abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2003 @ 08:42:49 #1
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_9171846
Mijn lieve kleine nichtje van 8 maanden krijgt een spreidbroekje. Haar ene been zit niet goed in de heupkom als ik het goed heb. Heeft ook een naam, maar ik kom er even niet op.
Nu heeft mijn zus heel internet al bijna afgestruind op zoek naar een foto van zo'n spreidbroek, maar ze kan niks vinden. Genoeg informatie over een spreidbroek, maar geen afbeelding.
Heeft iemand hier toevallig een afbeelding van? Dan kan ze zich een beetje voorstellen hoe het eruit komt te zien.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 17 maart 2003 @ 08:45:15 #2
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_9171860
Euh.. ik zal ff kijken of ik een oude foto kan vinden van m'n nichtje... die moest e ook een. Helemaal goedgekomen trouwens

Het zijn iig 2 plastic banden om de dijbenen met daartussen een staaf.

Admin maandag 17 maart 2003 @ 08:46:25 #3
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_9171871
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 maart 2003 @ 08:48:02 #4
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_9171884
quote:
Op maandag 17 maart 2003 08:46 schreef yvonne het volgende:
[afbeelding]

Uit dit artikel
http://www.ouders.nl/xopi9708.htm

Ah daar istie al.. ik kon niets meer vinden
  maandag 17 maart 2003 @ 09:05:02 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_9172050
Kan iemand mij anders nog informeren wat het precies inhoudt?
Op de foto ligt het kindje rustig te slapen, maar hoe reageert zo'n kind in het begin op zo'n broek?
  maandag 17 maart 2003 @ 09:13:45 #6
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_9172159
quote:
Op maandag 17 maart 2003 09:05 schreef dutchie het volgende:
Op de foto ligt het kindje rustig te slapen, maar hoe reageert zo'n kind in het begin op zo'n broek?
Bij m'n nichtje was het zo dat haar moeder er meer problemen mee had dan het kindje zelf
Ze had dat broekje zo geaccepteerd en paste zich erg makkelijk aan.. ze heeft nu nog ontzettend sterke armpjes en kruipen en zelfs lopen ging ook goed met dat broekje (wel een heel grappig gezicht )
  maandag 17 maart 2003 @ 09:20:17 #7
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_9172253
quote:
Op maandag 17 maart 2003 09:05 schreef dutchie het volgende:
Hint, er staat een link onder het plaatje Een duidelijk verhaal en een goede conclusie.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_9174790
* Kittyme is ervaringsdeskundige

Ik heb zelf ervaring met een spreidbroek omdat ik bij mijn geboorte een heupluxatie (=heupkop uit de kom) had. Daarbij pasten mijn heupkop en kom ook niet zo goed in elkaar (=heupdysplasie).

Ik weet zelf niet meer hoe het was om zo'n spreidbroek te dragen omdat ik toen nog heel klein was (ik geloof dat ik een jaar of 3 was toen ik hem voor het laatst had). Mijn moeder vertelde in het schrift dat ze over mij bijgehouden had, dat ik het in het begin best wel wennen vond. Maar dat is ook niet zo gek; ik had van te voren een gipsbroek gehad, dus beide beentjes in het gips en wijd uit elkaar, en kon nu mijn beentjes opeens (weliswaar beperkt) vrij bewegen! Na een uurtje ofzo was ik eraan gewend en had ik nergens last meer van Ik vond het trouwens ook erg leuk om hem los te maken, en om dan heel erg hard ''Nee nee nee nee nee!' te roepen omdat mijn moeder dat ook steeds zei.
Die spreidbroeken (ze werden toen ik klein was trouwens nog gewoon beugels genoemd) waren voor mijn moeder best lastig. Je kind zit in een bepaalde houding met haar beentjes en moet toch vervoerd en gedragen worden. In de kinderwagen paste ik dan ook maar nét. Ook verschonen was niet zo gemakkelijk, omdat dat ding natuurlijk ook eerst uit moest. (overigens waren gipsbroeken veel lastiger; met een gipsbroek had ik mijn beentjes veel verder uit elkaar dan met een spreidbroek en paste ik echt nergens in. Ook verschonen was daarmee moeilijker.) Gelukkig hoefde ik mijn spreidbroek niet zo heel vaak aan. Meestal 's ochtends en 's avonds, de rest van de dag mochten mijn beentjes 'los'. Of ik droeg hem 's nachts, als ik toch sliep.

Toen ik wat ouder was en kon lopen, liep ik gewoon met die spreidbroek de kamer rond. Moet een grappig gezicht geweest zijn!

Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen! Zal vanavond eens kijken of er in mijn schrift nog meer informatie staat over de ervaringen van mij en mijn ouders.

[Dit bericht is gewijzigd door Kittyme op 17-03-2003 11:56]

maandag 17 maart 2003 @ 11:49:18 #9
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9175375
Ik heb zelf ook zo'n ding gehad om mijn beenstand goed te krijgen, ik merkte er maar weinig van zei mn moeder en ik loop recht nu
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 17 maart 2003 @ 12:58:16 #10
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_9177204
Dat hoor je wel meer. Meestal is het voor de ouders meer wennen dan voor het kind.
Ik heb mijn zus die link doorgestuurd en ze is blij met de informatie!
pi_9177273
Ik had vroeger ook zo'n ding. Geen noemenswaardige problemen schijnen mijn ouders ermee gehad te hebben. Ze vonden het wel handig om mij er aan op te tillen

Het is abosluut niet zielig zo'n spreidbroek.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')