abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9168394
Ik zit met het volgende probleem:

Als ik me bevind in gezelschap dat ik niet zelf heb uitgekozen of waarvan ik slechts een aantal mensen ken, dan lukt het me niet een gesprek te starten of zelfs maar te volgen. Je ziet al heel snel aan mij dat ik me verveel; niet alleen zeg ik weinig maar ik ‘zak’ ook echt in. Soms kan dat er zelfs toe leiden dat ik bijna in slaap val. Dit is niet alleen vervelend voor de mensen die ik niet ken uit dat gezelschap, maar vaak ook voor degenen die ik wel ken.

Het betekent niet dat ik de mensen niet aardig vind, maar om de een of andere reden niet interessant genoeg vind. Toch wil ik me ook in dat geval beleefd kunnen gedragen en wat aan m’n desinteresse te doen.
Ik zie geen reden waarom het me niet zou interesseren indien mensen die ik wel aardig vind het zeggen, maar als iemand anders die ik wel zelf gekozen heb hetzelfde zou zeggen, me dat wel zou lukken.

Herkent iemand zich hierin en wat zou ik eraan kunnen doen?

pi_9168421
probeer eens gewoon een gesprek aan te knopen, er moet vast wel iemand tussen zitten waar je een leuk gesprek mee kunt beginnen
pi_9168485
jah, ik heb dit ook heel sterk.
het ligt maar net aan de situatie.
soms moet je gewoon lekker al die mensen gaan zitten observeren, dan lig je op een gegeven moment helemaal dubbel omdat je bij iedereen verhaaltjes verzint.
iedereen denkt dat je het enorm naar je zin hebt.
alleen is het dan wel lastig om nog serieus met die persoon te kunnen praten.

wat ook helpt, is gewoon ongegeneerd tegen iemand gaan praten
dat is best lastig voor sommige mensen, maar het helpt wel, want er zijn maar weinig mensen die je gesprek zullen afkappen.
dan is alleen nog de vraag of ze ook geintereseerd zijn in jou...
maar dat zie je natuulk ook vrij snel.

maandag 17 maart 2003 @ 00:08:23 #4
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9168860
Ja ken het wel..denk dat veel mensen zich hierin herkennen.

Probeer toch de energie op te brengen en probeer dmv open vragen ook wat meer activiteit in het gesprek te krijgen

Dizzy new heights..
pi_9169248
haha gewoon een hele lompe opmerking maken, dan lachen de meeste mensen toch wel, hoe inhoudslozer hoe beter zeg maar...en dan hoor je er helemaal bij
of meer bier drinken dan ga je vanzelf blaten
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat er in zit.
  maandag 17 maart 2003 @ 00:52:38 #6
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9169719
quote:
Op maandag 17 maart 2003 00:25 schreef Superstudent het volgende:
haha gewoon een hele lompe opmerking maken, dan lachen de meeste mensen toch wel, hoe inhoudslozer hoe beter zeg maar...en dan hoor je er helemaal bij
of meer bier drinken dan ga je vanzelf blaten
Ja dan ben je geliefd
Dizzy new heights..
  maandag 17 maart 2003 @ 00:54:43 #7
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_9169759
Kom op, lekker mee voetballen!
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  maandag 17 maart 2003 @ 00:55:52 #8
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_9169777
quote:
Op zondag 16 maart 2003 23:48 schreef Jolan het volgende:
soms moet je gewoon lekker al die mensen gaan zitten observeren, dan lig je op een gegeven moment helemaal dubbel omdat je bij iedereen verhaaltjes verzint.
Geweldig! Je hebt me zojuist aan een nieuwe hobby geholpen!
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  Moderator maandag 17 maart 2003 @ 16:06:17 #9
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_9182139
Ik zou sowieso proberen je wat meer te mengen in het gesprek. Als je er zelf aan deelneemt is het al interessanter voor je en kun je het ook een beetje een kant opsturen die je leuk vindt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')