Adelruna Rediviva heb ik gehoord toen ze in de Melkweg speelden een aantal jaar terug.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:05 schreef horned_reaper het volgende:
Ik ga ze vanavond zien!![]()
Speelden ze Sons of the Staves of Time ook?
En wat zou het een droom van me zijn als ze Alduruna Rediviva eens live zouden spelen.... maar dat is vast valse hoop!
^^
Die laatste waren ook echt hard. De eerste ook. In het midden hadden ze iets meer rust.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:09 schreef QM84 het volgende:
Ik kwam pas binnen tijdens de laatste 2 nummers van Lock Vostok. Deze vond ik persoonlijk niet echt super, maar dat komt deels ook doordat het niet echt mijn genre is.
Waarop zijn ze vooruit gegaan dan? Technisch was het meesterlijk met de band van '2007'. Je kon daar zo merken dat ze totaal wisten wat ze deden en daar nog ook nog wat aan toevoegden. Het is moeilijk om uit te leggen, maar voor mij kon deze band daar nog niet tegenop.quote:Therion:
Ik vraag me af waar Chris elke keer zijn muzikanten vandaan haalt. Ergens zat toch de vrees, dat het technische hoogstaande niveau van 'vroegah', met deze nieuwe lineup minder zou zijn, maar niets is minder waar. Ik heb genoeg momenten meegemaakt waarbij je duidelijk merkte dat ze er in de afgelopen tijd gewoon op vooruit zijn gegaan.
Toch viel Johan wel op. Omdat het een lieverd is volgens mij. En ook zo strak kan spelen dat het gaat opvallen. Hiero niets dan goeds over de gebroeders Niemann. Maar bij jou vast ook.quote:De bassist had van mij wel iets meer mogen bewegen, maar dat is bassisten eigen volgens mij.. Johan was ook nooit echt een springer op het podium.
Je hebt helemaal gelijk. Lol. Bij The rise was zelfs helemaal niets meer te zien.quote:De drummer was 9 vd 10x onzichtbaar doordat de rookmachines een paar tandjes te hoog stonden en het hele podium in een dikke mist was gehuld.
Ik heb ze in 2003 niet gezien. Maar Mats is ook God, wat wil je nou?quote:Ik vond zelf Siren ietwat tegenvallen, zeker in vergelijking met hun optreden van '03 waarin ze hem ook speelden (met Mats!). Het gevoel kwam hierbij naar boven, dat ze het nummer niet helemaal serieus namen, teveel probeerden om een toneelstukje erbij op te voeren.
Ik zie Chris daarnaast ook graag dirigeren. Met dat handje zo netjes op de maat van de muziek. Echt grappig.quote:Het was ook geinig om te zien dat Chris heel vaak (waarschijnlik onbewust) bezig was met het evalueren van de overige bandleden. Hoe vaak hij wel niet na een solootje of een moeilijke riff, even knikte naar de persoon in kwestie van 'goedzo', of ze juist aanmoedigde om nét ff dat beetje extra te geven.. Echt leuk om te zien.
Dat wist ik allang. Niet opgelet bij de Live Gothic tour?quote:Meest opvallende voor mij: Die grunts van Snowy tijdens Typhon... Ik dacht serieus dat zulke stemgeluiden alleen mogelijk waren met een stemvervormer... Serieus, wat die kerel kan met zijn stem is gewoon niet normaal meer..
Ik vond dit toch wel irritant. Haalde mij uit de muziek. In 2007 deed hij dit beter. Zoals ook op de dvd te zien is, trouwens.quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:29 schreef m0672 het volgende:
Het (soms wat overdreven) mee krijgen van het publiek, ach... heb zoveel bands gezien die helemaal geen oog hadden voor het publiek...
Misschien eens kijken of ik weer ga.quote:MFVF9 LINE UP - BANDS
21 + 22 + 23 October 2011
THERION - DORO- DIABULUS IN MUSICA - STREAM OF PASSION - DEADLOCK - AMARANTHE - TRAIL OF TEARS - LEAVES EYES - SYSTEME DIVIDE - DRACONIAN - MIDNATTSOL - HANGING DOLL + VISIONS OF ATLANTIS
NEMHAIN - ECHOTERRA + BENEDICTUM
more tbc
Lekker late reactie. O nee, niet Kat weg! Ik ben dol op Kat. Haar zang en persoonlijkheid ga ik zeker missen. Zeker in dit nummer:quote:First the good news! Nalley has used his time well, sobered up and got his life back together. We're very happy to welcome him back and do all the upcoming shows with him again! : )
A BIG THANX to Waldemar Sorychta for filling Nalleys duties meanwhile!
Second news will make many* of you sad. Kat has decided to give it a second attempt to join the boring civil world and not be a cool rock star anymore. To sit at home with the boyfriend and just have a regular job. She gave that a try before after the Gothic Kabbalah Tour and she therefore wasn't with us for the Adulruna Redviva 20 year anniversary tour. Maybe it was the wrong boyfriend back then, or maybe it was the wrong job? Or both? Anyway, with a new boyfriend (and hopefully soon a new job), she's now up for giving BRLWBAR** (version 2,0) a try. But this time she have at least found a great boyfriend, so as much as we will miss her on stage and on the road, we wish her all the best and all the luck! : )
* We're writing down the names of those who dare not missing her and compile a list of names and give it to Kat (so she can beat you up)
** Boring Regular Life Without Being A Rockstar
.: Posted by Christofer Johnsson :: March 12, 2011 :.
Bronquote:We are happy to announce that Lori Lewis have obtained permanent status in Therion. She has been a fantastic partner of the band being a great friend and making the best operatic performace known to the metal world for several years. Now she will also be an active part of the creative process behind the making of our future releases. We know fans will agree when we say she is one of a kind and have a natural place in the band now and in the future.
.: Posted by Christofer Johnsson :: September 11, 2011
25 jarig bestaan van de band!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef QM84 het volgende:
Ha, leuk dat ze weer naar NL komen.
Wat voor soort tour is dit dan? Een nieuw album zal het nog niet zijn gok ik.. 't is een Therion-concert, dus ik ga er sowieso wel bij zijn..
Nuclear Blast zegt ditquote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:02 schreef QM84 het volgende:
Ha, leuk dat ze weer naar NL komen.
Wat voor soort tour is dit dan? Een nieuw album zal het nog niet zijn gok ik.. 't is een Therion-concert, dus ik ga er sowieso wel bij zijn..
Bronquote:2012-02-14 - Swedish symphonic metal masters THERION have announced a European tour for September and October to celebrate their 25th year of existence. Accordingly, the tour will be called “Therion 25th Anniversary Tour” and will include the following dates:...
More shows to be announced later! Moreover, their new, yet untitled studio album will be released in September 2012, shortly before the tour kicks off. It’s gonna be one hell of an Autumn for all THERION fans out there!
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:18 schreef QM84 het volgende:
Ik moet nog kaarten bestellen ja.. Thanks voor de reminder
Dat de tour een andere naam had gekregen had ik een tijdje geleden al gezien. Ben benieuwd of dit dan ook de titel van het nieuwe album gaat worden.
Daar is eigenlijk nog weinig over bekend, gezien die in september al uit zou moeten komen... geen titel, geen art, geen nummers, geen stijl, geen niks....
Ten tijde van Blitzkrieg? Want daar doen ze weer een medley van (met Chris aan de mic):quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:30 schreef L3viathan het volgende:
Vroegah..... toen ikzelf nog heel jong was.. vond ik Therion echt super mega ultra vet.
Totdat ik erachter kwam dat hun muziek eigenlijk enorm saai en repetitief is. En daarnaast een te hoge cheesiness factor heeft.
Sindsdien draai ik deze meuk bijna nooit meer, op Theli na.
Moet die nog goedgekeurd worden voor jullie site? Ik zie hem niet, of ik zoek niet goed. Of was het misschien een privegesprekje?quote:Op woensdag 26 september 2012 13:53 schreef Tokus het volgende:
zo, ik heb nu net ruim drie kwartier met Christopher aan de telefoon gehangen (bijna 2x zo lang als eigenlijk de bedoeling was), om te praten over de tour, het art project en de rock opera enzo.
in het kort: het art project is 1 groot experiment. Van het boeken van de tour tot het album tot de videoclips en nog diverse dingen.
o ja, en hij had nog wat moois over Les Fleurs Du Mal: it's an album performed by Therion, but it's not a Therion album.
Nee, ik vond het erg leuk hoor, maar als ik kijk naar mijn vorige concert (Patrick Watson) was het wel een aanslag op mijn oren. Wat betreft kapsel inderdaad een goede zet, maar toch jammer. Ik was wel benieuwd of hij de hedendaagse muziek een beetje volgt en zo ja wat zijn favoriete albums van dit jaar tot nu toe zijn.quote:Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Lol, het is in 1 zin samengevat dus niet helemaal je ding.
Ik vond het geluid helemaal niet overdreven hard staan. Ik heb vaak nog veel erger meegemaakt.
Christofer stond in zijn eigen bandshirt bij de merch, ja. Dat zag er wel geloofwaardig uit. Lol. Ik vond het trouwens een goed idee van hem om zijn dooie haar af te knippen. Nu ziet hij er een beetje uit als de zakenman achter Therion, maar het staat hem wel veel beter.
Voor Nightside of Eden hebben ze echt Snowy nodig hoor, ik weet niet of je Live Gothic hebt gezien?
ik moet het nog altijd afmaken. Er gaat erg veel tijd zitten in het uitwerken, namelijkquote:Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Moet die nog goedgekeurd worden voor jullie site? Ik zie hem niet, of ik zoek niet goed. Of was het misschien een privegesprekje?
Ik ken Watson alleen van naam. Dus even wat opgezocht. Dat is inderdaad een heel ander genre en andere zangtechniek. Goed voor een heel andere mood dus. Hij lijkt wel wat op mijn broertje, lol.quote:Op zondag 30 september 2012 23:24 schreef Thomas2301 het volgende:
[..]
Nee, ik vond het erg leuk hoor, maar als ik kijk naar mijn vorige concert (Patrick Watson) was het wel een aanslag op mijn oren. Wat betreft kapsel inderdaad een goede zet, maar toch jammer. Ik was wel benieuwd of hij de hedendaagse muziek een beetje volgt en zo ja wat zijn favoriete albums van dit jaar tot nu toe zijn.
Leuke recensie trouwens! Ik ben het afgelopen weekend helemaal die Franse chansonwereld ingedoken na ''Poupée de cire, poupée de son'' en zie al een aantal leuke bekende titels staan (Initials, Sucettes). Voor de rest nog veel onbekend gedoe, of zijn het niet alleen covers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |