abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9108610
Ik ontbijt niet. Om elf uur neem ik een liga. Om half drie eet ik twee sneetjes brood met ham en kaas of iets dergelijks. Vervolgens eet ik om een uur of vier een koekje. Mijn enige echte maaltijd is om acht uur 's avonds, en dat is normaal warm eten. Een vriendin van me vindt dit ongezond. Ze zegt dat ik rare eetgewoontes heb. Zelf voel ik me hier prima bij.

Is dit normaal? Wie heeft ook zo'n eetpatroon en vaart daar wel bij?

Overigens eet ik niet zo weinig om slank te blijven, ik beweeg weinig dus ik kom toch best wel aan zo nu en dan...

Ps. Moderator: kan ik dit bericht nog laten wijzigen in RAAR EETPATROON, Rare staat nogal vreemd...

vrijdag 14 maart 2003 @ 01:31:16 #2
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9108648
Ik heb wel vaak gehoord dat niet ontbijten niet gezond is.

Ontbijt geeft je energie voor de dag zodat je wat fitter bent enzo. Dan ga je misschien ook eens wat meer bewegen (ook gezond) en dan heb je eerder en meer trek en ben je weer op het goede pad

Topic geedit

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_9108678
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 01:31 schreef Dagobert het volgende:
Ik heb wel vaak gehoord dat niet ontbijten niet gezond is.

Ontbijt geeft je energie voor de dag zodat je wat fitter bent enzo. Dan ga je misschien ook eens wat meer bewegen (ook gezond) en dan heb je eerder en meer trek en ben je weer op het goede pad

Topic geedit

Maar lieverd ik ontbijt al mijn hele leven niet... En toch functioneer ik prima. Het zal ongetwijfeld iets met snellere of tragere spijsvertering te maken hebben maar 's ochtends speel ik het echt niet klaar om eten weg te werken. Dat kun je trainen maar aan mijn maag geen polonaise. Tenzij ik ECHT slecht bezig ben en dat hoop ik graag te horen van deze of gene.

Dank voor de edit...

Liefs,
Helga

pi_9108704
ik dat het prima kan zolang je je er maar goed bij voelt en geen hoofdpijn en zo krijgt. maar als ik zo kijk vind ik het wel een beetje weinig, tenminste ik zou enorme honger krijgen met die eet cultuur.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 01:38:00 #5
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9108730
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 01:34 schreef Helga het volgende:

[..]

Maar lieverd ik ontbijt al mijn hele leven niet... En toch functioneer ik prima. Het zal ongetwijfeld iets met snellere of tragere spijsvertering te maken hebben maar 's ochtends speel ik het echt niet klaar om eten weg te werken. Dat kun je trainen maar aan mijn maag geen polonaise. Tenzij ik ECHT slecht bezig ben en dat hoop ik graag te horen van deze of gene.

Dank voor de edit...

Liefs,
Helga

Je hoeft niet van mij hoor Als je je hele leven al niet ontbijt en je je er goed bij voelt en verder geen uitzonderlijke vermoeidheid hebt enzo, dan is er niet veel aan de hand denk ik.

YW

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  vrijdag 14 maart 2003 @ 02:01:51 #6
45176 Riedel1
Stuck in the Middle With You
pi_9108977
Ik ontbijt en lunch meestal niet. Avondeten heb ik over het algemeen genoeg aan. Gezond is het vast niet.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 05:55:01 #7
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_9109475
ik doe het omgekeerd: groot ontbijt( 2x) grote lunc en 's avonds weinig

Ik ken iemand die neemt als ontbijt alleen maar een proteine shake, (07-08.00u) en dan pas om 12.30 u de eerste boterham)

tja rare eetgewoontes (ikzelf neem cup-a-soup 's ochtends)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
pi_9109504
Dat klinkt precies zoals mijn moeder ook eet (no offense)
's morgens niet ontbijten pas laat in de middag 1 of 2 boterhammen en rond 19:30 ongeveer pas de warme maaltijd.
Toen ik nog thuis woonde aten we meestal ook rond die tijd en dat vond ikzelf niet echt prettig.
Maargoed, Als je jezelf daar prettig bij voelt is het toch niet raar?
Als je je eetgewoonten ineens om gaat gooien wordt het pas raar en zolang je niets tekort komt
  vrijdag 14 maart 2003 @ 07:57:13 #9
16976 Fling
Fan o' man
pi_9109623
Joh meid als jij je er prima bij voelt, wat kan het je dan schelen wat een ander ervan vindt?
In de huidige maatschappij zit bijna niemand meer 's avonds om half zes achter een bord dampende aardappels. Fabrikanten spelen daar continu op in met allerlei on-the-go producten voor elk moment.

Raar bestaat niet als de norm verdwenen is.

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_9119344
Als je je er zelf goed bij voelt en niet het gevoel hebt dat je tekorten hebt denk ik niet dat het zo raar is, niemands eetpatroon is hetzelfde

Zelf eet ik
Ontbijt : crackotten met kaas, glaasje sojamelk en een handje droge
cornflakes
Lunch : 2-3 boterhammen met beleg (kaas,hesp o.i.d.)
Avond : yoghurt en fruit of boterham

2-3 keer in de week warm, moet altijd voor mezelf alleen koken en dat vind ik dus echt niet fijn (eet niet graag alleen)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
  vrijdag 14 maart 2003 @ 15:59:06 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_9119655
M.i. eet jij volkomen normaal. Alleen alle maaltijden zijn een paar uur opgeschoven. So what? Zo eten ze in Spanje of Frankrijk ofzo echt al eeuwenlang. Ik zou zeggen maak je niet druk, je eet echt wel goed.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 16:09:45 #12
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9119941
Ik eet de hele dag door.
Is ook niet goed. MAar ik voel me er prima bij.

Ik eet tot s,avonds laat. Om 1 uur s,nachts gaat er nog wel eens een pannenkoek naar binnen. Of effe wat chinees. Heerlijk. Of een simpele tostie. En dan heb ik om half 7 normaal gegeten hoor

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')