wat is jullie mening over het fenomeen? Ben je blij met de series die er geschreven worden en vind je ze een nieuwe kijk op het origineel, of vind je ze juist het tegenovergestelde?
Dus als je aanneemt dat de 4 star wars-films het origineel is, dan vind ik toch niet dat de boekenreeksen het origineel kwaad doet.
Integendeel, veel Star Wars boeken beschikken nog steeds over een grote dosis originaliteit.
Ook breiden ze verhaallijnen van het origineel in een positieve vorm uit.
Dus ja, ik ben blij dat de boekenreeksen geschreven worden en ze geven een boeiende en nieuwe kijk op het originele Star Wars-verhaal.
Denk hierbij aan titels als;
-Heir to the Empire
-Truca at Bakura
-Union
-De X-Wing series
[Dit bericht is gewijzigd door SkyMaster op 01-01-2001 17:47]
aan de ene kant vind ik het teren op andermans originaliteit. Er bestaat voor mij maar 1 Duin en die is geschreven door Frank Herbert. De nieuwe boeken zijn trouwens van een erg slechte kwaliteit vergeleken met het origineel.
De Foundation is van Asimov, en niet van Greg Bear.
Waarom moet er oud materiaal worden gebruikt om iets nieuws op de bouwen? Je bent een schrijver omdat je je eigen verhaal wilt vertellen. Deze verhalen binnen een oud verhaal zijn voor mij niets meer dan "fan fiction" en dat kun je overal op het internet vinden.
Aan de anderen kant zie ik het als een officiele kans om weer terug naar het Duiniversum te gaan, of de Foundation weer te bezoeken.
maar ik denk toch dat het eerste telt, ik zie liever niet dat nieuwe schrijvers oude boeken aanvullen.
Wat starwars betreft, vind ik dat er hele leuke goede boeken bij zijn geschreven.
De timothy Zahn Trilogie vond ik leuk. Shadows of the empire, magistraal.
Maar er zijn ook een hoop verhalen (ik heb ze nog niet gelezen) die me totaal niet aantrekken ze te lezen.
Puur omdat het bij mij het starwars gevoel niet oproept.
Natuurlijk heb je betere en mindere boeken, maar ze horen gewoon bij het hele verhaal, net als de films
In de Special Editions en Episode I zijn zelfs dingen uit de boeken verwerkt
Bij Star Wars wordt er op gelet of het verhaal klopt/blijft kloppen
Als die controle weg zou zijn dan zou ik het eens zijn met je mening dat deze series slecht zijn voor de originele verhalen en films
Helemaal waardeloos werden de "Tales Of" boeken. Van elk figuur dat je 2 seconden ziet in de film is een heel achtergrond verhaal gemaakt, de ene nog fantastischer dan de andere. Geen enkel figuur dat je daar ziet zou een normaal leventje gehad hebben. nee het is altijd wel iets speciaals of spannends of heldhaftigs of misdadigs. Ik heb er 4 van, en van Tales From The Empire (of hoe die heet) en Tales Of The bounty Hunters heb ik niet eens meer alles gelezen. Als je wil weten hoe belachelijk zulke verhalen soms zijn, moet je het verhaal over IG-88 lezen in Tales From The Bounty Hunters. Die robot zou gewoon super grootheidswaanzin ineens gehad hebben, en zelfs in de kern van de 2e Death Star zichzelf gekopieerd hebben. Nou dat vond ik nogal heel erg ver gezocht. Ik ben blij dat ik de meeste van die verhaaltjes nogal snel vergeten ben, want de meeste zijn gewoon echt niet leuk meer om te lezen.
De enige goeie boeken vond ik de 1e 3 van Timothy Zahn (Heir to the Empire, Dark Force Rising en The Last Command, als ik me niet vergis), en Shadows Of The Empire. De rest kan echt vergeten worden.
quote:een van de weinige dingen die ze overgenomen hebben is Coruscant.
In de Special Editions en Episode I zijn zelfs dingen uit de boeken verwerkt
quote:wacht maar tot je Boba Fett gaat zien in Episode 2. dan klopt er dus totaal geen hol meer van alles wat er over hem in de boeken geschreven is. "journeyman Jaster Mereel"... ik betwijfel het.
Bij Star Wars wordt er op gelet of het verhaal klopt/blijft kloppen
Als die controle weg zou zijn dan zou ik het eens zijn met je mening dat deze series slecht zijn voor de originele verhalen en films
Ze worden goedgekeurd door Lucasfilm, maar dat wil nog niet zeggen dat alles wat erin gebeurd ook echt in het SW universe past. George Lucas zelf is namelijk degene die dat bepaalt en veranderd het dus als het hem niet bevalt. En hij zelf heeft echt niet alle boeken gelezen.
Of het van de oorspronkelijke schrijver is, of niet, kan me niet zo heel veel schelen. Een boek is goed of een boek is slecht, dat ligt aan de schrijver, maar een boek is niet slecht omdat de schrijver niet een andere schrijver is. Althans, da's mijn mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |