abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23048634
Ik vond het concert ook erg gaaf, alleen jammer van trail of tears.
Downer nogmaals bedankt!!!
pi_23048715
quote:
Op woensdag 3 november 2004 13:29 schreef voodoolady het volgende:
Ik vond het concert ook erg gaaf, alleen jammer van trail of tears.
Downer nogmaals bedankt!!!
ToT en Tristania had ik toch al afgeschreven, dus er niet al teveel van verwacht.
  woensdag 3 november 2004 @ 17:10:49 #103
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_23053860
Vond het een erg leuk concert gisteravond. Had ze voor het eerst op Graspop gezien afgelopen zomer in Belgie, maar op zo'n festival is het toch altijd anders.

Helaas moest ik tijdens de toegift ervandoor, omdat ik de laatste trein moest halen. Hoorde vandaag dat ik maar 2 nummers heb gemist, dus op zich viel dat nog mee.
  woensdag 3 november 2004 @ 18:33:34 #104
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_23055774
Kan iemand mij vertellen waar de toetsenisten (van alle bands!!!!!) gisteren waren?
  woensdag 3 november 2004 @ 22:06:35 #105
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_23061825
quote:
Op woensdag 3 november 2004 18:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de toetsenisten (van alle bands!!!!!) gisteren waren?
Voor zover ik weet is Therion maar met zijn 5-en, als je het koor niet meerekent.

De andere toetsenisten bevonden zich volgens mij op de geluidsband
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 november 2004 @ 23:12:52 #106
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23062905

Vibeke!
Nothing lasts forever but the certainty of change
  woensdag 3 november 2004 @ 23:20:27 #107
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_23063117
quote:
Op woensdag 3 november 2004 22:06 schreef Vectra het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is Therion maar met zijn 5-en, als je het koor niet meerekent.

De andere toetsenisten bevonden zich volgens mij op de geluidsband
Ik heb Therion anders vaak zat met een toetsenist gezien......

Maar toch vreemd dat Trail of Tears (wat een aanfluiting by the way) en Tristania (heb ik ook beter gezien, maar kwam vooral door het geluid, het ontbreken van de toetsen en de korte duur) zonder toetsenist op het podium stonden................
pi_23063365
tristania vond ik echt niet slecht, ik heb helaas maar een uurtje therion meegekregen omdat we een dus ook een trein moesten halen *baal baal* maar goed volgende keer met de auto dus.
  woensdag 3 november 2004 @ 23:57:01 #109
106064 kaleidoscoop
ziet sterretjes
pi_23064058
ToT was een regelrechte aanfluiting, alle solootjes van de gitarist stonden zelfs op band!! En toen ie eenmaal één solootje speelde was het nog vals ook. Verder klopte er ritmisch geen donder van Maar ja, als je al niet in het juiste ritme kunt headbangen terwijl je speelt heeft dat zijn weerslag wel op het nummer dat je speelt ook

Tristania was niet veel beter!! Die dame kan maar één trucje, en dat is haar armen op het juiste ritme gekruisd boven haar hoofd gooien en dan langs haar lijf naar beneden 'slangen'. Grappig ook dat haar micro niet open stond in het begin. Toen die het eenmaal deed kreeg ze een luid applaus, luider dan op het einde van het optreden. Het zangertje leek op een cenobite uit Hellraiser en er kwam ook niet echt veel geluid uit. De blonde zanger met de basstem was dan wél weer beter, hoewel die het ook van heel veel galm op zijn micro moest hebben.

Therion was minder dan de vorige keer dat ik ze zag in 013. Zeker ook qua showelement. Vorige keer stond er vuur op het podium, dat doet het altijd goed!! De zangeres zorgde af en toe voor een kippenvelmomentje, het achtergrondkoortje deed wat het moest doen maar niet meer! De zanger was geweldig, wát een strot heeft die vent!! Een kruising tussen Ian Gillan en Bruce Dickinson!! De solootjes werden deze keer wél door de gitarist gespeeld, maar er stond ook nog wel een en ander op band. Ik mis in live concerten van Therion het bombastische geluid dat ze op de CD wel hebben, dat vind ik wel jammer. Ik zou de strijkers en de toetsenist graag live zien!!

Verder heb ik me goed vermaakt, zeker met de oude nummers!! Ook jammer dat ze O Fortuna niet meer mogen spelen van die rare erven van Orff!!
het leven is een toverbal
  donderdag 4 november 2004 @ 00:22:56 #110
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_23064651
Toen ze aan kondigden iets van A'rab Zaraq Lucid Dreaming te spelen, hoopte ik toch stiekem op Enter Trancedental Sleep....

Vond het wel gaaf dat ze een wat afwijkende tracklist hadden.

Maar Trail of Tears en Tristania hebben hun imago geen goed gedaan gisteren......
pi_23073976
Ik was er gisteravond in Groningen bij, en man man man, wat een ongelooflijk genot.
Allereerst Trail of Tears. Hele goeie grunts, aan de clean vocals moest ik wel wat wennen, maar het was goed genoeg om naderhand een cd van aan te schaffen.

Tristania: mooie zangeres, en dat is ook zo'n beetje het enige waar ik op heb gelet tijdens hun optreden. De muziek vond ik goed, maar ik had niet het idee dat het zich op de 1 of andere manier onderscheidde van andere gothic-bands, het gevoel dat ik wel bij Trail of Tears had (en dat kun je aan mijn gebrekkige kennis van de metal-wereld wijten). En het blijft natuurlijk schitterend om te zien dat daar zo'n meisje staat, timide achter een microfoon, te wachten op haar beurt, terwijl de drummer achter haar het zweet in z'n bilnaad werkt en de gitarist naast haar al headbangend bijna over z'n haren struikelt.

Therion: bruut
Geweldig optreden. Het begon heerlijk hard met 2 nummers van de nieuwe dubbelaar. Helaas moest de sopraan na ongeveer een half uur ziek van het podium af. Het publiek liet weten dit erg jammer te vinden, maar gelukkig was daar mijn held van de avond: Kristian Niemann, die even een solo uit z'n mouw schudde. En er zouden nog vele solo's volgen.
Er werd gezegd dat we het moesten doen met het achtergrondkoor voor de rest van de show, en het publiek moedigde ze aan door luidkeels te schreeuwen en te klappen.
Het drumwerk vond ik ook ronduit indrukwekkend. En het bereik van de zanger........ Zeer, maar dan ook zeer zuiver.
Naderhand bleek dat de sopraan voedselvergiftiging had opgelopen waarschijnlijk. Een paar jaar terug had de hele band daar al last van gehad toen ze in Nederland waren, tenminste, dat zei Kristian toen ik naderhand nog even met hem stond te praten

Al met al, voor die 19 euro: Een ongelooflijke ervaring met aangename verrassingen en een prachtig Therion.

edit: vrienden van mij hadden nog 2 plectrums van Kristian gevangen. Ook leuk!

[ Bericht 2% gewijzigd door Man_Made_God op 04-11-2004 14:30:47 ]
pi_23078400
Pas die nieuwste dubbelcd gekocht (lemuria/sirius B), puur op de gok omdat ik de naam (Therion) al eens ergens had gehoord.

Erg vette plaat!!! (beide )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 november 2004 @ 21:49:29 #113
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23083840
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 4 november 2004 @ 21:50:23 #114
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23083861
wat een Corky toch ook eigenlijk, dat zangertje van Tristania

[ Bericht 10% gewijzigd door Tokus op 05-11-2004 23:50:58 ]
pi_23084207
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Tokus het volgende:
wat een Corky toch ook eigenlijk, dat zangertje van Trail Of Tears
Dat is inderdaad een apart ventje. Deed me even denken aan die gozer van de Prodigy. Totdat ie begon te kreisen uiteraard.
  donderdag 4 november 2004 @ 22:31:29 #116
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_23085385
quote:
Op donderdag 4 november 2004 22:01 schreef Man_Made_God het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een apart ventje. Deed me even denken aan die gozer van de Prodigy. Totdat ie begon te kreisen uiteraard.
Zit jij niet in de war met de zanger van Tristania? Oh enne, die zanger staat réchts op de foto
pi_23085473
quote:
Op donderdag 4 november 2004 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Zit jij niet in de war met de zanger van Tristania? Oh enne, die zanger staat réchts op de foto
Ik loop inderdaad weer te ijlen. Laat me maar even.

pi_23109983
quote:
Op woensdag 3 november 2004 23:57 schreef kaleidoscoop het volgende:
ToT was een regelrechte aanfluiting, alle solootjes van de gitarist stonden zelfs op band!! En toen ie eenmaal één solootje speelde was het nog vals ook. Verder klopte er ritmisch geen donder van Maar ja, als je al niet in het juiste ritme kunt headbangen terwijl je speelt heeft dat zijn weerslag wel op het nummer dat je speelt ook

Tristania was niet veel beter!! Die dame kan maar één trucje, en dat is haar armen op het juiste ritme gekruisd boven haar hoofd gooien en dan langs haar lijf naar beneden 'slangen'. Grappig ook dat haar micro niet open stond in het begin. Toen die het eenmaal deed kreeg ze een luid applaus, luider dan op het einde van het optreden. Het zangertje leek op een cenobite uit Hellraiser en er kwam ook niet echt veel geluid uit. De blonde zanger met de basstem was dan wél weer beter, hoewel die het ook van heel veel galm op zijn micro moest hebben.

Therion was minder dan de vorige keer dat ik ze zag in 013. Zeker ook qua showelement. Vorige keer stond er vuur op het podium, dat doet het altijd goed!! De zangeres zorgde af en toe voor een kippenvelmomentje, het achtergrondkoortje deed wat het moest doen maar niet meer! De zanger was geweldig, wát een strot heeft die vent!! Een kruising tussen Ian Gillan en Bruce Dickinson!! De solootjes werden deze keer wél door de gitarist gespeeld, maar er stond ook nog wel een en ander op band. Ik mis in live concerten van Therion het bombastische geluid dat ze op de CD wel hebben, dat vind ik wel jammer. Ik zou de strijkers en de toetsenist graag live zien!!

Verder heb ik me goed vermaakt, zeker met de oude nummers!! Ook jammer dat ze O Fortuna niet meer mogen spelen van die rare erven van Orff!!
Dacht bijna dat ik de enige was die het totaalplaatje wat mager vond. http://3voor12lokaal.vpro(...)nes=26396&news=63499
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 november 2004 @ 23:48:04 #119
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23110904
quote:
Op donderdag 4 november 2004 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Tristania voor de kijker links, ToT rechts.
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:48:28 #120
106398 Femaze
Te moeilijk!
pi_23110917
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:50 schreef Tokus het volgende:
wat een Corky toch ook eigenlijk, dat zangertje van Trail Of Tears
Took nu ben je toch echt in de war hoor. Nog steeds zo van slag van die meid van Tristania dat je niet goed hebt gekeken wie naast haar stond?

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 november 2004 @ 23:50:41 #121
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23110988
sorry ik ben niet zo wakker de laatste tijd. je hebt gelijk.
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:53:57 #122
106398 Femaze
Te moeilijk!
pi_23111103
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:50 schreef Tokus het volgende:
sorry ik ben niet zo wakker de laatste tijd. je hebt gelijk.
Tja ik schrok al even, ben toch niet met iemand van Tristania op de foto gegaan he
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 november 2004 @ 23:57:32 #123
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_23111197
ik wel! Daar maak ik geen foutjes in de bandnaam over.
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:59:21 #124
106398 Femaze
Te moeilijk!
pi_23111243
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 23:57 schreef Tokus het volgende:
ik wel! Daar maak ik geen foutjes in de bandnaam over.
Mannen....!

Waarom post je die van jou met Vibeke niet trouwens?

Ik vond Tristania maar saai trouwens. Volgens mij kijken echt wel behoorlijk wat mannen naar de "podiumpresentatie" daar. Geef mij dan toch Therion. Die semi-erotische bewegingen van Vibeke heb ik nu wel gezien.
pi_23128814
vond 013 super

en is nu helemaal therion gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')