quote:Nee, afschrijvingen maak je op objecten die zijn waarde verliezen. Net als een huis is een voetbalvereniging normaal gesproken een waardevast object. Een auto is na 5 jaar nog maar een klein deel van zijn oorspronkelijke waarde waard. Een huis is na 5 jaar meestal meer waard dan het oorspronkelijk heeft gekost. Afschrijven op een huis doe je dus niet.
Op zaterdag 15 maart 2003 20:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
is dat zo..?? ik vraag me dat af. Een "afschrijving op investeringen" staat toch op een andere plaats op de balans dan een "deelneming in".
Ow en er staat meen ik ook nog een bedrag van 10 miljoen euro aan achterstallige belastingen niet op de balans
De waarde van een voetbalvereniging is moeilijk in geld uit te drukken, zeker omdat een club het ene jaar geen kont waard is, en het jaar daarna veel waard kan zijn. Dit komt omdat de waarde van een vereniging wordt bepaald door de spelers.
Ik denk dat dit gewoon als een verlies van 13 miljoen wordt afgeboekt. Gekocht voor 13 miljoen, verkocht voor 1 euro. Resultaat op de balans: -12.999.999 euro.
Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar ook al wordt er wel afgeschreven dan nog wordt het nu in 1 keer verekend waardoor het een theoretische verlies is. Extra geld raakt ajax er nu niet meer aan kwijt.
Die 10 miljoen is ook al betaald geloof ik.
quote:Volgens het UN van gisteren ook niet.
Op zondag 16 maart 2003 12:44 schreef CAZZO het volgende:
die 10 miljoen aan de belasting is echt nog niet betaald volgens de NRC van gisteren
quote:Inderdaad, maar dat moet dus nog gebeuren. Tel daar de miskoop van ene Mido bij op, en de belasting en we hebben het over een bedrag waar we utreg mee kunnen redden
Op zondag 16 maart 2003 12:39 schreef Merkowitz het volgende:
Ik denk dat dit gewoon als een verlies van 13 miljoen wordt afgeboekt. Gekocht voor 13 miljoen, verkocht voor 1 euro. Resultaat op de balans: -12.999.999 euro.
quote:
Na de moeilijke start van het seizoen, waarbij de jeugdigde ploeg moeite had te wennen aan het niveau, is de A1 van Ajax nu volledig op stoom gekomen.De ploeg won vanmiddag met maar liefst 10-1 van FC Twente. Maduro (2), Esajas (2), Vermaelen, Cameron, Muller van Moppes, Benson Archia, Elmas en een eigen doelpunt zorgden voor het tiental treffers. De ploeg staat door het verlies van Vitesse A1 tegen de nummer 2 Heerenveen nog maar vijf punten achter de koploper. In punten staat het gelijk met de Friezen. Die hebben echter nog wel een wedstrijd minder gespeeld.
quote:goed voor Cazzo
Op zondag 16 maart 2003 12:57 schreef keeper het volgende:
Nu we het toch over 10-en enzo hebben:
[..]
quote:Mido moet nog verkocht worden, die is alleen voor een paar maanden verhuurd waarna die definitief verkocht wordt.
Op zondag 16 maart 2003 12:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
Inderdaad, maar dat moet dus nog gebeuren. Tel daar de miskoop van ene Mido bij op, en de belasting en we hebben het over een bedrag waar we utreg mee kunnen redden
Doet pijn he, dat Ajax wel kan blijven bestaan in moeilijke tijden en Utreg niet
quote:Ja het resultaat voor dit jaar wordt nog negatief, maar dat is een resultaat dat is geen verlies. De 10 miljoen is een verlies aangezien dat nog niet [schijnbaar] betaald is. Mido wordt sowieso nog niet afgeboekt omdat die nog in bezit is en nog zeker waarde vertegenwoordigd. Dat zal een verlies worden voor het komende boekjaar.
Op zondag 16 maart 2003 12:48 schreef Frenkie het volgende:[..]
Inderdaad, maar dat moet dus nog gebeuren. Tel daar de miskoop van ene Mido bij op, en de belasting en we hebben het over een bedrag waar we utreg mee kunnen redden
Dus wat hebben we nu echt.
Een negatief deelresultaat van 22.999.999 euro. [hiervan 10 miljoen verschuldigd]
Tel hierbij de 13 miljoen inkomsten van de CL en dan zitten we nog maar op een resultaat van - 8.999.999 miljoen.
Jullie moeten wel realiseren dat het hier om een resultaat gaat en niet om een verlies.
Er worden hier steeds dingen door elkaar gehaald. Het klinkt leuk dat ajax een negatief resultaat heeft van 25 miljoen euro. Dat het eigenlijk een winst is met een negatief eindresultaat op de balans daar loopt iedereen overheen.
Kunnen jullie het nog volgen? ![]()
Ajax maakt 13.000.000 - 10.000.000 winst dit jaar. [puur even gekeken naar de cijfers in dit topic] Het resultaat op de balans is echter
-8.999.999 door het verkopen van de belgische vereniging.
De club wordt dus minder waard, maar de liquide middelen stijgen.
Voor de aandeelhouders is dit een slechte zaak [kleiner eigen vermogen, minder waarde van de club, minder waarde van het aandeel.]
maar ajax zelf heeft er bijster weinig last van.
16/3/2003 19:13
Het meespelen van Hatem Trabelsi, komende woensdag in het Champions League-treffen met AS Roma, is twijfelachtig. De Afrikaan viel in de wedstrijd tegen Excelsior uit met een geblesseerde enkel.
Ronald Koeman toonde zich na afloop van dat duel not amused. 'Mocht Trabelsi inderdaad niet fit genoeg zijn, dan is dat een lelijke streep door de rekening', sprak de Ajax-coach. 'Hij trapte half in de grond toen hij wilde schieten en ging daarbij door zijn enkel.'
Koeman wilde Cristian Chivu en Tomás Galásek eigenlijk sparen, maar moest de Roemeen door nood gedwongen toch inbrengen. Eigenlijk had de coach nog meer rust willen geven, maar gezien het belang dat hij ook nog altijd aan de competitie hecht, zou dat een onverantwoorde beslissing zijn geweest.'
'Een aantal mensen is niet honderd procent fit genoeg om dit zware programma af te werken', aldus Koeman. 'Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan Rafael van der Vaart. Dat ik hem toch heb laten staan, heeft te maken met het belang van de competitie. We moeten minimaal tweede worden.'
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kut!
quote:Wat zal jij weinig te posten hebben als we woensdag gelijkspelen of winnen, zondag winnen en 16 april winnen
Op zondag 16 maart 2003 21:41 schreef chelloboy het volgende:
Woensdag uit de CL
Zondag uitgespeeld voor de Landstitel
16 April uit de Amstelcup
quote:Jij denkt dat je Zondag wint
Op zondag 16 maart 2003 21:56 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Wat zal jij weinig te posten hebben als we woensdag gelijkspelen of winnen, zondag winnen en 16 april winnen
quote:Ach, we hebben tenminste Nederland Europees een beetje op de kaart gezet.
Op zondag 16 maart 2003 22:23 schreef chelloboy het volgende:[..]
Jij denkt dat je Zondag wint
Echt geloof mij nou ajaks wint niks dit jaar,alleen die JC schaal daar mag je het mee doen.
quote:Geloof mij maar, deze zondag gaan we toch echt winnen
Op zondag 16 maart 2003 22:23 schreef chelloboy het volgende:[..]
Jij denkt dat je Zondag wint
Echt geloof mij nou ajaks wint niks dit jaar,alleen die JC schaal daar mag je het mee doen.
quote:In de onderste 2 dingen heeft ie wel gelijk.
Op zondag 16 maart 2003 21:56 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
Wat zal jij weinig te posten hebben als we woensdag gelijkspelen of winnen, zondag winnen en 16 april winnen
Hij is de soort Emile Ratelband van FOK, hij blijft altijd positief.
Zelfs als PSV 10 punten achter zou staan op Ajax met nog 3 wedstrijden te gaan zegt Chelloboy dat PSV nog kampioen wordt.
quote:
Op zondag 16 maart 2003 22:50 schreef GerardVanAs het volgende:Zelfs als PSV 10 punten achter zou staan op Ajax met nog 3 wedstrijden te gaan zegt Chelloboy dat PSV nog kampioen wordt.
Roma had dit wekend met 1-0 verloren, dus zo moeilijk kan het niet zijn!
quote:
Eerste operationele winst van Ajax sinds de beursgang
Amsterdam, 17 maart 2003
AFC Ajax heeft over de eerste zes maanden van het boekjaar 2002/2003 een gering verlies na belastingen geleden van 0,8 miljoen euro. Het vergelijkbaar resultaat over het eerste halfjaar van het vorig boekjaar verbeterde met 2,6 miljoen euro, met name veroorzaakt door opbrengsten uit het meespelen in de UEFA Champions League. Het vergelijkbaar resultaat bestaat overigens uit de geconsolideerde cijfers van AFC Ajax NV onder aftrek van de cijfers voor de Belgische en Ghanese deelnemingen. Via onderstaande link kunt u deze downloaden.
HALFJAARCIJFERS AFC AJAX NV PER 31 DECEMBER 2002
Het operationele resultaat is fors verbeterd met ¤ 7,8 miljoen ten opzichte van het voorgaande jaar. De netto-omzet is gestegen met 42,5% van ¤ 27,1 miljoen naar ¤ 38,6 miljoen. De totale bedrijfskosten zijn met ¤ 3,7 miljoen gestegen van ¤ 27,8 miljoen naar ¤ 31,5 miljoen. Het resultaat vergoedingssommen bedraagt ¤ 0,5 miljoen positief. Dit is ¤ 2,9 miljoen minder dan over het eerste halfjaar van 2001/2002.
quote:Ik wacht op Frenkie's analyse.
Op maandag 17 maart 2003 10:43 schreef GerardVanAs het volgende:
Zo, even een positief berichtje tussendoor;
[..]
quote:Ik eigenlijk ook, was ook de voornaamste reden om het hier te posten.
Op maandag 17 maart 2003 23:17 schreef keeper het volgende:[..]
Ik wacht op Frenkie's analyse.
Toen Koeman net aangesteld werdt, riep iederen: "we kijken wel als Koeman een tijdje trainer is, voordat we weer valse hoop krijgen" niet iedereen had zoveel vetrouwen is de zoveelste coach van Ajax in korte tijd. En kijk nu eens. Koeman heeft Ajax terug gebracht naar de vaderlandse top en de Europeese top (toegegeven Co heeft hier ook aan mee geholpen).
Toen Koeman aangesteld werd, had ik zelf ook geen verwachtingen meer. Vooral na de hoge verwachtingen die iedereen had over Co en Wouters, ik had geen zin meer in de zoveelste mislukking.
Maar uiteindelijk bleek een coach uit het Cruyf kamp toch de juiste keus te zijn.
Koeman bedankt!!!!!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |