quote:Trance
Op zaterdag 15 maart 2003 10:58 schreef This_World_Is_Lost het volgende:[..]
Ze hebben genoeg van dat eentonige trance
![]()
Ja heerlijk in trance naar het podium staren tijdens Samael
quote:The pods have hatched.
Op zaterdag 15 maart 2003 10:38 schreef ThE_ED het volgende:
Waar komen ineens al die 'nieuwe' mensen vandaan
quote:Goede argumenten hebben die reviewers
but the Blastmaster is fucking awesome!"
Iemand die albums nog voller drumt is trouwens Tony Laureano, te horen op de nieuw Nile. Een echte bikkel die volume kan houden zonder snare en toms te triggeren, wat Aantar wel doet. Tony kan ook evensnel dubbelbassen als meneer Coates (ongeveer 240 BPM), alleen op de nieuwe Nile staat de bassdrum niet zo hard in de mix. Wat bij Diabolic wel zo is. Ook doet Tony bijv. soms creatieve dingen met zijn blastbeats, wat andere drummers bijna niet doen. Hij maakt af en toe ook wat originele fills. Daarom vind ik Tony een betere drummer. Er is nog iets van creativiteit te herkennen, iets wat vaak ontbreekt bij black/deathmetal drummers. Daarom veel respect voor de Death (band!) drummers. Vergeleken met hen stellen de meeste death/blackmetal drummers weinig voor, kwa creativiteit/kennis.
Wel leuk trouwens dat er nieuwe mensen komen hier, niets mis mee toch?
quote:Tim Waterson kan ongeveer nog 50% sneller dubbelbassen dan Aantar. Ongeveer 24 aanslagen per seconde (dat is 360 BPM 16'e noten). Geef die koelkast meteen maar
I dare you to name someone with more powerful legs
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2003 13:46]
quote:Dan rust er gewoon een vloek op mij, want ik heb het bij de Large geprobeerd en kreeg de melding dat ze hem nie meer konden leveren, en ik heb het bij de cd winkel hier geprobeerd en daar staatie nog steeds in bestelling (al 5 weken ofzo....)
Op vrijdag 14 maart 2003 19:59 schreef SilentSinner het volgende:ehm kheb emprise to avalon gewoon van large besteld hoor, ligt nu op mn kastje en in de auto. dush.
quote:En wanneer is binnenkort ongeveer, dan weet ik dat ik nie ieder weekend naar de cd winkel hoef om te vragen wanneer hij binnen is....
Op vrijdag 14 maart 2003 23:53 schreef Summoner het volgende:Dat is het minste Suidakra album. Evil kan beter gaan voor "The Arcanum". Ik geloof dat ze binnenkort opnieuw uitgebracht worden door Century Media (het huidige label van de band), dus dan zal ze meer geluk hebben.
En wat is Opeth - Damnation ongelofelijk lekker. Jammer dat'ie al gelekt is, maar ik kon het niet laten.
. Ik was gewoon te benieuwd. Maar zoals het een ware downloader betaamt zal ik ook deze CD gewoon netjes kopen.
Overigens is het moeilijk om de Ware Klancken der Metaal los te laten. Ik lijd een beetje aan Metaalmoeheid, maar toch.
. Sommige platen zijn gewoon te goed om links te laten liggen.
.
quote:Gij Ongeduldige Snoodaard
Op zaterdag 15 maart 2003 17:28 schreef FLIPNEUS het volgende:
En wat is Opeth - Damnation ongelofelijk lekker. Jammer dat'ie al gelekt is, maar ik kon het niet laten.. Ik was gewoon te benieuwd.
quote:Niet veel weten van techniek en termen heeft zo ook z'n voordelen weet je. Ik kan naar Diabolic luisteren en intens van de drums genieten, terwijl jij met je technische kennis je voortdurend zit te ergeren.
Op zaterdag 15 maart 2003 13:08 schreef Yokozuna het volgende:
Goede argumenten hebben die reviewers"hij drumt snel, dus het zal wel goed zijn".
quote:Ik kan geen datum noemen. Ik kijk vandaag of morgen wel ff op de century media site, maar dat kan je zelf natuurlijk ook doen. Waarom zo'n haast?! Er zijn nog genoeg andere bands die de moeite waard zijn, ga gewoon eerst daar wat van aanschaffen!
Op zaterdag 15 maart 2003 17:15 schreef Evil het volgende:
En wanneer is binnenkort ongeveer, dan weet ik dat ik nie ieder weekend naar de cd winkel hoef om te vragen wanneer hij binnen is....
quote:Ik kon het ook niet laten.Ik vind hem wel goed,maar niet zo goed als 1 van de andere albums.Mede doordat ik gewoon kick op die afwisseling tussen de harde riffs/grunt en acoustisch gitaar/clean.
Op zaterdag 15 maart 2003 17:28 schreef FLIPNEUS het volgende:En wat is Opeth - Damnation ongelofelijk lekker. Jammer dat'ie al gelekt is, maar ik kon het niet laten.
. Ik was gewoon te benieuwd.
quote:Zeker niet, dan zou ik verkeerd muziek luisteren. Dat doe ik vaak als ik bands voor het eerst hoor, eerst op delen van de muziek letten. Wat luisterbeurten verder ga je toch wel naar het geheel luisteren. Bij de nieuwe Old Man's Child zat ik bv. de hele tijd op de drumpartijen te letten, die waren ook wel interessant. Daardoor mis je een hoop, vooral de melodie. Later begon ik globaler te luisteren, waardoor het album gewoon beter bleek te zijn dan ik dacht.
Op zaterdag 15 maart 2003 17:42 schreef Summoner het volgende:[..]
Niet veel weten van techniek en termen heeft zo ook z'n voordelen weet je. Ik kan naar Diabolic luisteren en intens van de drums genieten, terwijl jij met je technische kennis je voortdurend zit te ergeren.
Ik heb trouwens niets/weinig tegen onorginele drumpartijen, zolang ze het nummer maar ondersteunen. Liever een simpele blastbeat dan allerlei ingewikkeld werk wat alleen maar afleidt. Ik kan er alleen niet tegen dat men (die reviewers) een drummer supergoed vind, alleen omdat hij wat sneller kan drummen dan gemiddeld. Het strak laten klinken met triggers kan iedereen, maar dat zegt niet zoveel over de drummer zelf.
Misschien is het een soort instrumentalisten-syndroom, waar jij waarschijnlijk geen last van hebt. Dan ben jij in het voordeel ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2003 21:01]
quote:Elke manier zijn voordelen. Bij bv. Dream Theater en andere muziek met prominente drumpartijen wordt ik waarschijnlijk sneller "afgeleid" dan jij.
Op zaterdag 15 maart 2003 20:52 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Ik heb het altijd andersom,ik luister alles altijd globaal.En pas later begin ik te letten op specifiekere dingen.Kan soms wel lastig zijn bij wat complexere muziek.
Ik probeer dat een beetje tegen te gaan, maar de beste manier is gewoon vaak luisteren. Dan komt het wel goed, tenzij de muziek snel saai wordt
(pop muziek vaak)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2003 21:02]
quote:Waarom zou je! Ik luister vaak 'globaal', maar ga me richten op een toffe riff, zanglijn of drums wanneer deze de meeste aandacht opeisen. Zo heeft de band het immer bedoeld. Als er veel tegelijk gebeurt, zoals in veel progressieve rock/metal of andere muziek met veel 'lagen' als Emperor en Limbonic Art, vind ik het juist leuk om m'n aandacht de vrije loop te geven! Je moet je niet al te druk maken over hoe je muziek luistert!
Op zaterdag 15 maart 2003 20:56 schreef Yokozuna het volgende:
Ik probeer dat een beetje tegen te gaan, maar de beste manier is gewoon vaak luisteren. Dan komt het wel goed, tenzij de muziek snel saai wordt(pop muziek vaak)
quote:Alleen mezelf betrap ik er op vaak teveel naar drums te luisteren, omdat ikzelf drummer ben. Dat is gewoon mijn fout en lang niet altijd de bedoeling van bands, hoop ik
Op zaterdag 15 maart 2003 21:14 schreef Summoner het volgende:[..]
Waarom zou je! Ik luister vaak 'globaal', maar ga me richten op een toffe riff, zanglijn of drums wanneer deze de meeste aandacht opeisen. Zo heeft de band het immer bedoeld. Als er veel tegelijk gebeurt, zoals in veel progressieve rock/metal of andere muziek met veel 'lagen' als Emperor en Limbonic Art, vind ik het juist leuk om m'n aandacht de vrije loop te geven! Je moet je niet al te druk maken over hoe je muziek luistert!
Daarom luister ik vaak achter elkaar (1 of 2x per dag ofzo), dan weet ik iig dat ik spontaner ga luisteren. Vaak is dat vrij snel. Maar ik luister soieso vaak achter elkaar, je weet nooit of je met iets ontoegankelijks te maken hebt, of niet ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2003 21:58]
Oh ja en als I.E. freak zijnde moet ik even kwijt dat jon 35 is geworden
Als ik ergens mee bezig ben, huiswerk, computerren oid, luister ik naar het geheel. Maar als ik actief ga luisteren, een nieuwe cd bijvoorbeeld, begin ik echt alles op te splitsen en appart te ontleden ![]()
Dit bepaalt ook deels mijn mijn muziekkeuze bij bepaalde momenten.
quote:Nou dan meld ik me bij deze ook maar eens. Ik lees af en toe wel eens mee.
Op zaterdag 15 maart 2003 10:38 schreef ThE_ED het volgende:
Waar komen ineens al die 'nieuwe' mensen vandaan
Smaak: o.a. Blind Guardian, Symphony X, Iced Earth, Spock's Beard, Ayreon, Savatage, Rage, Arch Enemy, Death
p.s. de nieuwe cd's van Sonata Arctica en Blaze klinken prima
Smaak qua rock: My Dying Bride, Suidakra, WT, Blind Guardian, Iced Earth, Nightwish, Iron Maiden, Nocturnal Rites, Kamelot
(Is dat genoeg om hier zo af en toe mee te mogen lullen
?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |