quote:Gewoon een bestel-auto met gare SDI die op het fietspad moet blijven.
Op maandag 7 april 2003 14:37 schreef BroesWillems het volgende:
Zoals beloofd:
Nou wat vinden jullie er van?
quote:Zelfde vraag aan jou, Gaarne je leeftijd En welke Auto je rijdt...
Op dinsdag 8 april 2003 13:57 schreef qbus het volgende:[..]
Gewoon een bestel-auto met gare SDI die op het fietspad moet blijven.
quote:Nou, vooruit dan maar.
Op dinsdag 8 april 2003 14:09 schreef BroesWillems het volgende:[..]
Zelfde vraag aan jou, Gaarne je leeftijd En welke Auto je rijdt...
21, Lancia Delta, en binnenkort een Fiatje 500 erbij voor restauratie.
quote:Je hoeft niet iedereen die dit een bestelauto vind, want dat IS het, te vragen wat voor auto hij rijdt. Stiekum hoop je natuurlijk dat diegene ook een bestel rijdt zodat je hem samen "vet" kunt "tunen" met mooie velgjes en nieuwe bladveren.
Op dinsdag 8 april 2003 14:09 schreef BroesWillems het volgende:[..]
Zelfde vraag aan jou, Gaarne je leeftijd En welke Auto je rijdt...
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 09:43 schreef BroesWillems het volgende:
Bron: Caddy 2 Tuning
Lichtmetalen velgen maken je auto mooier, dat is feit waar iedereen het over eens is, een Caddy zonder velgen is als een koe zonder horens.![]()
![]()
Maar een lichtmetalen velg is niet alleen mooi, het heeft ook een functie. De lichtmetalen velg is niet meer weg te denken uit de tuningswereld.
Voordelen van lichtmetalen wielen:1.de vormgeving
2.het gewicht
3.de warmteafvoer
Dikwandige lichtmetalen wielen hebben als gunstige eigenschap dat warmte, ontwikkeld door banden en remmen beter wordt opgenomen en afgevoerd. Dit goede warmtetransport zorgt voor en lagere bedrijfstemperatuur van de banden, het remsysteem en de wiellagers wat gunstig is voor de levensduur van genoemde componenten.4.minder onbalans
Doordat lichtmetalen wielen een grotere stijfheid hebben dan stalen wielen zijn ze minder gevoelig voor trillingen en onbalans. Lichtmetalen wielen worden na het gieten machinaal bewerkt waardoor de hoogte -en zijdelingse slag maximaal 0.3 mm bedragen. Lichtmetaal is vormvast en minder elastisch dan staal wat vooral in combinatie met een lage serieband betere rijeigenschappen oplevert.5.kleinere kans op corrosie
Mits het wiel een goede oppervlaktebehandeling heeft ondergaan. Lichtmetalen wielen met een slechte lakbehandeling zijn juist corrosiegevoeliger dan stalen wielen en een aangetast wiel kan de hielzitting zodanig poreus maken dat gebruik van tubeless-banden onmogelijk wordt.6.betere maatnauwkeurigheid
Een stalen wiel wordt eerst geperst en vervolgens gelast. Een lichtmetalen wiel krijgt door middel van afdraaien de juiste afmeting.
Doe jezelf nou een plezier en stop ermee, dit levert alleen maar snikkende en schaterende gezichten op die je er (terecht) op zullen wijzen dat een banketbakkers-auto met trage werkpaard-diesel nou eenmaal geen sport-bolide is.
Koop dan een leuke Polo o.i.d
quote:21... mmmhh...
Op dinsdag 8 april 2003 14:15 schreef qbus het volgende:[..]
Nou, vooruit dan maar.
21, Lancia Delta, en binnenkort een Fiatje 500 erbij voor restauratie.
Ik ben zelf (pas) 20, ik ben nog schoolgaande, en dat ben ik nog voor minstens 4 jaar. Ik heb een Caddy SDI (in de wetendheid dat het een Bestelwagen is) omdat:
A. het dan een grijs kenteken is
B. me dat maar 35 euro in de 3 maand in de belasting kost
C. Het een diesel is, dit scheelt ook weer in de maand ten opzichte tot Benzine.
D. Een bestel auto is makkelijk wanneer ik een PC Wegbreng en makkelijk op de cross
E. Je hoeft niet 1 keer in de week te sleutelen om dat het een redelijk nieuwe auto is <- onderhoud goedkoper.
F. De mooiste/beste bestelauto wat er op dit moment te krijgen is
etc.. etc...
Het is bij jullie alleen goed als je de zwaarste motor wat mogelijk is inzit. Nou heb je al is gekeken naar een 2ehands TDI? óf er zit 3ton op de klok óf er is onmeunig mee geragt óf alles is goed en je betaald 2000 euro meer.
Als je er sportvelgen onderzet, veranderd gelijk de hele uitstraling van de auto.
quote:Dit zijn meestal de mensen die fietsen óf een vermogen aan kosten kwijt zijn in de week voor hun auto.... Dat jij in een delta rijdt bevestigd dat jij in de tweede catogerie valt...
Op dinsdag 8 april 2003 14:30 schreef qbus het volgende:[..]
Doe jezelf nou een plezier en stop ermee, dit levert alleen maar snikkende en schaterende gezichten op die je er (terecht) op zullen wijzen dat een banketbakkers-auto met trage werkpaard-diesel nou eenmaal geen sport-bolide is.
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 15:37 schreef BroesWillems het volgende:[..]
21... mmmhh...
Je zou zeggen dat je op die leeftijd volwassen bent...
quote:Hardstikke leuk dat je je eerste auto'tje voor elkaar hebt .
Ik ben zelf (pas) 20, ik ben nog schoolgaande, en dat ben ik nog voor minstens 4 jaar. Ik heb een Caddy SDI (in de wetendheid dat het een Bestelwagen is) omdat:
A. het dan een grijs kenteken is
B. me dat maar 35 euro in de 3 maand in de belasting kost
C. Het een diesel is, dit scheelt ook weer in de maand ten opzichte tot Benzine.
D. Een bestel auto is makkelijk wanneer ik een PC Wegbreng en makkelijk op de cross
E. Je hoeft niet 1 keer in de week te sleutelen om dat het een redelijk nieuwe auto is <- onderhoud goedkoper.
F. De mooiste/beste bestelauto wat er op dit moment te krijgen is
etc.. etc...Het is bij jullie alleen goed als je de zwaarste motor wat mogelijk is inzit. Nou heb je al is gekeken naar een 2ehands TDI? óf er zit 3ton op de klok óf er is onmeunig mee geragt óf alles is goed en je betaald 2000 euro meer.
quote:Vertel eens hoe, en waarin die precies veranderd dan ?
Als je er sportvelgen onderzet, veranderd gelijk de hele uitstraling van de auto.
Een paar steekwoorden om je mischien wakker te schudden:
- Buurt-concierge
- Bakker
- Slager
- 65 PK
- SDI
quote:Je hebt echt helemaal gelijk hoor
Dit zijn meestal de mensen die fietsen óf een vermogen aan kosten kwijt zijn in de week voor hun auto.... Dat jij in een delta rijdt bevestigd dat jij in de tweede catogerie valt...
quote:Jong laat je toch niet zo dissen.. Als je zelf toch blij met dat ding bent dan is dr toch niks aan de hand. Je zult heus wel goed nagedacht hebben over die aankoop en alle voors en tegens afgewogen hebben. En als jij het nou fijn vindt om 55 inch lichtmetaal onder een caddy te knikkeren, wat boeit het jou dan wat gemiddelde fok-kneus drvan denkt.
Ik ben zelf (pas) 20, ik ben nog schoolgaande, en dat ben ik nog voor minstens 4 jaar. Ik heb een Caddy SDI (in de wetendheid dat het een Bestelwagen is) omdat: blahblahblah
quote:Je weet dus dat het een besteller is => geen auto om mee te pronken dus, waarom dan velgen?
Op dinsdag 8 april 2003 15:37 schreef BroesWillems het volgende:[..]
21... mmmhh...
Je zou zeggen dat je op die leeftijd volwassen bent...
Ik ben zelf (pas) 20, ik ben nog schoolgaande, en dat ben ik nog voor minstens 4 jaar. Ik heb een Caddy SDI (in de wetendheid dat het een Bestelwagen is)
quote:Het gaat er niet om dat je een trage besteller hebt, dat is prima en lekker goedkoop zoals je zelf al zegt. Maar als je er andere velgen of tuningsspul op doet BLIJFT het een besteller maar dat wil geloof ik nog niet helemaal doordringen.
Het is bij jullie alleen goed als je de zwaarste motor wat mogelijk is inzit. Nou heb je al is gekeken naar een 2ehands TDI? óf er zit 3ton op de klok óf er is onmeunig mee geragt óf alles is goed en je betaald 2000 euro meer.Als je er sportvelgen onderzet, veranderd gelijk de hele uitstraling van de auto.
[..]Dit zijn meestal de mensen die fietsen óf een vermogen aan kosten kwijt zijn in de week voor hun auto.... Dat jij in een delta rijdt bevestigd dat jij in de tweede catogerie valt...
quote:Come on, niet zo makkelijk opgeven! Die jongen moet even opgevoed worden.
Op dinsdag 8 april 2003 16:19 schreef DIJK het volgende:[..]
Jong laat je toch niet zo dissen.. Als je zelf toch blij met dat ding bent dan is dr toch niks aan de hand. Je zult heus wel goed nagedacht hebben over die aankoop en alle voors en tegens afgewogen hebben. En als jij het nou fijn vindt om 55 inch lichtmetaal onder een caddy te knikkeren, wat boeit het jou dan wat gemiddelde fok-kneus drvan denkt.
quote:'tis een bolide
Op dinsdag 8 april 2003 16:31 schreef DIJK het volgende:[..]
Een kaddeath is geen auto
quote:Zolang jij lekker op de polderwegen blijft met die getunede Vaticaan-mobiel , vind ik het prima.
Op dinsdag 8 april 2003 16:30 schreef BroesWillems het volgende:
Niet mee te praten met die jongens...
quote:Kijk, dat gedeelte snap ie al. Waarom zet je geen velgen op je kadett, daar horen ze onder!
Op dinsdag 8 april 2003 16:41 schreef DIJK het volgende:[..]
Ah kijk hij leert snel.. (voor een tukker dan
)
btw ik ben 18 en rij peugeot 206
quote:hrhr
Op dinsdag 8 april 2003 08:17 schreef BroesWillems het volgende:[..]
hartstikke leuk voor jouw, maar nu weet ik nog je leeftijd niet...
BTW, je kan (bijna) met gestrekke benen in die auto zitten, (bijrijder en bestuurders kant).
En ik heb een half jaar terug geprobeerd in een Caddy te stappen , kreeg niet eens 2 benen naar binnen
Niet da tik een caddy voor mezelf zou kopen, maar het zijn wel betrouwbare auto's, zeker voor het geld.
Ik lig eerder in een deuk van een "getunede" Transporter of Vito.
quote:Of een verlaagde Nissan Patrol met vleugel op het dak en een acceleratie naar 100km/h van 25 sec
Op dinsdag 8 april 2003 20:02 schreef GizartFRL het volgende:
Nogmaals; tzijn lekkere autootjes om mee te rijden, schakelt lekker vlot en als je em goed ingereden hebt, dan kun je soms ook nog wel eens lachen bij de stoplichten.
LM eronder gaat em waarschijnlijk wel goed doen.
Maar om dan te zeggen dat het een schaterverwekkende auto is nee.Ik lig eerder in een deuk van een "getunede" Transporter of Vito.
quote:Zeiken dat mijn Croma een roestbak is en zelf rijden in een Delta? Bwahaha.
Op dinsdag 8 april 2003 14:15 schreef qbus het volgende:[..]
Nou, vooruit dan maar.
21, Lancia Delta, en binnenkort een Fiatje 500 erbij voor restauratie.
Maar VW bezitter laat je niet zo stangen joh. Jij hebt een fijn wagentje om droog van a naar b te komen
quote:Waarom? Het is hetzelfde principe, het zijn bedrijfswagens en die zijn niet voor de mooi. Alleen praktisch, en dat is ie.
Op dinsdag 8 april 2003 20:02 schreef GizartFRL het volgende:
Ik lig eerder in een deuk van een "getunede" Transporter of Vito.
quote:Dat zit je nog steeds dwars, he ?
Op dinsdag 8 april 2003 20:17 schreef wunderbaum het volgende:[..]
Zeiken dat mijn Croma een roestbak is en zelf rijden in een Delta? Bwahaha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |