abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9128916
Via een goede vriend van mijn moeder weet ik dat er een huis leeg is, in een wijk in Rotterdam, waar ik heeeel erg graag wil wonen.

Ik ga er morgen kijken. Die vriend handeld het namelijk allemaal af, het was van een rusische vluchtelinge, en die is net het land uitgezet.
Ze heeft een huurschuld.
Echter. De woning is van het WBR, en dat is dus een woningbouwvereniging.
Het is een doorstroom woning, en ik sta al wel weer drie jaar ingeschreven. Maar heb denk ik pas recht op die woning na een jaar of acht.
Heb dus alleen het voordeel dat ik ongeveer de enige ben die dit weet, en zij dus ook de sleutels nog niet hebben ed.
Nu vrees ik dat onderhuren van de russiche schone niet gaat werken.
Dus ik zal met het WBR moeten gaan praten. Ik woon nu in Delft, en wil dus erg graag naar Rotterdam.
Iemand een tip om het wbr zover te krijgen mij dat huis te geven?
Breek er al twee dagen mijn hoofd over, en doe geen oog dicht. Zo graag wil ik het, maar jha, daar heeft het wbr denk ik niet veel boodschap aan.
HELP!
P.S, ik schilder het, alles. Maakt me niet uit! het wbr hoeft er absoluut geen poot naar uit te steken. Het kan me niet schelen of er gaten in de muren zitten, of dat het schoon is, of wat dan ook. helpt dat?

sub/
  vrijdag 14 maart 2003 @ 22:51:03 #2
45621 Suzanna
Mama van...
pi_9128952
wil je echt perse DAT huis?
pi_9128965
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 22:51 schreef Suzanna het volgende:
wil je echt perse DAT huis?
Nee, maar perse een huis in die omgeving, en die kansen zijn vrij klein, en meestal vreselijk duur en klein. Dit is groot en goedkoop.
Daarbij wil ik alweer zeker een jaar weg hier, en naar Rotterdam. Dus jha, en nee
Ik ben in die buurt ongeveer tevreden met een tent in het plantsoen. Maar dit is zeg maar echt het meest ideale
sub/
  vrijdag 14 maart 2003 @ 23:02:32 #4
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_9129165
dat kan je schudden
zzz
pi_9129348
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:02 schreef L.Denninger het volgende:
dat kan je schudden
Maar als je het niet probeerd, krijg je het zeker niet... toch?
Volgends mijn moeder zijn ze bij het WBR relatief gevoelig voor verhalen. En het kost me echt absoluut geen moeite om ze daar huilend te vertellen dat dit het huis is waar we onze kinderen willen krijgen, en dat ik in rotterdam allerlij sollicitaties heb lopen ed. (is trouwens ook nog redelijk waar) En waarom ik er zo graag wil wonen, en waarom ik uit delft weg wil ed.
Kom nl zelf uit Rotterdam, en ben in die buurt opgegroeid.
Helpt dat?
sub/
pi_9133714
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:10 schreef mantamanta het volgende:

Volgends mijn moeder zijn ze bij het WBR relatief gevoelig voor verhalen.

WBR is inderdaad zeer gevoelig voor verhalen, mits ze zelf het verhaal sappig genoeg vinden. En of het jouw op die manier lukt geen idee. Wij hoefden niets sappigs te verzinnen, alleen de situatie maar uitteleggen die zeker destijds ernstig genoeg was om in aanmerking te komen voor een ander huis. (of het moet normaal zijn dat je wegens lichamelijke gebreken je woning niet uit kan wegens een te smalle gang die niet uittebreken valt) Maar we moesten het gewoon op de reguliere wijze doen net als duizende anderen. Ruimtegebrek, rolstoelproblematiek, een niet functionele keuken voor iemand met lichamelijke gebreken intresseerde ze geen hol. Hadden we van te voren rekening mee moeten houden. (of ik van te voren wist dat ik dik een jaar op bed kwam te liggen en gebruik moest gaan maken van een rolstoel en andere hulpmiddelen.)

maar evengoed succes

pi_9134182
je krijgt voorrang als je écht een goede reden hebt om te verhuizen, bijvoorbeeld als je nu geen onderdak hebt en dus per se een huis nodig hebt...

maar ik denk dat het huis gewoon eerst ter huur komt te staan, zodat mensen erop kunnen reageren, en dat je dan pas kan reageren op het huis. Als je nu reageert moet je denk ik wachten totdat het huis echt te huur heeft gestaan, en dan kijken ze wie het minste wachttijd heeft...

denk dus niet dat het je gaat lukken

Strawberry Flavour..
pi_9143013
De buurman heeft net zijn huis doorgegeven aan een vriend. het kan dus wel.
maar of het ons lukt.. geen flauw idee. Hoop het wel, ben er vandaag geweest.. is echt super.
Geen 4 maar 3 kamers, en dat is prima, hoef ik nl geen twee kinderen te hebben, en een waanzinnige woonkamer van 11 bij 4, en super licht.
Sta wel drie jaar op de lijst, maar vrees dat dit niet genoeg is.

Heb maandag gesprek, dus we zien wel.

sub/
pi_9143056
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 08:21 schreef Knorretje het volgende:

[..]

WBR is inderdaad zeer gevoelig voor verhalen, mits ze zelf het verhaal sappig genoeg vinden. En of het jouw op die manier lukt geen idee. Wij hoefden niets sappigs te verzinnen, alleen de situatie maar uitteleggen die zeker destijds ernstig genoeg was om in aanmerking te komen voor een ander huis. (of het moet normaal zijn dat je wegens lichamelijke gebreken je woning niet uit kan wegens een te smalle gang die niet uittebreken valt) Maar we moesten het gewoon op de reguliere wijze doen net als duizende anderen. Ruimtegebrek, rolstoelproblematiek, een niet functionele keuken voor iemand met lichamelijke gebreken intresseerde ze geen hol. Hadden we van te voren rekening mee moeten houden. (of ik van te voren wist dat ik dik een jaar op bed kwam te liggen en gebruik moest gaan maken van een rolstoel en andere hulpmiddelen.)

maar evengoed succes

Jezus wat een honden!
Ze hebben nl vrij regelmatig best een huis leeg, en hadden je dat dus ook zo kunnen geven. of dat aan de specifieke eisen zou voldoen weet ik natuurlijk niet.
Maar wanneer je gewoon urgent bent heb je ook pas na een jaar ofzo een huis. Kun je een jaar lang je huis niet uit
sub/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')