abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2003 @ 16:23:31 #76
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9182681
quote:
Op maandag 17 maart 2003 16:17 schreef -Mk- het volgende:

[..]

was al geplaatst ...
pi_9184435
Ik hoor net op de radio dat een of andere Nederlandse viroloog zegt dat het virus in Nederland een stuk minder gevaarlijk is omdat de gezondheidszorg en de overall gezondheid van de mensen hier een veel hoger peil heeft.

Toch stelt dat me echt niet gerust. Een epidemie komt er een keer aan, we weten aleen niet wanneer, zou dus net zo goed nu kunnen zijn.

maandag 17 maart 2003 @ 18:30:21 #78
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9185764
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:29 schreef GEsTOoRD het volgende:
Ik hoor net op de radio dat een of andere Nederlandse viroloog zegt dat het virus in Nederland een stuk minder gevaarlijk is omdat de gezondheidszorg en de overall gezondheid van de mensen hier een veel hoger peil heeft.
ik weet ook niet of dat wel helemaal correct is ...
de Spaanse griep had voornamelijk jonge, sterke en gezonde mannen als slachtoffer ...
  maandag 17 maart 2003 @ 18:32:32 #79
12750 Hrun
Special Obedience
pi_9185798
quote:
Op maandag 17 maart 2003 17:29 schreef GEsTOoRD het volgende:
waarom zijn er dan zo veel WAO'ers?

of zijn het AOW'ers? Die arbeidsongeschikten in elk geval.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
  maandag 17 maart 2003 @ 18:43:30 #80
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_9185986
quote:
Op zondag 16 maart 2003 12:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu op het nieuws! De berichten worden steeds meer verontrustend!
jaaaaaah hysterie, paniek, peeuw!!!

Het moet natuurlijk goed in de gaten gehouden worden, maar vooralsnog zijn er 16 mensen op een wereld bevolking van 4,3 miljard (?) aan gestorven..

voorlopig kan dit in het hokje "mediahype"

edit:
het zijn zelf slechts 9 slachtoffers (niet 16) op een wereldbevolking van meer dan 6 miljard ... dus...

[Dit bericht is gewijzigd door BdR op 17-03-2003 19:51]

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 17 maart 2003 @ 18:44:23 #81
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9185999
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:43 schreef BdR het volgende:

[..]

jaaaaaah hysterie, paniek, peeuw!!!

wat is peeuw?
  maandag 17 maart 2003 @ 18:47:38 #82
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_9186061
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:44 schreef realist_ik het volgende:
wat is peeuw?
offtopic:
meneer cactus jeweetwel.. "en de derde ronde is.... gevaar.. hierrrr komt het gevaarrrr"
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 17 maart 2003 @ 18:50:44 #83
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9186118
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:47 schreef BdR het volgende:

[..]

offtopic:
meneer cactus jeweetwel.. "en de derde ronde is.... gevaar.. hierrrr komt het gevaarrrr"

ah weetniet
  maandag 17 maart 2003 @ 19:45:56 #84
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9187564
quote:
Op maandag 17 maart 2003 18:30 schreef realist_ik het volgende:

[..]

ik weet ook niet of dat wel helemaal correct is ...
de Spaanse griep had voornamelijk jonge, sterke en gezonde mannen als slachtoffer ...

Het is een ziekte waar lang niet iedereen aan dood gaat. Bij die soortgelijke epidemie in China een maand of twee terug waren het vooral ouderen en kinderen. Ik denk wel dat die man gelijk heeft dat een hoog gezondheidspeil helpt. Dat helpt altijd natuurlijk met ziekten. Een natuurlijk ontstane ziekte roeit ook nooit alles uit, dat zouden alleen ge-engineerde ziekten doen. De natuur reguleert maar roeit geen soorten compleet uit. Dit soort ziekten werken als een soort filter. De sterkste overwint, enzo....
Het blijft wel scary allemaal. Dit houdt mij persoonlijk een stuk meer bezig dan die stomme oorlog.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_9188273
Ik weet niet of het al ergens stond marre:
quote:
In Groot-Brittannië is een eerste mogelijke geval van de mysterieuze longziekte SARS geregistreerd. Dit heeft een woordvoerder van het Britse ministerie van Gezondheid maandag gezegd.

Een man zou zondag zijn opgenomen in een Brits ziekenhuis, vlak nadat hij was teruggekeerd van een reis naar Hong Kong. Volgens de woordvoerder is nog niet vastgesteld dat de patiënt inderdaad besmet is met 'SARS', zoals de Wereldgezondheidsorganisatie de ziekte heeft genoemd. In totaal zouden er in Europa nu vijf mensen mogelijk met de ziekte zijn besmet.

maandag 17 maart 2003 @ 20:31:29 #86
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9188908
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:07 schreef -Mk- het volgende:
Ik weet niet of het al ergens stond marre:
[..]
Frankrijk ook hoorde ik net op het nieuws....
Ik moet overigens wel zeggen dat er goed wordt opgelet en actie wordt ondernomen. Tot nu toe zijn alle gevallen in Europa direct van het vliegveld geplukt.
  maandag 17 maart 2003 @ 20:40:14 #87
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_9189127
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:31 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Ik moet overigens wel zeggen dat er goed wordt opgelet en actie wordt ondernomen. Tot nu toe zijn alle gevallen in Europa direct van het vliegveld geplukt.

Of dat veel uitmaakt is natuurlijk afhankelijk van de besmettelijkheid van de ziekte. Wat gebeurt er met de mensen die naast een besmet persoon zaten in het vliegtuig, en wat is de incubatietijd?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  maandag 17 maart 2003 @ 20:44:49 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9189240
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:40 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Of dat veel uitmaakt is natuurlijk afhankelijk van de besmettelijkheid van de ziekte. Wat gebeurt er met de mensen die naast een besmet persoon zaten in het vliegtuig, en wat is de incubatietijd?

juist de airrco's in de vliegtuigen zorgen voor verspreiding... best een snelle incubatietijd als ik zo de berichten lees (binnen 24 uur of iets dergelijks)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 17 maart 2003 @ 21:09:47 #89
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9189794
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:44 schreef Re het volgende:

[..]

juist de airrco's in de vliegtuigen zorgen voor verspreiding... best een snelle incubatietijd als ik zo de berichten lees (binnen 24 uur of iets dergelijks)

Tot nu toe lijkt dat er nog niet op hoor. Anders zou een heel ziekenhuis waar wat van die mensen liggen ook in no time besmet zijn. Ik lees overal dat iedereen die besmet is tot nu toe "close contact" heeft gehad met een andere besmette patient. Ik hoop maar dat het niet volledig "airborne" is want dan hebben we het binnen een paar maanden gewoon met zijn allen, met uitzonderingen misschien voor degenen die echt in verre uithoeken van de wereld wonen.
pi_9192804
quote:
De man uit Groot-Brittannië die mogelijk besmet is met de mysterieuze longziekte SARS heeft zaterdag in twee toestellen van de KLM gezeten. Hij vloog eerst met vlucht KL 0888 van Hongkong naar Amsterdam en vervolgde zijn reis met de KL 2037 naar Manchester. Dat heeft een woordvoerder van de KLM maandagavond gezegd. De kans dat de man medepassagiers heeft besmet, is volgens hem minimaal.
  maandag 17 maart 2003 @ 23:00:57 #91
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_9192996
Symptonen zijn; hoge koorts, hoofdpijn, hoesten en spierpijn.

Valt kriebelhoest ook onder dat hoesten?

"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_9193044
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:00 schreef FritsFlits het volgende:
Symptonen zijn; hoge koorts, hoofdpijn, hoesten en spierpijn.

Valt kriebelhoest ook onder dat hoesten?

Dat had ik vanmiddag ook .
  maandag 17 maart 2003 @ 23:12:26 #93
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_9193280
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:03 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Dat had ik vanmiddag ook .

Ik ben al anderhalve week verkouden. Vorige weekend had ik geen stem meer. Als ik wilde praten deed het pijn. Ik heb keeltabletjes genomen en toen zakte het weer. Helaas had ik ondertussen nog een beetje last van mijn neus.
Zaterdag ben ik weer snipverkouden geworden. Zere keel, snotterende neus. Gisteren ging het wel tijdens Koor-In (zangfestival voor koren), maar daarna kreeg ik het weer in mijn keel.
Sinds vandaag moet ik opeens hoesten door kriebel en heb ik last van hoofdpijn en spierpijn in mijn nek. Daarnaast ben ik ook nog eens moe. Niet echt lekker
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  maandag 17 maart 2003 @ 23:17:17 #94
19597 Skull
Stay hungry!
pi_9193359
Binnenkort moeten de overgeblevenen naar Las Vegas migreren voor de laatste confrontatie.
I don't even know what I'm doing here.
pi_9193392
quote:
Op maandag 17 maart 2003 23:12 schreef FritsFlits het volgende:

[..]

Ik ben al anderhalve week verkouden. Vorige weekend had ik geen stem meer. Als ik wilde praten deed het pijn. Ik heb keeltabletjes genomen en toen zakte het weer. Helaas had ik ondertussen nog een beetje last van mijn neus.
Zaterdag ben ik weer snipverkouden geworden. Zere keel, snotterende neus. Gisteren ging het wel tijdens Koor-In (zangfestival voor koren), maar daarna kreeg ik het weer in mijn keel.
Sinds vandaag moet ik opeens hoesten door kriebel en heb ik last van hoofdpijn en spierpijn in mijn nek. Daarnaast ben ik ook nog eens moe. Niet echt lekker

Sterkte!

Compleet offtopic maargoed

maandag 17 maart 2003 @ 23:19:32 #96
19597 Skull
Stay hungry!
pi_9193395
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 16:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga "The Stand" maar weer uit de kast trekken
Ik ben weer een paar dagen te laat zie ik.
I don't even know what I'm doing here.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 09:44:03 #97
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9198248
quote:
Op maandag 17 maart 2003 20:31 schreef TheMarco het volgende:

[..]

quote:
17/03/2003 22:33 Nu ook Fransen besmet met SARS
Twee personen zijn maandag in Frankrijk opgenomen in het ziekenhuis omdat zij symptomen vertoonden van de mysterieuze longziekte die door de Wereldgezondheidsorganisatie SARS is gedoopt. De twee waren onlangs in Zuidoost-Azië geweest. In Duitsland werden maandag drie mensen in het ziekenhuis in quarantaine genomen vanwege vermoedens dat zij de longziekte hebben opgelopen. Ook in Slovenië werd een vrouw die onlangs in Vietnam was geweest opgenomen met symptomen van de ziekte.

Op luchthavens in heel Azië let het personeel sinds maandag scherp op passagiers die griepachtige symptomen vertonen, om zo verdere verspreiding van de longziekte tegen te gaan. SARS, wat staat voor Severe Acute Respiratory Syndrome, ofwel ernstig acuut luchtwegensyndroom, heeft al negen levens geëist en kan zich volgens de WHO snel verspreiden via vliegtuigpassagiers.

De toestand van de arts uit Singapore die zaterdag bij een tussenstop in het Duitse Frankfurt uit een vliegtuig werd gehaald met symptomen van de aandoening is stabiel. Hij was de eerste persoon in Europa bij wie de longziekte werd vastgesteld. De arts werd net als zijn zwangere echtgenote en schoonmoeder in quarantaine geplaatst in een ziekenhuis. De 30-jarige echtgenote kreeg maandag volgens haar artsen koorts en keelpijn.

Tot nu toe is erg weinig bekend over de ziekte. Zo is niet duidelijk of er een of meer haarden zijn die verantwoordelijk zijn voor de sterfgevallen. De geneeskunde voorspelt dat een gelijksoortige uitbarsting elke dertig jaar voorkomt. Omdat de laatste wereldwijde griepepidemie dateert van 1968-'69, met meer dan een miljoen doden, zou een nieuwe uitbarsting volgens de statistieken elk moment kunnen plaatsvinden.

pi_9198259
Over die man uit Engeland, teletekst meldt het volgende:

Alarm na SARS-geval op KLM-vlucht

HILVERSUM Op de luchthavens Schiphol en
Maastricht-Aachen wordt extra opgelet
op reizigers die mogelijk besmet zijn
met de longziekte SARS (Severe Acute
Respiratory Syndrome).Gisteren maakte
de KLM bekend dat bij een van haar
passagiers de ziekte ontdekt is.

De man,een Brit,reisde eerst met de KLM
van Hongkong naar Amsterdam,en later
naar Manchester.Hij ligt nu op de
speciale afdeling voor infectieziekten
in een ziekenhuis in Manchester.Zijn
toestand wordt zorgwekkend genoemd.

De mysterieuze ziekte lijkt uit China
te komen.In China,Singapore en Vietnam
zijn al tientallen ziektegevallen.

Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
  dinsdag 18 maart 2003 @ 10:12:48 #99
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_9198801
Weinig nieuws vandaag hierover... deze zaken waren allemaal gisteren al bekend... Hoop dat die research labs snel wat meer weten.Ze hebben 10 labs ofzo ingeschakeld...
pi_9203860
Honderden SARS-vermoedens wereldwijd

Gepubliceerd op dinsdag 18 maart 2003 11:42

HONGKONG (ANP) - Het aantal mensen van wie artsen vermoeden dat ze zijn besmet met de mysterieuze longaandoening SARS (Severe Acute Respiratory Syndrome), is dinsdag tot boven de vijfhonderd opgelopen. China rapporteerde er 305 aan de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

De andere ziektegevallen zijn opgedoken in onder meer Vietnam, Singapore, Canada, Duitsland en Groot-Brittannië, Australië en Israël waar reizigers de ziekteverwekker naartoe brachten. Sinds de ziekte eind vorig jaar in China opdook, zijn er hoogstwaarschijnlijk negen mensen aan overleden. De ziekte begint met koorts en rillingen en ontwikkelt zich tot longontsteking met ernstige ademhalingsproblemen.

Onderzoekers zijn er nog niet achter of de ziekte wordt veroorzaakt door een virus of door een bacterie. Daarom is de WHO bezorgd. ,,Als het iets is als een nieuwe griepsoort, dan kan de ziekte zich zeer snel over de wereld verspreiden'', aldus David Heyemann van WHO. De organisatie heeft elf gerenommeerde laboratoria ingeschakeld om zo snel mogelijk achter de oorzaak van SARS te komen.

Inmiddels zijn in Australië twintig mensen met SARS-symptomen in het ziekenhuis opgenomen. Twee van hen verkeren in kritieke toestand.

Nieuw geval

Ook in Israël is vermoedelijk het eerste besmettingsgeval ontdekt. Een 33-jarige man die onlangs voor zaken naar Hongkong was geweest, werd maandagavond met klachten in een ziekenhuis in Tel Aviv opgenomen. De autoriteiten proberen nu contact te zoeken met alle passagiers die in hetzelfde vliegtuig als de man zaten.

In Hongkong zijn 123 mensen met de ziekte geïnfecteerd. Van hen hebben er 111 ernstige longontsteking. Uit angst dat de ziekte zich in de straten van de dichtbevolkte stad verspreidt, werkten buschauffeurs met mondkapjes op. Ouders van kinderen met koorts is geadviseerd hun kinderen niet naar school te sturen.

Het breidt zich uit......................

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')