abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2003 @ 00:35:11 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_9130987
Sinds dat ik begin dit jaar een HBO-opleiding doe en al helemaal sinds dat ik sinds vorige maand 20 ben geworden is me ma opeens heel erg bemoeïerig geworden.
Ik kan in haar ogen niets goed doen, alles moet alleen maar beter...
Heb met mn vriendin afgesproken dat ik haar straks ga ophalen van haar schoolfeest. Komt me ma net binnen en loopt alleen maar te verkondigen en dat ze het niet mee eens en dat ze het niet begrijpt van haar ouders. Toen heb haar duidelijk proberen te maken dat het MIJN leven is en MIJN keuzes zijn die ik maak, maar dat begrijpt ze niet of wil ze niet begrijpen.

Wordt er nou echt gek van...

En dat te bedenken dat zij zelf op mijn leeftijd al lang breed getrouwd was en op haar zelf woonde.

Wanneer zou ze nou eindelijk eens begrijpen dat het kleine jongetje groot geworden is en zn eigen keuzen wil maken?

So we just called him Fred
pi_9131012
Ze zit in de overgang denk. Heeft mijn moeder ook last van
pi_9131027
Op het moment zou zie dit voor haarzelf ook wel enigzins zelf afvragen...
Maarja... moeders instint...
Ik ken het...
Je moet gewoon duidelijk naar haar toe zijn dat jij je eigen leven leeft en dat ze dat maar moet accepteren... Wat jij dus al wel hebt gedaan.
Wacht dus even de reactie van haar kant af verder.
pi_9131081
Is het wellicht dat de problemen zijn begonnen dat je een vriendin hebt gekregen. Sommige moeders krijgen dan ineens het "schoonmoeder" syndroom. Zelf heb ik er weinig last van gehad, maar je hoort het wel vaker.

Het is vaak lastig om dit soort zaken met je ouders te bespreken (vind ik tenminste wel). Ik heb ooit zoiets bij de hakken gehad en knallende ruzie gehad met m'n ouders. Daarna zijn ze gaan inzien dat ik mijn eigen leven heb en de verwachtingen m.b.t. mij zijn bijgesteld. Nadeel is dat we wat afstandelijker met elkaar omgaan, maar ik kan wel mijn eigen leven en keuzes maken. Nu ze zien dat het best prima met mij gaat wordt het wel weer beter.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om buitenshuis woonruimte te gaan zoeken. Ik merkte sterk dat ik na een tijdje buitenshuis gewoond te hebben het heel lastig was om weer een tijd thuis te wonen. Je levensstijl is anders en dat is soms moeilijk van elkaar te accepteren. Wel is het heel interessant om op jezelf te gaan wonen (of bij anderen in huis). Je leert meteen dat sommige dingen ook anders kunnen. Je gaat ook opeens wat eigenaardigheden van je ouders zien, die je anders niet opvallen.

zaterdag 15 maart 2003 @ 00:47:52 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_9131215
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:35 schreef FredvZ het volgende:
En dat te bedenken dat zij zelf op mijn leeftijd op haar zelf woonde.
Als jij dat nou ook doet ben je overal vanaf, zolang je bij je ouders woont heb je niet te miepen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_9131653
ik denk eerder dat je moeder problemen heeft met het loslaten van haar kind, maar kop op, deze fase duurt meestal niet zo lang. als deze fase toch langer duurt dan je verwacht had moet je maar eens een gesprek met je moeder aanknopen, het is tenslotte een van de mensen in je leven die je het beste kent
The reason grandparents and grandchildren get along so well is that they have a common enemy. | Bluelight.RU | Echte vrijheid? - Vrijmetselarij.NL
pi_9152971
quote:
Sinds dat ik begin dit jaar een HBO-opleiding doe en al helemaal sinds dat ik sinds vorige maand 20 ben geworden is me ma opeens heel erg bemoeïerig geworden.
Heb met mn vriendin afgesproken dat ik haar straks ga ophalen van haar schoolfeest. Komt me ma net binnen en loopt alleen maar te verkondigen en dat ze het niet mee eens en dat ze het niet begrijpt van haar ouders. Toen heb haar duidelijk proberen te maken dat het MIJN leven is en MIJN keuzes zijn die ik maak, maar dat begrijpt ze niet of wil ze niet begrijpen.

En dat te bedenken dat zij zelf op mijn leeftijd al lang breed getrouwd was en op haar zelf woonde.

Wanneer zou ze nou eindelijk eens begrijpen dat het kleine jongetje groot geworden is en zn eigen keuzen wil maken?

ik ken het... heb ik ook wel beetje last van. het enige dat werkt is duidelijk zijn. ff voor een keer niet aardig blijven maar kickin' hard gaan.. ff schreeuwen werkt altijd, maar later wel weer goed maken.. je moet iig zeggen dat je nou 20 bent en al wel volwassen genoeg bent om sommige dingen zelf te beslissen..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_9153003
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 00:47 schreef static het volgende:

[..]

Als jij dat nou ook doet ben je overal vanaf, zolang je bij je ouders woont heb je niet te miepen.

Dat is wel heel erg snel gezegd, dat hij bij zijn ouders woont wil niet zeggen dat zij zijn leven kunnen regelen.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  zondag 16 maart 2003 @ 11:50:53 #9
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_9153107
gewoon je eigen gang gaan, niet gaan schreeuwen of zeuren, maar gewoon meepraten en vervolgens je eigen keuze maken...op een geven moment dringt de boodschap wel door....
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zondag 16 maart 2003 @ 17:07:51 #10
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9159209
quote:
Verlaat het huis
Dizzy new heights..
  zondag 16 maart 2003 @ 17:08:33 #11
7286 mickael
All I want...
pi_9159224
quote:
Op zondag 16 maart 2003 17:07 schreef Wrong het volgende:

[..]

Verlaat het huis

Op kamers is de makkelijkste optie en tevens een hele leuke... vrijheid is echt heerlijk.
Studentikoos Nederland! Utrecht is dé studentenstad!
  zondag 16 maart 2003 @ 17:09:27 #12
50720 Wrong
Blinded by the lights..
pi_9159244
quote:
Op zondag 16 maart 2003 17:08 schreef mickael het volgende:

[..]

Op kamers is de makkelijkste optie en tevens een hele leuke... vrijheid is echt heerlijk.

Maar ook de meest logische. Valt me sowieso op dat er zo veel mensen van rond de 20 nog thuis wonen
Dizzy new heights..
pi_9159297
Ik ken het , het overbezorgde mam syndroom. Uit huis gaan is inderdaad een betere oplossing , maar dan ben je er nog niet van af , ik heb een ma die elke dag blijft bellen om te controleren hoe het met me is .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_9162210
quote:

herkenbaar, beangstigend herkenbaar ... hier ook, ik kom net mijn nest uit zit hier in mijn box voor de PC ... komt mijn ma altijd gelijk al binnen en maar schreeuwen (ze praat nooit rustig) tegen mij wat ik allemaal nog moet doen, dan zeg je mens krijs niet zo ik ben godverdomme net 30 seconden mijn bed uit, dan is ze even 5 minuten rustig en dan begint ze weer alleen nu nog langer en harder.

het wordt tijd dat ik het huis uitga

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  woensdag 19 maart 2003 @ 11:36:56 #15
50838 marieke200
bloemekes in wei
pi_9227180
Waarom ga je niet op jezelf wonen?? Heb je ook geen "last" meer van je moeder. En daarbij, moeder zijn wel vaker iets te bemoeierig.
  woensdag 19 maart 2003 @ 11:44:29 #16
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_9227408
Ik ben een keertje blijven zitten op de middelbare school waardoor ik pas op mijn 19e op kamers kon. Was beter geweest als dat al 2 jaar eerder was gebeurd maar ok.

Ik lag dus ook regelmatig met m'n moeder overhoop, vond haar VEEEEL te betuttelend en altijd zeveren over allerlei onzin (in mijn ogen). Vanaf het moment dat ik op mezelf woon is dat veel beter gegaan. En hoe minder ik nu thuis kom (eens per maand), hoe beter het gaat eigenlijk. Elk weekend nog thuis zitten dat werkt ook niet.

Het is al 20x gezegd: doe jezelf een lol en ga zelfstandig wonen.

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')