Er is uiteraard wel een risico dat ze zwanger kan zijn.
Maar hoe groot is dat risico?
BVD. Quebekkie.
quote:95%
Op zaterdag 15 maart 2003 10:00 schreef Quebekkie het volgende:Maar hoe groot is dat risico?
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 10:05 schreef thecrook het volgende:[..]
95%
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 10:05 schreef thecrook het volgende:[..]
95%
[Dit bericht is gewijzigd door NietGroen op 15-03-2003 10:10]
samen = zeer zeer zeer kleine kans
quote:En als ze dan toch zwanger blijkt te zijn, dan kan je altijd nog beweren dat jij zeer waarschijnlijk niet de vader bent....
Op zaterdag 15 maart 2003 10:16 schreef punksquad het volgende:
niet klaargekomen = zeer kleine kans
tijdens menstruatie = zeer kleine kanssamen = zeer zeer zeer kleine kans
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 10:36 schreef Reco het volgende:[..]
En als ze dan toch zwanger blijkt te zijn, dan kan je altijd nog beweren dat jij zeer waarschijnlijk niet de vader bent....
quote:5e dag? Hoelang is die vriendin van jou ongesteld zeg?! Jezus, dat is niet gezond, 5 dagen heb ik nog nooit van gehoord.
Op zaterdag 15 maart 2003 10:00 schreef Quebekkie het volgende:
Hallo,
Mijn vriendin en ik hebben laatst sex gehad.
Zij was in de 5e dag van haar menstruatie, en de condoom is geknapt.
Ik ben niet klaar gekomen.Er is uiteraard wel een risico dat ze zwanger kan zijn.
Maar hoe groot is dat risico?BVD. Quebekkie.
quote:Ik heb nieuws voor je, dat is heel normaal hoor.
Op zaterdag 15 maart 2003 11:02 schreef 303 het volgende:[..]
5e dag? Hoelang is die vriendin van jou ongesteld zeg?! Jezus, dat is niet gezond, 5 dagen heb ik nog nooit van gehoord.
quote:4 tot 5 dagen is heel normaal hoor.
Op zaterdag 15 maart 2003 11:02 schreef 303 het volgende:
5e dag? Hoelang is die vriendin van jou ongesteld zeg?! Jezus, dat is niet gezond, 5 dagen heb ik nog nooit van gehoord.
quote:Ik ben 7 dagen ongesteld (technisch gezien..)
quote:Ovulatie?? Dat is toch dat er een nieuw ei gelegd word op de eierstok? Of wat bedoel je,? dat oude Ei zakt eerst weg inderdaad, maar dat kan tijdens het zakken gewoon bevrucht raken, dan klimt het ei weer terug en hecht het vast. Zo werkt dat. JUIST de dagen dat het ei zakt, is de kans op bevruchting enorm, door dat het sperma veel dichter bij het ei is.!
Op zaterdag 15 maart 2003 12:26 schreef Desdinova het volgende:
Ovulatie vind gemiddeld plaats ongeveer 12 dagen na menstruatie.. Eitje wordt afgebroken in 12u en niet 3 dagen.. sperma leeft 3 dagen.. Trek zelf je conclusie maar..
quote:ja theoretisch is dat zo hoefd niet altijd zo te zijn
Op zaterdag 15 maart 2003 10:08 schreef Realzm het volgende:
Het is toch zo dat 2 weken na de menstruatie pas wordt geovuleerd. Een eitje wordt binnen 3 dagen afgebroken, dus volgens mij hoef je je nergens druk over te maken..
maaruh het is wel maar een heel klein kansje
quote:
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 10:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als het ei aan het zakken is, dan is de kans op bevruchting juist heel groot. (de eindfase van de menstruatie) Het ligt eraan of het ei al was uitgestoten of niet.
quote:Misschien interessant om erbij te vertellen of je vriendin de pil slikt...
Op zaterdag 15 maart 2003 10:00 schreef Quebekkie het volgende:
Hallo,
Mijn vriendin en ik hebben laatst sex gehad.
Zij was in de 5e dag van haar menstruatie, en de condoom is geknapt.
Ik ben niet klaar gekomen.Er is uiteraard wel een risico dat ze zwanger kan zijn.
Maar hoe groot is dat risico?BVD. Quebekkie.
quote:idd niet zo erg slim van hem
Op zaterdag 15 maart 2003 16:21 schreef Nadientje het volgende:[..]
volges mij weet jij niet veel van het vrouwelijk geslacht
quote:Ik heb nieuws voor je, de ovulatie vindt niet tijdens de menstruatie plaats maar pas 1 a 2 weken later.
Op zaterdag 15 maart 2003 11:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik heb nieuws voor je, dat is heel normaal hoor.
quote:En dan is een vrouw vruchtbaar.
Op zaterdag 15 maart 2003 16:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik heb nieuws voor je, de ovulatie vindt niet tijdens de menstruatie plaats maar pas 1 a 2 weken later.
Alles erna en ervoor is de vruchtbaarheid miniem
quote:Maar spermacellen houden het (maximaal!) een dag of 2 à 3 uit. De drie dagen voor de eisprong zijn dus ook risicovol.
Op zaterdag 15 maart 2003 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
En dan is een vrouw vruchtbaar.
Voornamelijk een uur of 12.Alles erna en ervoor is de vruchtbaarheid miniem
quote:Wat wil je hier nou mee zeggen? Ovulatie is de eisprong.. dat het eitje loskomt van de eierstok en begint te 'wandelen' richting baarmoeder.. Het eitje word bevrucht in de eileider.. Vanaf de ovulatie leeft t eitje 12 uur..
Op zaterdag 15 maart 2003 15:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ovulatie?? Dat is toch dat er een nieuw ei gelegd word op de eierstok? Of wat bedoel je,? dat oude Ei zakt eerst weg inderdaad, maar dat kan tijdens het zakken gewoon bevrucht raken, dan klimt het ei weer terug en hecht het vast. Zo werkt dat. JUIST de dagen dat het ei zakt, is de kans op bevruchting enorm, door dat het sperma veel dichter bij het ei is.!
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 16:21 schreef Nadientje het volgende:[..]
volges mij weet jij niet veel van het vrouwelijk geslacht
5 dagen is normaal idd, maar de mijne is het meestal maar 3
quote:houden we het daar op
Op zaterdag 15 maart 2003 20:29 schreef Quebekkie het volgende:
Oftwel, de kans is klein.
quote:En BHFH zou wel eens wat Biologielesjes kunnen gebruiken
Op zaterdag 15 maart 2003 20:29 schreef Quebekkie het volgende:
Oftwel, de kans is klein.
quote:Ja idd..
Op zaterdag 15 maart 2003 20:31 schreef E.T. het volgende:[..]
En BHFH zou wel eens wat Biologielesjes kunnen gebruiken
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 15:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ovulatie?? Dat is toch dat er een nieuw ei gelegd word op de eierstok? Of wat bedoel je,? dat oude Ei zakt eerst weg inderdaad, maar dat kan tijdens het zakken gewoon bevrucht raken, dan klimt het ei weer terug en hecht het vast. Zo werkt dat. JUIST de dagen dat het ei zakt, is de kans op bevruchting enorm, door dat het sperma veel dichter bij het ei is.!
quote:wat heb ik fout dan? Het ei zakt toch, omdat het zwaarder wordt naarmate het ouder is
Op zondag 16 maart 2003 15:20 schreef Edelweiss het volgende:[..]
Sorry, maar je slaat de plank echt helemaal mis... Verdiep je eens in de fysiologie van de reproductie van de vrouw, jongeman !
quote:Das echt wel normaal hoor!
quote:En jij bent dan ook een man. Ik niet, en ik ken het...
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 12:26 schreef Desdinova het volgende:
Ovulatie vind gemiddeld plaats ongeveer 12 dagen na menstruatie.. Eitje wordt afgebroken in 12u en niet 3 dagen.. sperma leeft 3 dagen.. Trek zelf je conclusie maar..
quote:Jij had zeker geen voldoende voor dat hoofdstuk bij biologie
De kans dat ze zwanger raakt (ik ga er even van uit dat ze de pil niet slikt, anders was er helemaal niets aan de hand ) is zo goed als 0
Maak je dus geen zorgen.
Waarom is dat zo: je vriendin zat aan het einde van de menstruatie (oftewel het afvoeren van de voedingsbodem van een bevruchte eicel) en dus bijna aan het begin van een nieuwe cyclus. De eerstvolgende eicel rijpt tijdens de eerste twee weken van de cyclus, en daarna vindt de eisprong plaats. In die periode kan het eitje bevrucht worden door een zaadcel.
Omdat sperma maar hooguit een paar dagen in leven blijft is er tegen de tijd dat de eisprong plaatsvindt geen levend zaad meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |