abonnement Unibet Coolblue
pi_9142077
ik wil een alarm hebben in mn nissan primera 1992

maar er moeten wel wat dingetjes in zitten.

-motion sensor voor in de auto
-kofferbak beveiliging
-motorklep beveiliging
-startonderbreker
-en oók zo'n backup accu in de sirene zelf.
-aansturing van knipperlichten

ik heb geen centrale deurvergrendeling dus die aansturing hoef ik niet,en voor mn verzekering maakt het niks uit want hij is alleen WA verzekert

weet iemand wat zo'n alarmje kost,en wat zijn de kosten voor het laten inbouwen(en hoe lang duurt zoiets?)

en waar kan je terecht voor zulke alarmen?

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_9142118
Ben je zelf niet toevallig een beetje handig? Het scheelt je weer wat kosten dan nl
pi_9142151
tuurlijk ben ikzelf handig,heb ook al versterker en sub ingebouwd,maar ik zit nog te twijfelen.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 18:51:47 #4
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9142252
Een GOED klasse 2 of 3 alarm in laten bouwen kost je zo rond de 800 euro (incl. alarm ). Je kunt het beter laten inbouwen, gezien het alarm dan ook door gecertificeerd personeel wordt ingebouwd. Tevens worden de gegevens van je alarm en auto bij de SCM geregistreerd.
Zo'n goedkoop 'jengelbakje' kan iederen inbouwen, maar een alarm met startonderbreker is wel even wat lastiger en moet ook aan bepaalde voorwaarden voldoen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_9142295
800 euro?

het lijkt me dat dit ook wel wat goedkoper kan,het hoeft ook niet gelijk het duurste van het duurste te zijn.

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 19:12:00 #6
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9142715
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:53 schreef the_contract_killer het volgende:
800 euro?

het lijkt me dat dit ook wel wat goedkoper kan,het hoeft ook niet gelijk het duurste van het duurste te zijn.


Ze zijn er wel een behoorlijk aantal uurtjes mee bezig om het in te bouwen. Er moet ook aardig wat bedrading worden omgeleid. Daarnaast is een goed alarm niet echt goedkoop. Voor mijn klasse 2 alarm heb ik destijds zo'n 650 euro uit moeten geven. Bij klasse 3 komt er ook nog een hellingshoekdetector bij.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 15 maart 2003 @ 19:42:17 #7
41915 Eul
Greetings Eul
pi_9143283
Een klasse II allarm heeft dit geloof ik allemaal.

Alleen als je het wilt gebruiken voor een goedkopere verzekering is een certificaat van nut, in dit geval zou je het dus ook zelf kunnen inbouwen.

Toch raad ik dit niet aan. De manier van inbouwen is bijna zo belangrijk voor de veiligheid als het allarm zelf. Ook kun je met het inbouwen van een allarm de meest gruwlijke storingen (moeilijk op te lossen naderhand) krjgen (voornamelijk met de startblokering, electrische ramen en vergrendeling). Het is niet zo moeilijk idd... totdat er iets verkeerd gaat/anders is als normaal... ook dan moet je weten wat te doen.
Belangrijk is dat je alle verbindingen soldeerd óf met speciale kabelbinders en een momenttang (beter maar duur gereedschap). Voor een klase III allarm móet alles gesoldeerd zijn!

Laat je goed inlichten over keurmerken en zoek uit wat deze keurmerken inhouden.

Inbouwen van een klasse II allarm zal ook wel goedkoper kunnen als boven genoemd.

Succes

pi_9143539
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 18:44 schreef the_contract_killer het volgende:
ik wil een alarm hebben in mn nissan primera 1992

maar er moeten wel wat dingetjes in zitten.

-motion sensor voor in de auto
-kofferbak beveiliging
-motorklep beveiliging
-startonderbreker
-en oók zo'n backup accu in de sirene zelf.
-aansturing van knipperlichten

ik heb geen centrale deurvergrendeling dus die aansturing hoef ik niet,en voor mn verzekering maakt het niks uit want hij is alleen WA verzekert

weet iemand wat zo'n alarmje kost,en wat zijn de kosten voor het laten inbouwen(en hoe lang duurt zoiets?)

en waar kan je terecht voor zulke alarmen?


clifford! een van de betere merken op auto-alarmen....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zaterdag 15 maart 2003 @ 23:34:32 #9
41915 Eul
Greetings Eul
pi_9147711
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 19:54 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

clifford! een van de betere merken op auto-alarmen....


Als je het beste wilt zou ik hier eens neuzen, maar op wat lager niveau ( klasse II ) betaal je nog steeds een vermogen voor de naam terwijl er zat andere fabrikanten zijn die gelijkwaardige allarms maken ( op dit niveau! ) voor minder.
  zaterdag 15 maart 2003 @ 23:36:44 #10
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9147752
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 19:54 schreef ThaFreak het volgende:
clifford! een van de betere merken op auto-alarmen....
M'n META alarm deed het anders ook altijd prima. Clifford was bijna niet te betalen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_9151773
voor mn verzekering maakt het geen drol uit(WA only) maar persoonlijk wil ik wel dat hij betrouwbaar afgaat als zo'n teringlijer in mn wagen zit
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_9151860
quote:
Op zondag 16 maart 2003 08:20 schreef the_contract_killer het volgende:
voor mn verzekering maakt het geen drol uit(WA only) maar persoonlijk wil ik wel dat hij betrouwbaar afgaat als zo'n teringlijer in mn wagen zit
dan heeft een alarm ook weinig nut, kan beter beter een tank met zenuwgas erin achterin pleuren die opengaat zodra hij je auto binnen dringt....
pi_9152673
ik wil mn auto gewoon beveiligen,da's toch niet zo raar.
en als er iemand inzit en het alarm gaat af dan sta ik binnen 3 tellen buiten.

wat nu dus niet het geval is.

maar bij wat voor soort zaken kan je dit laten inbouwen?

ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_9153038
quote:
Op zondag 16 maart 2003 11:11 schreef the_contract_killer het volgende:
ik wil mn auto gewoon beveiligen,da's toch niet zo raar.
en als er iemand inzit en het alarm gaat af dan sta ik binnen 3 tellen buiten.

wat nu dus niet het geval is.

maar bij wat voor soort zaken kan je dit laten inbouwen?


go go google zoeken?
meestal wel waar ze ook autoradio;s enzo verkopen en inbouwen....
bij mij zat het al in gelukkig, klasse 3 alarm, werkt goed, me moeder heeft al eens een hartverzakking gehad toen ze met de sleutel de auto open wilde maken terwijl ik nog zo had gezegd om het knopje in te drukken ghehehe
  zondag 16 maart 2003 @ 14:42:37 #15
41915 Eul
Greetings Eul
pi_9156075
Bij de betere caraudio en comfort zaken verkopen ze ook allarms en bouwen ze ook in. Misschien zit er zo'n zaakje in je buurt?
pi_9157826
quote:
Op zondag 16 maart 2003 14:42 schreef Eul het volgende:
Bij de betere caraudio en comfort zaken verkopen ze ook allarms en bouwen ze ook in. Misschien zit er zo'n zaakje in je buurt?
ik zou er geen een weten,noem eens een paar zaken(rotterdam en omgeving).
en als ik het laat inbouwen,kan ik daar dan op wachten?
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  zondag 16 maart 2003 @ 17:56:14 #17
41915 Eul
Greetings Eul
pi_9160133
Ben neit bekend in Rotterdam, waarschijnlijk weten een paar andere fokkers het wel.
Ik denk dat als je je vrouw mee in de stad neemt ondertussen hij eer je terug bent wel klaar is , maar ze zijn er wel even mee bezig denk ik (afhanklijk van de auto en type allarm).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')