kan het zo zijn dat je een soa krijgt, er zelf niets van merkt, maar de persoon waarmee je daarna seks hebt wel?
dus dat het net zoals dat met erfelijkheid gaat... dat het iemand 'overslaat' om tot uiting te komen?
Gebeurt regelmatig.
Echt overslaan lijkt me niet kunnen.
quote:het kan pas ook heel laat (te laat) de kop op steken
Op zondag 16 maart 2003 22:49 schreef dJ-Zcore het volgende:
Als je niks merkt, heb je dan een virus?? Lijkt mij dat je van een virus altijd wel wat merkt.
quote:Bij chlamydia is het meestal de vrouw die niets merkt. Bij mannen zijn de symptomen duidelijker.
Op zondag 16 maart 2003 22:49 schreef mantamanta het volgende:
Ja dat kan.
Alleen is het dan niet zo dat je het niet hebt. Het is alleen zo dat je er nites van merkt.
Bij chlamidia merkt de jongen er vaak byzonder weinig van, maar draagt het wel bij zich.
Check anders Soa's en hulpinstanties eens. Staat een hoop nuttige info in
mooi voorbeeld is het HIV. Je kan HIV hebben maar (nog) geen AIDS. Je kan het wel al doorgeven.
quote:Ik zou hier niet te veel op rekenen..
Op zondag 16 maart 2003 23:08 schreef SP het volgende:
voor veel ziektes geldt dat als je geen symptomen laat zien, je de ziekte niet kan doorgeven.
quote:Wat een gelul. De spanjaarden hebben complete indianenstammen uitgeroeit met dekens. De spanjaarden waren immuun tegen de pokken, de indianen niet. Zo moet je de virusjes ook voorstellen. Sommige zijn immuun, sommige zijn drager maar krijgen het niet en geven het wel door en de meeste krijgen het en worden ziek.
Op zondag 16 maart 2003 23:08 schreef SP het volgende:
voor veel ziektes geldt dat als je geen symptomen laat zien, je de ziekte niet kan doorgeven.
quote:Er staat ook dat voor de meeste geldt....
Op zondag 16 maart 2003 23:31 schreef Furby het volgende:[..]
Wat een gelul. De spanjaarden hebben complete indianenstammen uitgeroeit met dekens. De spanjaarden waren immuun tegen de pokken, de indianen niet. Zo moet je de virusjes ook voorstellen. Sommige zijn immuun, sommige zijn drager maar krijgen het niet en geven het wel door en de meeste krijgen het en worden ziek.
quote:Nee. Je geeft ze ook allemaal door. Dat is de werkwijze van die virussen. Je omgeving zal wel voor het grootste deel immuun zijn trouwens.
Op zondag 16 maart 2003 23:36 schreef SP het volgende:hoeveel geef je er door? een paar....
het gaat om homo-contact
kan het dan nogsteeds?
(ik lees alleen dingen over chlamydia enzo bij vrouwen)
quote:Jazeker
Op maandag 17 maart 2003 00:01 schreef jongen het volgende:
het gaat om homo-contact
kan het dan nogsteeds?
quote:Dan word je dus niet overgeslagen.
Op zondag 16 maart 2003 22:51 schreef MaffiaInc het volgende:[..]
het kan pas ook heel laat (te laat) de kop op steken
quote:herpes geef je alleen over als je ook de symptomen (bultjes enzo) hebt. Anders niet.
Op zondag 16 maart 2003 23:41 schreef Furby het volgende:[..]
Nee. Je geeft ze ook allemaal door. Dat is de werkwijze van die virussen. Je omgeving zal wel voor het grootste deel immuun zijn trouwens.
quote:Ik moet je toch teleurstellen, zo werkt het echt niet. Er geldt voor de meeste gevallen echt dat je pas een virus kan doorgeven als je symptomen laat zien. Symptomen betekent meestal virus-voortplanting en het vrijkomen van infectieuze virions en dus de mogelijkheid andere individuen te infecteren. Geen symptomen, geen infectieuze virions en dus geen virusoverdracht.....
Op zondag 16 maart 2003 23:41 schreef Furby het volgende:[..]
Nee. Je geeft ze ook allemaal door. Dat is de werkwijze van die virussen. Je omgeving zal wel voor het grootste deel immuun zijn trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |