: luxe racen! | |
GizartFRL | donderdag 20 maart 2003 @ 18:27 |
![]() dit even ter illuistratie hoe klein een ZX is. en natuurlijk een ge(i)le | |
GizartFRL | vrijdag 11 april 2003 @ 19:35 |
![]() Ook een hele mooie.. Onduidelijk wie er nu sneller is trouwens.. | |
ThaFreak | vrijdag 11 april 2003 @ 19:41 |
gvd mis ik een van de beste (waarschijnlijk zelfs de beste) de lancia delta!!!!! ![]() | |
Evolution | vrijdag 11 april 2003 @ 20:49 |
Inderdaad, de Lancia Delta S4 / HF Integrale is verreweg de succesvolste rallyauto ooit... 6x op rij constructeurs titel. Need I say more? Imagerij (eerste is een 3d knutsel van mij...): | |
ThaFreak | vrijdag 11 april 2003 @ 23:36 |
en nog meer: | |
flippie_flink | zaterdag 12 april 2003 @ 23:12 |
![]() volvo amazone
| |
RaJitsu | zondag 13 april 2003 @ 00:16 |
Deze wagen interesseerde mij voor de Rallysport, de Toyota Celica GT4:![]() ![]() En deze mag ook gerust legendarisch genoemt worden, | |
gijsje79 | zondag 13 april 2003 @ 01:51 |
![]() ![]() ![]() ![]() De 504 coupe Rally | |
knillis | dinsdag 15 april 2003 @ 14:52 |
en nog een oudje, maar helemaal niet succesvol, onder meer door te laat uitgebracht, de citroen bx 4tc | |
ook_gek | dinsdag 15 april 2003 @ 15:46 |
http://home.uva.nl/onno.vanbraam/menu/intro-screen.JPG Die heeft toch een turbo??? En is daar een mooie staat versie van. En zo ja wat kost dat. En prestatie,s?? En onderhoud? Zal hem wel willen hebben | |
imriyr | woensdag 16 april 2003 @ 11:25 |
Nog eentje, minder bekend.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Datsun 240Z. | |
GeFrenzy2 | zondag 5 oktober 2003 @ 18:58 |
Sorry voor dit gravediggen, maar ik moet gewoon kwijlen bij die group B auto's. Wat een mooie sport is dit toch... Even wat pics dan om ontopic te blijven Peugeot 205 Turbo 16
Metro 6R4 (mijn favoriet Ford RS200 Link naar een gozer die een replica van een RS200 heeft staan en ermee racet.. | |
matig | zondag 5 oktober 2003 @ 22:25 |
quote:Wist je dat de Metro 6R4 eigenlijk helemaal geen Metro is, maar een Maestro. Hij gebruikt de bodemplaat en onderstel van een Maestro en het bodywork (wat er nog van over is) van de Metro. Vandaar dat de replica's (die dus wel 100% Metro zijn) er vaak ook een beetje vreemd uitzien. Wel ultieme brute bak, 400pk 3 liter Twin Turbo V6 (afgeleid van de 3.5 liter Rover V8, eigenlijk zijn er gewoon 2 cilinders afgehakt) met 4 wiel aandrijving ![]() | |
Crashcat | zondag 5 oktober 2003 @ 22:35 |
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival. Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond. Waanzinnige clip | |
GeFrenzy2 | zondag 5 oktober 2003 @ 23:07 |
quote:Met Vatanen? Die is idd súper! ![]() | |
dolfijn999 | maandag 6 oktober 2003 @ 04:28 |
quote:Waarschijnlijk bedoel je Course de Pikes Peak (Ari Vatanen).mpg (66Mb), trouwens de auto is een Peugeot 405 | |
AsconaB-16V | dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:24 |
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!
| |
Yakult | dinsdag 7 oktober 2003 @ 13:43 |
quote:Super ![]() | |
cosmick | dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:01 |
Wat Fjatjes ![]() | |
mbvt | dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:03 |
quote:Erg gaaf! ![]() | |
Snoop_Dogg | dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:03 |
en de Legandarische Rally lancia's Et is tijd voor lancia om een nieuwe rally bak te maken en weer rally king te worden | |
mbvt | dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:30 |
quote:Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler? ![]() | |
mbvt | dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:40 |
quote:sow! jammer dat het nep is, anders zou het een ultra gave foto geweest zijn! ![]() | |
StefanP | dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:37 |
Die rally rijders zijn sowieso volkomen getikt, ik zou voor geen goud met zo'n snelheid op zulke weggetjes gaan rijden. Als ik bijvoorbeeld op archiefbeelden zie hoe ze over bergweggetjes reden, nou, zo hard rijd ik op de snelweg nog niet. En bij haarspeld bochten met daaronder een afgrond van 300 meter komen ze gerust net zo hard aanrijden om vervolgens met een noodgang die bocht te nemen... terwijl er niks geen vangrail of zo staat. Respect hoor, maar ze zijn wel getikt | |
wunderbaum | dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:52 |
Vitara hillclimb met picknicktafel | |
GeFrenzy2 | dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:34 |
quote: ![]() ![]() Dat eventjes-acceleren van die Metro als'ie geslipt is....uberstoer | |
Sjoewe | dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:05 |
quote:Motor ligt achterin bij die Fiatjes, het is dus puur voor de koeling (luchtgekoeld). | |
cosmick | woensdag 8 oktober 2003 @ 08:48 |
quote:Nee, da's gewoon de motorkap (motor achterin dus) die openstaat zodat de motor voldoende koeling krijgt. -- edit -- Zie net bericht van Sjoewe. Nog nie helemaal wakker | |
sop | woensdag 8 oktober 2003 @ 09:00 |
![]() DAF Coupé Rally
| |
-Soene- | woensdag 8 oktober 2003 @ 09:17 |
Wat ik hier nog mis: Saab 96 met legendarische Carlsson aan het stuur: | |
Tr0ublegum | vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:26 |
Citroen DS heeft destijds best mooie prestaties neergezet, o.a. Rally van Monte Carlo verschillende edities zwaar competitie gevoerd met de mini's * Tr0ublegum blijft het een raar gezicht vinden, een DS in de modder | |
Dabenzo | vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:51 |
quote:He man! Die Peugeot heb ik in de vorm van een Matchbox autootje, die achterklep kan der helemaal af, vet he ![]() | |
dolfijn999 | zaterdag 11 oktober 2003 @ 04:28 |
Voor de leifhebbers van rally cars (vooral oudjes) Ga maar eens op zoek naar onderstaand bestand, 1:35 uur rallycar plezier; oa Audi Quatro, Ford Escort Mk1/Mk2, Lancia 037/Delta s4 (mijn favoriet), Peugeot 205 T16, Toyota Celica en nog veel meer. Veel kijkplezier alvast | |
MaartenGrendel | zaterdag 11 oktober 2003 @ 05:19 |
De Lancia Stratos / Monte Carlo is zo'n cool autootje. | |
Kleffe_Dop | zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:10 |
Peugeot 405 Turbo 16 - Paris Dakar version
Peugeot 205 Turbo 16, Pikes Peak version | |
daNpy | zaterdag 11 oktober 2003 @ 13:02 |
DAF 55 Marathon Rally![]() | |
Fulcrum_X | zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:53 |
wtf, nog geen pics van een Rally/race BX? nouja bij deze ![]()
|