Lol, het is in 1 zin samengevat dus niet helemaal je ding.
Ik vond het geluid helemaal niet overdreven hard staan. Ik heb vaak nog veel erger meegemaakt.
Christofer stond in zijn eigen bandshirt bij de merch, ja. Dat zag er wel geloofwaardig uit. Lol. Ik vond het trouwens een goed idee van hem om zijn dooie haar af te knippen. Nu ziet hij er een beetje uit als de zakenman achter Therion, maar het staat hem wel veel beter.
Voor Nightside of Eden hebben ze echt Snowy nodig hoor, ik weet niet of je Live Gothic hebt gezien?
quote:
Op woensdag 26 september 2012 13:53 schreef Tokus het volgende:zo, ik heb nu net ruim drie kwartier met Christopher aan de telefoon gehangen (bijna 2x zo lang als eigenlijk de bedoeling was), om te praten over de tour, het art project en de rock opera enzo.
in het kort: het art project is 1 groot experiment. Van het boeken van de tour tot het album tot de videoclips en nog diverse dingen.
o ja, en hij had nog wat moois over Les Fleurs Du Mal: it's an album performed by Therion, but it's not a Therion album.
Moet die nog goedgekeurd worden voor jullie site? Ik zie hem niet, of ik zoek niet goed. Of was het misschien een privegesprekje?
Ik heb een 'review' van Fleurs du mal getikt:
1.Poupée de Cire, Poupée de Son
Meteen een energieke binnenkomer. Ik geloof niet dat ik Lori’s hoge noten hier helemaal op zijn plaats vind. Ze klinkt me wat te schel.
2.Une Fleur Dans le Coeur
Dat is een prettiger rustig begin. Mari Paul past hier goed bij. Lori en Thomas mogen er dan weer zijn bij de climax.
3.Initials B.B.
Ik vind de gitaar en de violen lekker hier. Fijn ritme. Geile stem van die vrouw (Johanna Najla). Om Snowy moet ik weer lachen.
4.Mon Amour, Mon Ami
Ik vind dit wel een heel traag en saai stuk muziek. Gelukkig gaat het op ongeveer 2:30 de betere kant op als het tempo iets wordt verhoogd.
5.Polichinelle
Niet mijn ding. Wat te simplistisch.
6.La Maritza
Oh, dat bouwt een mooi oud opera sfeertje. Weer een moment voor Lori en Thomas om te stralen. Het heeft ook wel iets komisch en wat zelfspot.
7.Soer Angélique
Weer zo’n fijne start. Goed dat de gitaar zich ermee gaat bemoeien. Lori kan volgens mij zo elke aria die ze wil inzingen.
8.Dis-moi Poupée
Hehe, gelukkig weer wat drama. Daarom sta ik er ook niet van te kijken om Snowy weer te horen. En ook weer een fijn stukje gitaarmuziek.
9.Lilith
Ook niet mijn ding. Echt zo’n Franse chanson.
10.En Alabama
Volgens mij veer ik de hele tijd weer op als ik gitaren hoor. Ik vind deze ook lekker. De wisselwerking tussen Thomas en Lori mag er zijn. Oldschool symfo-metal natuurlijk. Mari is een goede toevoeging voor de start. Een van de beteren op de cd.
11.Wahala Manitou
De gitaar kan dit lied niet redden.
12.Je N„ai Besoin Que de Tendresse
…En toen as ik weer wakker. Mag ik meebleren? Mooi.
13.La Licorne D„or
Deze heeft wel sfeer. Maar het had ook goed een Franse inzending van het Songfestival kunnen zijn. En dat bedoel ik natuurlijk niet positief. Lori maakt het nog beluisterbaar.
14.J„ai le Mal de Toi
Het drama is voelbaar. Dat doet Thomas goed.
15.Poupée de Cire, Poupée de Son
Betere versie dan de 1e. Blijkbaar had het wat testosteron nodig.
Bonus: Les sucettes
Thomas zit hier goed op zijn plek. Upbeat eindje van de cd zo.
Ik vond de cd bij de eerste keren luisteren beter dan nu, vrees ik. In het begin zat ik, denk ik, nog in het sfeertje van het concert en kon de cd me in het oude Franse land trekken (of zoiets). Nu beginnen me weer dingen op te vallen die me gewoon niet zo bevallen aan de Franse chansons. Ik snap nu dus ook dat Snowy hier niet zonodig mee wilde touren. De inbreng die hij heeft gegeven heeft vat mij betreft wel wat toegevoegd.
Verder zijn de violen en het gitaarwerk onmisbaar. Geen idee of de violen al in het origineel zaten, trouwens. Geen cd om na je werk even aan te zetten. Maar meer op een vrije dag even te doen alsof je over de straten in Parijs flaneert.
Ik tel er 8 van de 16. Dat gaat ermee door.