Ze vond het niet leuk dat ik naar n verjaardag zou gaan van een vriendin waarvan ze dacht dat ze haar (ex) haatte (wat dus niet zo is! en dat weet ex nu ook...) en niet naar van die grote feesten (x-qlusive, qlimax) zonder haar zegmaar. En dat ik haar mening, en waar ze voor staat daarmee dus niet respecteer...
Mijn probleem zat het hem juist in het verbieden van dingen, in haar soms erg overdreven reacties... maar nu, donderdag middernacht, wil ik niets liever dan haar terug en dat alles weer goed is, en zo denkt zij ook... maar ben zo bang dat t oneens zullen blijven steeds maar weer. Nu begin ik aan mezelf te twijfelen; ben ik dan zo egoïstisch om naar die feesten te willen terwijl zij zich daar niet fijn bij voelt? en wat bereik ik ermee nu het uit is? wat ga ik nu dan doen? beetje uitgaan enzo, ikn het weekend, en verder ook nix.. en uitgaan is wel n tijdje leuk maar dan ... dan heb ik dat ook wel gehad hoor ... heb ik toch liever m'n meisje terug bij wie ik me geborgen en geliefd voel, en ik haar dat gevoel ook kan geven
Mis haar zow... Is uitmaken wel het beste geweest, voor ons allebei?? We hebben t ook steeds over als we mekaar weer zien dat t dan "misschien wel zoenen en misschien wel meer (sex dus)" en dat we mekaar nog hardstikke lief, aantrekkelijk etcetera vinden...
verwarring.. frustratie.. verdriet
Houden jullie echt van elkaar dan kom je snel weer bij elkaar terug, maar het kan geen kwaad dat je nu ff doorzet misschien. Tenzij het echt heel erg niet goed zit en je haar nu meteen terug wilt.
Als het niet klikt, niet forceren, is het liefde, komt alles wel weer oke.
Dus ALS jullie het nog eens proberen, moet je heel goed met elkaar praten en duidelijk maken dat jij ook je eigen leven hebt en dat ze niet op alles zo jaloers moet reageren. Als je elke keer die emotionele chantage toestanden krijgt word je daar ook niet vrolijk van, plus dat zij dan alleen maar merkt dat ze terrein wint en dat ze je toch zo weer terugkrijgt, dus dat ze je alles kan maken wat ze wil.
Maar toch, als we weer terugkomen bij elkaar, ach, de weekenden zijn altijd goed samen, en doordeweeks naar een verjaardag of iets doen ofzo, dat is verder ook geen probleem (alleen bij die éne meid). Het enige wat ik in principe zou moeten opgeven is die 'feesten' want die vallen op zaterdag.. en als ik denk aan wat ik NU voel (haar zo enorm missen) dan kunnen die feesten me gestolen worden... Ben alleen ook bang dat ik dat gevoel van zin in die feesten enzo toch weer terug krijg.. maar wat heb ik ervoor terug? Iig haar... En we houden óók nog ontzettend veel van elkaar.. Ik voel me nu egoïstisch vanwege die feesten.. Tegenover haar.. Heb t gevoel dat ik r zo kwets... Zo voel ik me nu, terwijl ik me eerder anders voelde....
Ik besef wat ik had nu t er niet meer is... maar is dit slechts een tijdelijk gevoel??? Ik zie het eigenlijk nie meer zo goed zitten..
Wat dramatisch doe ik toch
Bovendien is de situatie toch helemaal niet zo zwart/wit? Als je haar alleen terug kunt krijgen op voorwaarde dat JIJ nooit je zin krijgt, dat jij niet op je strepen kunt gaan staan, dat jij haar moet volgen...is dat dan wel zo goed? Jij wil dingen uit jouw leven opofferen om haar terug te krijgen, hoe zit het andersom? Hoe graag wil ze jou terug? Alleen op haar voorwaarden?
Jij moet de beslissing nemen, maar er is ook nog een tussenvorm. Het is niet: OF haar niet terugwillen, OF haar wel terugwillen en op al haar eisen ingaan. Denk daar heel goed aan en als er echt niet met haar te praten valt, laat je dan niet te veel leiden door het mis-gevoel, dat heel sterk kan zijn, maar probeer ook te kijken hoe redelijk het eigenlijk is. Liefde maakt blind, vergeet dat niet. Je bent ook nog je eigen zelf.
quote:I totally second that!
Op vrijdag 14 maart 2003 00:14 schreef Angeles het volgende:
Als jullie weer bij elkaar komen, zal er toch wat moeten veranderen in haar houding. Ik vind het van haar kant egoïstisch om van jou te verwachten dat je helemaal niets zonder haar doet. Zéker als je zo'n lange afstandsrelatie hebt... dan juist heb je je eigen dingen zo hard nodig (maar anders ook natuurlijk). Zij is gewoon heel bezitterig bezig.Dus ALS jullie het nog eens proberen, moet je heel goed met elkaar praten en duidelijk maken dat jij ook je eigen leven hebt en dat ze niet op alles zo jaloers moet reageren. Als je elke keer die emotionele chantage toestanden krijgt word je daar ook niet vrolijk van, plus dat zij dan alleen maar merkt dat ze terrein wint en dat ze je toch zo weer terugkrijgt, dus dat ze je alles kan maken wat ze wil.
En ik spreek uit ervaring, helaas..
Is het verstandig om gewoon eventjes geen contact te hebben? Ook niet via msn..? Wat een kut gevoel is t toch ook hè
quote:Daar ben ik bang voor.. dat laatste. En ben bang dat dat jaloerze in haar karakter zit. En idd, wat je ook zei; liefde maakt blind.. Zal ook zeker hier van toepassing zijn, maar waarom ZIE IK DAT DAN NIET.. Zou zo makkelijk geweest zijn
Dus ALS jullie het nog eens proberen, moet je heel goed met elkaar praten en duidelijk maken dat jij ook je eigen leven hebt en dat ze niet op alles zo jaloers moet reageren. Als je elke keer die emotionele chantage toestanden krijgt word je daar ook niet vrolijk van, plus dat zij dan alleen maar merkt dat ze terrein wint en dat ze je toch zo weer terugkrijgt, dus dat ze je alles kan maken wat ze wil.
Iig heel erg bedank voor de reacties tot nu toe
quote:Dit betoog van jou had ik 3 jaar eerder moeten lezen :x, dan was ik je nu best dankbaar hehe
Op vrijdag 14 maart 2003 00:29 schreef Angeles het volgende:
Het gaat niet zozeer om die feesten zelf denk ik, meer om het principe, dat het heel beklemmend is om in een relatie te zitten waarin de ander je dingen verbiedt. Vaak is het ook iets met terrein winnen, met proberen hoe ver je kunt gaan. Bij veel mensen is het zo dat wanneer ze merken dat ze een beetje macht krijgen, ze die macht steeds meer willen uitbreiden en ze steeds "verwender" worden en alles naar hun hand willen zetten. Hiermee wil ik niet zeggen dat jouw vriendin een gemeen mens is of zo, vaak gaat dat gewoon vanzelf, het heeft denk ik met gewenning te maken.Bovendien is de situatie toch helemaal niet zo zwart/wit? Als je haar alleen terug kunt krijgen op voorwaarde dat JIJ nooit je zin krijgt, dat jij niet op je strepen kunt gaan staan, dat jij haar moet volgen...is dat dan wel zo goed? Jij wil dingen uit jouw leven opofferen om haar terug te krijgen, hoe zit het andersom? Hoe graag wil ze jou terug? Alleen op haar voorwaarden?
Jij moet de beslissing nemen, maar er is ook nog een tussenvorm. Het is niet: OF haar niet terugwillen, OF haar wel terugwillen en op al haar eisen ingaan. Denk daar heel goed aan en als er echt niet met haar te praten valt, laat je dan niet te veel leiden door het mis-gevoel, dat heel sterk kan zijn, maar probeer ook te kijken hoe redelijk het eigenlijk is. Liefde maakt blind, vergeet dat niet. Je bent ook nog je eigen zelf.
Conclusie...luister goed naar dat advies!
quote:het lijkt mij zeker belangrijk om gewoon even geen contact te houden
Op vrijdag 14 maart 2003 00:37 schreef scope-online het volgende:
Is het verstandig om gewoon eventjes geen contact te hebben? Ook niet via msn..? Wat een kut gevoel is t toch ook hè
quote:weetje het liefst zou ik uren en uren 'de liefde bedrijven' (op zn 'mooi' gezegd) met haar maar dat zou alleen maar pijn doen... missen sucks..
Op vrijdag 14 maart 2003 00:40 schreef beelz het volgende:[..]
het lijkt mij zeker belangrijk om gewoon even geen contact te houden
ik heb een tijdje geen contact gehad met mijn ex en nu is ze mijn beste vriendin en dat is ook belangrijk
als ze meer verwacht dan goede vriendschap dan is dat natuurlijk ook afgelopen want je doet jezelf meer pijn door nog een keer met haar te zoenen of te sexen
en zoals ik al zei: er zijn zat vissen in de oceaan....vang een grotere dan deze..ik weet niet hoe oud je bent maar je hebt nog genoeg op je weg liggen
quote:Je kunt wel wat contact houden natuurlijk, maar dan zou ik et liever telefonisch doen. iig niet via msn...dat is meestal niet zo bevorderlijk tijdens gespannen situaties
Op vrijdag 14 maart 2003 00:37 schreef scope-online het volgende:
Het gevoel van haar missen, nog steeds van haar houden, en geen toekomst meer zien (ook niet qua andere meiden ontmoeten...) is nu het grootst bij mij.. Het andere gevoel ('t komt wel goed, zijn zat andere meisjes, blabla) is er ook wel ergens, maar geoon minder....Is het verstandig om gewoon eventjes geen contact te hebben? Ook niet via msn..? Wat een kut gevoel is t toch ook hè
quote:Ik kan me aardig goed voorstellen wat je voelt, ik heb het zelf ook ongeveer zo meegemaakt. Mn ex en ik hebben toen meerdere malen besloten om het nog een poging te geven maar et ging nie lukken. Geen leuk verhaal voor je, maar hey, je weet het nooit zeker. Als jij haar wil boven alle andere mooie dames in deze lelijke wereld. Go for it....goed duidelijk maken wat jij wilt en verwacht en laat haar dat ook doen...en blijf vooral rustig en laat je niet teveel leiden door emoties...
Op vrijdag 14 maart 2003 00:42 schreef scope-online het volgende:[..]
weetje het liefst zou ik uren en uren 'de liefde bedrijven' (op zn 'mooi' gezegd) met haar maar dat zou alleen maar pijn doen... missen sucks..
quote:idd, goed luisteren naar deze verstandige meid
Op vrijdag 14 maart 2003 00:29 schreef Angeles het volgende:
Het gaat niet zozeer om die feesten zelf denk ik, meer om het principe, dat het heel beklemmend is om in een relatie te zitten waarin de ander je dingen verbiedt. Vaak is het ook iets met terrein winnen, met proberen hoe ver je kunt gaan. Bij veel mensen is het zo dat wanneer ze merken dat ze een beetje macht krijgen, ze die macht steeds meer willen uitbreiden en ze steeds "verwender" worden en alles naar hun hand willen zetten. Hiermee wil ik niet zeggen dat jouw vriendin een gemeen mens is of zo, vaak gaat dat gewoon vanzelf, het heeft denk ik met gewenning te maken.Bovendien is de situatie toch helemaal niet zo zwart/wit? Als je haar alleen terug kunt krijgen op voorwaarde dat JIJ nooit je zin krijgt, dat jij niet op je strepen kunt gaan staan, dat jij haar moet volgen...is dat dan wel zo goed? Jij wil dingen uit jouw leven opofferen om haar terug te krijgen, hoe zit het andersom? Hoe graag wil ze jou terug? Alleen op haar voorwaarden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |