abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9099776
Hallo,

Zijn er hier mensen waarbij de ene pupil wijder is dan de ander en zo ja, weet iemand hoe dit kan komen?

Ik heb het maar niet altijd, heel raar. zeker nu ik seroxat slik (anti depressiva) merk ik het ontzettend goed.
raar he???

groetjes,
Lies

Gelukkig zijn is iets anders dan gelukkig blijven.
pi_9099799
ik gebruik niks.. maar heb daar ook last van..
helaas.. ik kan je echt niet vertellen hoe dat komt.. sorry..
pi_9099813
uhm, ja ik heb het ook, mijn ene pupil zit eik altijd al lager dan de andere ik ook meer een druppel zegmaar, en als het licht is (pupillen kleiner) dan zie je dat ze nie kloppen.. maar t valt nie echt super op
pi_9099821
>> Lif
pi_9099875
misschien omdat je ene oog minder licht krijgt als je andere oog
pi_9100048
Hoe ken je dat merken dan? Ik bedoel...dat de ene groter is dan de andere....*behalve in de spiegel kijken dan.....

Maar onder normale omstandigheden kan ik me voorstellen dat de ene pupil wijder wordt wanneer er meer licht op valt...

Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  donderdag 13 maart 2003 @ 20:14:20 #7
41776 mick905
Nog 20 jaar...
pi_9100220
Mijn huisarts wees mij er 10 jaar geleden op.
Ik wist het ook niet.
Hij vroeg of ik wel eens heel hard op m'n hoofd was gevallen. Ja zo vaak.
Maar ik heb er geen last van.
Wees altijd 100% jezelf inplaats van een perfecte copie van iemand anders......
pi_9100273
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 20:07 schreef DaFrenk het volgende:
Hoe ken je dat merken dan? Ik bedoel...dat de ene groter is dan de andere....*behalve in de spiegel kijken dan.....
Mijn vriend heeft mij er veel op gewezen en zojuist weer. bovendien is het echt heeeeeeeeeeel erg opvallend hoor! als ik in de spiegel kijk zie ik 2 verschillende ogen lijkt het wel!

xx
Lies

Gelukkig zijn is iets anders dan gelukkig blijven.
  donderdag 13 maart 2003 @ 20:16:43 #9
45237 Vuur
We are not alone
pi_9100291
Ik zou zeggen, er is iets mis in je hersenen.

Ik heb een paar jaar geleden twee operaties aan de bovenkamer gehad. Hetgene wat ze daarna veelvuldig checken is je pupil-grootte en reactie tijd dat de pupil nodig heeft om van "groot" naar "klein" te gaan. Als je dus een verschil in de twee pupillen hebt, lijkt me dat niet helemaal tof in de hersenpan. (ik ben geen chirurg maar het is een gok)

[Dit bericht is gewijzigd door Vuur op 13-03-2003 20:18]

- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
pi_9100296
dat heb ik ook heel erg als ik drugs gebruikt heb.

Ik denk dat het komt omdat ik een brilletje moet dragen en dat het ene oog slechter is dan het andere.

pi_9100339
-----> lifestyle
pi_9100353
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 20:18 schreef heaven7 het volgende:
-----> lifestyle
Opeens heb je het
pi_9100420
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 20:18 schreef Conflict het volgende:

[..]

Opeens heb je het

WAT ZIT JE NOU WEER TE ZEIKEN?
  donderdag 13 maart 2003 @ 20:41:36 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9100959
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 20:21 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Heaven, niet zo happen. Dit is toch niet persoonlijk.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_9101073
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 20:41 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heaven, niet zo happen. Dit is toch niet persoonlijk.

Ik snap het niet
  FOK!fossiel donderdag 13 maart 2003 @ 20:46:37 #16
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_9101101
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 20:21 schreef heaven7 het volgende:

[..]

*achterover deinst*
Peace enzo

Dit topic hoort inderdaad beter in Lifestyle

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_9101462
Ten eerste is er bij ongeveer 10 tot 30% van de mensen een klein ( minder dan 1 mm) verschil in diameter tussen beide pupillen, zonder dat er iets aan de hand is. Dit kan ook variëren, dan is het er wel, dan weer niet.

In jouw geval is van belang of je verder problemen hebt bij het zien, zie je wazig, kun je slechter tegen licht, tranen je ogen meer dan anders, zie je dubbel, etc, etc. Dan zijn er misschien problemen, maar daarvoor zou ik naar de huisarts gaan.

Verder kán Seroxat als 'bijwerking' hebben dat er verschil optreedt in de diameter van de pupillen. Het is namelijk een medicijn dat inwerkt op de zgn neurotransmitters, de stoffen die ervoor zorgen dat je hersens en zenuwen goed werken.

Als je verder wil zoeken, de medische term voor jouw probleem is 'anisocorie' in het Nederlands of 'anisocoria' in het Engels.

Hier bv vind je wat meer info: http://www.emedicine.com/emerg/topic29.htm

Hoop dat je hier wat mee kan.

Scope

En vast!
pi_9101556
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 20:07 schreef DaFrenk het volgende:

Maar onder normale omstandigheden kan ik me voorstellen dat de ene pupil wijder wordt wanneer er meer licht op valt...

In principe zijn de pupillen aan elkaar gekoppeld, hè. Als je licht in de ene schijnt, wordt ie kleiner, maar in je andere oog ook. Als je je ene oog bedekt houdt, wordt de pupil van het onbedekte oog ook groter! Experimenteer er maar eens mee voor de spiegel .
En vast!
pi_9124081
Heb toch niet alles voor niets zitten typen, hè
En vast!
  vrijdag 14 maart 2003 @ 20:44:59 #20
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_9126286
Had ik ook in de eerste weken toen ik met antidepressiva was begonnen. Ging weer over gelukkig. Echt van die pupillen als schoteltjes! Sta je jezelf zo strak aan te staren in de spiegel.
pi_9249522
heeft te maken met de licht inval ofzo... Op het moment dat je je hoofd draait ofzo om je andere oog te bekijken veranderd de lichtval... Daardoor wordt een pupil anders van formaat...

Dit ziek bij me vriendin op fotos enzo ook heel vaak... Dan reageren je pupillen gewoon heel snel/goed op lichtsveranderingen...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')