abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9097745
hallo
ik ben dus vorig jaar 15 kilo afgevallen, maar zoals het verhaal gaat: het is lastig volhouden!
Ik woon in mijn eentje en doordeweeks kook ik dus altijd voor mijzelf. Maar 9 van de 10 keer heb ik niet echt veel zin om voor mezelf zoveel moeite te doen en de verleiding is dan te groot om iets makkelijks in de magnetron of oven te stoppen.

Heeft er iemand tips voor mij? misschien is er iemand die recepten voor mij heeft die vrij makkelijk zijn en waar ik niet een hele toko voor in huis hoef te hebben....??

Ben benieuwd of anderen (soortgelijke) ervaringen hebben......

insufficient temptation
pi_9097826
gooi je magnetron weg. en oven ook.
pi_9097865
je moe nasi make
das best lekka
pi_9097873
Misschien heb je hier wat aan?

Fok! Dieetclub deel XIV

pi_9097879
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 18:40 schreef kootje het volgende:
gooi je magnetron weg. en oven ook.
en koop een frituurpan
pi_9097898
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 18:42 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

en koop een frituurpan

.
Wie?
pi_9097915
misschien wat vaker lekker brood savonds eten? stokbroodje gezond is altijd errug lekker enne...gezond!
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  FOK!fotograaf donderdag 13 maart 2003 @ 18:44:16 #8
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_9097934
Wat ik heel lekker vind, en wat goed voor je is (weinig vet, vlees, veel koolhydraten, alleen een beetje te weinig groente)

Snell spaghettie

- olijfolie
- teentje knoflook
- gedroogd pepertje
- 4 tomaten (ik neem meestal roma tomaten)
- spaghettie
- kruiden (basilicum of oregano bijv)

kook de spaghettie

zet een pannetje op met een beetje olijfolie, zorg dat dat ongeveer 2 minuten voor dat de spaghettie goed is warm is, fruit het uitje en de knoflook en gooi de tomaten er bij (in blokjes gesneden) en roerbak dat ongeveer een minuutje of zo, zodat ze niet in moes veranderen.

Gooi de (uitgelekte) spaghettie erbij en voeg de kruiden toe, omhussellen en eet smakelijk!

pi_9097937
gooi dit topic maardicht want ik voorzie ontzettend veel nuttige reacties....

heb me reeds bij het dieetclubje gevoegd.

maar dank voor de onzinnige reacties he!

die spaghetti zal ik van de week eens uitproberen! Thnks

[Dit bericht is gewijzigd door karian op 13-03-2003 18:45]

insufficient temptation
pi_9097958
Misschien eens wat gaan bewegen?
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
pi_9097966
als je dan wel zint hebt, kook dan in 1 keer een heleboel (houdbare, invriesbare) gezonde gerechten of in 1 keer een hele pan gezond spul en vries wat je niet op eet in.

Door de week na mijn werk heb ik ook nooit zin om te koken, maar in het weekeinde deste meer. Dan maak ik alles voor de rest van de week (cous-cous, stoofperen, vanillevla, avocado-garnalen-dip, gerookte makreel met citroen en pepers, kabeljauw in Jagermeister, geroosterde aardappels met citroenen en kaneel, etc etc.) Allemaal prima 1 week goed te houden in de vriezer/koeling.

Op de dag zelf snel effe wat verse rauwkost erbij snijden, olijfolie en balsamico erover, glaasje wijn erbij en 5 minuten later SMULLEN MAAR!!! Wel effe de microwave gebruiken indien nodig!

pi_9098006
"Wat ik heel lekker vind, en wat goed voor je is (weinig vet, vlees, veel koolhydraten, alleen een beetje te weinig groente)"

Veel KOOLHYDRATEN (pasta, ardappels etc) zijn dus NIET goed voor je!

Vis, groenten en bruine rijst, daar leef je het langste mee!

pi_9098036
hmm brood zitten toch ook vrij veel koolhydraten in?
ik ben een broodeter, maar das dus misschien niet heel slim? wat zou een goede vervanger zijn kwa vezels en voedingswaarde?
insufficient temptation
pi_9098224
quote:
Op donderdag 13 maart 2003 18:49 schreef karian het volgende:
hmm brood zitten toch ook vrij veel koolhydraten in?
ik ben een broodeter, maar das dus misschien niet heel slim? wat zou een goede vervanger zijn kwa vezels en voedingswaarde?
Ach, beter kort en lekker leven dan lang en niet genietend. Gewoon etren wat je lekker vindt, alleen met mate!
pi_9099764
ik ken het probleem... ik woon ook alleen en voor jezelf koken is niet echt leuk.. wat ik meestal doe (ook gezien de gezondheid) is voor 2 dagen koken. ok..
het is niet zo lekker om 2 dagen achter elkaar hetzelfde te eten of de helft in te vriezen en later op te eten. (vers is altijd lekkerder) maar het is in ieder geval makkelijker en gezonder dan elke dag koken..

oja.. een ervaringstip.. eerst laten ontdooien voor het in de magnetron gaat.. (dus niet ontdooien in de magnetron)

Jubileum moderator donderdag 13 maart 2003 @ 20:44:54 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9101046
Ben blij dat je inmiddels het dieettopic hebt gevonden, vergeet ook zeker deze niet eens na te kijken: "dieet' recepten

deze gaat dicht.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')