abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 april 2003 @ 13:57:51 #101
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9655920
quote:
Op maandag 7 april 2003 14:37 schreef BroesWillems het volgende:
Zoals beloofd:

Nou wat vinden jullie er van?

Gewoon een bestel-auto met gare SDI die op het fietspad moet blijven.
pi_9656198
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 13:57 schreef qbus het volgende:

[..]

Gewoon een bestel-auto met gare SDI die op het fietspad moet blijven.

Zelfde vraag aan jou, Gaarne je leeftijd En welke Auto je rijdt...
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:15:30 #103
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9656338
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:09 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar.

21, Lancia Delta, en binnenkort een Fiatje 500 erbij voor restauratie.

pi_9656661
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:09 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Je hoeft niet iedereen die dit een bestelauto vind, want dat IS het, te vragen wat voor auto hij rijdt. Stiekum hoop je natuurlijk dat diegene ook een bestel rijdt zodat je hem samen "vet" kunt "tunen" met mooie velgjes en nieuwe bladveren.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  dinsdag 8 april 2003 @ 14:30:24 #105
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9656680
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:43 schreef BroesWillems het volgende:

Bron: Caddy 2 Tuning
Lichtmetalen velgen maken je auto mooier, dat is feit waar iedereen het over eens is, een Caddy zonder velgen is als een koe zonder horens. Maar een lichtmetalen velg is niet alleen mooi, het heeft ook een functie. De lichtmetalen velg is niet meer weg te denken uit de tuningswereld.
Voordelen van lichtmetalen wielen:

1.de vormgeving

2.het gewicht

3.de warmteafvoer
Dikwandige lichtmetalen wielen hebben als gunstige eigenschap dat warmte, ontwikkeld door banden en remmen beter wordt opgenomen en afgevoerd. Dit goede warmtetransport zorgt voor en lagere bedrijfstemperatuur van de banden, het remsysteem en de wiellagers wat gunstig is voor de levensduur van genoemde componenten.

4.minder onbalans
Doordat lichtmetalen wielen een grotere stijfheid hebben dan stalen wielen zijn ze minder gevoelig voor trillingen en onbalans. Lichtmetalen wielen worden na het gieten machinaal bewerkt waardoor de hoogte -en zijdelingse slag maximaal 0.3 mm bedragen. Lichtmetaal is vormvast en minder elastisch dan staal wat vooral in combinatie met een lage serieband betere rijeigenschappen oplevert.

5.kleinere kans op corrosie
Mits het wiel een goede oppervlaktebehandeling heeft ondergaan. Lichtmetalen wielen met een slechte lakbehandeling zijn juist corrosiegevoeliger dan stalen wielen en een aangetast wiel kan de hielzitting zodanig poreus maken dat gebruik van tubeless-banden onmogelijk wordt.

6.betere maatnauwkeurigheid
Een stalen wiel wordt eerst geperst en vervolgens gelast. Een lichtmetalen wiel krijgt door middel van afdraaien de juiste afmeting.

Doe jezelf nou een plezier en stop ermee, dit levert alleen maar snikkende en schaterende gezichten op die je er (terecht) op zullen wijzen dat een banketbakkers-auto met trage werkpaard-diesel nou eenmaal geen sport-bolide is.

Koop dan een leuke Polo o.i.d

pi_9658139
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:15 schreef qbus het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar.

21... mmmhh... Je zou zeggen dat je op die leeftijd volwassen bent...

Ik ben zelf (pas) 20, ik ben nog schoolgaande, en dat ben ik nog voor minstens 4 jaar. Ik heb een Caddy SDI (in de wetendheid dat het een Bestelwagen is) omdat:
A. het dan een grijs kenteken is
B. me dat maar 35 euro in de 3 maand in de belasting kost
C. Het een diesel is, dit scheelt ook weer in de maand ten opzichte tot Benzine.
D. Een bestel auto is makkelijk wanneer ik een PC Wegbreng en makkelijk op de cross
E. Je hoeft niet 1 keer in de week te sleutelen om dat het een redelijk nieuwe auto is <- onderhoud goedkoper.
F. De mooiste/beste bestelauto wat er op dit moment te krijgen is
etc.. etc...

Het is bij jullie alleen goed als je de zwaarste motor wat mogelijk is inzit. Nou heb je al is gekeken naar een 2ehands TDI? óf er zit 3ton op de klok óf er is onmeunig mee geragt óf alles is goed en je betaald 2000 euro meer.

Als je er sportvelgen onderzet, veranderd gelijk de hele uitstraling van de auto.

quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:30 schreef qbus het volgende:

[..]

Doe jezelf nou een plezier en stop ermee, dit levert alleen maar snikkende en schaterende gezichten op die je er (terecht) op zullen wijzen dat een banketbakkers-auto met trage werkpaard-diesel nou eenmaal geen sport-bolide is.

Dit zijn meestal de mensen die fietsen óf een vermogen aan kosten kwijt zijn in de week voor hun auto.... Dat jij in een delta rijdt bevestigd dat jij in de tweede catogerie valt...
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:14:40 #107
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9659054
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:37 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

quote:
Ik ben zelf (pas) 20, ik ben nog schoolgaande, en dat ben ik nog voor minstens 4 jaar. Ik heb een Caddy SDI (in de wetendheid dat het een Bestelwagen is) omdat:
A. het dan een grijs kenteken is
B. me dat maar 35 euro in de 3 maand in de belasting kost
C. Het een diesel is, dit scheelt ook weer in de maand ten opzichte tot Benzine.
D. Een bestel auto is makkelijk wanneer ik een PC Wegbreng en makkelijk op de cross
E. Je hoeft niet 1 keer in de week te sleutelen om dat het een redelijk nieuwe auto is <- onderhoud goedkoper.
F. De mooiste/beste bestelauto wat er op dit moment te krijgen is
etc.. etc...

Het is bij jullie alleen goed als je de zwaarste motor wat mogelijk is inzit. Nou heb je al is gekeken naar een 2ehands TDI? óf er zit 3ton op de klok óf er is onmeunig mee geragt óf alles is goed en je betaald 2000 euro meer.

Hardstikke leuk dat je je eerste auto'tje voor elkaar hebt .
quote:
Als je er sportvelgen onderzet, veranderd gelijk de hele uitstraling van de auto.
Vertel eens hoe, en waarin die precies veranderd dan ?

Een paar steekwoorden om je mischien wakker te schudden:

- Buurt-concierge
- Bakker
- Slager
- 65 PK
- SDI

quote:
Dit zijn meestal de mensen die fietsen óf een vermogen aan kosten kwijt zijn in de week voor hun auto.... Dat jij in een delta rijdt bevestigd dat jij in de tweede catogerie valt...
Je hebt echt helemaal gelijk hoor
pi_9659166
quote:
Ik ben zelf (pas) 20, ik ben nog schoolgaande, en dat ben ik nog voor minstens 4 jaar. Ik heb een Caddy SDI (in de wetendheid dat het een Bestelwagen is) omdat: blahblahblah
Jong laat je toch niet zo dissen.. Als je zelf toch blij met dat ding bent dan is dr toch niks aan de hand. Je zult heus wel goed nagedacht hebben over die aankoop en alle voors en tegens afgewogen hebben. En als jij het nou fijn vindt om 55 inch lichtmetaal onder een caddy te knikkeren, wat boeit het jou dan wat gemiddelde fok-kneus drvan denkt.
pi_9659265
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:37 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik ben zelf (pas) 20, ik ben nog schoolgaande, en dat ben ik nog voor minstens 4 jaar. Ik heb een Caddy SDI (in de wetendheid dat het een Bestelwagen is)

Je weet dus dat het een besteller is => geen auto om mee te pronken dus, waarom dan velgen?
quote:

[..]

Het gaat er niet om dat je een trage besteller hebt, dat is prima en lekker goedkoop zoals je zelf al zegt. Maar als je er andere velgen of tuningsspul op doet BLIJFT het een besteller maar dat wil geloof ik nog niet helemaal doordringen.
Goed dan voor de laatste keer: het BLIJFT een besteller, die ga je per definitie NIET tunen.
pi_9659313
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 16:19 schreef DIJK het volgende:

[..]

Jong laat je toch niet zo dissen.. Als je zelf toch blij met dat ding bent dan is dr toch niks aan de hand. Je zult heus wel goed nagedacht hebben over die aankoop en alle voors en tegens afgewogen hebben. En als jij het nou fijn vindt om 55 inch lichtmetaal onder een caddy te knikkeren, wat boeit het jou dan wat gemiddelde fok-kneus drvan denkt.

Come on, niet zo makkelijk opgeven! Die jongen moet even opgevoed worden.
pi_9659437
Niet mee te praten met die jongens...

'tis trouwens mn tweede auto....

pi_9659468
quote:
'tis trouwens mn tweede auto....
Een kaddeath is geen auto
pi_9659516
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 16:31 schreef DIJK het volgende:

[..]

Een kaddeath is geen auto

'tis een bolide
pi_9659691
quote:
'tis een bolide
Ah kijk hij leert snel.. (voor een tukker dan )
  dinsdag 8 april 2003 @ 16:42:35 #115
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9659708
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 16:30 schreef BroesWillems het volgende:
Niet mee te praten met die jongens...
Zolang jij lekker op de polderwegen blijft met die getunede Vaticaan-mobiel , vind ik het prima.
pi_9661018
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 16:41 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ah kijk hij leert snel.. (voor een tukker dan )

Kijk, dat gedeelte snap ie al. Waarom zet je geen velgen op je kadett, daar horen ze onder!
pi_9661232
ik vind dat BroesWillems zelf moet weten of hij lichtmetalen velgen neemt of niet. Je doet die dingen er toch voor jezelf eronder, omdat je dat mooi vind. Niet om ermee te pronken . Jah die patsers met hun oh zo mooie civic :x wel.

btw ik ben 18 en rij peugeot 206

pi_9661813
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 08:17 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

hartstikke leuk voor jouw, maar nu weet ik nog je leeftijd niet...

BTW, je kan (bijna) met gestrekke benen in die auto zitten, (bijrijder en bestuurders kant).

hrhr Dacht dat die info @ m'n profief stond Ben 19

En ik heb een half jaar terug geprobeerd in een Caddy te stappen , kreeg niet eens 2 benen naar binnen

pi_9662246
Zit die jongen nou niet zo af te zeiken, als hij een caddy met lichtmetaal wil, SO WHAT. Elke auto ziet er beter uit met lichtmetaal, mits het mooie wielen zijn natuurlijk .

Niet da tik een caddy voor mezelf zou kopen, maar het zijn wel betrouwbare auto's, zeker voor het geld.

.
  dinsdag 8 april 2003 @ 19:56:53 #120
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_9663894
Liever een caddy dan zo'n kruimeldief. Betrouwbaar, groot, goedkoop, en ach over snelheid zal ik maar niets zeggen met mijn tuinhuis op wielen
'99 MB E320 CDI T-model
  dinsdag 8 april 2003 @ 20:02:24 #121
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_9664010
Nogmaals; tzijn lekkere autootjes om mee te rijden, schakelt lekker vlot en als je em goed ingereden hebt, dan kun je soms ook nog wel eens lachen bij de stoplichten.
LM eronder gaat em waarschijnlijk wel goed doen.
Maar om dan te zeggen dat het een schaterverwekkende auto is nee.

Ik lig eerder in een deuk van een "getunede" Transporter of Vito.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 8 april 2003 @ 20:07:06 #122
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_9664101
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 20:02 schreef GizartFRL het volgende:
Nogmaals; tzijn lekkere autootjes om mee te rijden, schakelt lekker vlot en als je em goed ingereden hebt, dan kun je soms ook nog wel eens lachen bij de stoplichten.
LM eronder gaat em waarschijnlijk wel goed doen.
Maar om dan te zeggen dat het een schaterverwekkende auto is nee.

Of een verlaagde Nissan Patrol met vleugel op het dak en een acceleratie naar 100km/h van 25 sec
'99 MB E320 CDI T-model
pi_9664293
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 14:15 schreef qbus het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan maar.

Zeiken dat mijn Croma een roestbak is en zelf rijden in een Delta? Bwahaha.

Maar VW bezitter laat je niet zo stangen joh. Jij hebt een fijn wagentje om droog van a naar b te komen

pi_9664672
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 20:02 schreef GizartFRL het volgende:
Waarom? Het is hetzelfde principe, het zijn bedrijfswagens en die zijn niet voor de mooi. Alleen praktisch, en dat is ie.
Maar ik zit die jongen niet af te zeiken, hij zegt zelf dat zijn wagentje goedkoop en handig is. Laat die velgen dan voor wat het zijn, da's alleen maar jammer geld.
  woensdag 9 april 2003 @ 11:50:36 #125
28156 qbus
Walk of fame.
pi_9673912
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 20:17 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Zeiken dat mijn Croma een roestbak is en zelf rijden in een Delta? Bwahaha.

Dat zit je nog steeds dwars, he ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')