abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2003 @ 20:52:37 #176
19840 Libris
Live from Singapore
pi_9520893
Overzicht van alle gevallen (WHO)
http://www.who.int/csr/sarscountry/2003_03_31/en/
pi_9522247
quote:
Toch geen nieuw geval van SARS Belgie

Dinsdagmiddag was er tijdlang paniek in Grivegnee in de buurt van Luik. Het parket verspreidde het bericht dat een man mogelijk gestorven was aan de longziekte SARS. Later bleek dat hij gestorven is aan een overdosis drugs.
De moeder van de man vond z'n lichaam in z'n huis. Hij was 2 weken geleden teruggekomen van een reis naar Bangkok in Thailand.
De moeder en de buren van de man zijn een tijdje in afzondering geplaatst. In het universitair ziekenhuis van Luik
ligt nog altijd een man in afzondering. Hij zou de symptomen hebben van de longziekte, maar voorlopig is niet geweten of hij SARS heeft. Wereldwijd zijn al 63 mensen gestorven aan de longziekte, 1.900 mensen zijn besmet.

VTM.BE

quote:
Nieuw geval SARS Duitsland

In Duitsland is een zesde geval van SARS vastgesteld. Het gaat om een 72-jarige man. De patiënt is 21 maart in een ziekenhuis nabij Dortmund opgenomen, na terugkeer uit de Vietnamese hoofdstad Hanoi en Singapore. Het gaat goed met hem.

In Indonesië zijn drie mensen mogelijk besmet met de dodelijke longziekte SARS. Minister Achmad Sujudi van Volksgezondheid kondigde dinsdag aan dat er landelijke maatregelen komen. In Indonesië hadden zich tot nu toe nog geen gevallen van SARS voorgedaan.

Planet.nl

pi_9522278
Nederland loopt achter
pi_9522335
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:39 schreef SCH het volgende:
Nederland loopt achter
Qua berichtgeving of qua SARS?
pi_9522446
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:41 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Qua berichtgeving of qua SARS?

Qua SARS, wij hebben ook recht op ons eigen gevalletje
pi_9522676
quote:
'SARS-epidemie snel onder controle'

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft er vertrouwen in dat ze de levensgevaarlijke longziekte SARS onder controle krijgt. "Vietnam heeft de epidemie al ingedamd, Singapore zal daar snel in slagen en Toronto heeft haar binnenkort onder controle," zei WHO-directeur David Heymann dinsdag op een persconferentie in Genève.

Niettemin is het aantal landen waar het Severe Acute Respiratory Syndrome voorkomt inmiddels opgelopen tot 22, nu ook in Indonesië, Australië, Maleisië, de Filipijnen en Zweden verdachte gevallen zijn geconstateerd. Volgens de laatste gegevens van de WHO zijn 64 mensen aan de besmettelijke longontsteking overleden, terwijl wereldwijd ruim 1900 besmettingen zijn geconstateerd.

Twijfel

Een van de SARS-doden van dinsdag is volgens de WHO een man in België, de eerste in dat land. In België zelf is daarover overigens twijfel ontstaan. De man was twee weken geleden teruggekeerd uit Bangkok.

Maandag werd een Belgische militair, die vorige week was teruggekeerd uit Hanoi in Vietnam, in een ziekenhuis in Luik opgenomen, nadat bij hem symptomen waren geconstateerd die mogelijk duidden op SARS.

China

Het grootste aantal besmettingen, 806, is geconstateerd in China. Daar werd het eerste geval van SARS geconstateerd in november in de provincie Kanton. Sindsdien zijn 34 mensen in China, zestien in Hongkong, vier in Vietnam, vier in Canada, vier in Singapore, twee in Thailand en een in België aan de longziekte bezweken, aldus de WHO.

Het frustreert de WHO dat zij nog steeds geen toestemming van China heeft om onderzoek te doen in Kanton. China wordt er daarom van beschuldigd een geheim beleid te voeren. Peking heeft die beschuldigingen weerlegd en gezegd dat de Chinese regering op een "verantwoorde" manier met de crisis omgaat en "talrijke pogingen doet om de verspreiding van de ziekte te beteugelen". De Amerikaanse krant The Wall Street Journal vond dat weinig overtuigend en heeft opgeroepen niet naar China te reizen.

Vakantiekampen

In Hongkong, waarvandaan de ziekte zich waarschijnlijk over de wereld heeft verspreid, breidt de epidemie zich nog steeds snel uit, ondanks drastische maatregelen van de regering. Die is van plan alle 685 patiënten in het land in quarantaine te plaatsen in vakantiekampen. Daarvoor worden al voorbereidingen getroffen. In navolging van de WHO heeft ook het Nederlandse ministerie van Volksgezondheid dinsdag mensen afgeraden naar Hongkong te reizen als dat niet noodzakelijk is.

Nu.nl

dinsdag 1 april 2003 @ 21:52:34 #182
14477 kaio
348 best club in town
pi_9522682
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Qua SARS, wij hebben ook recht op ons eigen gevalletje

nou..ik kom over 1 weekje naar NL
en ik woon in hong kong

*kuch kuch*

Surfing with P266mhz,256mg,Radeon7000,Voodoo2SLI, SbLive
pi_9522763
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:52 schreef kaio het volgende:

[..]

nou..ik kom over 1 weekje naar NL
en ik woon in hong kong

*kuch kuch*

Zet 'm op he! .
pi_9522945
Zojuist opening NOS Journaal:

In Amerika is staat vliegtuig al een uur aan de grond, de mensen mogen het vliegtuig niet verlaten. 4 personen hebben symptonen van de ziekte.

http://www.cnn.com/2003/HEALTH/04/01/health.sars.plane.reut/index.html

dinsdag 1 april 2003 @ 23:27:05 #185
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9525568
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 22:01 schreef -Mk- het volgende:
Zojuist opening NOS Journaal:

In Amerika is staat vliegtuig al een uur aan de grond, de mensen mogen het vliegtuig niet verlaten. 4 personen hebben symptonen van de ziekte.

http://www.cnn.com/2003/HEALTH/04/01/health.sars.plane.reut/index.html

Wat een raar verhaal. In Tokyo is nog geen enkel SARS geval geweest. Die mensen zullen wel iets anders hebben.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  dinsdag 1 april 2003 @ 23:29:01 #186
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_9525612
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 23:27 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Wat een raar verhaal. In Tokyo is nog geen enkel SARS geval geweest. Die mensen zullen wel iets anders hebben.

Nooit gehoord van overstappende passagiers?
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_9525863
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 23:29 schreef ullie het volgende:

[..]

Nooit gehoord van overstappende passagiers?

Wat?
pi_9526863
quote:
Een toestel van American Airlines is op de luchthaven San José in Californië in quarantaine geplaatst, nadat twee leden van de bemanning en twee passagiers hadden geklaagd over ziekteverschijnselen die aan SARS doen denken.

Het vliegtuig kwam uit Tokio. De mensen aan boord die zich ziek voelen worden naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek. De overige passagiers en bemanningsleden krijgen medisch advies, waarna ze van boord mogen.

In Hongkong worden vannacht meer dan tweehonderd bewoners van een appartementencomplex waar de longziekte SARS is uitgebroken naar quarantainekampen gebracht. Op die manier willen de autoriteiten in Azië voorkomen dat de ziekte zich verder verspreidt.

Voordat bepaald werd dat de bewoners van de 33 verdiepingen tellende flat naar de kampen zouden worden vervoerd, werden ze in het gebouw vastgehouden. De afgelopen 24 uur voelden steeds meer mensen zich ziek, wat doet vermoeden dat de ziekte zich verder heeft verspreid.

Vandaag zette iemand in Hongkong het bericht op internet dat heel Hongkong tot 'besmette stad' zou worden verklaard, maar dat wordt door de autoriteiten ontkend. Toch zijn veel mensen in de stad begonnen extra levensmiddelen in te slaan.

Bron: NOS

woensdag 2 april 2003 @ 09:33:04 #189
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9529402
België geeft negatief reisadvies:
quote:
01/04 SARS: Volksgezondheid raadt reizen af naar 4 precieze gebieden
Het advies van het federaal ministerie van Volksgezondheid om niet af te reizen naar Zuid-Oost-Azië omwille van SARS, slaat specifiek op vier gebieden. Het gaat met name om de provincie Guandong in het zuiden van China, en om de steden Hongkong, Hanoi (Vietnam) en Singapore.

Voorlopig zal het bij deze vier gebieden blijven, zo luidt het op het ministerie van Volksgezondheid. Afhankelijk van de raadgevingen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), zal later beslist worden of er ook wordt afgeraden om naar andere gebieden in Zuid-Oost-Azië af te reizen, zo specifieert het ministerie nog.

bron: www.gva.be
  woensdag 2 april 2003 @ 10:34:15 #190
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9530415
SAN JOSE, California (CNN) -- Three people evaluated for Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) after arriving on a flight from Tokyo Tuesday do not have the disease, and have been released, according to hospital officials.

Rest van het verhaal:

http://www.cnn.com/2003/HEALTH/04/01/sars.plane/index.html

woensdag 2 april 2003 @ 10:36:37 #191
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9530468
Overigens zijn die Chinezen wel een beetje vaag bezig. Ik las gisteren ergens dat er nog steeds geen WHO onderzoeksteam is toegelaten om in Guangdong de zaak te gaan onderzoeken. Ik vind dit maar raar. Waar zijn die autoriteiten mee bezig vraag je je dan af....
pi_9533957
Er zijn op dit moment 2 patienten in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen met verdenking op SARS

Bron: interne mailing.

Wat ben ik nu blij met mijn stage daar

pi_9534051
quote:
Op woensdag 2 april 2003 10:36 schreef TheMarco het volgende:
Waar zijn die autoriteiten mee bezig vraag je je dan af....
Met het in de doofpot stoppen van hun uit de hand gelopen biologisch/genetisch "onderzoek" natuurlijk...
  woensdag 2 april 2003 @ 13:17:34 #194
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9534104
quote:
Op woensdag 2 april 2003 10:36 schreef TheMarco het volgende:
Overigens zijn die Chinezen wel een beetje vaag bezig. Ik las gisteren ergens dat er nog steeds geen WHO onderzoeksteam is toegelaten om in Guangdong de zaak te gaan onderzoeken. Ik vind dit maar raar. Waar zijn die autoriteiten mee bezig vraag je je dan af....
ik las gisteren ook iets over het feit dat in een hotel voor buitenlanders in Hongkong de satelietverbinding "op mysterieuze wijze" verbroken werd op het moment dat er nieuws over SARS uitgezonden zou worden ...
  woensdag 2 april 2003 @ 13:21:21 #195
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9534203
quote:
In China is er nog maar weinig informatie bekendgemaakt over SARS. De staatsmedia maakten dinsdag geen melding van de ziekte. Vorige week beloofde China aan de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) dat het onderzoekers dagelijks zou bijpraten over de stand van zaken, maar dat is tot nu toe niet gebeurd. Onderzoekers van de WHO hebben ook nog geen toestemming om naar de provincie Guangdong te reizen, waar de ziekte in november voor het eerst opdook.

China ontkende dinsdag dat het berichten over SARS in de doofpot stopt. Maar in een gebouw voor buitenlanders in Beijing viel dinsdag de satellietverbinding met de Amerikaanse nieuwszender CNN plots weg toen er nieuws over de ziekte werd gebracht.

bron: www.gva.be
natuurlijk ontkennen ze alles ... dat is het hele idee van een doofpot
pi_9535763
quote:
Op woensdag 2 april 2003 13:11 schreef IndemnitY het volgende:
Er zijn op dit moment 2 patienten in het Radboud ziekenhuis in Nijmegen met verdenking op SARS

Bron: interne mailing.

Wat ben ik nu blij met mijn stage daar

Mja, hopen dat het vals alarm is.
  woensdag 2 april 2003 @ 15:05:43 #197
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9536938
Er klopt iets niet daar in China... dat gevoel begin ik meer en meer te krijgen en het staat me helemaal niet aan om eerlijk te zijn.

Verder is er nu ook een officieel WHO advies om NIET MEER naar Hong Kong te reizen.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=128628&c=29

pi_9537045
'SARS nog niet over hoogtepunt heen'

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is de longziekte SARS wereldwijd nog niet over zijn hoogtepunt heen. Experts van de WHO hebben van China toestemming gekregen om de provincie Guangdong in het zuiden te bezoeken.

woensdag 2 april 2003 @ 15:12:56 #199
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9537102
quote:
Op woensdag 2 april 2003 15:10 schreef -Mk- het volgende:
'SARS nog niet over hoogtepunt heen'

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is de longziekte SARS wereldwijd nog niet over zijn hoogtepunt heen. Experts van de WHO hebben van China toestemming gekregen om de provincie Guangdong in het zuiden te bezoeken.

Het zou goddomme ook eens tijd worden... dat tijdrekken van die Chinezen heeft al levens gekost....
pi_9538698
SARS verspreidt zich over China

De longziekte SARS heeft zich inmiddels verspreid over zes Chinese provincies. Het dodental in China als gevolg van SARS is opgelopen tot 46. Er zijn 1190 besmettingsgevallen bekend.

De WHO heeft eindelijk toestemming gekregen om SARS te onderzoeken in Guangdong, de bakermat van de ziekte. Het aantal SARS-gevallen in Guangdong, dat grenst aan Hongkong, was in maart overigens veel lager dan in februari.

Buiten China zijn volgens de WHO tot op heden zeker 30 mensen aan de ziekte bezweken. In Thailand moeten toeristen uit landen die zwaar zijn getroffen door SARS, mondkapjes dragen.

Bron: Teletekst

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')