Hij eet en drinkt verder wel gewoon. Heeft wel wat snot uit z'n neus plus wat bloed maar dat hebben we meer gehad en dat ging na het schoonmaken van het neusje vanzelf over. (was verkoudheid). Maar we hebben nog nooit deze plekken gehad, die overigens ook wat kaler worden
Iemand een idee wat dit kan zijn....
[Dit bericht is gewijzigd door Ajaxno1 op 15-03-2003 22:56]
quote:Hmm zag vanmiddag toevalig nog in de dierenwinkel anti-schurft voor Cavia's staan. Dat wordt maandag ff daar iemand langs sturen, dat spul lijkt me goedkoper dan meneer de dierenarts
Op zaterdag 15 maart 2003 22:45 schreef Junglist4Real het volgende:
1 woord schurft, ff naar de dierenarts gaan voor eeen injectie en zalf!
Edit:
Hmm die neus, is dat ook een gevolg van schurft???? Die zit namelijk geheel onder opgedroogd snot (was vanmiddag nog niet zo)
Of misschien toch de vogelpest?
quote:Ben inmiddels geweest, ze heeft nog niet vast kunnen stellen of het schurft is, het kan namelijk ook schimel zijn.
Op zaterdag 15 maart 2003 22:45 schreef Junglist4Real het volgende:
1 woord schurft, ff naar de dierenarts gaan voor eeen injectie en zalf!
Hij heeft idd een injectie gekregen en druppels voor op de wondjes.
Wel weer 48 euro kwijt
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 23:04 schreef DetectedDestiny het volgende:
Kanker, geen redden meer aan.Of misschien toch de vogelpest?
quote:Als het schimmel is kan je je lol op, dat is namelijk een zoonoze, en dus besmettelijk voor mensen
Op woensdag 19 maart 2003 17:16 schreef Ajaxno1 het volgende:Ben inmiddels geweest, ze heeft nog niet vast kunnen stellen of het schurft is, het kan namelijk ook schimel zijn.[/sub]
quote:Zie in m'n feest gedruis toch ff dit topic.
Op woensdag 19 maart 2003 19:50 schreef Ferret1983 het volgende:[..]
Als het schimmel is kan je je lol op, dat is namelijk een zoonoze, en dus besmettelijk voor mensen
Ik denk dat het eerder cavia-schurft is, komt best vaak voor bij cavia's in vergelijking met schimmel.
Schimmel ziet er meer uit als droge rode plekjes, waar de haren gemakkelijk uitvallen, schurft (meestal) als echte korstjes.
Gaat meestal redelijk snel over (week of 2)
Grtx Ferret
De dierenarts vroeg dus daarom of ik zelf klachten had, en hmm zover ik het kan zien zijn het idd rode,droge plekjes en vallen de haren eruit.
quote:Schurft is ook een zoönose, en nog besmettelijker dan schimmel.
Op woensdag 19 maart 2003 19:50 schreef Ferret1983 het volgende:[..]
Als het schimmel is kan je je lol op, dat is namelijk een zoonoze, en dus besmettelijk voor mensen
Ik denk dat het eerder cavia-schurft is, komt best vaak voor bij cavia's in vergelijking met schimmel.
Schimmel ziet er meer uit als droge rode plekjes, waar de haren gemakkelijk uitvallen, schurft (meestal) als echte korstjes.
Gaat meestal redelijk snel over (week of 2)
Grtx Ferret
quote:Kon je beter een nieuwe kopen, is een stuk gekoper en heeft minder kilometers gemaakt..
Op woensdag 19 maart 2003 17:16 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Ben inmiddels geweest, ze heeft nog niet vast kunnen stellen of het schurft is, het kan namelijk ook schimel zijn.
Hij heeft idd een injectie gekregen en druppels voor op de wondjes.
Wel weer 48 euro kwijt
quote:Deze is pas nieuw, en 2 maanden oud. En een beest doe je niet zomaar weg omdat ie "kapot" is.
Op donderdag 20 maart 2003 09:30 schreef FluxC5 het volgende:[..]
Kon je beter een nieuwe kopen, is een stuk gekoper en heeft minder kilometers gemaakt..
quote:we hebben cavia's gehad die helemaal kaal werden door de zalf, maar dan geneest t wel beter daarna.
Op woensdag 19 maart 2003 23:55 schreef Ajaxno1 het volgende:
Het beest heeft overal plekken, en moet idd die druppels op de plekjes inwrijven. En idd hij vind het niet leuk. Maar mischien helpt de winst van Ajax hem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |