abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108565249
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef QM84 het volgende:
Ha, leuk dat ze weer naar NL komen.

Wat voor soort tour is dit dan? Een nieuw album zal het nog niet zijn gok ik.. 't is een Therion-concert, dus ik ga er sowieso wel bij zijn..
Nuclear Blast zegt dit
quote:
2012-02-14 - Swedish symphonic metal masters THERION have announced a European tour for September and October to celebrate their 25th year of existence. Accordingly, the tour will be called “Therion 25th Anniversary Tour” and will include the following dates:...

More shows to be announced later! Moreover, their new, yet untitled studio album will be released in September 2012, shortly before the tour kicks off. It’s gonna be one hell of an Autumn for all THERION fans out there!
Bron
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:36:46 #177
50298 QM84
Het Orakel
pi_108577755
Wauw, nu alweer een nieuw album.. zou mooi zijn.

Helemaal als ze daar ook nog apart voor gaan touren in 2013..
dat dus.
pi_112579843
Ze spelen nu ook Land of Canaan live. :)

Ik hoop dat ze dat in Nederland ook doen. En Kings of Edom tegen die tijd? O~)

De Europese tour heeft een andere naam gekregen:
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:18:33 #179
50298 QM84
Het Orakel
pi_112601306
Ik moet nog kaarten bestellen ja.. Thanks voor de reminder ;)
Dat de tour een andere naam had gekregen had ik een tijdje geleden al gezien. Ben benieuwd of dit dan ook de titel van het nieuwe album gaat worden.

Daar is eigenlijk nog weinig over bekend, gezien die in september al uit zou moeten komen... geen titel, geen art, geen nummers, geen stijl, geen niks....
dat dus.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:30:46 #180
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_112601598
Vroegah..... toen ikzelf nog heel jong was.. vond ik Therion echt super mega ultra vet.
Totdat ik erachter kwam dat hun muziek eigenlijk enorm saai en repetitief is. En daarnaast een te hoge cheesiness factor heeft.
Sindsdien draai ik deze meuk bijna nooit meer, op Theli na.
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:24:19 #181
50298 QM84
Het Orakel
pi_112663198
Tja, overal is een doelgroep voor. Da's het hele punt met smaak.. Ik vind het zelf allesbehalve repetitief.
dat dus.
pi_112904456
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:18 schreef QM84 het volgende:
Ik moet nog kaarten bestellen ja.. Thanks voor de reminder ;)
Dat de tour een andere naam had gekregen had ik een tijdje geleden al gezien. Ben benieuwd of dit dan ook de titel van het nieuwe album gaat worden.

Daar is eigenlijk nog weinig over bekend, gezien die in september al uit zou moeten komen... geen titel, geen art, geen nummers, geen stijl, geen niks....
Graag gedaan.
Waarom had je het zelf niet gepost dan? ;) Ik had het trouwens ook al gezien.

Dat nieuwe album is idd nog een groot geheim. :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:30 schreef L3viathan het volgende:
Vroegah..... toen ikzelf nog heel jong was.. vond ik Therion echt super mega ultra vet.
Totdat ik erachter kwam dat hun muziek eigenlijk enorm saai en repetitief is. En daarnaast een te hoge cheesiness factor heeft.
Sindsdien draai ik deze meuk bijna nooit meer, op Theli na.
Ten tijde van Blitzkrieg? Want daar doen ze weer een medley van (met Chris aan de mic):

In saai en repetitief kan ik me ook niet vinden. Cheesiness kan ik dan eerder begrijpen.
  maandag 3 september 2012 @ 13:23:49 #183
50298 QM84
Het Orakel
pi_116342798
Het nieuwe album is getiteld "Les Fleurs du Mal". Dat verklaart ook de titel van de tour ;)

http://www.megatherion.com/store/item.php?itemid=95

Ik ben wel benieuwd of het album ook daadwerkelijk is geïnspireerd door het werk van Baudelaire.. Wel jammer dat het album pas uitkomt op de dag van de tour. Heb je niet echt veel tijd om het alvast een paar keer goed te luisteren.
dat dus.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 september 2012 @ 16:21:12 #184
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116567091
hm, er is wel heel erg weinig info te vinden over die nieuwe cd. Alleen dus de titel en de cover, in de webshop. Maar verder niks?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 10 september 2012 @ 10:23:41 #185
50298 QM84
Het Orakel
pi_116594165
En dat deze na de tour via de gangbare retailkanalen beschikbaar zal zijn. Ze gaan een beetje de mysterie-kant op lijkt het.

Het is afwachten en hopen dat we op de tour veel nieuw materiaal horen..
dat dus.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 september 2012 @ 11:45:19 #186
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_116596324
na de komende tour gaan ze dus een rock-opera opnemen en verwachten daar enkele jaren voor nodig te hebben. Ondertussen doen ze geen tours meer maar nog wel wat festivalshows. En gaan ze zich op hun andere bands concentreren.
  maandag 10 september 2012 @ 11:52:20 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_116596544
De eerste 2 albums vond ik niks maar wat daarna uitkwam vind ik echt heerlijke muziek.

Lekkerste nummers vind ik:

Nightside of eden
beauty in black
helheim
son of the staves of time
wand of abaris

Maar wat lul ik, eigenlijk is vrijwel alles goed :)

Heb wel begrepen dat ze nogal vaak van bandleden veranderen :+
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_117003332
He nieuws! :) Dat is fijn. Ik vind het altijd fijn als artiesten de tijd nemen om lange stukken typen voor hun fans. Hier dus voor de mensen die het nog niet gelezen hebben: http://megatherion.com/en/.

Ik vind het erg jammer dat ze een tijd gaan stoppen met touren om aan de opera te werken. Maar ik zag het al wel aankomen. Zeker na de lange stilte. En Christofer is ook de jongste niet meer (sorry Christofer).
Maar..... Het lijkt me wel dat als 1 band behalve TSO een opera kan schrijven dat Therion is. Daar twijfel ik geen seconde over. Ook hebben ze de juiste vocalisten in huis om het ook echt te brengen.

Uiteraard ga ik nu bij het aankomende concert alles zoveel mogelijk opzuigen zodat ik er een jaar of tien zonder concert van hun tegen kan. Dan maar veel de dvd draaien om afkickverschijnselen te voorkomen.
Ik vind het trouwens wel jammer dat Snowy er niet bij zal zijn. Ik had liever gehad dat hij dan nog deze tour mee zou gaan. Maar ja, dat bepaalt hij zelf.
Massive songs, dus heb ik toch nog kans op Kings of Edom? Zou leuk zijn. Voor de classics kunnen ze natuurlijk niet maken om To Mega Therion niet te spelen. Dat zou voor veel scheve gezichten zorgen. :P

Laten we hopen dat de band ook bij de Effenaar bij de merch komt hangen. En op een mooie cd en alvast een mooie opera, natuurlijk.
Ik heb nu extra veel zin in het concert.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 september 2012 @ 13:53:26 #189
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_117271622
zo, ik heb nu net ruim drie kwartier met Christopher aan de telefoon gehangen (bijna 2x zo lang als eigenlijk de bedoeling was), om te praten over de tour, het art project en de rock opera enzo.

in het kort: het art project is 1 groot experiment. Van het boeken van de tour tot het album tot de videoclips en nog diverse dingen.

o ja, en hij had nog wat moois over Les Fleurs Du Mal: it's an album performed by Therion, but it's not a Therion album.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tokus op 26-09-2012 14:00:16 ]
pi_117304367
Hmm.. dat laatste kan nog alle kanten opgaan.. Als het maar niet zoiets wordt als A'Arab Zaraq..

Aan de ene kant vind ik het erg positief dat hij gewoon lekker doet waar hij zin in heeft. Aan de andere kant, als mensen een Therion-album kopen, dan verwachten ze ook een Therion-album. Zou een beetje hetzelfde zijn als Stephen King in ene romantische verhalen zou gaan schrijven.. Zelfde auteur, andere stijl. Niet echt wat je verwacht (en dit is een slecht voorbeeld).

Aan de andere kant.. zolang het maar geen R'nB-album wordt, denk ik dat het wel mee zal vallen.
dat dus.
pi_117412747
Het concert was erg goed. Weer terug op het niveau van 2007, zeg maar. De reeks die er tussenin zat deed me op een een of andere manier iets minder. Wel miste ik Snowy zijn basnoten af en toe.

Ook de voorprogramma's klonken lekker. Antalgia bracht voldoende variatie met een goede gitarist en zangeres. Ze kwamen over als sypathieke en rustige personen die simpelweg van lekkere rockmuziek maken houden en genoten van het oprechte applaus wat ze af en toe kregen.

Eloyse deed zelf hun eigen soundcheck en hielp ook mee met de op en afbouw, wat ik altijd wel mag. Ze poseerden gewillig voor elke camera die ze zagen. Uit het jonge en dunne zangeresje kwam een stem die je bijna niet zou verwachten, een beetje Simone Simons-like. Ik was even plaatsvervangend bang voor haar tussen de bandleden die volgens mij zeker 2 a 3 keer zo oud zijn als zijzelf, maar dat was volgens mij niet echt nodig. Het zangeresje had ook geleerd 'dank je wel' te zeggen. Pluspunten voor Frankrijk (steeds meer Fransen worden minder elitair). ;) De muziek van de band was behoorlijk sfeervol en misschien wel wat technischer dan de vorige, maar op een gegeven moment werd het helaas wel wat veel van hetzelfde.

Therion had dit jaar gekozen voor een minimalistische presentatie, maar eigenlijk maakt dat niet uit, omdat het in ieder geval mijn oren (en daarmee hart en hoofd) al vult met allerlei lekkers. In de kostuums zat trouwens nog wel steeds werk. De bassist had bijvoorbeeld een heul erg mooie jas aan.
De setlist was erg fijn. Veel klassiekers, zoals Son of the Sun, Abraxas, Siren of the Woods, Ginnegap :P, The rise of Sodom and Gamorrah, Son of the staves of time en je raad nooit waarmee ze afsloten. :P
Verder deden ze een paar nummers van de nieuwe cd, die ook allemaal zeker als Therion klonken, al zijn ze in het Frans.
Mijn eerste keer Linnea en Nalle. Beide bevielen goed. Met Nalle had ik ook best veel contact. Maar sowieso kwamen Christofer en de vocalisten geregeld voor ons staan en en was het erg gemakkelijk om contact met ze te maken. Christian heb ik verschillende keren zien lachen. Als hij zag dat ik dat zag zette hij weer snel zijn metalface op. Lol. De toetsenist moeten ze ook houden. Leuke toevoeging is hij.

Therion blijft dus mijn party-metalband, meer dan een Paganmetalband dat kan zijn. Dat komt met name door de melodieën en het hoge meezinggehalte, denk ik.
Verder stond ik vrij ver vooraan in het midden daar lalde iedereen gezellig mee. Van onze buurman kregen we een drankje en we hebben nog veel contact gehad met een Mats lookalike. Die heeft ook onze foto met Christofer gemaakt. Christofer trilte tijdens het maken van de foto. En terecht, we zijn ook erg eng. Vooral ikzelf. ;)

Ik heb ook de nieuwe Therion cd gekocht (met handtekening van Christofer) en die van Eloyse. Die van Antalgia ga ik waarschijnlijk nog wel bij Sounds scoren.

De setlist

2012-09-28 21.47.04 by Phoenixbirdy, on Flickr

2012-09-28 21.49.01 by Phoenixbirdy, on Flickr

Kopie van 2012-09-28 23.38.49 by Phoenixbirdy, on Flickr

Video van anderen (geen top kwaliteit):
Deze user heeft er meer.

Ik vond ook weer wat nieuw officieels van ze:

Deze is al wat ouder, maar had hem nog niet gezien. Therion in feestmodus. Abraxas blijft leuk.:

[ Bericht 7% gewijzigd door Phoenixbirdy op 30-09-2012 01:46:23 ]
pi_117422277
Ik was er vrijdag ook! Verdomme zeg, wat een geluid, mijn oren zitten er nog net aan. Ik ben totaal geen metalhead, maar voor Therion heb ik wel een zwak. Ik dacht Christofer al te zien bij de merchandise, maar omdat ik niet helemaal zeker was of hij het echt was maar niks gedaan. Volgens mij hadden wel meer mensen dat, hij had het in ieder geval niet erg druk. Ik ken hem alleen van die Live in Mexico DVD, met haar tot op zijn kont. :P

Eerste voorprogramma heb ik gemist, tweede vond ik maar herrie.

Soms vond ik wel dat ze de gitaren wel wat minder mochten laten overheersen. Er zitten mooie melodieën bij en die worden soms wat overstemd door die distortion. Thomas Vikström vond ik ook wat veel aandacht opeisen met zijn metalgilletjes soms. Ik vond het wel jammer dat de helft van Sirius B werd gespeeld. Had liever bijvoorbeeld In the Desert of Set, Melez, Nightside of Eden, Birth of Venus Illegitima, ach ja. Ik vind Sirius B maar een suf eendimensionaal album. Typisch heavy metalalbum. Son of the Sun is wel leuk, maar Therion kan wel meer dan dat.

Anyway, wel leuk om eens mee te maken. Voelde me wel een beetje ongemakkelijk af en toe tussen al dat langharige volk. :P
pi_117446199
Lol, het is in 1 zin samengevat dus niet helemaal je ding.
Ik vond het geluid helemaal niet overdreven hard staan. Ik heb vaak nog veel erger meegemaakt.
Christofer stond in zijn eigen bandshirt bij de merch, ja. Dat zag er wel geloofwaardig uit. Lol. Ik vond het trouwens een goed idee van hem om zijn dooie haar af te knippen. Nu ziet hij er een beetje uit als de zakenman achter Therion, maar het staat hem wel veel beter.
Voor Nightside of Eden hebben ze echt Snowy nodig hoor, ik weet niet of je Live Gothic hebt gezien?

quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:53 schreef Tokus het volgende:
zo, ik heb nu net ruim drie kwartier met Christopher aan de telefoon gehangen (bijna 2x zo lang als eigenlijk de bedoeling was), om te praten over de tour, het art project en de rock opera enzo.

in het kort: het art project is 1 groot experiment. Van het boeken van de tour tot het album tot de videoclips en nog diverse dingen.

o ja, en hij had nog wat moois over Les Fleurs Du Mal: it's an album performed by Therion, but it's not a Therion album.
Moet die nog goedgekeurd worden voor jullie site? Ik zie hem niet, of ik zoek niet goed. Of was het misschien een privegesprekje?

Ik heb een 'review' van Fleurs du mal getikt:
1.Poupée de Cire, Poupée de Son
Meteen een energieke binnenkomer. Ik geloof niet dat ik Lori’s hoge noten hier helemaal op zijn plaats vind. Ze klinkt me wat te schel.

2.Une Fleur Dans le Coeur
Dat is een prettiger rustig begin. Mari Paul past hier goed bij. Lori en Thomas mogen er dan weer zijn bij de climax.

3.Initials B.B.
Ik vind de gitaar en de violen lekker hier. Fijn ritme. Geile stem van die vrouw (Johanna Najla). Om Snowy moet ik weer lachen.

4.Mon Amour, Mon Ami
Ik vind dit wel een heel traag en saai stuk muziek. Gelukkig gaat het op ongeveer 2:30 de betere kant op als het tempo iets wordt verhoogd.

5.Polichinelle
Niet mijn ding. Wat te simplistisch.

6.La Maritza
Oh, dat bouwt een mooi oud opera sfeertje. Weer een moment voor Lori en Thomas om te stralen. Het heeft ook wel iets komisch en wat zelfspot.

7.Soer Angélique
Weer zo’n fijne start. Goed dat de gitaar zich ermee gaat bemoeien. Lori kan volgens mij zo elke aria die ze wil inzingen.

8.Dis-moi Poupée
Hehe, gelukkig weer wat drama. Daarom sta ik er ook niet van te kijken om Snowy weer te horen. En ook weer een fijn stukje gitaarmuziek.

9.Lilith
Ook niet mijn ding. Echt zo’n Franse chanson.

10.En Alabama
Volgens mij veer ik de hele tijd weer op als ik gitaren hoor. Ik vind deze ook lekker. De wisselwerking tussen Thomas en Lori mag er zijn. Oldschool symfo-metal natuurlijk. Mari is een goede toevoeging voor de start. Een van de beteren op de cd.

11.Wahala Manitou
De gitaar kan dit lied niet redden.

12.Je N„ai Besoin Que de Tendresse
…En toen as ik weer wakker. Mag ik meebleren? Mooi.

13.La Licorne D„or
Deze heeft wel sfeer. Maar het had ook goed een Franse inzending van het Songfestival kunnen zijn. En dat bedoel ik natuurlijk niet positief. Lori maakt het nog beluisterbaar.

14.J„ai le Mal de Toi
Het drama is voelbaar. Dat doet Thomas goed.

15.Poupée de Cire, Poupée de Son
Betere versie dan de 1e. Blijkbaar had het wat testosteron nodig.

Bonus: Les sucettes
Thomas zit hier goed op zijn plek. Upbeat eindje van de cd zo.

Ik vond de cd bij de eerste keren luisteren beter dan nu, vrees ik. In het begin zat ik, denk ik, nog in het sfeertje van het concert en kon de cd me in het oude Franse land trekken (of zoiets). Nu beginnen me weer dingen op te vallen die me gewoon niet zo bevallen aan de Franse chansons. Ik snap nu dus ook dat Snowy hier niet zonodig mee wilde touren. De inbreng die hij heeft gegeven heeft vat mij betreft wel wat toegevoegd.
Verder zijn de violen en het gitaarwerk onmisbaar. Geen idee of de violen al in het origineel zaten, trouwens. Geen cd om na je werk even aan te zetten. Maar meer op een vrije dag even te doen alsof je over de straten in Parijs flaneert.

Ik tel er 8 van de 16. Dat gaat ermee door.
pi_117448870
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Lol, het is in 1 zin samengevat dus niet helemaal je ding.
Ik vond het geluid helemaal niet overdreven hard staan. Ik heb vaak nog veel erger meegemaakt.
Christofer stond in zijn eigen bandshirt bij de merch, ja. Dat zag er wel geloofwaardig uit. Lol. Ik vond het trouwens een goed idee van hem om zijn dooie haar af te knippen. Nu ziet hij er een beetje uit als de zakenman achter Therion, maar het staat hem wel veel beter.
Voor Nightside of Eden hebben ze echt Snowy nodig hoor, ik weet niet of je Live Gothic hebt gezien?
Nee, ik vond het erg leuk hoor, maar als ik kijk naar mijn vorige concert (Patrick Watson) was het wel een aanslag op mijn oren. Wat betreft kapsel inderdaad een goede zet, maar toch jammer. Ik was wel benieuwd of hij de hedendaagse muziek een beetje volgt en zo ja wat zijn favoriete albums van dit jaar tot nu toe zijn.

Leuke recensie trouwens! Ik ben het afgelopen weekend helemaal die Franse chansonwereld ingedoken na ''Poupée de cire, poupée de son'' en zie al een aantal leuke bekende titels staan (Initials, Sucettes). Voor de rest nog veel onbekend gedoe, of zijn het niet alleen covers?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 oktober 2012 @ 13:38:20 #195
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_117462271
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Moet die nog goedgekeurd worden voor jullie site? Ik zie hem niet, of ik zoek niet goed. Of was het misschien een privegesprekje?

ik moet het nog altijd afmaken. Er gaat erg veel tijd zitten in het uitwerken, namelijk :)
pi_117818609
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:24 schreef Thomas2301 het volgende:

[..]

Nee, ik vond het erg leuk hoor, maar als ik kijk naar mijn vorige concert (Patrick Watson) was het wel een aanslag op mijn oren. Wat betreft kapsel inderdaad een goede zet, maar toch jammer. Ik was wel benieuwd of hij de hedendaagse muziek een beetje volgt en zo ja wat zijn favoriete albums van dit jaar tot nu toe zijn.

Leuke recensie trouwens! Ik ben het afgelopen weekend helemaal die Franse chansonwereld ingedoken na ''Poupée de cire, poupée de son'' en zie al een aantal leuke bekende titels staan (Initials, Sucettes). Voor de rest nog veel onbekend gedoe, of zijn het niet alleen covers?
Ik ken Watson alleen van naam. Dus even wat opgezocht. Dat is inderdaad een heel ander genre en andere zangtechniek. Goed voor een heel andere mood dus. Hij lijkt wel wat op mijn broertje, lol.

Dank je. Het stelt niet veel voor hoor, gewoon wat burgerjournalistiek. Het zijn alleen covers trouwens.
pi_143356815

Ik dacht altijd dat Yezidi's iets mythologisch was, maar ze blijken gewoon echt te bestaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')