Kordotium | zondag 16 maart 2003 @ 22:36 |
Beetje een rare vraag misschien, maar heeft iemand enig idee waar dat rare gepiep vandaan komt in de dubbeldekkers van de NS? Een raar hoog irritant gepiep? Zijn er ook anderen die daar last van hebben, het herkennen en misschien zelfs weten waar het vandaan komt? | |
Cheiron | zondag 16 maart 2003 @ 22:38 |
Weet precies wat je bedoeld. Doet me altijd denken aan een opschakelende auto. | |
ChillyWilly | zondag 16 maart 2003 @ 22:38 |
yep, kuttreinen zijn dat. Ze hebben nu net weer nieuwe intercities gekocht die als het goed is geen last hebben van dat probleem. | |
DimeBag | zondag 16 maart 2003 @ 22:38 |
1 of andere knollekop die aan de nooddeurvergrendeling gezeten heeft ![]() | |
Remizon | zondag 16 maart 2003 @ 22:41 |
De hoge toeren van de electra motor | |
dennisdotcom | zondag 16 maart 2003 @ 22:42 |
Doedelzak geluid of een continue piep? | |
seriewoordenaar | zondag 16 maart 2003 @ 22:42 |
Illegale Chineesjes die meereizen in de bagageruimte? ![]() | |
MAXTIJN | zondag 16 maart 2003 @ 22:44 |
grote condensatoren | |
JeRa | zondag 16 maart 2003 @ 22:44 |
Dat zijn honderden hamsters die in hun looprad stroom opwekken voor de trein. | |
Cyberjunkie | zondag 16 maart 2003 @ 22:45 |
Ja, een beetje een irritante fluittoon. Ik reis bijna nooit met de trein, de laatste keer is al zeker weer 4 jaar geleden, maar ik kan het weer zo voor de geest halen wat een vreemd toontje dat is. Het scheelt dat die dubbeldekkers verder erg geruisloos zijn en dat piepje vind ik dan toch minder storend dan motorlawaai of zo. | |
Skinkie | zondag 16 maart 2003 @ 22:45 |
volgens mij is het de electromotor die naar een andere versnelling gaat ofzo | |
Brendovic | zondag 16 maart 2003 @ 22:45 |
Het zijn 2 verschillende geluidjes, eerst tuuuuuuuuuuuuuuuuuu en dan ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh heeeeel irritant | |
sweek | zondag 16 maart 2003 @ 22:46 |
Er zit inderdaad een irritante fluittoon in de IRM's... (=Regiorunners) Ze krijgen het gewoon niet weggewerkt om 1 of andere reden. | |
kwib | zondag 16 maart 2003 @ 22:47 |
Dat geluid is gefluit dat wordt veroorzaakt door de luchtstroom om de trein heen. Net als dat jij op je lippen kan fluiten ![]() ![]() | |
Skull-splitter | zondag 16 maart 2003 @ 22:55 |
quote:Neej, het electrische geluid... Wij kwamen gistermorgen tot de conclusie dat daar mensen met lichtallergie in de treinen zitten, waarna ze een keyboard krijgen en een postzegeltje LSD, en dan maar lekker mogen pingelen... truth: geen idee... | |
DzjieDub | zondag 16 maart 2003 @ 22:57 |
Inderdaad, grote condensatoren - je hoort 't ook alleen maar in één coupé - vlak bij waar de elektronische schakelkast zit. | |
Hitman | zondag 16 maart 2003 @ 23:05 |
Op google is dit te vinden, erg technisch verhaal over spoelen en lekstroom. [Dit bericht is gewijzigd door Hitman op 16-03-2003 23:07] | |
the-russian | zondag 16 maart 2003 @ 23:07 |
<blaat> linkje hierboven is nuttiger. | |
Blues | maandag 17 maart 2003 @ 00:19 |
schopje in de goeie richting | |
LangeJan | maandag 17 maart 2003 @ 01:27 |
Het kan nog erger.. vlgens mij komt di epiep uit de kut van de conductrice omdat der vibrator nodig in de oplade rmoet!.. | |
Threepio | maandag 17 maart 2003 @ 11:26 |
oke en nu ff serieus: zorg dan ook altijd als je in een Regiorunner stapt dat je niet in de motorwagon stapt!! (te herkennen aan dichte beplating aan de buitenkant op de benedenverdieping) In de andere wagons hoor je het gewoon niet meer en dan is deze trein superstil juist | |
Stonehead | zondag 6 april 2003 @ 00:16 |
Ah, bedankt, ik had geen idee waarop ik moest zoeken ![]() Het raadsel is sneller opgelost dan ik dacht! | |
Stonehead | zondag 6 april 2003 @ 00:17 |
Shit, in het verkeerde topic gepost. Sorry voor de schop. |