Zijn er hier mensen waarbij de ene pupil wijder is dan de ander en zo ja, weet iemand hoe dit kan komen?
Ik heb het maar niet altijd, heel raar. zeker nu ik seroxat slik (anti depressiva) merk ik het ontzettend goed.
raar he???
groetjes,
Lies
Maar onder normale omstandigheden kan ik me voorstellen dat de ene pupil wijder wordt wanneer er meer licht op valt...
quote:Mijn vriend heeft mij er veel op gewezen en zojuist weer. bovendien is het echt heeeeeeeeeeel erg opvallend hoor! als ik in de spiegel kijk zie ik 2 verschillende ogen lijkt het wel!
Op donderdag 13 maart 2003 20:07 schreef DaFrenk het volgende:
Hoe ken je dat merken dan? Ik bedoel...dat de ene groter is dan de andere....*behalve in de spiegel kijken dan.....
xx
Lies
Ik heb een paar jaar geleden twee operaties aan de bovenkamer gehad. Hetgene wat ze daarna veelvuldig checken is je pupil-grootte en reactie tijd dat de pupil nodig heeft om van "groot" naar "klein" te gaan. Als je dus een verschil in de twee pupillen hebt, lijkt me dat niet helemaal tof in de hersenpan. (ik ben geen chirurg maar het is een gok)
[Dit bericht is gewijzigd door Vuur op 13-03-2003 20:18]
Ik denk dat het komt omdat ik een brilletje moet dragen en dat het ene oog slechter is dan het andere.
quote:Opeens heb je het
Op donderdag 13 maart 2003 20:18 schreef heaven7 het volgende:
-----> lifestyle
quote:WAT ZIT JE NOU WEER TE ZEIKEN?
Op donderdag 13 maart 2003 20:18 schreef Conflict het volgende:[..]
Opeens heb je het
quote:Heaven, niet zo happen. Dit is toch niet persoonlijk.
Op donderdag 13 maart 2003 20:21 schreef heaven7 het volgende:[..]
WAT ZIT JE NOU WEER TE ZEIKEN?
![]()
quote:Ik snap het niet
Op donderdag 13 maart 2003 20:41 schreef Moonah het volgende:[..]
Heaven, niet zo happen. Dit is toch niet persoonlijk.
quote:*achterover deinst*
Op donderdag 13 maart 2003 20:21 schreef heaven7 het volgende:[..]
WAT ZIT JE NOU WEER TE ZEIKEN?
![]()
Dit topic hoort inderdaad beter in Lifestyle
In jouw geval is van belang of je verder problemen hebt bij het zien, zie je wazig, kun je slechter tegen licht, tranen je ogen meer dan anders, zie je dubbel, etc, etc. Dan zijn er misschien problemen, maar daarvoor zou ik naar de huisarts gaan.
Verder kán Seroxat als 'bijwerking' hebben dat er verschil optreedt in de diameter van de pupillen. Het is namelijk een medicijn dat inwerkt op de zgn neurotransmitters, de stoffen die ervoor zorgen dat je hersens en zenuwen goed werken.
Als je verder wil zoeken, de medische term voor jouw probleem is 'anisocorie' in het Nederlands of 'anisocoria' in het Engels.
Hier bv vind je wat meer info: http://www.emedicine.com/emerg/topic29.htm
Hoop dat je hier wat mee kan.
Scope
quote:In principe zijn de pupillen aan elkaar gekoppeld, hè. Als je licht in de ene schijnt, wordt ie kleiner, maar in je andere oog ook. Als je je ene oog bedekt houdt, wordt de pupil van het onbedekte oog ook groter! Experimenteer er maar eens mee voor de spiegel
Op donderdag 13 maart 2003 20:07 schreef DaFrenk het volgende:
Hoe ken je dat merken dan? Ik bedoel...dat de ene groter is dan de andere....*behalve in de spiegel kijken dan.....Maar onder normale omstandigheden kan ik me voorstellen dat de ene pupil wijder wordt wanneer er meer licht op valt...
Dit ziek bij me vriendin op fotos enzo ook heel vaak... Dan reageren je pupillen gewoon heel snel/goed op lichtsveranderingen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |