quote:
Op zondag 31 oktober 2010 09:09 schreef QM84 het volgende:Ik kwam pas binnen tijdens de laatste 2 nummers van Lock Vostok. Deze vond ik persoonlijk niet echt super, maar dat komt deels ook doordat het niet echt mijn genre is.
Die laatste waren ook echt hard. De eerste ook. In het midden hadden ze iets meer rust.
quote:
Therion:
Ik vraag me af waar Chris elke keer zijn muzikanten vandaan haalt. Ergens zat toch de vrees, dat het technische hoogstaande niveau van 'vroegah', met deze nieuwe lineup minder zou zijn, maar niets is minder waar. Ik heb genoeg momenten meegemaakt waarbij je duidelijk merkte dat ze er in de afgelopen tijd gewoon op vooruit zijn gegaan.
Waarop zijn ze vooruit gegaan dan? Technisch was het meesterlijk met de band van '2007'. Je kon daar zo merken dat ze totaal wisten wat ze deden en daar nog ook nog wat aan toevoegden. Het is moeilijk om uit te leggen, maar voor mij kon deze band daar nog niet tegenop.
quote:
De bassist had van mij wel iets meer mogen bewegen, maar dat is bassisten eigen volgens mij.. Johan was ook nooit echt een springer op het podium.
Toch viel Johan wel op. Omdat het een lieverd is volgens mij. En ook zo strak kan spelen dat het gaat opvallen. Hiero niets dan goeds over de gebroeders Niemann. Maar bij jou vast ook.
quote:
De drummer was 9 vd 10x onzichtbaar doordat de rookmachines een paar tandjes te hoog stonden en het hele podium in een dikke mist was gehuld.
Je hebt helemaal gelijk. Lol. Bij The rise was zelfs helemaal niets meer te zien.
quote:
Ik vond zelf Siren ietwat tegenvallen, zeker in vergelijking met hun optreden van '03 waarin ze hem ook speelden (met Mats!). Het gevoel kwam hierbij naar boven, dat ze het nummer niet helemaal serieus namen, teveel probeerden om een toneelstukje erbij op te voeren.
Ik heb ze in 2003 niet gezien. Maar Mats is ook God, wat wil je nou?

Wij hebben ook staan te grappen van: Goh, is het nou uit? Komt het ook nog goed? Maar ik heb me er niet aan geirriteerd. Zal wel komen omdat Thomas dit gewend is. Komt ook van de musicals enzo. Dus hij kan dat wel op die manier overbrengen.
quote:
Het was ook geinig om te zien dat Chris heel vaak (waarschijnlik onbewust) bezig was met het evalueren van de overige bandleden. Hoe vaak hij wel niet na een solootje of een moeilijke riff, even knikte naar de persoon in kwestie van 'goedzo', of ze juist aanmoedigde om nét ff dat beetje extra te geven.. Echt leuk om te zien.
Ik zie Chris daarnaast ook graag dirigeren. Met dat handje zo netjes op de maat van de muziek. Echt grappig.
quote:
Meest opvallende voor mij: Die grunts van Snowy tijdens Typhon... Ik dacht serieus dat zulke stemgeluiden alleen mogelijk waren met een stemvervormer... Serieus, wat die kerel kan met zijn stem is gewoon niet normaal meer..
Dat wist ik allang. Niet opgelet bij de Live Gothic tour?

quote:
Op zondag 31 oktober 2010 16:29 schreef m0672 het volgende:Het (soms wat overdreven) mee krijgen van het publiek, ach... heb zoveel bands gezien die helemaal geen oog hadden voor het publiek...
Ik vond dit toch wel irritant. Haalde mij uit de muziek. In 2007 deed hij dit beter. Zoals ook op de dvd te zien is, trouwens.
Iemand op het Nightwish forum heeft de setlist gepost:
[ Bericht 8% gewijzigd door Phoenixbirdy op 31-10-2010 18:51:14 ]