hoe moet je daarop reageren....
wat moet je zeggen als ze zegt... dat ze der binnenkort toch een punt achter zet en alles dan over is ???
iemand enig ideej hoe hierop te reageren ???
Hoe dan ook zou ik haar toch zeker aanraden om naar de huisarts te gaan. Die kan haar doorsturen naar een psychiater. Gedachten over zelfmoord e.d. zijn geen gedachten waar iemand te lang mee moet rondlopen.
ik weet niet of dit bij jouw vriendin werkt.. maar ik heb zelf ook borderline en dit zijn dingen die bij mij wel altijd werken...
quote:jupz ze heeft idd borderline..
Op vrijdag 14 maart 2003 18:47 schreef MUUS het volgende:
Is er al vastgesteld dat ze borderline heeft?
quote:[INFORMATIEF] Borderline persoonlijkheidsstoornis.
Op vrijdag 14 maart 2003 18:49 schreef VinceCarter het volgende:
wat is borderline dan precies?
quote:Dan loopt ze, mag ik toch hopen, bij een psychiater. Zo niet : dan mag dat wel tijd worden.
Op vrijdag 14 maart 2003 18:52 schreef supersaai het volgende:[..]
jupz ze heeft idd borderline..
is al langer bekend en vastgesteld
Het is echt belangrijk dat ze met een arts gaat praten, want dit soort gedachten zijn echt niet goed om mee te blijven rondlopen. Misschien kan haar medicatie aangepast worden.
Ga iig met haar naar de dokter!
Kijk effe in "Moderne psychiatrie schrijver Culberg"
Ik wens je in ieder geval wel sterkte
quote:Ik denk dat in genoemd topic net zo'n goede, zo niet betere info staat
Op vrijdag 14 maart 2003 19:43 schreef Separeertje het volgende:
Kijk effe in "Moderne psychiatrie schrijver Culberg"
Ik wens je in ieder geval wel sterkte
Misschien niet zo heel erg bekend fenomeen, maar Borderline is the worst case scenario... Iemand waarbij borderline wordt geconstateerd is getekend voor het leven. Daar kom je echt nooit meer vanaf.
Een tijd geleden riep een meisje ook ineens dat ze 80 % borderline had. Achteraf blijkt het een schreeuw om aandacht... Per ongeluk achter gekomen natuurlijk.
Je moet maar eens naar een psychische inrichting gaan, en het woord "borderline" laten vallen.
quote:Wellicht een goed plan als je niet zomaar met allerlei vooroordelen strooit. Borderline valt heel goed te behandelen als de persoon in kwestie gemotiveerd is.
Op vrijdag 14 maart 2003 19:58 schreef V2i het volgende:
Misschien niet zo heel erg bekend fenomeen, maar Borderline is the worst case scenario... Iemand waarbij borderline wordt geconstateerd is getekend voor het leven. Daar kom je echt nooit meer vanaf.
Ik ben er ook pas afgelopen maandag achtergekomen dat het hele verhaal verzonnen was, dus misschien dat ik niet helemaal objectief hiernaar kan kijken...
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 20:19 schreef Moonah het volgende:[..]
Wellicht een goed plan als je niet zomaar met allerlei vooroordelen strooit. Borderline valt heel goed te behandelen als de persoon in kwestie gemotiveerd is.
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 07:58 schreef supersaai het volgende:
ze heeft het uitgemaakt
Oei
Vriendschappelijk of ?
Als t vriendschappelijk gegaan is probeer er dan alsnog als een goede vriend voor dr te zijn.
Is heel moeilijk maar je heb de kans misschien dat als ze haarzelf wat beter voelt dat t dan ook weer beter tussen jullie gaat?
quote:Jupz.... een goeie vriend wil ze wel dattik dat blijf..
Op zaterdag 15 maart 2003 10:30 schreef Lady_Faolan het volgende:[..]
Oei
Vriendschappelijk of ?
Als t vriendschappelijk gegaan is probeer er dan alsnog als een goede vriend voor dr te zijn.
Is heel moeilijk maar je heb de kans misschien dat als ze haarzelf wat beter voelt dat t dan ook weer beter tussen jullie gaat?
quote:Ik weet ook dat er behandelingen voor zijn, maar desondanks blijft het iets ongeneselijks
Op vrijdag 14 maart 2003 20:19 schreef Moonah het volgende:[..]
...Borderline valt heel goed te behandelen als de persoon in kwestie gemotiveerd is.
quote:Als je het niet trekt heeft het idd weinig zin.
Op zaterdag 15 maart 2003 21:31 schreef supersaai het volgende:maar ik denk dattik der zelf aan onderdoor ga,.... als we wel langer een relatie zouden hebben.... goede vrienden is ok!
quote:Tja, ik heb zelf het idee (en mensen in mijn omgeving bevestigen dat gelukkig) dat ik toch echt wezenlijk veranderd ben...
Op zondag 23 maart 2003 00:20 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ik weet ook dat er behandelingen voor zijn, maar desondanks blijft het iets ongeneselijks
Want hoe kan een stoornis in je persoonlijkheid genezen worden? Je persoonlijkheid heb je altijd al gehad en zul je, mijns inziens, ook blijven houden (hetzij wat "bijgeschaafd")
quote:Dit ben ik met je eens. Heb ik al eens een stukje over geschreven.
Overigens vind ik de naam "emotionele regulatiestoornis" de lading veel beter dekken.
quote:Je persoonlijkheid kan getraind worden , daardoor beter worden . Zo heb ik op therapie geleerd bepaalde dingen eerder te signaleren en daardoor juist te minderen als dat hele poos volhoud train je persoonlijkheid ook . Bij mij is juist als ik uitleg wat Borderline is een of andere muts gaat lopen zeggen oh maar dat heb ik ook en dan kan ik uitleggen dat iedereen die kenmerken heeft maar het bij mij dus uitvergroot is . Ten tweede haalt de media af en toe rare voorbeelden naar voren van Borderline en denken ze meteen dat iedere Borderliner zo is , door in plaats 2 verschillende mensen neer te zetten , de een met een lichtere gradatie , en de ander met zwaarder.
Op zondag 23 maart 2003 00:20 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ik weet ook dat er behandelingen voor zijn, maar desondanks blijft het iets ongeneselijks
Want hoe kan een stoornis in je persoonlijkheid genezen worden? Je persoonlijkheid heb je altijd al gehad en zul je, mijns inziens, ook blijven houden (hetzij wat "bijgeschaafd")
Overigens vind ik de naam "emotionele regulatiestoornis" de lading veel beter dekken. Bij borderline denken veel mensen al gauw dat iemand schizofreen is / psychoses heeft (terwijl dat lang niet altijd zo is).
Ik las trouwens op een andere site dat borderline heel veel overeenkomsten heeft met ADHD
quote:Ik denk dat ook dit niet voor iedereen met borderline opgaat. Het ligt eraan waar je 'accent' ligt. Bij mij is iig nooit aan ADHD gedacht.
Op zondag 23 maart 2003 16:37 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Het klopt dat het ook enigzins op Adhd lijkt , zo is het bij mij begonnen , we dachten eerst dat het Adhd was en dat wilden we uitzoeken , en toen bleek het een mengeling te zijn van Borderline en de ADD (adhd zonder de hypervorm)
Topicstarter, als je qua emoties zelf stevig in je schoenen staat, en als ze het toelaat, zou ik alle hulp aan haar geven die ze nodig heeft. Maar laat je niet snel verleiden in het opnieuw oppakken van een serieuze relatie met haar. Persoonlijk was ik niet sterk genoeg om mijn ex te helpen en dat vind ik erg jammer.
Sterkte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |