De beste progressieve metalband na Dream Theater vind ik Pain of Salvation. Ze zijn ook verreweg de origineelste in die scene denk ik. De muziek is een mix tussen het geluid van Dream theater, Queensryche, Faith No More en Fates Warning ; Zware metal afgewisseld met Pink Floyd-achtige rustige passages gecombineerd met zeer emotionele zang en ingewikkelde songstructuren. Maar nooit over the top zoals sommige bands dat wel constant doen.
Discografie
Entropia - 1997
One Hour by the Concrete Lake - 1999
The Perfect Element Part I - 2001
Remedy Lane - 2002
The Perfect Element Part II - 200?
Ik heb er nu twee albums van, "One Hour by the Concrete Lake" en "The Perfect Element". Schitterend. Mijn favoriete Progmetal band.
quote:mijne ook, of misschien fates warning... hmmm nouja allebei zijn ze TE goed
Op zondag 16 maart 2003 17:41 schreef Summoner het volgende:
LOL! Ik zou net een PoS topic aanmaken!Ik heb er nu twee albums van, "One Hour by the Concrete Lake" en "The Perfect Element". Schitterend. Mijn favoriete Progmetal band.
quote:je kunt er een van Samael aanmaken... of Sentenced..
Op zondag 16 maart 2003 17:41 schreef Summoner het volgende:
LOL! Ik zou net een PoS topic aanmaken!Ik heb er nu twee albums van, "One Hour by the Concrete Lake" en "The Perfect Element". Schitterend. Mijn favoriete Progmetal band.
Zal es wat rondneuzen dan.
quote:Je bedoelt progrock/metal - gepiel? (teveel gitaargeshred en/of maatwisselingen) Sentenced is daar trouwens het tegenovergestelde van
over the top zoals sommige bands dat wel constant doen
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2003 18:44]
quote:Ik doel op bands als Symphony X of Kamelot... ze zijn slecht maar moet het allemaal zo ingewikkeld?
Op zondag 16 maart 2003 18:31 schreef Yokozuna het volgende:
Oh, das wel het checken waard dus. Heb er veel over gehoord, maar nooit gehoord. Stratovarius' nieuwe album heet trouwens toch ook iets van "Elements part 1"??Zal es wat rondneuzen dan.
[..]Je bedoelt progrock/metal - gepiel? (teveel gitaargeshred en/of maatwisselingen) Sentenced is daar trouwens het tegenovergestelde van
quote:Oh, ik vind Symphony X eigenlijk wel meevallen, dat neigt nog een beetje naar powermetal. Spiral Architect is het beste voorbeeld van technisch progressief geleuter zonder rode draad. Misschien moet je die checken, best komisch.
Op zondag 16 maart 2003 20:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ik doel op bands als Symphony X of Kamelot... ze zijn slecht maar moet het allemaal zo ingewikkeld?
Maargoed, ik ben zoieso niet zo voor maatwisselingen. Ik vind het meer iets om te laten zien dat men technisch skilled is, dan dat het muzikaal echt iets toevoegt. Maar misschien is het ook het "plezier in het spelen", wat misschien bij progdudes hoge prioriteit krijgt, ofzo.
quote:Hehe, ik heb nog wel een paar ideetjes. Binnenkort maar weer es een aanmaken.
Op zondag 16 maart 2003 18:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
je kunt er een van Samael aanmaken... of Sentenced..ik ben er even doorheen...
quote:Ja, precies! Je moet ervan houden overigens. Ik kan me best voorstellen dat iemand dat weer helemaal niks vindt. Ik ben erg benieuwd naar het tweede Perfect Element-album... hopen dat ze deel I kunnen overtreffen.
Op zondag 16 maart 2003 23:18 schreef Summoner het volgende:
Wat me het meest bevalt aan Pain of Salvation is de emotie die vooral de zanger erin legt.
quote:Wow, wat zal dat een knaller worden! Hopelijk.
Op zondag 16 maart 2003 23:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ja, precies! Je moet ervan houden overigens. Ik kan me best voorstellen dat iemand dat weer helemaal niks vindt. Ik ben erg benieuwd naar het tweede Perfect Element-album... hopen dat ze deel I kunnen overtreffen.
Sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:02 schreef Massive het volgende:
*schop*
Inmiddels is "Be" ook uitgekomen, wat ook gelijk mijn favoriete album van hun geworden is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |