abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2003 @ 17:08:03 #76
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_11197581
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 16:14 schreef Seborik het volgende:
Niet denken, maar gewoon doen Pogue.
waarschijnlijk komtie er ook want een maat van mij heeft geen kaarten voor Arrow Classic Rock Festival gehaald...Ik ga hem zo bestellen bij nlstore
De Narcis van Gabon
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:22:44 #77
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_11203630
(reactie op de post van Crazy_Diamond)
Wel flauw van de bandleden van Led Zeppelin dat ze bij bepaalde nummers niet de blues artiesten opgegeven hebben als (co-)schrijver. Dit terwijl sommige teksten rechtstreeks zijn overgenomen.
pi_11215842
Dit vind ik toch de beste nummers van Led Zeppelin.

1. Thank you
2. Going to California
3. Dazed and Confused
4. Hey what can I do

pi_11215996
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:12 schreef bk2000 het volgende:
Dit vind ik toch de beste nummers van Led Zeppelin.

1. Thank you
2. Going to California
3. Dazed and Confused
4. Hey hey what can I do

Going to California is trouwens erg mooi gecovered door Never the Bride.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_11226149
mijn top 5:
1. Black Dogg
2. Dazed and Confused
3. Communication Breakdown
4. Going to California
5. Rock And Roll
Als het bier niet wil schuimen is het weer ook niet om te pruimen.
pi_11226202
quote:
Op zaterdag 7 juni 2003 01:08 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Is dat de nieuwe DVD?

Neuh... da's de "The Song Remains The Same"-DVD.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_11226264
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:40 schreef Jordy-B het volgende:dat stuk in Dazed and Confused Dat ineens 't tempo eruit vloeit, Page wat rustige tonen speelt, Bonham weer erin komt gebeukt, en Plant begint te zingen... "If you're going to San Fransisco, be sure to wair some flowers in your hair. If you're going to San Fransisco, you're gonna meet a lot of gentle people there... everywhere, everywhere, everywhere... everywhere.
Weet iemand btw waar dit stukje vandaan komt? Uit 'n ander nummer ofzo? Want het zit volgens mij niet in de normale LZ-nummers.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 19 juni 2003 @ 19:07:26 #83
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_11226292
das toch van Scott McKenzie?
De Narcis van Gabon
pi_11226317
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:07 schreef PogueMahone het volgende:
Uiteraard. Scott McKenzie - San Francisco
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_11226359
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 19:07 schreef PogueMahone het volgende:
ah... kewl
  vrijdag 20 juni 2003 @ 03:43:02 #86
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_11237784
Die lange nummers komen live echt goed uit de verf, Kashmir, Achilles Last Stand. Het heeft live echt een meerwaarde.

Alleen jammer dat er bij Kashmir telkens zo'n opdringerige hiphopper door lijkt te dringen in m'n geest die "AHAH AHAH" pruttelt. Maar dat heeft weinig met Led Zeppelin te maken...

pi_11267323
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 03:43 schreef Wodan het volgende:
Alleen jammer dat er bij Kashmir telkens zo'n opdringerige hiphopper door lijkt te dringen in m'n geest die "AHAH AHAH" pruttelt. Maar dat heeft weinig met Led Zeppelin te maken...
Ja dat is waar, Jimmy Page zou het dan ook niet moeten goedkeuren en er aan mee moeten werken
Als het bier niet wil schuimen is het weer ook niet om te pruimen.
pi_11267551
gisteren de DVD gezien van een vriend, vond het eerste concert in Royal Albert Hall 1970 echt tegek! De sfeer uit die tijd straalt er echt vanaf..super!

Die 2e DVD vond ik persoonlijk stukke minder, maar dat komt ook omdat ik niet zo'n groot Zeppelin fan ben. Kortom, blij dat ik de DVD niet gekocht heb, maar wel erg blij dat ik dat eerste concert heb gezien.

pi_11268389
Ik heb de DVD vanmorgen gekocht en vanmiddag een paar stukken gekeken. Hiermee zet Zeppelin wel de standaard voor hoe dit soort projecten er uit horen te zien: meer dan vijf uur muziek en beeld voor een schappelijke prijs. Daar kan menig andere band een puntje aan zuigen...

Alleen jammer dat 'No Quarter' er niet opstaat, maar goed: je kunt ook niet alles hebben. Die Jimmy Page gaat er naarmate de jaren verstrijken trouwens wel steeds ongezonder uitzien, in sommige clips lijkt het wel alsof hij z'n ogen amper open krijgt. Maar goed, de muziek is er niet minder om...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11271320
Hmm, was iemand dit al opgevallen?

Ja, we wisten al dat Zep het nooit zo nauw nam met de credits..

zaterdag 21 juni 2003 @ 16:52:14 #91
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11271575
Haha.
pi_11298491
mijn top 5
1. Since I've been loving you
2. Dazed and confused
3 Whole lotta love
4. Stairway to heaven
5. Black Dog
  maandag 23 juni 2003 @ 12:22:34 #93
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_11312258
how the west was won voor 20 euro bij de makro

(heb hem besteld voor 24 euro )

De Narcis van Gabon
pi_11398409
Hmpf, ik heb 'm zojuist voor 28+ euro bij de FRS gekocht (ik had haast om de trein te halen, normaal gesproken mijd ik die winkel uiteraard als de zwarte vlekkenpest). Maar goed, dan moet ik ook maar wat geduldiger zijn...

Wat ik tot nu toe gehoord heb klinkt uitstekend, in ieder geval. Al heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat er, net zoals bij Song Remains The Same, achteraf het nodige is gesleuteld aan deze live-opnames. Maar dat mag de pret niet drukken..

pi_11398633
In hoeverre is de tracklist van die cd's anders dan die op de dvd's?
pi_11398982
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 20:38 schreef Seborik het volgende:
In hoeverre is de tracklist van die cd's anders dan die op de dvd's?
De meeste nummers die op de cd staan, staan ook op de DVD, behalve 'Immigrant Song', 'Heartbreaker', 'Over The Hills And Far Away' en 'Dancing Days' . Maar de cd bevat opnames van andere concerten dan de DVD en dat maakt bij Zeppelin voor sommige nummers nogal verschil. Dazed and Confused duurt op de cd bijv. dik twintig minuten, terwijl de versies op de DVD veel korter zijn.

Maar goed, ik ben ook een beetje een Zeppelin-completist, dus ik moest 'm toch wel hebben.

pi_11400018
Ok, klinkt wel als de moeite om er nog extra bij te hebben.
pi_11400221
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 21:28 schreef Seborik het volgende:
Ok, klinkt wel als de moeite om er nog extra bij te hebben.
Idd.. De cds rulen. Ook gewoon halen. .

En Moby dick op de dvd blijft

vrijdag 27 juni 2003 @ 20:31:25 #99
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_11419305
In de aloha van deze week staat een heel artikel over led zeppelin. Er staat ook in dat er bijna een nederlandse opname op had gestaan: the immigrant song die ze destijds in de RAI speelde. Op het laatste moment hebben ze toen toch maar voor 2 versies gekozen: beelden uit LA en geluid uit sydney (of andersom )
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  vrijdag 4 juli 2003 @ 11:07:56 #100
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_11555168
Klopt, geluid van La, beeld van Sydney...ik vind het wel apart en het werkt beter dan verwacht. Immigrant song is een van mijn all time favourites, net als Since I've been lovín' you Babe, I'm gonna leave you en Your time is gonna come, what helaas niet op de dvd staat. Ik vind het echt genieten geblazen Wat vier man (eigenlijk drie) aan geluid neer kunnen zetten, erg goed!
Nou doe je het weer!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')