Als ik me bevind in gezelschap dat ik niet zelf heb uitgekozen of waarvan ik slechts een aantal mensen ken, dan lukt het me niet een gesprek te starten of zelfs maar te volgen. Je ziet al heel snel aan mij dat ik me verveel; niet alleen zeg ik weinig maar ik ‘zak’ ook echt in. Soms kan dat er zelfs toe leiden dat ik bijna in slaap val. Dit is niet alleen vervelend voor de mensen die ik niet ken uit dat gezelschap, maar vaak ook voor degenen die ik wel ken.
Het betekent niet dat ik de mensen niet aardig vind, maar om de een of andere reden niet interessant genoeg vind. Toch wil ik me ook in dat geval beleefd kunnen gedragen en wat aan m’n desinteresse te doen.
Ik zie geen reden waarom het me niet zou interesseren indien mensen die ik wel aardig vind het zeggen, maar als iemand anders die ik wel zelf gekozen heb hetzelfde zou zeggen, me dat wel zou lukken.
Herkent iemand zich hierin en wat zou ik eraan kunnen doen?
wat ook helpt, is gewoon ongegeneerd tegen iemand gaan praten
dat is best lastig voor sommige mensen, maar het helpt wel, want er zijn maar weinig mensen die je gesprek zullen afkappen.
dan is alleen nog de vraag of ze ook geintereseerd zijn in jou...
maar dat zie je natuulk ook vrij snel.
Probeer toch de energie op te brengen en probeer dmv open vragen ook wat meer activiteit in het gesprek te krijgen
quote:Ja dan ben je geliefd
Op maandag 17 maart 2003 00:25 schreef Superstudent het volgende:
haha gewoon een hele lompe opmerking maken, dan lachen de meeste mensen toch wel, hoe inhoudslozer hoe beter zeg maar...en dan hoor je er helemaal bij
of meer bier drinken dan ga je vanzelf blaten
quote:Geweldig! Je hebt me zojuist aan een nieuwe hobby geholpen!
Op zondag 16 maart 2003 23:48 schreef Jolan het volgende:
soms moet je gewoon lekker al die mensen gaan zitten observeren, dan lig je op een gegeven moment helemaal dubbel omdat je bij iedereen verhaaltjes verzint.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |