De jaren tachtig hebben een reeks goede gothicrock (The Sisters of Mercy, Fields of the nephilim,The Cure) en hardrockbands (Guns 'n Roses,Metallica) afgeleverd. The Cult zat met hun geluid ergens tussen die twee werelden in. Op de eerste platen klonken ze nog als een gothicband maar dat veranderde geleidelijk naar een op the Rolling Stones geinspireerde stadionrock. In Nederland is de band vooral bekend van het nummer She Sells Sanctuary dat een hit werd. In 1995 ging de band uit elkaar om in 2001 met een comeback te komen.
Discografie
Dreamtime - 1984
Love - 1985
Electric -1987
Sonic Temple - 1989
Ceremony - 1991
Pure Cult: The Best of the Cult -1993
The Cult - 1994
The Best of Rare Cult - 2000
Beyond Good and Evil - 2001
Mijn favoriete nummers: Edie (caio baby), She Sells Sanctuary, Wild Hearted Son, Sweet Soul Sister, Rain en Ressurection Joe.
Commentaar:
quote:vind je het zelf ook een kutnummer dan?
Op zaterdag 15 maart 2003 16:07 schreef hyperfuzz het volgende:
Qua lijstje met beste nummers ben ik het helemaal met je eens, maar het wachten is nu op een muziekfanaat die weer eens komt uitleggen wat een k#tnummer Edie (Chiao Baby) is
quote:aha.. net zoals bij Megadeth... a tout le monde schijnt ook altijd een 'kutnummer' te zijn
Op zaterdag 15 maart 2003 16:15 schreef hyperfuzz het volgende:
Nee, ik tiep net dat ik het helemaal met je eens ben
Maar ik hoor van veel muziekliefhebbers dat de songs van de Cult best goed zijn behalve het gedrocht Edie
De eerste lp van hen heb ik nog een tijdje als klok gehad, van de picture disc gemaakt.
Behalve die eerste lp/cd (hun beste, imo) is er nog een nummer van The Cult wat echt geweldig is; 'Wolf Child's Blues', dat moet je maar eens zoeken.
Maar voor de rest; beetje rare band. Soms heel erg goed, maar nog vaker compleet kut. Heb ze ook een paar keer live gezien, zelfde verhaal eigenlijk.
quote:'Painted on my heart' is niet door The Cult zelf geschreven...Wel ok nummer maar niet geweldig...
Op zaterdag 15 maart 2003 20:03 schreef Herfst het volgende:
Ik ken alleen 'Painted on my heart', maar da's zeker een lekker nummer.
The Cult is mijn all-time fav, samen met Megadeth.
Wild Flower is mijn favo nummer, maar ik vind ze eigenlijk allemaal geweldig. Tijdje geleden de Music without Fear DVD aangeschaft, ook top!
Volgens mij is de popi punkrockband Off Spring gaan teren op het succes van She sells sanctuary voordat ze eindelijk bekend werden.
Big Neon Glitter en dat nummer met And Now They Walk Behind You op Dreamtime (op tape zonder titels) zijn toch wel mn favorieten denk ik.
Zowieso is Dreamtime wel erg lekker. Zeker voor Cure fans
quote:Ook wel voor de liefhebbers van het 'oude' U2, denk ik.
Op woensdag 19 maart 2003 15:55 schreef Riert het volgende:Big Neon Glitter en dat nummer met And Now They Walk Behind You op Dreamtime (op tape zonder titels) zijn toch wel mn favorieten denk ik.
Zowieso is Dreamtime wel erg lekker. Zeker voor Cure fans
Dat nummer van Dreamtime waar jij het over hebt heet trouwens 'Butterflies'.
quote:Ah, thx.
Op woensdag 19 maart 2003 16:04 schreef Nuoro het volgende:[..]
Ook wel voor de liefhebbers van het 'oude' U2, denk ik.
Dat nummer van Dreamtime waar jij het over hebt heet trouwens 'Butterflies'.
Like a Song van U2 had zo van The Cult kunnen zijn. Vind ik, ik heb daar altijd een link in gezien
S
Heeft de southern death cult volledige platen op haar naam staan? en zo ja, welke zou je aanraden?
Heb gelijk maar de cd aangeschaft voor een nostalgische luistersessie
Heb de albums daarna ook ooit gehad maar vond LOVE toch het beste dat ze ooit gemaakt hadden.
En ja, ik ben dus ook fan van het oude werk van The Cure (periode 1978 - 1987)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |