abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9117952
Mijn oudste kat, Eva komt uit het asiel.

Ik heb haar in januari 1998 gekregen en ben er nog steeds erg gelukkig mee. Ze is lief, knuffelig en gewoon een heerlijk beest. Ze kan lekker van zich afbijten tegen onze andere twee katten en verder moet en zal ze altijd bij mij slapen, in mijn knieholte

Hoe is ze in het asiel gekomen?

Op aanraden van buren van een bepaalde flat in Utrecht heeft de politie in '97 daar een inval gedaan met de dierenbescherming.

Wat troffen zij aan? In een twee kamer flatje liepen rond de 50 katten (waaronder de mijne). Ze waren zwaar ondervoed, mishandeld en uitermate bang. Ze liepen in hun eigen vuil in een donkere afgesloten flat.

Helaas hebben ze er ook dode katten gevonden die er al geruime tijd lagen

De helft van de katten konden ze niet meer redden door te ernstige verwondingen en ziektes.

Mijn eefje was zwaar ondervoed, haar staart was een stuk afgeknipt, ze was geslagen en ze was zwanger van dode babies

Gelukkig is het nu een happy kat die gezond is, ze is alleen als de dood voor riemen, kooitjes en plotselinge geluiden en bewegingen. Ze wordt compleet panisch van die dingen.

Hoe is jouw huisdier in het asiel terecht gekomen?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_9118526
Ik heb geen huisdier...en als ik er ooit een neem zal dat niet uit het asiel zijn. Je weet nooit wat er met die beestjes is gebeurd, en zoals bij een hond het geval is kunnen de eerste paar weken bepalend zijn voor zijn gedrag in z'n verdere leven.
Dus als hij pech heeft bijt 'ie je of bijvoorbeeld je kinderen.
Zoiets wil ik niet op m'n geweten hebben.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 15:18:04 #3
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_9118555
Heeft de kat eindelijk toch een goed leventje gekregen.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_9119433
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 15:16 schreef jochem8 het volgende:
Ik heb geen huisdier...en als ik er ooit een neem zal dat niet uit het asiel zijn. Je weet nooit wat er met die beestjes is gebeurd, en zoals bij een hond het geval is kunnen de eerste paar weken bepalend zijn voor zijn gedrag in z'n verdere leven.
Dus als hij pech heeft bijt 'ie je of bijvoorbeeld je kinderen.
Zoiets wil ik niet op m'n geweten hebben.
Vandaar dat ze in het asiel gedragstesten doen met de dieren zodat je weet wat voor karakter het dier heeft als je het meeneemt.

Wij hebben onze kruising golden retriever - labrador Senna uit het asiel.

Net uit het asiel

Nu

Ze is door de dierenambulance van straat gehaald. Ze woog nog maar tien kilo en was zwaar ondervoed, had allerlei ziekten en was een heel zielig scharminkeltje. Het vermoeden bestaat dat ze verwaarloosd en mishandeld werd bij haar vorige baas. Hoe ze op straat terecht is gekomen blijft een gok; of ze is weggelopen of ze is gedumpt.

Toen wij haar in huis kregen woog ze amper 11 kilo en was ze een schim. Niemand mocht te dichtbij komen want dat vond ze eng. Onze andere hond (golden retriever) mocht ook niet te dichtbij komen want dan ging ze grommen. Ook konden we haar niet onverwacht aanhalen of over haar kont aaien want dan werd ze heel bang (vandaar ook het vermoeden dat ze mishandeld werd).
Nu weegt ze zeker 20 kilo, heeft een schitterende vacht, is op hondencursus geweest en geslaagd als beste van de klas en is het een heel lief, vrolijk en aanhankelijk beest geworden. Ze is heel dikke maatjes met Zito; ze spelen en knuffelen (ja echt ) elke dag.

We zijn hartstikke blij met Senna en het is een heel goed gevoel dat we haar een goed leven kunnen geven. We zijn heel actief met onze honden; wandelen, fietsen, zwemmen, spelen. Ze krijgen heel veel liefde en aandacht. Ze heeft een goed thuis bij ons mag ik wel zeggen.

#geen
pi_9122124
Leuk topic!!!

Ik heb ook ooit een kat uit het asiel gehad.
Echt een lievie, wel superbang en andere aparte dingetjes.
Eten durfde hij bijna niet...
Als de deurbel ging racede hij 2 trappen op,en bleef net zolang zitten in een donker hoekje tot het bezoek weer weg was.
Dan sloop hij naar beneden.. en keek erg bang om zich heen.
Op schoot ging ie alleen bij mijn oudste zoon, die engelengeduld met hem had.
Helaas is ie weggelopen toen ie een jaar of 6 bij ons was

vrijdag 14 maart 2003 @ 18:19:24 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9122868
quote:
Ja, ze had blaasgruis, alleen was dat bij de vorige eigenaars niet bekend. Die kenden haar alleen als Polle die overal plaste en dat vonden ze blijkbaar vervelend. Ze dachten ws omdat het al een asielkat was, dat het een diepliggender probleem was. Niet dus
Bovendien dachten ze ws dat Polle's dieetvoer (speciaal blaasgruisvoer) hen teveel geld zou kosten, wat erg meevalt, omdat katten gauwer vol zitten door dat speciale voer...

Een huisdier uit het asiel is trouwens niet gratis, Polle kostte mij 65 euro. Maar ze is dan ook inge-ent, ontwormd, gechipt en ze wordt of is al gratis gesteriliseerd.

Polle

Ze heeft trouwens vannacht voor 't eerst bij ons op 't bed geslapen

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  † In Memoriam † vrijdag 14 maart 2003 @ 18:42:48 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_9123376
Mijn eerste 2 katten uit het asiel (wonen bij mn moeder) heb ik als humpies van 4 weken meegenomen als gastouder om ze tam te krijgen. Ze werden tam, alleen vielen mn moeder en ik voor de 2 nog wat wilde katjes van het nest (van 4) Kaatje & Floris zijn nu 8 jaar.

Daarna kwam er een hond, Beer van 18 (tervurense herder) die ving ik op omdat het te koud was in het asiel. Ik werkte overigens in het asiel. Beer is op zijn 19de ingeslapen toen hij echt helemaal op was (te laat naar mijn meing) hij woonde bij een ander opvang gezin. Ik kon hem niet houden omdat hij mij steeds beet, voornamelijk in mijn rug.

Shaka Zulu, heb ik als kitten meegenomen, was een wilde die niet tam te krijgen was, hij is nog wild en past prima bij ons in huis. Hij woont onder ons bed of achter de radiator in de woonkamer. Wij verwachten alleen dat hij op de bak poept en piest en het enige wat hij van ons verwacht is voer en water. Als wij allemaal naar bed zijn wil hij nog wel eens een wandelingetje door het huis maken en "spoken" maar verder zien wij hem zelden. Ik ben ook de enige die hem (als het hem uitkomt) kan en mag aaien. Shaka Zulu is nu 6 jaar.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_9127049
Mijn Lucifer heb ik ook uit het asiel.

Hij is 4 jaar geleden met oud en nieuw weggelopen en heeft toen iets op zijn kop gehad waardoor hij helemaal gedesorienteerd was. Niet dat hij zijn volle verstand ooit heeft teruggekregen (dit konden ze trouwens vaststellen doordat hij niet meer rechtop kon lopen zonder te zwalken, hij een hoektand had waarvan ze konden zien dat die nog maar net afgebroken was en hij een bult op zijn kop had)
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_9128994
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 18:19 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Een huisdier uit het asiel is trouwens niet gratis, Polle kostte mij 65 euro. Maar ze is dan ook inge-ent, ontwormd, gechipt en ze wordt of is al gratis gesteriliseerd.

Polle
[afbeelding]

Ze heeft trouwens vannacht voor 't eerst bij ons op 't bed geslapen

Wat een schitterende foto is dit!!!
#geen
  vrijdag 14 maart 2003 @ 22:55:02 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9129008
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 22:54 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Wat een schitterende foto is dit!!!

Dank je
Ik heb deze op een kaartje naar mijn ouders en broer gestuurd, bij wijze van geboortekaartje
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 14 maart 2003 @ 23:19:47 #11
344 Anja
Neil B. Formy
pi_9129546
Mijn hond Karzan.
Werd als pup al veel weggebracht naar pensions als het gezin weekend weg ging. Ook werd hij vaak zolang bij kennissen gebracht.
De 2 zoontjes van ongveer 8 a 10 jaar oud moesten beetje voor hem zorgen.
Maar steeds als ze thuis kwamen liep hij weg. En dan vooral naar zijn laatste logeeradres waar ze andere honden hadden. Toe hij ruim een jaar was brachten ze hem naar het asiel. Hij heeft daar ruim een half jaar gezeten. Ze zeiden tegen me dat hij erg druk was en veel weg liep en dat ik moest weten waar ik aan begon.
Hij liep in het begin idd veel weg.... Maar dat duurde niet echt lang.
En een allemansvriendje is het.
Nu is ie oud, bijna 13.
Hij heeft erg veel last gehad van zijn maag en darmen altijd. Maar laatste 3-4 jaar gaat het perfect!
Hij is vreselijk lief.
Hij is nu wel erg aan het slijten maar ik ben blij dat ik mijn hondje een hele mooie tijd heb kunnen geven en hij geeft mij ook erg veel terug.
Niet ieder dier uit het asiel is een probleemdier wat de meeste mensen denken.
Anja

Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  vrijdag 14 maart 2003 @ 23:22:47 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9129594
Mooi beest!
pi_9131347
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 22:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dank je
Ik heb deze op een kaartje naar mijn ouders en broer gestuurd, bij wijze van geboortekaartje

Ze heeft vaak haar bekje een beetje open en dat ziet er vertederend uit. Maar het is echt een mooi fotomodel en ook een heel leuk idee van het geboortekaartje
#geen
pi_9131373
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 23:19 schreef Anja het volgende:
Mijn hond Karzan.
Werd als pup al veel weggebracht naar pensions als het gezin weekend weg ging. Ook werd hij vaak zolang bij kennissen gebracht.
De 2 zoontjes van ongveer 8 a 10 jaar oud moesten beetje voor hem zorgen.
Maar steeds als ze thuis kwamen liep hij weg. En dan vooral naar zijn laatste logeeradres waar ze andere honden hadden. Toe hij ruim een jaar was brachten ze hem naar het asiel. Hij heeft daar ruim een half jaar gezeten. Ze zeiden tegen me dat hij erg druk was en veel weg liep en dat ik moest weten waar ik aan begon.
Hij liep in het begin idd veel weg.... Maar dat duurde niet echt lang.
En een allemansvriendje is het.
Nu is ie oud, bijna 13.
Hij heeft erg veel last gehad van zijn maag en darmen altijd. Maar laatste 3-4 jaar gaat het perfect!
Hij is vreselijk lief.
Hij is nu wel erg aan het slijten maar ik ben blij dat ik mijn hondje een hele mooie tijd heb kunnen geven en hij geeft mij ook erg veel terug.
Niet ieder dier uit het asiel is een probleemdier wat de meeste mensen denken.
Anja

[afbeelding]

Wat een lieverd is dit!!
#geen
pi_9134817
Onze Fritz is als dotje van 4 weken op straat gevonden.
Met 5 weken kwam hij bij ons, en we moesten heb gekookte kipfilet met rijst te eten geven, 5x per dag!

Deze foto is gemaakt in het asiel:

pi_9142605
Mignonne was van Franse mensen, zij gingen verhuizen naar het buitenlang en brachten Mignonne naar kenissen.
Die mensen hadden al een kat, die gewent was om alleen te leven.
Hun eigen kat begon steeds minder te eten en voelde zich niet goed.
Na een half jaar hadden ze besloten Mignonne naar het asiel te doen, want het ging erg slecht met hun eerste kat.

Ze heeft ruim een week in het asiel gezeten waar ik stage loop, toen ze doorging naar de verkoop heb ik mijn moeder ingelicht dat er een mooie langharige/lieve poes in het asiel zat.......
Mijn moeder was al van plan om een Main Coon/Noorse boskat achtoig dier in huis te nemen.

Mignonne is al 9 jaar, onze andere kat (die een andere kat gewent is, maar net overleden was) is 10 net zoals de hond, dus dat paste perfect.

Gaat erg goed met de kat & hond, als ze aan haar snuffelen blaast ze eventjes, dus dat komt wel helemaal goed! Ze is hier nog maar 3 weken.

Mignonne:

Grtx ferret

pi_9143694
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 11:32 schreef inkie1010 het volgende:
Onze Fritz is als dotje van 4 weken op straat gevonden.
Met 5 weken kwam hij bij ons, en we moesten heb gekookte kipfilet met rijst te eten geven, 5x per dag!

Deze foto is gemaakt in het asiel:
[afbeelding]

Oow...slapen in z'n etensbakje...

Fijn dat 'ie het zo goed heeft nu.
En Fritz is ws niet éen van de jongsten meer?
Aangezien Xaviera Hollander toen nog in de krant stond...

Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_9144814
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 20:00 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Oow...slapen in z'n etensbakje...

Fijn dat 'ie het zo goed heeft nu.
En Fritz is ws niet éen van de jongsten meer?
Aangezien Xaviera Hollander toen nog in de krant stond...

Hehehe!! Fritz kregen we in 1990 Dus al bijna 13 jaar oud!
Het is echt een schat. Nu ziet ie er zo uit:

pi_9152349
quote:
Op zaterdag 15 maart 2003 20:51 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Hehehe!! Fritz kregen we in 1990 Dus al bijna 13 jaar oud!
Het is echt een schat. Nu ziet ie er zo uit:

[afbeelding]

Prachtige foto van jouw schat!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_9155694
Ik woon op een boerderijt en heb al heel wat dieren uit het asiel.
3 katten, ik heb de katten genomen die het langst in het asiel zaten. Het zijn lieve beesten en ze hebben het heerlijk op de boerderij. Verder heb ik 2 honden en 1 hangbuikzwijntje ook uit het asiel.
Ik heb ook een konijnenren waarin wat konijntjes ronddartelen waar mensen niet meer voor konden zorgen.
Heb dus heel wat beesten en ik ga binnenkort weereens bij het asiel kijken.
pi_9156383
quote:
Op zondag 16 maart 2003 14:17 schreef Taran het volgende:
Ik woon op een boerderijt en heb al heel wat dieren uit het asiel.
3 katten, ik heb de katten genomen die het langst in het asiel zaten. Het zijn lieve beesten en ze hebben het heerlijk op de boerderij. Verder heb ik 2 honden en 1 hangbuikzwijntje ook uit het asiel.
Ik heb ook een konijnenren waarin wat konijntjes ronddartelen waar mensen niet meer voor konden zorgen.
Heb dus heel wat beesten en ik ga binnenkort weereens bij het asiel kijken.

Wat heerlijk moet dat voor die beesten zijn, lekker vrij op je boerderij!!
En een hangbuikzwijntje uit het asiel??? Hoe is die er terecht gekomen
pi_9156595
quote:
Op zondag 16 maart 2003 14:57 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat heerlijk moet dat voor die beesten zijn, lekker vrij op je boerderij!!
En een hangbuikzwijntje uit het asiel??? Hoe is die er terecht gekomen

Die hebben ze verwaarloosd in een schuurtje gevonden waar een inval gedaan was! Tis echt een leuk beestje ze heet Mevrouw Helderder (van Pluk van de Petteflet ) Zal eens kijken of ik een foto van haar heb of kan scannen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')