we hadden het over fantasie over verkrachting. kan deze fantasie niet, of is het slechts kinky?
Échte verkrachting heeft maar weinig met sex te maken, maar des te meer met vrouwenhaar en machtswellust. Dat wil niet zeggen dat potentiële verkrachters er niet over fantaseren, maar het 'scenario' zal welicht anders zijn, en zeker de intentie.
Om een ander extreem voorbeeld aan te halen: pedofielen fantaseren over kinderen. Pas als zij pedosexuelen worden, dus hun fantasieën ten uitvoer gaan brengen, zijn zij fout bezit. In de fantasie an sich schuilt geen kwaad.
quote:fantaseren over verkrachting vind ik zelf sick. (Definitie van verkrachting.)
Op maandag 17 maart 2003 05:15 schreef Kwark het volgende:
Elke fantasie kan, of deze dubieus is zit 'm in de reden waarom het de fantast opwindt. Wat het voorbeeld van de verkrachtingsfantasie aangaat: het is bekend dat dit een fantasie is van veel vrouwen. Ongetwijfeld ook van legio mannen, maar in principe is daar niets ergs aan. Het neigt m.i. meer naar S.M. dan naar werkelijke vrkrachting.Échte verkrachting heeft maar weinig met sex te maken, maar des te meer met vrouwenhaar en machtswellust. Dat wil niet zeggen dat potentiële verkrachters er niet over fantaseren, maar het 'scenario' zal welicht anders zijn, en zeker de intentie.
Om een ander extreem voorbeeld aan te halen: pedofielen fantaseren over kinderen. Pas als zij pedosexuelen worden, dus hun fantasieën ten uitvoer gaan brengen, zijn zij fout bezit. In de fantasie an sich schuilt geen kwaad.
fantaseren over sex met een vreemde in het openbaar/met gescheurde kleding/ducttape/touwen/ruig/etc. vind ik niet sick
quote:en gescheurde kleding/ducttape/touwen/ruig duidt niet op verkrachting?
Op maandag 17 maart 2003 05:35 schreef Phynny het volgende:[..]
fantaseren over verkrachting vind ik zelf sick. (Definitie van verkrachting.)
fantaseren over sex met een vreemde in het openbaar/met gescheurde kleding/ducttape/touwen/ruig/etc. vind ik niet sick
quote:zolang het niet ongewenst is vind ik alles best
Op maandag 17 maart 2003 05:52 schreef Jordy-B het volgende:[..]
en gescheurde kleding/ducttape/touwen/ruig duidt niet op verkrachting?
sommige mensen geilen op hele rare dingen. ook pijn bijvoorbeeld.
quote:Dus als iemand droomt over verkracht te worden, omdat ze dat eigenlijk best wel wil, is 't ook niet sick?
Op maandag 17 maart 2003 05:54 schreef Phynny het volgende:[..]
zolang het niet ongewenst is vind ik alles best
sommige mensen geilen op hele rare dingen. ook pijn bijvoorbeeld.
quote:het is tegenstrijdig wat je zegt
Op maandag 17 maart 2003 05:56 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Dus als iemand droomt over verkracht te worden, omdat ze dat eigenlijk best wel wil, is 't ook niet sick?
verkracht worden kun je niet willen. zodra je het wil heet het geen verkrachting meer
quote:dan zal je er ook niet over fantaseren... (Het iig geen "natte droom" noemen... 't eerder de noemer "nachtmerrie" geven)
Op maandag 17 maart 2003 05:58 schreef Phynny het volgende:[..]
het is tegenstrijdig wat je zegt
verkracht worden kun je niet willen. zodra je het wil heet het geen verkrachting meer
quote:het gaat om fantaseren over de positie van de verkrachter.
Op maandag 17 maart 2003 06:03 schreef Jordy-B het volgende:[..]
dan zal je er ook niet over fantaseren... (Het iig geen "natte droom" noemen... 't eerder de noemer "nachtmerrie" geven)
quote:Dus 't is niet okee als je als man droomt dat een vrouw tegenstribbelt, maar 't is wèl okee dat je als vrouw droomt dat je tegenstribbelt als 'n man met je tekeer gaat
Op maandag 17 maart 2003 06:04 schreef Phynny het volgende:[..]
het gaat om fantaseren over de positie van de verkrachter.
quote:daar gaat het niet om. dromen over tegenstribbelen moet je zelf weten. maar blijkbaar fake je dat tegenstribbelen dan, of het is idd een nachtmerrie.
Op maandag 17 maart 2003 06:06 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Dus 't is niet okee als je als man droomt dat een vrouw tegenstribbelt, maar 't is wèl okee dat je als vrouw droomt dat je tegenstribbelt als 'n man met je tekeer gaat
het gaat erom of het dirty of sick is om te dromen over een meisje verkrachten
is dat sick?
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 17-03-2003 06:13]
quote:Veel vrouwen fantaseren over verkrachting hoor...als slachtoffer. Fantasie en Praktijk verhouden zich hier behoorlijk vreemd, maar het is wel een feit.
Op maandag 17 maart 2003 06:04 schreef Phynny het volgende:[..]
het gaat om fantaseren over de positie van de verkrachter.
quote:aangezien het laatste gedeelte van je zin niet kan, kan de hele zin niet
Op maandag 17 maart 2003 06:13 schreef Jordy-B het volgende:
wat nou als je als man droomt dat je een meisje "verkracht" die erover droomt dat ze "verkracht" wordt?is dat sick?
dromen over verkracht worden gaat niet, dan heet het geen verkracht worden meer
dusss.. dan kun je dat meisje ook niet meer verkrachten, omdat ze het zelf wil
quote:ze fantaseren dan over een (wildvreemde) man die hen aanvalt en op brute wijze neemt. is het verkrachting? nee, want het is gewenst
Op maandag 17 maart 2003 06:14 schreef Kwark het volgende:[..]
Veel vrouwen fantaseren over verkrachting hoor...als slachtoffer. Fantasie en Praktijk verhouden zich hier behoorlijk vreemd, maar het is wel een feit.
quote:
Op maandag 17 maart 2003 06:14 schreef Kwark het volgende:[..]
Veel vrouwen fantaseren over verkrachting hoor...als slachtoffer. Fantasie en Praktijk verhouden zich hier behoorlijk vreemd, maar het is wel een feit.
Ik zou graag de vergelijking met spelletjes willen trekken. Ik vind 'geweldadige' spelletjes ook helemaal niet erg, zolang je maar niet IRL mensen neer gaat lopen knallen met je vers gespawnde rocketlauncher.
catch my drift?
quote:Gelijk heb je !
Op maandag 17 maart 2003 07:49 schreef twiFight het volgende:
[zonder rest van topic gelezen te hebben]
Ik vind bijna alles kunnen. In je fantasie dan he. Zolang het ook maar daar blijft.Ik zou graag de vergelijking met spelletjes willen trekken. Ik vind 'geweldadige' spelletjes ook helemaal niet erg, zolang je maar niet IRL mensen neer gaat lopen knallen met je vers gespawnde rocketlauncher.
catch my drift?
gelukkig spawnen er in onze straat niet veel rocketlaunchers
quote:ik zou deze vergelijking niet willen trekken. een spelletje waarin je een bad guy bent waarin je mensen wurgt en vrouwen verkracht klinkt ziek, maar ik zou er mee kunnen leven. maar dat je er echt op kickt is iets anders. als we het over rocket-launchers hebben, dan zou je dus dromen over uit elkaar spattende mensen en daar zou je op kicken?
Op maandag 17 maart 2003 07:49 schreef twiFight het volgende:
[zonder rest van topic gelezen te hebben]
Ik vind bijna alles kunnen. In je fantasie dan he. Zolang het ook maar daar blijft.Ik zou graag de vergelijking met spelletjes willen trekken. Ik vind 'geweldadige' spelletjes ook helemaal niet erg, zolang je maar niet IRL mensen neer gaat lopen knallen met je vers gespawnde rocketlauncher.
catch my drift?
quote:Niet als degene waarvan je de kleding scheurt/mond dicht plakt/handen vastbind/tegen de muur drukt dat ook lekker vind...
Op maandag 17 maart 2003 05:52 schreef Jordy-B het volgende:[..]
en gescheurde kleding/ducttape/touwen/ruig duidt niet op verkrachting?
Dromen van iemand verkrachten is op zich niet sick, het is gewoon de mannelijke drang naar sex en (een gevoel van) macht. Zolang je hiervan droom is het niet erg. Ga je die droom in vervulling laten gaan ben je fout bezig.
[Dit bericht is gewijzigd door thurminator op 17-03-2003 10:31]
Fake-verkrachting, oftewel een rollenspel waarin je doet alsof je het niet wil, maar het helemaal ok vind is prima als beide partijen daar pret in hebben.
Ik heb een aantal rape-films gedaan, dat is echt heel erg leuk om te doen(vind ik dan).
Het is een spel, het gaat er helemaal niet zo verschrikkelijk hard aan toe(beelden worden versneld, je moet nep-slaan, vooral bij hoofd e.d., er word voor sommige sene's make-up gebruikt, dus dat is erg grappig om te doen, is toch weer meer echt toneelspel).
Thuis doen we eigenlijk niet aan fake-rape, in het film maken heb je ook gelijk leuke lokatie's(zoals eens een sportschool, nou je kan iemand leuk vastzetten op vele apperaten enzo, heb prachtig vastgelegen op het biljart beneden en in een aantal apperaten ).
Dus de fantasie, niets mis mee, zoalang je het maar niet in je botte kop haalt dat echt verkrachten ok zou zijn...
En er zit echt een wereld van verschil tussen het rollenspel en een echte verkrachting...
quote:Zo kun je het zien vanuit maatschappelijk oogpunt of je eigen ideeen. Vanuit de wet wordt geredeneerd dat verkrachting plaatsvindt als iets van buitenaf ongevraagd in het lichaam wordt gebracht. Dat kan dus al zoenen zijn (wel op de Franse manier dan). Aanrakingen zijn aanranding.
Op woensdag 26 september 2001 14:08 schreef hoogl298 het volgende:Zoals je ziet heb ik zelf even jouw stukje aangepast, zodat het wat algemener is en niet zo plastisch en ook niet zo nadrukkelijk vanuit de visie van de heteroman gezien.
Ik denk dit erover:
Je overschrijdt in beide gevallen grenzen van mensen en dus schen je iemands rechten. En dat is dus niet goed!Simpel eigenlijk he?
(ik zou het niet in mijn hoofd halen om ongevraagd aan iemand te gaan zitten, behalve mijn kat een aai geven
)
Verkrachting: (art. 242 Wetboek v. Strafrecht)
quote:
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
quote:Aanranding
Art. 243.Hij die met iemand van wie hij weet dat hij in staat van bewusteloosheid of lichamelijke onmacht verkeert, dan wel aan een zodanige gebrekkige ontwikkeling of ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt dat hij niet of onvolkomen in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen of kenbaar te maken of daartegen weerstand te bieden, handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
quote:Wat vinden jullie hiervan?
Art. 246.Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Ach, hoe groter de geest hoe groter het beest. Toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |