FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Rally auto's van weleer.
GizartFRLmaandag 17 maart 2003 @ 20:00
Tegenwoordig zijn rallyauto's natuurlijk leuk om te zien.

Maar vroeger, een hele tijd geleden, nog voor de tijd dat ze regels in gingen voeren wat een maximum motervermogen bepaalde.
Toen waren er auto's die mijn en misschien ook wel jullie hart nog steeds sneller doen slaan.
Enkele voorbeelden:


Renault Alpine A110


MG Metro


R5 turbo [/b]


[i] Ford Cortina


Ford RS 200 aka de dodenwagen


Audi Quatro


Opel Manta i 400

en natuurlijk deze

Peugeot 205 T16 Paris-Dakar

Peugeot 205 T16 ralley

Tburgmaandag 17 maart 2003 @ 20:01
ik mis de lancia
mooie foto's overigens
Ultimoramaandag 17 maart 2003 @ 20:04
De auto van een goede vriend van mij.. check em in emmeloord dit weekend! t gaat over een Sierra xr4x4 2.9V6



GizartFRLmaandag 17 maart 2003 @ 20:05
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:01 schreef Tburg het volgende:
ik mis de lancia
mooie foto's overigens
hoe kon ik die vergeten
Weurstmaandag 17 maart 2003 @ 20:18
Hoe kon je deze vergeten onder andere 3 x monte carlo op haar naam (eigenlijk 4 keer vinden vele nog steeds), absoluut de snelste in de jaren 60 tijdens vele rally's (ook oa. tulpenrally).
Mini Cooper S, de echte:


In '97 heeft er nog een Mini mee gedaan aan de Monte carlo maar niet erg ver gekomen in het klassement, dat was ten gelegenheid van de overwining 30 jaar geleden ofzo.
GizartFRLmaandag 17 maart 2003 @ 20:21
Stratos

GizartFRLmaandag 17 maart 2003 @ 20:22
Lancia Delta S4

Toewanmaandag 17 maart 2003 @ 20:23
Een aantal van deze auto's reden later nog in het EK rallycross, zoals de RS200 en de Metro 6R4, onder andere bereden door Martin Schanche en Will Gollop. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.

En ik blijf de RS200 echt nog steeds een van de mooiste auto's allertijden vinden. Heb er eens 2 zien staan in Valkenswaard, ondanks dat hij maar in een hele kleine oplage is gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Toewan op 17-03-2003 20:33]

nikanorumaandag 17 maart 2003 @ 20:26
Aahh de Renault 5 Turbo, wat een auto.

En er zijn er nog enkele te koop vanaf ongeveer 20.000 euro. slechts

Tjabbomaandag 17 maart 2003 @ 20:29
de lancia:



Edit: Shit! Gizard was sneller

GizartFRLmaandag 17 maart 2003 @ 20:32
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
Een aantal van deze auto's reden later nog in het EK rallycross, zoals de RS200 en de Metro 6R4, onder andere bereden door Martin Schanche en Will Gollop. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.

En ik blijf de RS200 echt nog steeds een van de mooiste auto's allertijden vinden. Heb er eens 2 zien staan in Valkenswaard, ondanks dat hij maar in een hele kleine oplage is gemaakt.


pak alvast maar een doekje

Tjabbomaandag 17 maart 2003 @ 20:34
leuke site met wat specs en....filmpjes!!!

van de lancia, en peugeot

http://www.hot.ee/vrt/bgroup.htm

Tjabbomaandag 17 maart 2003 @ 20:39
en niet te vergeten, de eerste GT4 Alltrac Toyota Celica, de ST 185


Toewanmaandag 17 maart 2003 @ 20:39
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:32 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

pak alvast maar een doekje

[afbeelding]


Ey, hoe kom je aan de foto van mijn garage.. Maar die site kende ik al, volgens de "vin table" rijden er ook enkele in Nederland rond.

En die 2 RS200's die ik had zien staan was bij het EK Rallycross in Valkenswaard.

Tjabbomaandag 17 maart 2003 @ 20:45
of een saabje:

redelijk onbekend, en volgens mij niet vaak in nederland meegedaan, maar wel een mooie foto!

Kreatormaandag 17 maart 2003 @ 20:56
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
. Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.
De rallysport is vrij groot hoor... .
Herfstmaandag 17 maart 2003 @ 20:59
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:23 schreef Toewan het volgende:
Jammer dat er nog maar weinig aandacht aan deze sport wordt besteed.
Jij kunt thuis geen RTL5 of Eurosport ontvangen?
Herfstmaandag 17 maart 2003 @ 21:00
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:00 schreef GizartFRL het volgende:
en natuurlijk deze

[afbeelding]

Peugeot 205 T16 Paris-Dakar

[afbeelding]

Peugeot 205 T16 ralley


Toewanmaandag 17 maart 2003 @ 21:02
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:59 schreef Herfst het volgende:

[..]

Jij kunt thuis geen RTL5 of Eurosport ontvangen?


Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.
Herfstmaandag 17 maart 2003 @ 21:05
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:02 schreef Toewan het volgende:

[..]

Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.


Ik denk dat ik weet wat je bedoeldt, maar volgens mij laten ze dat ook wel zien bij RTL5 rally report hoor.

Wat heeft je sig trouwens te betekenen, Kreator? We hebben toch niks tegen zeeuwen, he?

Ultimoramaandag 17 maart 2003 @ 21:16
ff een fatsoenlijke bijdrage..


Mantamanmaandag 17 maart 2003 @ 21:31
Die manta i400 die waren in hun tyd niet bij te houden in hun klasse
pr0fmaandag 17 maart 2003 @ 21:35
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:02 schreef Toewan het volgende:

[..]

Ik heb het over rallycross, geen rally-sport. Rallycross zijn korte manches van een aantal ronden, in tegenstelling tot de lange proeven van rally.


rally-sprint heet dat, zijn meestal een stuk of 3 rondes over een industrieterrein.
www.rally4u.nl
www.htsrallyteam.nl
leuke sites voor meer info....
questionmarkmaandag 17 maart 2003 @ 21:38
nog wat oostblok gebakjes... wel oud
bron: http://www.rallyalbum.hu








Ultimoramaandag 17 maart 2003 @ 21:39
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:35 schreef pr0f het volgende:

[..]

rally-sprint heet dat, zijn meestal een stuk of 3 rondes over een industrieterrein.
www.rally4u.nl
www.htsrallyteam.nl
leuke sites voor meer info....


dat is weer iets anders... geen zin om t uit te leggen kan vast iemand anders. kga sloapen
Toewanmaandag 17 maart 2003 @ 23:49
quote:
Op maandag 17 maart 2003 21:39 schreef Ultimora het volgende:

[..]

dat is weer iets anders... geen zin om t uit te leggen kan vast iemand anders. kga sloapen


Inderdaad, het is anders, rallysprint zijn nog steeds korte klassementsproeven. Rallycross is op een kort afgesloten circuit met een gedeelte verhard en een gedeelte onverhard.. In de manches moet je je proberen te plaatsen voor een plaats in de A- B- of C-finale. En door vooraan te eindigen in de C-finale kan je je weer plaatsen voor de B-finale (etc.)

Dit is een foto van een start van een manche in Valkenswaard

Plaguebearerdinsdag 18 maart 2003 @ 07:53
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:39 schreef Tjabbo het volgende:
en niet te vergeten, de eerste GT4 Alltrac Toyota Celica, de ST 185
Tjabbo, das de ST165....

Dit is de ST185:

Enige overeenkomsten?

D-Devildinsdag 18 maart 2003 @ 08:03
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 07:53 schreef Plaguebearer het volgende:

Enige overeenkomsten?


4 Wielen?
D-Devildinsdag 18 maart 2003 @ 08:11
Delta S4 .




Nice ! .

450 PK, in 2.9 seconde op de 100 op gravel.

blupdinsdag 18 maart 2003 @ 08:18
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:11 schreef D-Devil het volgende:
Delta S4 .

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nice ! .

450 PK, in 2.9 seconde op de 100 op gravel.



Aparte manier van 'bij de moter komen'
Plaguebearerdinsdag 18 maart 2003 @ 08:45
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 08:03 schreef D-Devil het volgende:

[..]

4 Wielen?


* Plaguebearer wrijft poep uit de ogen van D-Devil

Ook een ST185 maar dan een streetlegal versie

jogiedinsdag 18 maart 2003 @ 16:49
Waarom staat er nog geen Audi S1 tussen, toch algemeen beschouwd als de beste rallywagen ooit! (nee ik heb er zelf geen pics van)
GizartFRLdinsdag 18 maart 2003 @ 17:20
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 16:49 schreef jogie het volgende:
Waarom staat er nog geen Audi S1 tussen, toch algemeen beschouwd als de beste rallywagen ooit! (nee ik heb er zelf geen pics van)
speciaal voor jou

GizartFRLdinsdag 18 maart 2003 @ 17:22
en natuurlijk de Audi Pikes Peak ( vergeet je hele beeld van de nieuwe maar)

Tjabbodinsdag 18 maart 2003 @ 20:20
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 07:53 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Tjabbo, das de ST165....

Dit is de ST185:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Enige overeenkomsten?

[afbeelding]


CelicaCS,

Typfoutje. sorry.
Ik had wel de goeje auto's erbij gepost.

En ik zie trouwens geen enkele overeenkomst tussen die 3 mooie celica's en die zwarte boot

Oh toch. het NOS stickertje

Kleffe_Dopdinsdag 18 maart 2003 @ 22:58
Citroën BX 4TC

Ik weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.



Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-03-2003 23:14]

RaTzdinsdag 18 maart 2003 @ 23:09
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Citroën BX 4TC

Ik weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.


Volgens mij hebben die kruisjes niks bereikt
Kleffe_Dopdinsdag 18 maart 2003 @ 23:13
[edit]zo beter? probeerde te linken vanaf een Geocities site vandaar...
Tjabbodinsdag 18 maart 2003 @ 23:26
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 22:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Citroën BX 4TC

Ik weet niet of dit ding ooit iets bereikt heeft, maar deze BX ziet er zo vreemd uit dat die wel een paar pics waard is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Kan iemand me iets over deze wagen vertellen en dan vooral wat ie bereikt heeft, of wat ie juist niet bereikt heeft.


2 secs googlen:
(http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=citroen+bx+rally)


The Citroën BX 4TC is one of the lesser known rally cars from the Group B period. It was based on a similar concept to the Audi Quattro, in that it had a front-engine, monocoque chassis design. The BX 4TC could have been successful had it been introduced earlier, but because it was introduced in 1986, it was outclassed by competitors with space frames, mid-engine layouts and a several year development advantage. The BX 4TC competed in one world championship rally, suffered three mechanical failures, was rolled back onto the boat, and was never seen again in world rally competition.

bron: http://www.stormloader.com/groupb/citroen.html

Plaguebearerwoensdag 19 maart 2003 @ 08:08
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 20:20 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

CelicaCS,

Typfoutje. sorry.
Ik had wel de goeje auto's erbij gepost.

En ik zie trouwens geen enkele overeenkomst tussen die 3 mooie celica's en die zwarte boot

Oh toch. het NOS stickertje


Hoho! Das geen NOS stickertje. Zo lame ben ik niet! NOS gebruiken heeft weinig met tunen te maken, maar met je blok opblazen

Er staat een HKS stickertje op aan de ene kant (en das ok, want ik gebruik ook echte HKS onderdelen onder de kap, en aan de andere kant staat Toyota in het Japans geschreven.

* Plaguebearer zit erover te denken zijn zwarte boot dan toch maar wit te laten spuiten

p.s. gisteren een sprintje gedaan tegen een nieuwe Integra Type-R. Die dingen zijn echt bloedsnel zeg! 204 pk @8000 rpm met een gewicht van 1000 kg. Ik zit op de 260 pk@6000 rpm met een gewicht van 1350 kg. Was dus een even match We gingen gelijk op, no winners. WAs wel cool.

jogiewoensdag 19 maart 2003 @ 10:16
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 17:20 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

speciaal voor jou

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Spank you!
VanDreadwoensdag 19 maart 2003 @ 10:37
had ik deze al gezien

lancia stratosje
Tjabbowoensdag 19 maart 2003 @ 11:15
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 08:08 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Hoho! Das geen NOS stickertje. Zo lame ben ik niet! NOS gebruiken heeft weinig met tunen te maken, maar met je blok opblazen

Er staat een HKS stickertje op aan de ene kant (en das ok, want ik gebruik ook echte HKS onderdelen onder de kap, en aan de andere kant staat Toyota in het Japans geschreven.

* Plaguebearer zit erover te denken zijn zwarte boot dan toch maar wit te laten spuiten

p.s. gisteren een sprintje gedaan tegen een nieuwe Integra Type-R. Die dingen zijn echt bloedsnel zeg! 204 pk @8000 rpm met een gewicht van 1000 kg. Ik zit op de 260 pk@6000 rpm met een gewicht van 1350 kg. Was dus een even match We gingen gelijk op, no winners. WAs wel cool.


Hehe. geintje hoor van dat NOS...
En je weet wat ik van je auto vindt, dus wit spuiten ?

Waar trouwens dat sprintje gedaan? stoplichtsprintje? of een meeting?
Tja, honda heeft altijd snelle bakken gehad, daar is die nieuwe integra natuurlijk geen uizondering op.

Off-topic:
Wil trouwens binnenkort een celica 2.0gti van type 94-97 kopen.
standaard 178pk...is dat nog makkelijk te tunen? of loop ik tegen hetzelfde probleem aan als in mijn 4AFE blokje van mijn GTSi ?

Plaguebearerwoensdag 19 maart 2003 @ 11:21
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:15 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hehe. geintje hoor van dat NOS...
En je weet wat ik van je auto vindt, dus wit spuiten ?

Waar trouwens dat sprintje gedaan? stoplichtsprintje? of een meeting?
Tja, honda heeft altijd snelle bakken gehad, daar is die nieuwe integra natuurlijk geen uizondering op.

Off-topic:
Wil trouwens binnenkort een celica 2.0gti van type 94-97 kopen.
standaard 178pk...is dat nog makkelijk te tunen? of loop ik tegen hetzelfde probleem aan als in mijn 4AFE blokje van mijn GTSi ?


Stoplichtsprint.

[offtopic modus]
Ligt volgens mij een 3SGE blok in. Het enige wat je daar mee kan doen is andere nokkenassen, een openlucht filtertje en de kat eronder uitslopen. Het gewicht van de celica speelt hierbij de beperkende factor. Meer is gewoon niet echt uit dat blok te krijgen (hooguit 200 pk ofzo, of je moet met compressorkits gaan werken).

Als je echt wilt tunen, koop dan een Celica 2.0 GT4. Die zijn maar een fractie duurder dan zo'n 2.0 gti widebody. Je hebt vaak al een gt4 vanaf zo'n 6000-7000 euro. (Heb ik het wel over een T18 model. Een T20 WRC is niet te betalen).
[/offtopic modus]

Tjabbowoensdag 19 maart 2003 @ 11:27
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:21 schreef Plaguebearer het volgende:

[..]

Stoplichtsprint.

[offtopic modus]
Ligt volgens mij een 3SGE blok in. Het enige wat je daar mee kan doen is andere nokkenassen, een openlucht filtertje en de kat eronder uitslopen. Het gewicht van de celica speelt hierbij de beperkende factor. Meer is gewoon niet echt uit dat blok te krijgen (hooguit 200 pk ofzo, of je moet met compressorkits gaan werken).

Als je echt wilt tunen, koop dan een Celica 2.0 GT4. Die zijn maar een fractie duurder dan zo'n 2.0 gti widebody. Je hebt vaak al een gt4 vanaf zo'n 6000-7000 euro. (Heb ik het wel over een T18 model. Een T20 WRC is niet te betalen).
[/offtopic modus]


bedankt voor je reactie.
Een GT4 zal het niet worden, want ik heb hem voor woon-werk verkeer.
(en wie gebruikt nou zijn gt4 voor werkverkeer )

180 Pk is genoeg. ik ben allang blij dat ik er een savage kit op mag laten bouwen van mijn girlvriend.
(zie: http://www.savage.de/savage_files/index/pictures/celicat20fb.jpg)

realist_ikwoensdag 19 maart 2003 @ 11:35

heijxwoensdag 19 maart 2003 @ 11:42
Vroegâh....

had je nog geen Escort WRC met taartscheppen...


Fiat 131

De Wulpse Lancia Fulvia

enne.....

heijxwoensdag 19 maart 2003 @ 11:43
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:35 schreef realist_ik het volgende:
[afbeelding]


nouHOU!!!!!!!!

GMTA zulle we maar zeggen...

realist_ikwoensdag 19 maart 2003 @ 11:47
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:43 schreef heijx het volgende:

[..] GMTA zulle we maar zeggen...


Herbie .... *zucht*

SilverSpiritwoensdag 19 maart 2003 @ 11:49
"Ford RS 200 aka de dodenwagen"


Waarom de 'dodenwagen' ?

GizartFRLwoensdag 19 maart 2003 @ 12:02
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 11:49 schreef SilverSpirit het volgende:
"Ford RS 200 aka de dodenwagen"


Waarom de 'dodenwagen' ?


quote:
But there was a time when rallying was very different. The early 1980s saw a category created specifically for manufacturers who wanted to show off their engineering capabilities; Group B was born. The Group B rally supercars quickly evolved into 500+ horsepower, four-wheel-drive chest-thumping beasts with space frames, kevlar bodywork, and many other high-tech pieces. The cars reached a point where many wondered if the cars had reached a point where the drivers could not fully control them. For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car. And, perhaps most impressive (frightening?), the driver's reaction times were cut in half compared with previous rally cars. The Group B rally cars and their pilots were the stuff of which legends are made.


The RS200 had a brief rally career. The factory team withdrew immediately following the death of Henri Toivonen.


De beruchte groep B auto's waren eigenlijk allemaal dodenwagens. Te snel en te veel kracht waardoor uiteindelijk de group B opgeheven werd en er veiligere klassen werden gebruikt voor de rallysport.
GizartFRLwoensdag 19 maart 2003 @ 12:05
quote:
The end of Group B
The pace of technology in Group B was astounding, but FISA was planning Group S. Group S was to be a class which would allow manufacturers to produce highly futuristic cars, and only ten copies would be required for homologation. However, the inevitable finally happened: during the 1986 Port Wine rally in Portugal, a Ford RS200 left the road on a spectator stage, killing three and injuring dozens; after the crash, all the works teams withdrew from the rally. But the final blow for Group B came on May 4, 1986.

Lancia's lead driver, Henri Toivonen, was dominating the 1986 championship and the Tour de Corse rally when his S4 left the road during a twisty tarmac stage. The car went off the edge of the road, hitting trees and rocks while sliding down a hillside. Toivonen and his navigator, Sergio Cresto, were killed. There were no witnesses to the crash, and the subsequent fire completely destroyed the car, leaving the remains unrecognizable as a vehicle. The heat from the fire was so intense that all that remained of the car was a blackened space frame. Group B and Group S were instantly cancelled for the 1987 season; Ford and Audi withdrew from Group B immediately. The other works teams decided to see the season out.


Daarom was het de dodenklasse.
jogiewoensdag 19 maart 2003 @ 18:43
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 12:05 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Daarom was het de dodenklasse.


En toch vindt ik het dan zo ongelooflijk hypocriet om je terug te trekken...je weet wat de risico's zijn als je zulke PK monsters bouwt!? Ook de coureurs weten dat.
GizartFRLwoensdag 19 maart 2003 @ 18:47
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 18:43 schreef jogie het volgende:

[..]

En toch vindt ik het dan zo ongelooflijk hypocriet om je terug te trekken...je weet wat de risico's zijn als je zulke PK monsters bouwt!? Ook de coureurs weten dat.


Het was niet zo dat de teams zich allemaal gelijk terugtrokken, maar de FI(S)A hief de klasse op aan het einde van het seizoen.Evenals de geplande klasse S.
jogiedonderdag 20 maart 2003 @ 17:33
quote:
Op woensdag 19 maart 2003 18:47 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Het was niet zo dat de teams zich allemaal gelijk terugtrokken, maar de FI(S)A hief de klasse op aan het einde van het seizoen.Evenals de geplande klasse S.


Ook niet alle teams, maar wel o.a. Audi...ik vind dat erg hypocriet maar goed. Ik vind het overigens wel jammer dat dit soort monsters niet meer gebouwd mogen worden voor de racerij. Het gaat toch om de mooiste techniek en dat wordt op dit moment gewoon niet toegestaan!
hoe-die-niedonderdag 20 maart 2003 @ 17:37
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:21 schreef GizartFRL het volgende:
Stratos

[afbeelding]


dat is geen stratos maar een monte carlo
GizartFRLdonderdag 20 maart 2003 @ 17:39
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:33 schreef jogie het volgende:

[..]

Ook niet alle teams, maar wel o.a. Audi...ik vind dat erg hypocriet maar goed. Ik vind het overigens wel jammer dat dit soort monsters niet meer gebouwd mogen worden voor de racerij. Het gaat toch om de mooiste techniek en dat wordt op dit moment gewoon niet toegestaan!


Daarvoor zou er eigenlijk weer een soort van Groep S moeten komen met auto's die 10 stuks nodig hebben voor homologatie. En die als een soort concept cars mogen rijden.
Het eigenlijke idee van die groep weer doorvoeren.
Lijkt me wel wat om dat te zien.
Denk alleen wel dat ze dan heel erg met regels gaan beginnen om zoiets als de groep B tragedie te voorkomen.
GizartFRLdonderdag 20 maart 2003 @ 17:40
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:37 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

dat is geen stratos maar een monte carlo


had gehoopt dat niemand me op die fout zou pakken

Maar je hebt gelijk, ik postte wat te overhaast in de veronderstelling dat het een Stratos was.
Ben een beetje overstuur

jogiedonderdag 20 maart 2003 @ 17:53
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:39 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Daarvoor zou er eigenlijk weer een soort van Groep S moeten komen met auto's die 10 stuks nodig hebben voor homologatie. En die als een soort concept cars mogen rijden.
Het eigenlijke idee van die groep weer doorvoeren.
Lijkt me wel wat om dat te zien.
Denk alleen wel dat ze dan heel erg met regels gaan beginnen om zoiets als de groep B tragedie te voorkomen.


Ik zou het waanzinnig mooi vinden om zo'n serie weer nieuw leven in te blazen! Als je die plaatjes van een Stratos ziet....dat zijn pas rally auto's. Maar goed genoeg gedroomd, back to reality..en dat is dat die citrofielen het wk aan het domineren zijn
GizartFRLdonderdag 20 maart 2003 @ 17:55
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:53 schreef jogie het volgende:

[..]

Ik zou het waanzinnig mooi vinden om zo'n serie weer nieuw leven in te blazen! Als je die plaatjes van een Stratos ziet....dat zijn pas rally auto's. Maar goed genoeg gedroomd, back to reality..en dat is dat die citrofielen het wk aan het domineren zijn


Daar hebben we een ander topic voor he
Trouwens, nu we het toch over Citroën hebben.
Ken jij de ZX Grand Raid ook?
jogiedonderdag 20 maart 2003 @ 17:57
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:55 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Daar hebben we een ander topic voor he
Trouwens, nu we het toch over Citroën hebben.
Ken jij de ZX Grand Raid ook?


Nope jij blijkbaar wel, pics???
GizartFRLdonderdag 20 maart 2003 @ 17:58
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:57 schreef jogie het volgende:

[..]

Nope jij blijkbaar wel, pics???


meer na de lunchpauze.

jogiedonderdag 20 maart 2003 @ 18:00
quote:
Op donderdag 20 maart 2003 17:58 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

[afbeelding]

meer na de lunchpauze.


Heftig!!!! Wel nog steeds duidelijk een citroen!
GizartFRLdonderdag 20 maart 2003 @ 18:26
de auto die je er half achter ziet staan:

luxe racen!

GizartFRLdonderdag 20 maart 2003 @ 18:27

dit even ter illuistratie hoe klein een ZX is.

en natuurlijk een ge(i)le

GizartFRLvrijdag 11 april 2003 @ 19:35

Ook een hele mooie..

Onduidelijk wie er nu sneller is trouwens..

ThaFreakvrijdag 11 april 2003 @ 19:41
gvd mis ik een van de beste (waarschijnlijk zelfs de beste)
de lancia delta!!!!!
Evolutionvrijdag 11 april 2003 @ 20:49
Inderdaad, de Lancia Delta S4 / HF Integrale is verreweg de succesvolste rallyauto ooit... 6x op rij constructeurs titel. Need I say more?

Imagerij (eerste is een 3d knutsel van mij...):



ThaFreakvrijdag 11 april 2003 @ 23:36
en nog meer:

flippie_flinkzaterdag 12 april 2003 @ 23:12

volvo amazone


kattenrug


240 rally

RaJitsuzondag 13 april 2003 @ 00:16
Deze wagen interesseerde mij voor de Rallysport, de Toyota Celica GT4:

En deze mag ook gerust legendarisch genoemt worden,
De Subaru Impreza 555 GT Turbo:

gijsje79zondag 13 april 2003 @ 01:51




De 504 coupe Rally






knillisdinsdag 15 april 2003 @ 14:52
en nog een oudje, maar helemaal niet succesvol, onder meer door te laat uitgebracht, de citroen bx 4tc

ook_gekdinsdag 15 april 2003 @ 15:46
http://home.uva.nl/onno.vanbraam/menu/intro-screen.JPG
Die heeft toch een turbo???
En is daar een mooie staat versie van. En zo ja wat kost dat. En prestatie,s?? En onderhoud?

Zal hem wel willen hebben

imriyrwoensdag 16 april 2003 @ 11:25
Nog eentje, minder bekend.






Datsun 240Z.
1971 East African Safari Rally 1st & 2nd
1972 Monte Carlo Rally 3rd
1973 East African Safari Rally 1st

GeFrenzy2zondag 5 oktober 2003 @ 18:58
Sorry voor dit gravediggen, maar ik moet gewoon kwijlen bij die group B auto's. Wat een mooie sport is dit toch...

Even wat pics dan om ontopic te blijven

Peugeot 205 Turbo 16


Metro 6R4 (mijn favoriet )

Ford RS200

Link naar een gozer die een replica van een RS200 heeft staan en ermee racet..

matigzondag 5 oktober 2003 @ 22:25
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:58 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Metro 6R4 (mijn favoriet )
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Wist je dat de Metro 6R4 eigenlijk helemaal geen Metro is, maar een Maestro. Hij gebruikt de bodemplaat en onderstel van een Maestro en het bodywork (wat er nog van over is) van de Metro. Vandaar dat de replica's (die dus wel 100% Metro zijn) er vaak ook een beetje vreemd uitzien.
Wel ultieme brute bak, 400pk 3 liter Twin Turbo V6 (afgeleid van de 3.5 liter Rover V8, eigenlijk zijn er gewoon 2 cilinders afgehakt) met 4 wiel aandrijving
Crashcatzondag 5 oktober 2003 @ 22:35
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival.
Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond.

Waanzinnige clip .

GeFrenzy2zondag 5 oktober 2003 @ 23:07
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:35 schreef Crashcat het volgende:
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival.
Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond.

Waanzinnige clip .


Met Vatanen? Die is idd súper!
dolfijn999maandag 6 oktober 2003 @ 04:28
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:35 schreef Crashcat het volgende:
Ik heb nog een filmpje van de Pikes Peak course dat genomineerd is van een Franse festival.
Pug 309 of 306 ? zonder bijrijder en levensgevaarlijke afgrond.

Waanzinnige clip .


Waarschijnlijk bedoel je Course de Pikes Peak (Ari Vatanen).mpg (66Mb), trouwens de auto is een Peugeot 405
AsconaB-16Vdinsdag 7 oktober 2003 @ 13:24
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!


http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv

Yakultdinsdag 7 oktober 2003 @ 13:43
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!


http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv


Super mooi om die wagens weer te zien!
cosmickdinsdag 7 oktober 2003 @ 14:01
Wat Fjatjes

mbvtdinsdag 7 oktober 2003 @ 14:03
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!


http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv


Erg gaaf!
Snoop_Doggdinsdag 7 oktober 2003 @ 18:03

en de Legandarische Rally lancia's

Et is tijd voor lancia om een nieuwe rally bak te maken en weer rally king te worden

mbvtdinsdag 7 oktober 2003 @ 18:30
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:01 schreef cosmick het volgende:
Wat Fjatjes

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?
mbvtdinsdag 7 oktober 2003 @ 18:40
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:03 schreef Snoop_Dogg het volgende:

sow! jammer dat het nep is, anders zou het een ultra gave foto geweest zijn!
StefanPdinsdag 7 oktober 2003 @ 19:37
Die rally rijders zijn sowieso volkomen getikt, ik zou voor geen goud met zo'n snelheid op zulke weggetjes gaan rijden.

Als ik bijvoorbeeld op archiefbeelden zie hoe ze over bergweggetjes reden, nou, zo hard rijd ik op de snelweg nog niet.

En bij haarspeld bochten met daaronder een afgrond van 300 meter komen ze gerust net zo hard aanrijden om vervolgens met een noodgang die bocht te nemen... terwijl er niks geen vangrail of zo staat.

Respect hoor, maar ze zijn wel getikt

wunderbaumdinsdag 7 oktober 2003 @ 19:52
Vitara hillclimb met picknicktafel

GeFrenzy2dinsdag 7 oktober 2003 @ 20:34
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:24 schreef AsconaB-16V het volgende:
Deze pas zelf gemaakt in Duitsland in de Eifel !!!


http://www.bremo.nl/Filmpjes/eifel-rally.wmv


Dat eventjes-acceleren van die Metro als'ie geslipt is....uberstoer

Sjoewedinsdag 7 oktober 2003 @ 21:05
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:30 schreef mbvt het volgende:

[..]

Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?


Motor ligt achterin bij die Fiatjes, het is dus puur voor de koeling (luchtgekoeld).
cosmickwoensdag 8 oktober 2003 @ 08:48
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:30 schreef mbvt het volgende:

[..]

Wat is het idee achter die kofferbakdeksel? Extragratis achterspoiler?


Nee, da's gewoon de motorkap (motor achterin dus) die openstaat zodat de motor voldoende koeling krijgt.

-- edit -- Zie net bericht van Sjoewe. Nog nie helemaal wakker

sopwoensdag 8 oktober 2003 @ 09:00

DAF Coupé Rally


Jan de Rooy - DAF Turbotwin.
Het is een 1.000 pk sterk (twee 11,6 ltr motoren van elk ruim 500 pk) rally monster met een topsnelheid van 200 km/h.

-Soene-woensdag 8 oktober 2003 @ 09:17
Wat ik hier nog mis:

Saab 96 met legendarische Carlsson aan het stuur:


Tr0ublegumvrijdag 10 oktober 2003 @ 21:26
Citroen DS heeft destijds best mooie prestaties neergezet, o.a. Rally van Monte Carlo verschillende edities zwaar competitie gevoerd met de mini's




* Tr0ublegum blijft het een raar gezicht vinden, een DS in de modder

Dabenzovrijdag 10 oktober 2003 @ 21:51
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:58 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Sorry voor dit gravediggen, maar ik moet gewoon kwijlen bij die group B auto's. Wat een mooie sport is dit toch...

Even wat pics dan om ontopic te blijven

Peugeot 205 Turbo 16
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Metro 6R4 (mijn favoriet )
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ford RS200
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Link naar een gozer die een replica van een RS200 heeft staan en ermee racet..


He man! Die Peugeot heb ik in de vorm van een Matchbox autootje, die achterklep kan der helemaal af, vet he
dolfijn999zaterdag 11 oktober 2003 @ 04:28
Voor de leifhebbers van rally cars (vooral oudjes)

Ga maar eens op zoek naar onderstaand bestand, 1:35 uur rallycar plezier; oa Audi Quatro, Ford Escort Mk1/Mk2, Lancia 037/Delta s4 (mijn favoriet), Peugeot 205 T16, Toyota Celica en nog veel meer.

The.World's.Greatest.Rally.Cars-DivX.avi

Veel kijkplezier alvast

MaartenGrendelzaterdag 11 oktober 2003 @ 05:19
De Lancia Stratos / Monte Carlo is zo'n cool autootje.

Kleffe_Dopzaterdag 11 oktober 2003 @ 11:10
Peugeot 405 Turbo 16 - Paris Dakar version









En dit is waar jullie het eerde over hadden:
De Peugeot 405 Turbo16, Pikes Peak version!


Peugeot 205 Turbo 16, Pikes Peak version



Wat is die rooie auto in de achtergrond?

daNpyzaterdag 11 oktober 2003 @ 13:02
DAF 55 Marathon Rally

Fulcrum_Xzaterdag 11 oktober 2003 @ 18:53
wtf, nog geen pics van een Rally/race BX? nouja bij deze