BRUSSEL België overweegt om Amerikaanse
legertransporten via de Antwerpse haven
te weren als de VS besluit Irak aan te
vallen zonder VN-mandaat.De ministers
Flahaut van Defensie en Michel van
Buitenlandse Zaken lieten dat weten
op de Franstalige zender RTBF.
Volgens Michel plaatst de VS zich zo
buiten de internationale rechtsorde.Dan
hoeft België akkoorden niet meer na te
komen.Als Brussel toch aan transporten
meewerkt,is de regering medeplichtig
aan de Amerikaanse aanval,aldus Michel.
Zijn collega Flahaut vindt dat als de
VS eigenmachtig aanvalt,België ook het
luchtruim voor het land moet sluiten.
quote:Goed idee, maar of ze het ook daadwerkelijk doen als het er op aan komt valt nog maar te bezien
Zijn collega Flahaut vindt dat als de
VS eigenmachtig aanvalt,België ook het
luchtruim voor het land moet sluiten.
quote:Wat een dubieuze redenatie. NAVO-afspraken zijn dus blijkbaar niets meer waard? Als Amerika het doet, doe ik het ook?
Op zondag 16 maart 2003 17:56 schreef ChillyWilly het volgende:
Volgens Michel plaatst de VS zich zo
buiten de internationale rechtsorde.Dan
hoeft België akkoorden niet meer na te
komen.Als Brussel toch aan transporten
aan de Amerikaanse aanval,aldus Michel.
quote:Ach dan vliegen ze wel 5 min. om, denk niet dat de VS hier wakker van ligt
Op zondag 16 maart 2003 17:57 schreef vosss het volgende:[..]
Goed idee, maar of ze het ook daadwerkelijk doen als het er op aan komt valt nog maar te bezien
quote:Onder welke afspraak van de Navo valt dit dan volgens jou? Wordt Amerika aangevallen?
Op zondag 16 maart 2003 17:58 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Wat een dubieuze redenatie. NAVO-afspraken zijn dus blijkbaar niets meer waard? Als Amerika het doet, doe ik het ook?
quote:De NAVO kan zowieso opdoeken als amerika zonder VN mandaat besluit aan te vallen
Wat een dubieuze redenatie. NAVO-afspraken zijn dus blijkbaar niets meer waard? Als Amerika het doet, doe ik het ook?
Wat een helden
quote:
quote:.
Als Brussel toch aan transporten
aan de Amerikaanse aanval,aldus Michel
En dat willen ze niet
quote:
Op zondag 16 maart 2003 17:58 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Gezien het hondjes gedrag van onze demissionaire regering, hoeven we een dergelijke daad niet van Nederland te verwachten
quote:Is het niet zo dat lidstaten sowieso hun luchtruim moeten openstellen in het geval van militaire actie?
Op zondag 16 maart 2003 17:59 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Onder welke afspraak van de Navo valt dit dan volgens jou? Wordt Amerika aangevallen?
quote:Blijkbaar ziet Belgie een niet door de VN goedgekeurde aanval op Irak als voldoende reden om die NAVO-afspraken (voorlopig) op te schorten.
Op zondag 16 maart 2003 17:58 schreef Meneer_Aart het volgende:
quote:Lijkt mij niet als het een actie zonder mandaat is waarbij Amerika zelf de oorlog verklaart.
Op zondag 16 maart 2003 18:01 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Is het niet zo dat lidstaten sowieso hun luchtruim moeten openstellen in het geval van militaire actie?
De eventuele aanval van de VS is dus niets defensief. Belgie kan dit gewoon doen zonder consequenties(behalve een paar boze amerikanen, but who cares )
quote:Nee. Luchtruim, net als grondgebied, blijft soeverein. Slechts in geval van oorlog die als Navo gevoerd wordt, kan ik me voorstellen dat dat soort afspraken vervalt.
Op zondag 16 maart 2003 18:01 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Is het niet zo dat lidstaten sowieso hun luchtruim moeten openstellen in het geval van militaire actie?
quote:Daar gaat heel wat werkgelegenheid richting Nederland
Op zondag 16 maart 2003 18:02 schreef HarmenM het volgende:
Belgie kan dit gewoon doen zonder consequenties(behalve een paar boze amerikanen, but who cares)
quote:Als nederland ballen zou hebben in plaats van Harry Potter, zou het hetzelfde doen. Niks hulp bij misdaden tegen de menselijkheid, gewoon afsluiten die hap!
Op zondag 16 maart 2003 18:07 schreef BAZZA het volgende:[..]
Daar gaat heel wat werkgelegenheid richting Nederland
quote:En het helpen van Saddam dus? nee Harry heeft ballen en doet niet mee met de terror Belgen
Op zondag 16 maart 2003 18:12 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Als nederland ballen zou hebben in plaats van Harry Potter, zou het hetzelfde doen. Niks hulp bij misdaden tegen de menselijkheid, gewoon afsluiten die hap!
quote:Nee hoor, gewoon deze oorlog niet steunen. Helaas kan Harry Potter niets anders dan ja en amen zeggen tegen Amerika...
Op zondag 16 maart 2003 18:14 schreef BAZZA het volgende:
En het helpen van Saddam dus?
quote:Harry ballen?
Op zondag 16 maart 2003 18:14 schreef BAZZA het volgende:[..]
En het helpen van Saddam dus? nee Harry heeft ballen en doet niet mee met de terror Belgen
Zegt het voort........................
quote:Van glas, waar toekomst mee voorspeld wordt...
Op zondag 16 maart 2003 18:24 schreef SCH het volgende:[..]
Harry ballen?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zegt het voort........................
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |