Op deze punt ben ik zelf meerdere malen tegenaangelopen, namelijk het gaat uit. tja wat gebeurt er dan met jouw selectief opgebouwde vrienden. het lijkt altijd weer een soort van oorlog wie nu wie krijgt. een overdreven gevoel krijg ik er altijd bij alsof het een wedstrijd is wie nu de meeste vrienden krijgt.
Persoonlijk deed ik nooit mee aan deze 'oorlogen' en merk nu na een 4tal van deze dingen te hebben meegemaakt dat mijn vriendenkring nu toch aardig is uitgedund. ik ben er al eens een zeer goede vriend mee kwijtgeraakt die eerst nog half met mij mee zat te janken en drie weken later zowat in haar zat. meegemaakt dat iemand continue zeer extreme lage roddels over mij heeft rondgezaaid.
en nu weer opnieuw... kan iemand mij vertellen waarvoor dit idiote schijnheiligheid nu echt iedere keer weer opnieuw moet voorkomen. en iedere keer ik besluit om toch al, in mijn verdriet zittend, besluit om er geen moer aan te doen, en te kijken wie er daadwerkelijk mijn echte vrienden zijn. mijn stelling is dan ook dat iemand te snel een vriend wordt genoemt terwijl deze dit eigenlijk in kwestie niet is.
quote:en dat noem jij een vriend? ik noem dat iemand die zijn lul achterna loopt.
Op maandag 17 maart 2003 19:50 schreef dark.night het volgende:
. ik ben er al eens een zeer goede vriend mee kwijtgeraakt die eerst nog half met mij mee zat te janken en drie weken later zowat in haar zat.
vind het overigens niet slim om met een vriendin uit je bvriendenkring een relatie te beginnen, want als dat foutgaat krijg je dus een hoop gelazer, waar je nu zelf al achter bent gekomen. ( maarja de hormonen zullen wel hebben gewonnen van het verstand )
maar een echte vriend laat je niet vallen, dus ben maar blij dat je zoiemand kwijt bent. er zullen in je leven nog wel meer moeilijkere tijden komen, en dan kun je beter een vriend hebben die echt achter je staat.
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:36 schreef DarkElf het volgende:
een echte vriend is iemand waar ik absoluut mezelf kan zijn, iemand die me kan steunen en iemand die me een schop onder mijn kont kan geven als ik die nodig heb. iemand waar ik geborgenheid en vertrouwen vind en andersom wil ik ook zo'n vriend kunnen zijn.
btw... Shift knop moeilijk te vinden
quote:Ja hallo een vriendschap betekend ook iets wat je samen moet onderhouden , doe jij geen moeite voor die vriendschap dan doet die ander dat ook niet . In plaats van af te wachten kan je ook contact zoeken en uitvinden waarom men ineens zo afstandelijk doet , en dat je het jammer vind dat zo een vriendschap over gaat .
Op maandag 17 maart 2003 19:50 schreef dark.night het volgende:
en nu weer opnieuw... kan iemand mij vertellen waarvoor dit idiote schijnheiligheid nu echt iedere keer weer opnieuw moet voorkomen. en iedere keer ik besluit om toch al, in mijn verdriet zittend, besluit om er geen moer aan te doen, en te kijken wie er daadwerkelijk mijn echte vrienden zijn. mijn stelling is dan ook dat iemand te snel een vriend wordt genoemt terwijl deze dit eigenlijk in kwestie niet is.
Andere mensen waar ik wel eens wat mee ga drinken noem ik eerder kennissen.
quote:zonder enige twijfel ben ik het daar 100 % mee ééns!
Op maandag 17 maart 2003 22:24 schreef Knakker het volgende:
Een vriend is iemand waar ik veel lol mee heb maar ook serieus (veel) mee kan praten, iemand die me steunt wanneer ik het nodig heb.Andere mensen waar ik wel eens wat mee ga drinken noem ik eerder kennissen.
Een "vriend" die niet mijn "vriend" meer is als het uitgaat met mij en een vriendin van hem, heet voor mij geen "vriend".
quote:Fout..
Op maandag 17 maart 2003 20:42 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
doe jij geen moeite voor die vriendschap dan doet die ander dat ook niet .
quote:Niet mee eens.
Op dinsdag 18 maart 2003 18:55 schreef Icicle het volgende:[..]
Fout..
Vriendschap moet geen moeite kosten, vriendschap moet vanzelf gaan.
Overigens in iedere relatie moet je investeren, ook een vriendschapsrelatie.
De mensen die denken dat je vanzelf vrienden krijgt, zullen snel van een koude kermis thuiskomen. Het valt mij in het dagelijks leven op hoe moeilijk mensen het vinden om van kennissen naar vrienden te groeien en hoe dat te vragen. Ik zeg gewoon dat ik mensen beter zou willen leren kennen, dat schept een hoop duidelijkheid.
quote:Klopt, maar dat investeren hoeft geen moeite te kosten, dat moet gebeuren zonder dat je er bij na hoeft te denken.
Op dinsdag 18 maart 2003 19:50 schreef Moonah het volgende:[..]
Niet mee eens.
In een vriendschap en ook in een realtie moet je investeren. Dat kost dus moeite.
Dit was wat ik bedoelde..
Nietzsche.
in tijden van nood leer je pas echt je vrienden kennen.
a friend might as well be reckoned the masterpiece of nature.
een vriend is voor mij iemand die er altijd voor je is, weet wat je denkt, waar je alles aan kwijt kan, etc.
en dan zonder dat hij/zij zijn/haar beeld van jou veranderd.
(zie die eerste spreuk)
Maar verder helpt het ook goed om op vriendschappelijke basis uit elkaar te gaan met je liefdes.... Zelf heb ik erg goed contact (nog steeds) met de meeste van mijn exvriendinnen.... Zitten er ook een paar in mijn vriendenkring.... Gaat hartstikke goed.... Je hebt het met een meid geprobeerd, dit bleek niet uit te pakken zoals je (jullie) gehoopt had(den).... Dan moet je toch als vrienden weer uit elkaar kunnen lijkt mij?!?!?
quote:Jep
Op maandag 17 maart 2003 19:55 schreef UnleashMitch het volgende:
er zijn veel vrienden en maar weinig echte, goede vrienden, enough said denk ik zo ?
quote:Maar vind zo,n iemand maar is.
Op maandag 17 maart 2003 20:36 schreef DarkElf het volgende:
een echte vriend is iemand waar ik absoluut mezelf kan zijn, iemand die me kan steunen en iemand die me een schop onder mijn kont kan geven als ik die nodig heb. iemand waar ik geborgenheid en vertrouwen vind en andersom wil ik ook zo'n vriend kunnen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |