quote:ik zal zo een pic uploaden van een 1e klas slaap coupé
Op maandag 17 maart 2003 11:29 schreef Ordos20 het volgende:[..]
idd die treinen zijn niet veel soeps, en eerste klas zit nog ver onder onze tweede klas.... Maar tweede klas is ook leuk.... fijn met je hoofd in de wind naar buiten hangen. En hou met langeafstand rekekning dat je in een 2 tier of 3 tier slaapcabine komt. Tis en gekoeld en je hoeft niet te zitten maar je kunt lekker liggen slapen.
Ben in de 2e klas geweest, je kan je hoofd niet uit het raam steken, zitten tralies voor, je komt in een open hok terecht met 6 slaapbanken
Je zit met je gezicht recht tegenover iemand anders en dan boven je is een slaapbank en daarboven ook weer...en die banken zijn gewoon houten plankjes,met een zacht stuk plastic achtig iets eromheen, niet eens een halve meter breed dus zitten is niet echt comfortabel..
koeling?ventilatoren ja... airco hebben ze in dat soort coupé's niet. ik vind het maar vee-coupé's . ik ga daar ook nooit meer inzitten!. en stinken..en die wc's
ik wist nie eens waar ik in moest pissen,..dat hele hok was gewoon 1 grote wc...
echt ranzig!
En helemaal als je een tussenstop maakt op een station..iedereen zeikt en schijt ook als de trein stilstaat...resultaat: lekker smeuig uitziende rails met daarbij een overheerlijk luchtje ![]()
achja... maar dan reis je wel voor een hele 2 euro enkele tientallen/honderden kilometers
quote:Tralies voor de ramen... klopt, ik bedoel dan ook in de lokale treinen uit de deur hangen
Op maandag 17 maart 2003 12:05 schreef KNAK het volgende:[..]
ik zal zo een pic uploaden van een 1e klas slaap coupé
Ben in de 2e klas geweest, je kan je hoofd niet uit het raam steken, zitten tralies voor, je komt in een open hok terecht met 6 slaapbanken
Je zit met je gezicht recht tegenover iemand anders en dan boven je is een slaapbank en daarboven ook weer...en die banken zijn gewoon houten plankjes,met een zacht stuk plastic achtig iets eromheen, niet eens een halve meter breed dus zitten is niet echt comfortabel..
koeling?ventilatoren ja... airco hebben ze in dat soort coupé's niet. ik vind het maar vee-coupé's . ik ga daar ook nooit meer inzitten!. en stinken..en die wc'sik wist nie eens waar ik in moest pissen,..dat hele hok was gewoon 1 grote wc...
echt ranzig!
En helemaal als je een tussenstop maakt op een station..iedereen zeikt en schijt ook als de trein stilstaat...resultaat: lekker smeuig uitziende rails met daarbij een overheerlijk luchtjeachja... maar dan reis je wel voor een hele 2 euro enkele tientallen/honderden kilometers
Wij wilden geen groepsreis maar zelf kiezen waar we heen gingen en we hadden de reis (ongeveer, even uit m'n hoofd) zo uitgestippeld:
Delhi -> Varanasi -> Agra -> Bharatpur -> Jaipur -> Delhi -> (vliegtuig) -> Kochi (in Kerala) -> Periyar -> (vliegtuig) -> Mumbai.
Dus vooral Noord-India maar ook wat Zuid-India meepikken. We boekten bij Erco Reizen.
quote:Mij wel trouwens
Op zondag 16 maart 2003 22:13 schreef Ordos20 het volgende:[..]
Hey knak. Vertelde alleen maar over de instelling van de mensen en dat ie warmer is volgens mijn verloofde. Die btw zoroastrian is (misschien zegt jouw dat wel wat. Wat doe jij in India btw?
De Zoroastrinanen volgen de leer van Zarathura (of iets dergelijks), een Perzische filosoof. Toen de moslims Perzië binnenvielen vluchtten een aantal Parsi's naar India. Ze mochten daar blijven op voorwaarde dat ze niemand anders zouden bekeren tot hun geloof en ook niet buiten hun eigen geloof zouden trouwen (volgens mij alleen de mannen niet, maar daar ben ik niet zeker over). Die regels zijn intussen in hun hele geloof/cultuur geïntegreerd en daarom zijn ze nu aan het uitsterven.
Bijzonder is dat zij doden niet cremeren of begraven maar op torens leggen om door de gieren te worden opgegeten.
De meeste wonen in de buurt van Mumbai en houden zich vooral bezig met handel. Interessant weetje is dat de enige drankfabrikant in Pakistan ook een Parsi is. Alle Pakistaanse generaals halen daar hun drank.
Ben ik geslaagd?
Het voordeel van dat je eerst naar Jaipur/Agra/Varanasi gaat is dat het steeds een beetje smeriger wordt.... Waarbij Varanasi het absolute hoogtepunt was, dat was een grote smeerbende met overal erg bijzondere geurtjes....
Voor mij was één van de absolute hoogtepunten zonsopgang bij de Taj Mahal. Dat kan ik echt aanraden, zorg dat je er 's ochtends erg vroeg bent (uurtje of 7). Het is er dan nog helemaal uitgestorven en je kunt werkelijk prachtige foto's maken.
Fatempur Sikri (ik hoop dat ik het goed geschreven heb), de dode stad, is ook erg mooi.
Als je vanuit India naar Nepal gaat, wordt het meteen een stuk groener, rustiger en schoner (en de mensen zijn minder opdringerig).
Trouwens hier wat foto's van mijn vakantie
Taj Mahal:
Varanasi:
eerste foto is de coupe zelf..een afgesloten hok met 4 (slaap)banken, spiegeltje en een afsluitbaar raam
De andere is de "hal" van een 1e klas wagon
We waren de enige daar,lokale mensen gaan liever in de 2e klas zetten... is heel wat goedkoper voor ze
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=71699
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=71697
oops..ging niet helemaal goed...dus dan maar een URL
[Dit bericht is gewijzigd door KNAK op 17-03-2003 21:20]
Ng 2 pix van "het toilet" en dan bedtijd...
Iedereen weet wat een 5-sterren hotel is,..nou..dit is een "5-sterren pot"
echt heel erg schoon...in voorgaande treinen kon ik niet eens een gat vinden om in te piesen omdat alles onder de schijt zat, aangekoekt,dat hele ho was gewoon 1 WC...je werd ook zowat onwel van de lucht!
Verder een 1e klas "opfris-fontijntje/wasbak" ![]()
Dit alles is 1e klas,kan je nagaan hoe het in andere klasse eraan toegaat ![]()
quote:Als je hem wil lenen moet je maar even langskomen
Op zondag 16 maart 2003 21:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
oke, **genoteerd** als reisliteratuur.
Bijkomen van de reis zit er helaas alleen niet bij helaas aangezien ik tot 4 juli moet werken en 4 augustus weer moet beginnen dus.
quote:Oe, veel plezier!
Op zaterdag 22 maart 2003 12:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb geboekt! Alles vergelijkend was voor mij de 29 daagse Koning Aap reis (India-Nepal) toch het beste. vooral dus omdat die data mij gewoon het beste uitkomen, bovendien had die eengegarandeerd vertrek. dus 5 juli vertrek ik naar India en 2 augustus kom ik weer terug.Bijkomen van de reis zit er helaas alleen niet bij helaas aangezien ik tot 4 juli moet werken en 4 augustus weer moet beginnen dus.
Wat me vooral opviel: hele mooie kleuren!
quote:jazeker, gezellig! boek maar op www.koningaap.nl
Op maandag 31 maart 2003 13:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Gisteren de Noord-India en Nepal foto's van iemand gezien, en .... mag ik mee BHFH?...Wat me vooral opviel: hele mooie kleuren!
ik heb vandaag mn paspoort opgestuurd naar de ambassade van India trouwens (incl.. alle gevraagde dingen natuurlijk) Wie heeft ervaring met hen, komen alle paspoorten ook weer terug en hoe snel of traag zijn ze?
Een prettige reis iig!
Nu Nepal nog en is dat ook weer rond..
Wil eigenlijk alles zien dus ik ben wel een flink aantal maanden van huis. Gelukkig dat India erg goedkoop is anders zou het niet kunnen.
Verder denk ik dat ik de wc en de badkamer het komende jaar niet meer ga poetsen...kan ik vast wennen ![]()
Weet er trouwens iemand of het mogelijk is om echt bergen te beklimmen tijdens je reis in India (dus geent trekkings)? Nepal is daarvoor eigenlijk geen optie vanwege de loeidure permits.
Verder willen de wegen daar nogal eens verzakken door hevige regenval wat het vervoer ook niet echt ten goede komt.
quote:ja zoiets las ik al over Nepal..
Op zaterdag 10 mei 2003 15:32 schreef Lortnoc het volgende:
Door de moesson heb je 0,0 uitzicht, daarom wordt reizen in Nepal tijdens de moesson vaak afgeraden, je ziet gewoon helemaal niks van het landschap.Verder willen de wegen daar nogal eens verzakken door hevige regenval wat het vervoer ook niet echt ten goede komt.
Ik ga over een kleine 3 uur naar het station om in 2 dagen Jaipur en Ajmer in Radjasthan te bezichtigen,gelukkig NIET met een 2e of 3e klas trein
nu een ticket van 50 piek, executive class. 7 uurtjes maar met die trein,moet te doen zijn ![]()
Ben wel beetje nieuwsgierig, tis weer eens wat anders...
Ik heb de 29daagse reis via Shoestring geboekt en vertrek half september die kant op. Mijn keus is gevallen op Shoestring vanwege de 5-daagse trekking die erbij zit in Nepal. Ik heb al wat reisliteratuur gekocht over India en Nepal en ben me flink aan het inlezen (o.a. Insight Guide). Ik heb inderdaad begrepen dat het in de zomer nogal bewolkt is in Nepal, maar de intensiteit van de moesson verschilt nogal per jaar. Hopen dat het meevalt in de week dat jij gaat. Wij vliegen overigens met Air India, ben erg benieuwd wat dat te bieden heetf. Ook nog een binnenlandse vlucht met Indian Airlines... Hopen dat we dat allemaal overleven.
quote:Je kunt je beter zorgen maken over de bussen en treinen, daarbij vallen jaarlijks tientallen/honderden?? doden in India. Buschauffeurs worden nl. ontzettend onder druk gezet om op tijd te komen én zoveel mogelijk passagiers mee te nemen, wat dus als gevolg heeft dat ze in het begin langzaam rijden om zoveel mogelijk mensen op te pikken en die tijd later in moeten halen.
Op maandag 19 mei 2003 21:42 schreef Ruud1976 het volgende:
... Hopen dat we dat allemaal overleven.
quote:Tja, das ook weer zo natuurlijk. Vliegen blijft de veiligste manier van verplaatsen. Het is alleen bij de voor mij wat onbekendere maatschappijen dat ik daar toch een wat minder veilig idee bij heb.
Op maandag 19 mei 2003 21:51 schreef Sir-Dance-a-Lot het volgende:[..]
Je kunt je beter zorgen maken over de bussen en treinen, daarbij vallen jaarlijks tientallen/honderden?? doden in India. Buschauffeurs worden nl. ontzettend onder druk gezet om op tijd te komen én zoveel mogelijk passagiers mee te nemen, wat dus als gevolg heeft dat ze in het begin langzaam rijden om zoveel mogelijk mensen op te pikken en die tijd later in moeten halen.
quote:Over de veiligheid van Air India:
Op maandag 19 mei 2003 21:42 schreef Ruud1976 het volgende:
O, ik heb een uurtje terug zelf een topic aangemaakt over India en dan voornamelijk ervaringen mbt Air India en nu zie ik onderaan opeens dit topic. Ben nog niet zo'n ervaren forummer...
Ik heb de 29daagse reis via Shoestring geboekt en vertrek half september die kant op. Mijn keus is gevallen op Shoestring vanwege de 5-daagse trekking die erbij zit in Nepal. Ik heb al wat reisliteratuur gekocht over India en Nepal en ben me flink aan het inlezen (o.a. Insight Guide). Ik heb inderdaad begrepen dat het in de zomer nogal bewolkt is in Nepal, maar de intensiteit van de moesson verschilt nogal per jaar. Hopen dat het meevalt in de week dat jij gaat. Wij vliegen overigens met Air India, ben erg benieuwd wat dat te bieden heetf. Ook nog een binnenlandse vlucht met Indian Airlines... Hopen dat we dat allemaal overleven.
quote:Maar 2 grote ongelukken sinds 1970 dus.
Fatal Events Since 1970 for Air IndiaThe following events are those involving at least one passenger death where the aircraft flight had a direct or indirect role. Excluded would be events where the only passengers killed were stowaways, hijackers, or saboteurs.
1. 1 January 1978; Air India 747-200; Bombay, India: The plane crashed in the sea shortly after takeoff, killing all 190 passengers and 23 crew. Flight International magazine states that this accident was due to a failure of an attitude detector.
2. 21 June 1982; Air India 707-400; Bombay, India: After a hard landing at night and in heavy rain, the aircraft bounced off of the runway and the crew elected to perform a go around. The aircraft stalled shortly after takeoff and fell back on the runway. The aircraft then ran off of the runway and broke up. Two of the 12 crew members and 15 of the 99 passenger were killed.
3. 23 June 1985; Air India 747-200; Atlantic Ocean, near the Irish coast: The flight, which was en route to Bombay from Canada, had a bomb explode on board near the Irish coast. The aircraft broke up in flight and crashed into the sea. All 307 passengers and 22 crew were killed
Deze zomer ga ik ook naar India met Air India. Eigenlijk zouden we vorig jaar gaan, maar dat ging niet door vanwege het negatieve reisadvies. De reis gaat vooral naar het bekende gebied in Noord-India, maar ook voor een paar dagen naar Kerala (Zuid-India).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |