Nou heb ik het de laatste twee weken weer. Ik word gewoon wakker van de pijn en het duurt zo gruwelijk lang voor het over is Nu was het 2 nachten geleden zo erg dat ik er nog steeds een soort pijn van heb overgehouden in mn kuit. Ik kan onwijs moeilijk trap lopen en fietsen enzo
Hebben jullie misschien tips hoe je die kramp kan stoppen en wat ik er tegen kan doen (preventief dus). Graag hulp en tips
Je moet zorgen dat je kuiten goed worden doorbloed, dus wat je kan doen is als de pijn wat minder is je kuiten goed masseren, wat in beweging blijven en als je zo'n aanval voelt opkomen je been proberen recht te houden en je tenen zover mogelijk naar je toe trekken...
Werkt bij mij wel altijd...
Sterkte
Wat je moet doen is onmiddelijk je tenen naar je toe trekken en niet blijven zitten dus blijven lopen anders wordt die alleen maar stijf en forceren als het stijf is.
Vannacht nog paar keer kramp in mn voet gehad, ook geen fijn gevoel trouwens
Gewoon beetje rekken en strekken en dan trekt t vanzelf wel weer weg....
Maar kramp in je kuit 's nachts is echt vet schrikken, ineens wordt je wakker met vette pijn aan je been en je hele kuit is helemaal stijf en opgezet.
span ik een spiertje heel even en trekt gelijk me hele voet of kuit samen
kan het ook in me kleine teen
quote:Als je goede kramp hebt kun je je hele been niet meer bewegen.. wat je ook doet.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:11 schreef Freezor het volgende:
Als je kramp hebt trekken je spieren zich heel hard samen. Als je kracht zet in de andere richting is et zo over.
Ik heb vaak kuit- en onderkant+zijkantvoetkramp tegelijk
Dan kun je gewoon 3 dagen niet meer lopen.
http://www.datatree.nl/corefit/art_spierkramp.asp
Sterkte ermee.
Eerst trok ik altijd mijn benen op (hielen naar billen zeg maar), maar je moet je been juist zo ver mogelijk strekken, net alsof je je hielen in de grond zet. Tegelijkertijd proberen om je je kuiten te masseren en je bent er snel van af!
quote:Precies..! Al die tips over je voet de ene richting of de andere op bewegen heb ik eigenlijk weinig aan want ik kan gewoon nix! Ik verga zoiezo zo erg van de pijn dat ik een soort black-out heb (in combinatie met slaperigheid) En ik moet er niet aan denken om mn been te gaan bewegen hoor...
Op zaterdag 15 maart 2003 19:18 schreef Fatality het volgende:[..]
Als je goede kramp hebt kun je je hele been niet meer bewegen.. wat je ook doet.
Maar onder ons bed(of beter gezegd ernaast) ligt wel een roestige vijl en een magneet. .
En als die er niet ligt heb ik vaker kramp dan als hij er wel ligt.
(heeft mijn man getest. ook toen we geen waterbed hadden overigens).
Dus....
quote:Hmm mijn nierfunctie is ook slecht...Zou het daarmee te maken hebben?
Op zaterdag 15 maart 2003 19:39 schreef Vava het volgende:
Vreselijk van die krampheb ik ook vaak. Soms ben ik gewoon aan het lopen, of ik rek me uit om iets te pakken, schiet er ineens kramp in een spier. Heb het ook wel eens in mijn voeten, trekt mijn grote teen helemaal krom
Bij mij komt het wrs door een verminderde nierfunctie, is ongeveer gelijk begonnen, volgens arts komt het daardoor.
Volgens mijn tante moet een stuk Sunlicht zeep onder het laken helpen maar ik merk geen verbetering. Je kan het proberen, misschien werkt het bij jou wel.
quote:De arts in het ziekenhuis zei dat het daar heel goed door kan komen. Ik denk ook wel dat hij gelijk heeft. Bij mij begon het ongeveer gelijk, vandaar ook dat ik er naar vroeg.
Op zaterdag 15 maart 2003 19:49 schreef karoltje het volgende:[..]
Hmm mijn nierfunctie is ook slecht...Zou het daarmee te maken hebben?
quote:heb ik ook een tijdje gehad, is echt kut, ik ging meestal proberen te staan en te rekken, je tenen naar beneden, maar nu heb ik het gelukkig niet meer
Op zaterdag 15 maart 2003 18:56 schreef karoltje het volgende:
Paar jaarrtjes terug werd ik elke week wakker van de verschrikkelijke pijn in mn kuiten. Egt onwijs erge kramp. Doodeng zo midden in je slaap, je weet ni wat er aan de hand isNu slikte ik in die periode Prednison dus dat hebben we de schuld gegeven.
Nou heb ik het de laatste twee weken weer. Ik word gewoon wakker van de pijn en het duurt zo gruwelijk lang voor het over is
Nu was het 2 nachten geleden zo erg dat ik er nog steeds een soort pijn van heb overgehouden in mn kuit. Ik kan onwijs moeilijk trap lopen en fietsen enzo
Hebben jullie misschien tips hoe je die kramp kan stoppen en wat ik er tegen kan doen (preventief dus). Graag hulp en tips
![]()
Edit:
Kramp in je mond is pas kut (of kaak wat het ook is), je gaat dan ff voor een sec. of 10 helemaal kapot
dan beuk ik er altijd flink op, dat helpt soms
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |